sureido schreef:https://vm.tiktok.com/ZML5BdMbh/?k=1
Een Russisch meisje die naar mijn mening een heel goed punt heeft ..
Ik kan dat filmpje niet bekijken op een of andere manier. Wat zegt ze?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sureido schreef:https://vm.tiktok.com/ZML5BdMbh/?k=1
Exitium schreef:Pareltjes schreef:
Ik denk dat ze ook niet echt snugger is. Politie en militairen kunnen wel “ gewoon “ hun werk blijven doen?
Ze heeft niet in de gaten dat niemand nu militair wil zijn op enkele beroepsfreaken na.
Van de andere kant moeten we niet de ogen sluiten voor het leed dat onze sancties aanrichten. Mensen verliezen massaal hun werk en inkomen en krijgen gratis alle ellende die daar aan zit gekoppeld. Bovendien zuig je ze nog verder het Poetinsysteem in. Geen geld is vleugellam en overgeleverd aan de nukken van de “ grote leider “.
Tot het punt dat de bevolking ziet dat ook Putin niets kan doen aan honger en armoede, en het aantal gewonde en gedode militairen die uit Oekraïne terugkomen blijft stijgen. Als de nood maar hoog genoeg is gaat ook de Russische bevolking uiteindelijk zelf ingrijpen. Gaan er gedurende dat hele traject slachtoffers vallen? Zeker, maar het alternatief is niets doen en dat is ook geen optie.elnienjo schreef:Dit vind ik wel heel eng: Russische oorlogsschepen onderweg via Japan naar Europa
https://nos.nl/liveblog/2421521-burgeme ... elingen-op
Waarom is dat eng? De Russen hebben drie vloten in Europa (de Noordelijke vloot in o.a. de Barentszzee, de Baltische vloot en de Zwarte Zeevloot), een paar extra schepen maakt geen verschil
_San87_ schreef:sureido schreef:https://vm.tiktok.com/ZML5BdMbh/?k=1
sureido schreef:_San87_ schreef:
Dat de sancties nu mensen treffen die wel weten dat Putin de grote boze wolf is en dat degene die achter hem staan zoals militairen en politie gewoon door kunnen werken.
Dinopino schreef:Daar kun je nooit zeker van zijn. Met de huidige technologie kunnen ze je in een brandend gebouw zetten wanneer ze willen. Ze kunnen zelfs fake natuurfilmen maken.
Die vrouw bijvoorbeeld voor die kraaamkliniek. Stond zelfs in de betrouwbare AD vermeld. Dat was natuurlijk echt?
Dinopino schreef:Is er niemand in dit topic die aan dit hele gebeuren wel een vraagteken hangt?
Citaat:Is het in een oorlog niet normaal dat je dat te horen en te zien krijgt, wat ze willen dat je ziet en hoort.
Citaat:Hoe kan het dat van de een op de andere dag plots ieder weet hoe wreed Putin is en hoe onschuldig Oekraïne is?
Daks schreef:Met die schepen bij Japan weet ik het niet hoor.
Waarom zou hij de hele wereld rondvaren terwijl de Bosporus ook nog steeds dicht is?
Hij zou dan ook of door het Suezkanaal moeten of door de straat van Gibraltar weet niet of dat "haalbaar" is kwa onderscheppen
_San87_ schreef:Nou, de Bosporus is afgesloten voor oorlogsschepen die specifiek daarheen gaan om deel te nemen aan de oorlog.
Tel uit je winst wanneer die schepen naar de Zwarte Zee gaan.
sureido schreef:Ja, klopt, dat is inderdaad jammer. Maar het is makkelijk om vanaf je veilige warme stoel in NL te vertellen wat mensen moeten doen.
Ik denk dat dit soort informatie juist goud waard is, dat ook steeds meer Russen zich tegen Putin keren. Maar je moet ook maar durven. Ze laat wel veel zien dat er vaak protesten zijn maar ze zegt ook dat er weinig beelden zijn omdat Rusland die dus allemaal blokkeert om te delen. Er gebeurt daar zoveel meer als we weten en ik hoop dat steeds meer mensen zich aansluiten.
Roodvos schreef:Daks schreef:Met die schepen bij Japan weet ik het niet hoor.
Waarom zou hij de hele wereld rondvaren terwijl de Bosporus ook nog steeds dicht is?
Hij zou dan ook of door het Suezkanaal moeten of door de straat van Gibraltar weet niet of dat "haalbaar" is kwa onderscheppen_San87_ schreef:Nou, de Bosporus is afgesloten voor oorlogsschepen die specifiek daarheen gaan om deel te nemen aan de oorlog.
Tel uit je winst wanneer die schepen naar de Zwarte Zee gaan.
