Douce schreef:Ik begrijp alleen nog steeds niet wat de wolf nu goed doet voor vogels bevers en vissen.
Dat is een fabeltje wat vanuit Yellowstone verteld wordt. Heeft iets met predatie op herten te maken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Douce schreef:Ik begrijp alleen nog steeds niet wat de wolf nu goed doet voor vogels bevers en vissen.
tienus63 schreef:
Loretta schreef:Een hele spannende dag vandaag. Mocht het lukken dan zijn we er helaas nog niet. Maar als het niet lukt dan maak je borst maar nat voor de komende jaren.
Elisa2 schreef:Die stomme natuurclubs, echt sinds de komst van de wolf zijn ze me allemaal zo tegengevallen. Compleet de realiteit kwijt.
Ik hoop echt dat het er door komt en de wolf minder beschermd wordt. Al vrees ik voor de uitkomst...
tienus63 schreef:van Straaten Research komt nog bijzondere uitspraken tegen van de PvvD, artikel uit NRC. 2010.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron Van Straaten Research / NRC
https://www.facebook.com/share/p/19VD1r ... tid=K35XfP
tamary schreef:Douce schreef:Ik begrijp alleen nog steeds niet wat de wolf nu goed doet voor vogels bevers en vissen.
Iets met reguleren populatie mesopredatoren als marter en vos, maar daarvoor is teveel wolven net zo funest als te weinig en de mens kan die functie hier overnemen. Voor zo'n functie praten we trouwens wel over hoe de native americans omgingen met wolvenpopulatie regulatie en dat was via opeten welpen op 1 na. En dan praten we ook over zo'n 2500km2! per wolf of 11.000km2 voor een roedel (van 2 volwassen wolven, een jaarling en een welp max.) Dat zijn niet de aantallen dieren die we hier zien die tussen natuurgebied en landbouwgebied blijven steken op 400km2 en 4-7 welpen per jaar groot trekken.
Nogmaals dus een bewering zonder kijken naar draagkracht nodige voedselbronnen.
Citaat:Dank Bert-Jan Ruissen en Annie Schreijer voor al uw inzet de afgelopen jaren. ⛔️
Citaat:Wolf straks net zo ‘onbeschermd’ als wild zwijn? Kans is groot dankzij Nederlander én de pony van Von der Leyen
Ruim vier jaar nadat Bert-Jan Ruissen voor het eerst door schapenhouders werd aangesproken over de gevaren van de wolf, stemmen op zijn initiatief dinsdag 51 landen over een wijziging van het Verdrag van Bern die de beschermde status van het dier inperkt. De gedode pony van Ursula von der Leyen zorgde voor een ommekeer. ,,Ik dacht: dit gaat vreselijk uit de hand lopen.’’