Mixje90 schreef:
wat heeft dit met vluchtelingen te maken?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Mixje90 schreef:
geerke schreef:Mixje90 schreef:
aslo schreef:elenaMM77 schreef:wel erg kort door de bocht aslo..
is je duits niet toereikend om het concreter te maken, of neem je alleen de eerste alinea over?
want dat is niet de kern, maar de introductie van het artikel.
als je het video'tje erbij opent geeft het alweer een hele andere en meer verhelderende uitleg..
de kern is niet het het hoge cijfer en het hoge cijfer is niet het grote probleem waar de politie voor staat..
de hoge cijfers zijn een gevolg van het probleem en dat probleem is waar de politie mee te kampen heeft.
je reactie is precies hetgeen waarom ik besloten had maar niet eens te beginnen om het artikel uit te leggen.. omdat mensen alleen maar interessant vinden wat in de eerste regels staat.
Met mijn Duits is niks mis. En over welk filmpje heb je het? Er staan meerdere video's op die pagina.
Ik vind het een beangstigend/verontrustend artikel.
Mixje90 schreef:
Mixje90 schreef:Je hebt helemaal gelijk geerke, de Pvda, groen links en Sp zijn minstens net zo vel tegen moslim vluchtelingen als de pvv toch? Misschien zijn ze wel nog heftiger tegen ze...
Citaat:Vrijwel nergens in Europa zijn de arbeidskansen van allochtonen zo slecht als in Nederland.
Citaat:Ook discriminatie speelt een rol. Daarover zei premier Rutte onlangs in Metro 'dat het in Nederland nog veel voorkomt en het echt uitmaakt of je Mohammed of Jan heet als je solliciteert'.
geerke schreef:Mixje90 schreef:Je hebt helemaal gelijk geerke, de Pvda, groen links en Sp zijn minstens net zo vel tegen moslim vluchtelingen als de pvv toch? Misschien zijn ze wel nog heftiger tegen ze...
ik hoorde vrijdag op de radio bij het oog op morgen 'het gesprek met de minister president'' dat Rutte de stroom ook graag wil stoppen,en dat het moet stoppen.Het gaat gewoon niet,er komen per week 4.000 mensen Nederland binnen....in het voorjaar gaat dat nog meer worden.Waar laat je die mensen?
Mixje90 schreef:Wel grappig om te lezen in dit topic dat Moslims/Allochtonen zo erg voorgetrokken worden in Nederland.
Maar dan dit te lezen:Citaat:Vrijwel nergens in Europa zijn de arbeidskansen van allochtonen zo slecht als in Nederland.Citaat:Ook discriminatie speelt een rol. Daarover zei premier Rutte onlangs in Metro 'dat het in Nederland nog veel voorkomt en het echt uitmaakt of je Mohammed of Jan heet als je solliciteert'.
http://www.volkskrant.nl/economie/alloc ... ~a3918713/
Sammie schreef:Kom voortrekken op t ene gebied kan prima naast achtergesteld staan op een ander gebied. Het is niet perse of t een of t ander.
Mixje90 schreef:Sammie schreef:Kom voortrekken op t ene gebied kan prima naast achtergesteld staan op een ander gebied. Het is niet perse of t een of t ander.
Daar heb je een punt. Misschien klopt het dat er op andere gebieden wel voorgetrokken wordt.
Maar er zijn hier mensen die doen alsof dat niet zo is en de discriminatie op de arbeidsmarkt niet bestaat, weinig die dat toegeven. Dat kun je dan wel weer gaan rationaliseren zoals je in dit topic ook ziet...
Ik ben wel benieuwd op welke gebieden er wel echt voorgetrokken wordt...
geerke schreef:Mixje90 schreef:Je hebt helemaal gelijk geerke, de Pvda, groen links en Sp zijn minstens net zo vel tegen moslim vluchtelingen als de pvv toch? Misschien zijn ze wel nog heftiger tegen ze...
ik hoorde vrijdag op de radio bij het oog op morgen 'het gesprek met de minister president'' dat Rutte de stroom ook graag wil stoppen,en dat het moet stoppen.Het gaat gewoon niet,er komen per week 4.000 mensen Nederland binnen....in het voorjaar gaat dat nog meer worden.Waar laat je die mensen?
Mixje90 schreef:Wel grappig om te lezen in dit topic dat Moslims/Allochtonen zo erg voorgetrokken worden in Nederland.
Maar dan dit te lezen:Citaat:Vrijwel nergens in Europa zijn de arbeidskansen van allochtonen zo slecht als in Nederland.Citaat:Ook discriminatie speelt een rol. Daarover zei premier Rutte onlangs in Metro 'dat het in Nederland nog veel voorkomt en het echt uitmaakt of je Mohammed of Jan heet als je solliciteert'.
http://www.volkskrant.nl/economie/alloc ... ~a3918713/
ravellie schreef:Daarbij denk ik dat Jan net zo snel aan het werk komt als 'Mo'.
Er zijn tig mensen met een HBO studie achter de rug, die al jaren solliciteren en niet aan de bak komen, of een baan onder hun niveau accepteren.
Alleen al binnen mijn kennissenkring hoor ik dat geregeld.
Typerend dat een 'Mo' direct roept dat er discriminatie is als je er ergens niet aangenomen wordt.
Zou dat een 'feit' zijn dat ik ergens aan mag plakken?