Jullie verwoorden wat ook mijn eerste gedachten waren. Hoe komen die schepen in de Zwarte Zee? Mag je zomaar met oorlogsschepen door het Suez-kanaal of is dat territoriaal water en moet daar toestemming voor komen? En idem m.b.t. Straat van Gibraltar en Middelandse Zee. Iemand hier die weet hoe dat zit?
En dan moeten ze idd nog door de Bosporus. Als ze zich daar met enig geweld toegang toe verlenen of bevelen negeren of hoe dat dan ook maar gaat, is dat een rechtstreekse confrontatie met Turkije en dus met de NAVO. Ik zie nog geen voor de hand liggende route voor die schepen.
NB. NOS spreekt over mogelijk op weg naar Europa
tamary schreef:Of is de noordelijke route al open en gaan ze boven Rusland langs? Er zijn 2 mogelijkheden zeker als het weer meewerkt en Rusland heeft intern een heel goed spoornetwerk.
Dinopino schreef:Daar kun je nooit zeker van zijn. Met de huidige technologie kunnen ze je in een brandend gebouw zetten wanneer ze willen. Ze kunnen zelfs fake natuurfilmen maken.
Die vrouw bijvoorbeeld voor die kraaamkliniek. Stond zelfs in de betrouwbare AD vermeld. Dat was natuurlijk echt?
Citaat:Zelfs omikron keert zich tegen de oorlog van Poetin. Olie, de belangrijkste bron van inkomsten, brengt plots minder in de oorlogskas dan verhoopt was. De belangrijkste reden is niet de Westerse sancties maar een forse opstoot van corona in China. Delen van het land zijn opnieuw onderworpen aan een strenge lockdown. Het doet de wereldwijde vraag en dus de prijs van olie zakken. China was bovendien het land dat de grootste schok van de Westerse olieboycot moest opvangen.
Citaat:Plots zit Rusland met enorm probleem: land dreigt vandaag in één klap failliet te gaan
Rusland zit plots met een financieel probleem. Het moet tegen vandaag twee openstaande betalingen aflossen in dollars, maar het heeft door de sancties geen toegang meer tot die munt. Daardoor dreigt het land in één klap failliet te gaan. “Dan gaat de doos van Pandora open, en het is niet duidelijk wat daaruit komt”, zegt econoom Ivan Van de Cloot.
Pandora2 schreef:Is de corona toch nog voor iets goed
Citaat:Zelfs omikron keert zich tegen de oorlog van Poetin. Olie, de belangrijkste bron van inkomsten, brengt plots minder in de oorlogskas dan verhoopt was. De belangrijkste reden is niet de Westerse sancties maar een forse opstoot van corona in China. Delen van het land zijn opnieuw onderworpen aan een strenge lockdown. Het doet de wereldwijde vraag en dus de prijs van olie zakken. China was bovendien het land dat de grootste schok van de Westerse olieboycot moest opvangen.
Pandora2 schreef:Iemand hier nog iets over gelezen ? Is een berichtje van gisteren.Citaat:Plots zit Rusland met enorm probleem: land dreigt vandaag in één klap failliet te gaan
Rusland zit plots met een financieel probleem. Het moet tegen vandaag twee openstaande betalingen aflossen in dollars, maar het heeft door de sancties geen toegang meer tot die munt. Daardoor dreigt het land in één klap failliet te gaan. “Dan gaat de doos van Pandora open, en het is niet duidelijk wat daaruit komt”, zegt econoom Ivan Van de Cloot.
Pandora2 schreef:Ah oké. Ik had al een klein vermoeden dat het eigenlijk op niks uitgedraaid was aangezien er nergens verder wat over te lezen of te horen was.
Het faillissement van Rusland had wel wereldnieuws geweest anders.
Pandora2 schreef:Is de corona toch nog voor iets goed![]()
Zelfs omikron keert zich tegen de oorlog van Poetin. Olie, de belangrijkste bron van inkomsten, brengt plots minder in de oorlogskas dan verhoopt was. De belangrijkste reden is niet de Westerse sancties maar een forse opstoot van corona in China. Delen van het land zijn opnieuw onderworpen aan een strenge lockdown. Het doet de wereldwijde vraag en dus de prijs van olie zakken. China was bovendien het land dat de grootste schok van de Westerse olieboycot moest opvangen.
Janine1990 schreef:Pandora2 schreef:Ah oké. Ik had al een klein vermoeden dat het eigenlijk op niks uitgedraaid was aangezien er nergens verder wat over te lezen of te horen was.
Het faillissement van Rusland had wel wereldnieuws geweest anders.
https://nos.nl/collectie/13893/artikel/ ... lliet-zijn
Hier is het artikel, spannende kop, iets minder spannende inhoud