Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Femke_Tweety schreef:Het is zeker niet diervriendelijk.
Maar er is een hele ris andere opties die allemaal op verschillende redenen níet werkbaar zijn in Nederland
Dan blijft er weinig over.
En hoewel ik dit écht niet als fijn zie voor de wolven, zéker niet,
Vind ik het gezien de situatie wel oke om er toch voor te kiezen.
Nyaleti schreef:Ik denk dat mijn mening niet gelezen wordt door mensen die deze beslissingen maken![]()
En dat dit nu waarschijnlijk geopperd wordt omdat de rest al is afgewezen, heb ik al benoemd.
Maar ik vind het ook jammer dat 'wij' als dierenvrienden dit goed keuren zegmaar. Want die wolf gaat hier gewoon onder lijden.
Plus, dit is om te zenderen toch? Alsof de gewone mens daar iets aan gaat hebben. Die info wordt zo zeer waarschijnlijk toch weer onder tafel gestopt.
En als blijkt dat een wolf idd een probleem wolf is, kan er nog niks gedaan worden want afschieten krijgen ze toch niet rond.
MarlindeRooz schreef:Vroeger hadden ze daar ook een oplossing voor.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wolfskuil ... igingswerk)
Knuffeldier schreef:Nyaleti schreef:Ik denk dat mijn mening niet gelezen wordt door mensen die deze beslissingen maken![]()
En dat dit nu waarschijnlijk geopperd wordt omdat de rest al is afgewezen, heb ik al benoemd.
Maar ik vind het ook jammer dat 'wij' als dierenvrienden dit goed keuren zegmaar. Want die wolf gaat hier gewoon onder lijden.
Plus, dit is om te zenderen toch? Alsof de gewone mens daar iets aan gaat hebben. Die info wordt zo zeer waarschijnlijk toch weer onder tafel gestopt.
En als blijkt dat een wolf idd een probleem wolf is, kan er nog niks gedaan worden want afschieten krijgen ze toch niet rond.
'Wij als dierenvrienden'...
Ik als dierenvriend vind het sneu voor de wolf dat die in ongeschikt, dichtbevolkt gebied woont. Dat die zich genoodzaakt ziet zich tot ver te richten, en schuwheid te verkiezen.
Ik als dierenvriend vind het ook onacceptabel en zielig dat dieren levend opgevroten worden, opgesloten in stallen, weggehouden van heides, en binnen WWR dat zowel grote schade kan doen aan de gehouden dieren als aan wilde dieren die er in vast komen te zitten.
Ik als dierenvriend vind het ook vreselijk dat door de komst van de wolf in deze getale en op deze plekken,.biodiversiteit razendsnel achteruit gaat en zal gaan, niet alleen door het decimeren of verdwijnen van grote grazers, maar ook door de gevolgen daarvan.
Ik als dierenvriend ben groot voorstander van beheer van wolven door afschot en zenderen, en als geïnteresseerde ga ik er vanuit dat strikken echt niet de voorkeursmethode is van de experts (ik lees dat er al andere manieren geprobeerd zijn, en deze vergunning slechts een uitbreiding is ook het reeds vergunde).
Ik als dierenvriend ben ook voorstander van Europees kijken naar de status van de wolf (bijvoorbeeld de groei en SvI die Duitsland nu noemt, alsook beheer in bijv. Zweden).
Ik als dierenvriend denk ook aan al die wolvenpups die nu jaarlijks in steeds grotere aantallen worden geboren (nu al tientallen per jaar in NL, straks 200?) en waar moeten die dan heen? Nu niet beheren (door afschot) en monitoren (door Zenderen, zo nodig met strikvallen) beperkt ook de toekomstige ellende in de toekomst waar nog veel meer wolven, mensen, vee, wilde dieren en natuur onder gaan lijden.
Nyaleti schreef:We zijn tegen de wolf omdat die onze dieren verwond en vermoord, toch?
Waarom vinden we het wel oké om die wolf bewust te gaan verwonden?
Dat bedoel ik en dat vind ik jammer.
Slechte associatie maken met de mens kan ook makkelijk zonder die strikken.
Die wolf kiest hier ook niet voor. Die had ook liever in een bos in Zweden gewoond waar die nooit een mens tegen kwam.
Citaat:Beetsterzwaag, Fryslân
16-10-2025
09:30
Ontmoeting met wolf.
Een wandelaarster kwam net in paniek bij mijn huis. Stond aan het Schuinpad, oog in oog met een wolf.
De wolf achtervolgde haar een stuk.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
DuoPenotti schreef:Ja ik ook, maar ik denk ook zo.
Met techniek van nu dat het wel te doen moet zijn.
Denk ook wel dat dat redelijk zo is, maar nu mag men alleen maar op die wolven jagen onder onredelijke omstandigheden, ja dan lukt dat niet
Nyaleti schreef:We zijn tegen de wolf omdat die onze dieren verwond en vermoord, toch?
Waarom vinden we het wel oké om die wolf bewust te gaan verwonden?
Dat bedoel ik en dat vind ik jammer.
Slechte associatie maken met de mens kan ook makkelijk zonder die strikken.
Die wolf kiest hier ook niet voor. Die had ook liever in een bos in Zweden gewoond waar die nooit een mens tegen kwam.