Obama vs. Mc Cain

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Obama v.s Mc Cain

1. Obama
363 (89%)
2. Mc Cain
13 (3%)
3. Geen van beide
9 (2%)
4. Geen interesse in Amerika
19 (4%)

Totaal aantal stemmen: 404

Tieneke

Re: Obama vs. Mc Cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:31

Ik hoorde trouwens ook op het nieuws dat Palin zich bij de volgende verkiezingen hoogstwaarschijnlijk kandidaat stelt. Stel je voor. Dan is het werk dat Obama nu mag doen om Bush zijn rommel op te ruimen ook voor niks geweest. En dan zijn we nog veeeeeel verder van huis.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:31

Zag dit topic nu ook pas Bloos
Maar echt fantastisch nieuws dat Obama heeft gewonnen en we zijn er zeker beter mee af dan met die McKain als je het mij vraagt.
Was toch bang geweest wat er met die vent was gebeurt in dat gevangenen kamp Vork
Dus echt super nieuws en nu maar wachten op betere beursen en minder oorlogen die Amerika start Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:33

Hoe is palin in hemelsnaam ooit zo hoog gegaan, heeft ze een invloedrijke familie ofzo?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:33

Tieneke schreef:
Ik hoorde trouwens ook op het nieuws dat Palin zich bij de volgende verkiezingen hoogstwaarschijnlijk kandidaat stelt. Stel je voor. Dan is het werk dat Obama nu mag doen om Bush zijn rommel op te ruimen ook voor niks geweest. En dan zijn we nog veeeeeel verder van huis.

Jep, dat lijkt me nog erger idd. Nu maar hopen dat Obama goed werk levert en zijn vertrouwen behoud, zodat niemand er ook maar aan denkt weer voor een republikein (en al zeker niet zo één al Palin) te stemmen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:34

Obama won Go jij! Go jij!

De beste van de 2 mag zich gaan bewijzen, ben benieuwd hoe hij het er af gaat brengen Haha! Slechter dan Bush kan iig niet

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:34

Ik was ook echt blij te horen dat het Obama geworden is. En ook al vind ik McCain nog steeds een kwijl, petje af voor zijn speech waarin hij echt met opgeheven hoofd zijn verlies aanvaard. Knap!
Ik hoop ook echt dat Obama de verwachtingen kan naleven en weer voor stabiliteit kan zorgen. Het zal de komende tijd wel puin ruimen worden denk ik zo Knipoog

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:43

katiavl schreef:
Hoe is palin in hemelsnaam ooit zo hoog gegaan, heeft ze een invloedrijke familie ofzo?

Geld. Heel veel geld.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:46

En denken jullie dat Palin ook zou winnen?
Ik niet hoor. Palin heeft trouwe aanhang maar die is heel klein, de rest van Amerika vind haar gek.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:48

Ik ben blij dat Obama heeft gewonnen, maar ik ben ook zeeeeer benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Hij komt betrouwbaar op mij over, dat wel. Ja

Een frisse wind door the white house, niks mis mee!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:48

Ik kon wel janken van blijdschap!! Hoera!
Bekenden van ons zijn Amerikanen, familie en vrienden van hen zijn bedreigd in hun woonplaats en op hun werk omdat ze op Obama wilden stemmen.... dat ging erg ver...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:50

Niniane schreef:
Ik niet hoor. Palin heeft trouwe aanhang maar die is heel klein, de rest van Amerika vind haar gek.

Ik zie haar heel mss wel nog winnen. Als Obama er nu een potje van maakt en heel Amerika uit wraak gewoon op de republikeinen gaan stemmen (ongeacht wie dan de kandidaat is), dan zie ik Palin nog aan de macht komen ja.

Maargoed, dan moeten er eerst wel wat dingen goed foutlopen en moet ze zichzelf nog als presidentkandidaat opwerpen.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:50

Niniane schreef:

Sorry voor de ontwetendhied; maar eeee wie is Palin ? Haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:52

Bij het nieuws op 1 vertelt een republikein dat ze over 2 jaar weer een kans hebben nadat Obama het land in een financiele crisis stort... Hebben die mensen nou echt een plaat voor hun kop Verward

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:53

Martin009 schreef:
Niniane schreef:

Sorry voor de ontwetendhied; maar eeee wie is Palin ? Haha!

