Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:58

Hallo,
Ikzelf woon in België en inderdaad dit is ziekelijk!
Hij zou zodanig in zijn eigen wereld leven dat hij psychisch niet meer mee is in de maatschappij. Ook is bekend dat hij op zijn 16 a 17 een verplichting had om opgenomen te worden maar hij dit niet liet doen. Hij zou zodanig ingeleefd zijn in films dat zijn lichaam het heeft overgenomen! GEWOON ZIEKELIJK. Zo een mensen verdienen het niet om te leven!
Nu is hij in verhoor en voor zover ik weet maken ze hem om de 7min wakker om te laten bekkenen. (dit kan oudere informatie zijn) Ze moesten hem maar is goed straffen! :n

_Kimmm

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:52

op nederland 2 een hele uitzending over deze persoon :\

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:27

katiavl schreef:
Een geplande daad zegt niks, verder snap ik niet dat je vriendin geen beroepsgeheim aanhoud. Zo komen valse speculaties in het leven en de krant.

Sorry, vriendin heeft enkel meegedeeld van dat briefje, met lijstje. Verder heeft zij niets over het onderzoek gezegd, waar zij trouwens niet bij betrokken is, maar haar collega's wel.

Mijn broer zit wel bij de brandweer, en hun ambulancier had de kindjes moeten vervoeren, deze man had wel veel meer verteld, maar ik denk dat dit ook was omdat hij het moest verwerken... Misschien dat mijn info hierdoor nogal warrig overkwam?

Onderschat het effect van zo'n zaak niet op alle betrokkenen, politie-agenten, ambulanciers, dokters, alle mensen die met deze feiten geconfronteerd werden. Sommigen van hen moeten hier gewoon over praten, of ze gaan eraan kapot. Anderen willen dit rustig op zichzelf verwerken, en zoeken net geen contact, integendeel, sluiten zich af voor hun naasten.

Wat niet wegneemt dat ook ik nooit voor camera's van VTM/VRT etc zou willen getuigen. Jakkes!!! Maar wat die journalist van de Standaard gedaan heeft, zo'n geschreven verslag van tijdstippen, gevoelens etc, hiervoor kan ik wel begrip opbrengen.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:50

Ik wordt trouwens wel een beetje moe van aaaaal die interviews met iedereen.
De moeder van het kindje van het vriendinnetje heeft met een oma en daar de zus van en daar weer het kind van haar vriendinnetje zat op die chreche.. 'En wat vind u er van?' "ja erg he"

Of dat ze aan het einde van een aantal televisieprogramma's de tekst tonen: de crew van ... wil hierbij hun medeleven tonen aan de slachtoffertjes van de ramp uit dendermonde"

Natuurlijk is het heel erg wat er is gebeurt, maar kom op he, ze moeten het nu ook weer niet teveel opblazen.

Begrijp me niet verkeerd. Voor de familie van de babytjes en de mensen die in de opvang werkten, zal het echt zijn alsof de wereld instort, en voor hun is het het ergste nieuws dat er ooit is geweest.

Maar voor de rest van ons moet het niet zo erg uitgekauwd worden vind ik toch....

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:23

Tis wel een feit dat wij al 2 dagen niet maar naar het nieuws kijken, omdat het zo uitgesmeerd wordt.

Gisteren Telefacts op VTM (of was dat maandag?), en dan extra Koppen...
Nog maar best dat wij de paarden hebben en niet voor de buis moeten hangen!
Naar ik hoor werd er ook in Nederland een volledige uitzending aan besteedt.

Nu ja, het is wel normaal dat het land in shock is, en zeker bij ons hier, omdat alles maar op straal van 20km van hier gebeurd is.

Doodzwijgen is ook iets natuurlijk, maar het zou misschien niet slecht zijn mochten ze nu iets kunnen uitzenden/uitwerken, om zulke dingen te voorkomen. Of leef ik nu in een droomwereld?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:27

De media geilt gewoon op zulke dingen. :\

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:28

Authentic schreef:
De media geilt gewoon op zulke dingen. :\

Helaas waar. Maar de echte trieste waarheid is... dat de media gewoon verkoopt wat de mensen willen horen/zien... Dus wie moeten we dan met de vinger wijzen???

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:36

Nou ik wil 't niet horen en al helemaal niet zien, ik hoor liever de waarheid -en dat krijgen we of veel later, of nooit te horen- en hoef geen neefjes van tantes van ex-klasgenoten of weetikveelwat op tv te zien. :=

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:53

Ik wil het eigenlijk ook niet horen of zien, maar dat is meer omdat ik het me vreselijk aantrek op een of andere manier, dan stel ik me voor hoe je je moet voelen als je je kindje zó moet verliezen, dat lijkt me óndraaglijk.

Ik ben al zo'n weekdier sinds ik kindjes heb en dan gebeuren er ook nog dit soort dingen, dat kan ik maar moeilijk van me afzetten. Aan de andere kant, er zijn ook moeders die hun kinderen verliezen door oorlog of honger en dergelijke, maar dat is toch, misschien raar maar waar, iets meer een ver van mijn bed show. Misschien maar goed ook anders was ik hele dagen depri waarschijnlijk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:03

Ver van je bed show zou ik nu niet zeggen, al genoeg belgische moeders hebben hun zonen verloren in die idiote oorlog in afghanistan. En Obama vecht vrolijk verder.........

Deze persoon is psychisch niet goed, ze spreken nu van schizofrenie en psychoses waardoor hij geen flauw idee heeft van wat er die dag gebeurt is. Als ze het hem vertellen vind hij het verschrikkelijk maar "sorry" heeft hij tot nog toe niet gezegd.

(tja hoe kan je je excuseren voor iets wat je, bij jou weten, niet gedaan hebt?)

Hij beseft dus wel de ernst, maar kennelijk nog niet dat hij het aangericht heeft.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:22

pharagirlke schreef:
Ver van je bed show zou ik nu niet zeggen, al genoeg belgische moeders hebben hun zonen verloren in die idiote oorlog in afghanistan. En Obama vecht vrolijk verder.........

Daar heb je gelijk in, dat geldt ook voor Nederlandse en Afghaanse ook, maar persoonlijk raakt me dat gewoon minder dan dit gebeuren. Dat kan je beredeneren hoe je wilt, maar het voelt gewoon zo. Die babietjes... ;( Kenkniksaandoen!

Verder wil ik niet ingaan over het hoe of wat van de dader. Ik vind het gewoon verschrikkelijk wat er gebeurd is, echt horror als je zoiets meemaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:24

dat over de dader was meer in het algemeen :D Niet op jou bedoelt, sorry als dat zo over kwam. :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:29

oooh ok, was niet beledigd ofzo ;-), dacht al ohjee, ben niet volledig geweest in mijn post ;-). Maar het sluit aan op eerdere berichten in het topic he.