Palin was(!) de vice-presidents kanditaat voor de republikeinen. Heel erg conservatief en als je het mij vraagt goed doorgeslagen.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:55

BraveSpots schreef:
Palin was(!) de vice-presidents kanditaat voor de republikeinen. Heel erg conservatief en als je het mij vraagt goed doorgeslagen.

Ohh dus je bedoelt de rechter hand van McCain ?

Karin

Ik werd vanmorgen wakker met een programma op Radio 2 dat helemaal in verkiezingsstijl was. Zat een Amerika-deskundige (geloof ik) die wel positief was over Palin. Hij zag haar ook al als host van een radio- of tv-programma, nog eerder tv dan radio.

Ik moest meteen denken aan dat nummer van The View: 'You have a face for the radio'. *LOL*

Maar geld dus. Aha. Echt, zulke mensen met zulke denkbeelden zijn gewoon eng.

Karin

Martin009 schreef:
BraveSpots schreef:

Dat doet McCain maar mooi zelf. Bloos!

Sorry, moest even aan Finkers denken. Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:57

Martin009 schreef:
BraveSpots schreef:

Ja, running mate noemen ze dat toch in de VS denk ik.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:57

Zwelgje schreef:
Ik was ook echt blij te horen dat het Obama geworden is. En ook al vind ik McCain nog steeds een kwijl, petje af voor zijn speech waarin hij echt met opgeheven hoofd zijn verlies aanvaard. Knap!

Hier ben ik het echt mee eens, ik krijg echt de kriebels van die man maar hij behoudt wel zijn waardigheid op deze manier. Ja
(niet dat hij heel veel keus had na zo'n verpletterende overwinning van Obama Haha!)

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:13

Ok dan snap ik nu wie je bedoelt met Palin ja ! Haha!
Maar als hij echt van die rare ideeen heeft mogen we inderdaad hopen dat Obama nu ook echt gaat doen wat ie zegt en dan blijft ie nog wel een mooi tijdje president blijft daar Vork

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:17

Palin zou nog heel wat aan zichzelf moeten veranderen wil ze zich kandidaat stellen. In mijn ogen komt ze niet serieus over en volgens mij zijn heel wat Amerikanen dat met me eens. Ze is te beïnvloedbaar en loopt te veel achter anderen aan, spiegelt zichzelf meteen al aan McCain enzenz.

Dus: super dat Obama heeft gewonnen Haha!

Wat vonden jullie trouwens van de verkiezingsnacht op NL1? Ik heb een stuk gekeken. Ik vond dat de NOS er over het algemeen een mooi festijn van heeft gemaakt. Een van mijn vorige docenten kwam ook nog aan tafel Lachen Ik vond het alleen heel stom dat zowel op CNN als in Duitsland de Polls al veel eerder bekend waren. En daar durfden ze ook de resultaten neer te zetten als het "Too close to call" was, wat het in mijn ogen nog spannender maakte.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:28

Obama baby....!!! Haha!

Haha, sorry...Ben echt heel blij dat hij gewonnen heeft! Haha! En ik vond McCain ook een creep, maar ben het met jullie eens dat hij een waardige verliezersspeech hield..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:48

Ben blij dat Obama heeft gewonnen, Mc Cain sprak mij totaal niet aan en zijn ideeën al helemaal niet. Maar hij is wel een goede verliezer.

Ben benieuwd hoe Obama het in januari op gaat pakken en wat er gaat gebeuren.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:00

Yeah!! Obama!! Go jij! Go jij! Ben echt blij dat hij gewonnen heeft! Je had er toch niet aan moeten denken dat McCain president geworden was Huilen

Ik ben heel benieuwd hoe hij het er vanaf gaat brengen aankomende 4 jaar, het kan in ieder geval niet slechter worden dan nu Knipoog

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:08

Ik ben er ook weer!!!
vannacht om 4 uur opgestaan, om met mijn collega op skype samen te kijken, maar t was toch gezelliger om bij elkaar thuis te kijken, heb dus bokt een beetje op me mobiel gevolgd.

We hadden een mooi feestje vanaf 5en en heb zelfs nog een traantje weg moeten pinken door meneer Jackson die in t publiek haal stilletjes stond te huilen.

Maar nu weer aan het werk, muziekje aan, en het nieuws volgen.

HAPPY OBAMA DAY!! WELCOME IN THE NEW WORLD !!!!11