Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:41

Sansevieria

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:46

Geerke, dat vroeg ik me net ook al af ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:52

geerke schreef:
Mixje90 schreef:
De nazi sympathieën van Filip DeWinter en Annemans
https://m.youtube.com/watch?v=_nYx5QqRytg

wat heeft dit met vluchtelingen te maken?

Tja, zijn beide voorzitters van Vlaams Belang geweest, onze extreem rechtse partij die ze in een cordon gestopt hebben. Alleen hebben hun zogenaamde nazi sympathieën niets te maken met hun visie tegenover de allochtonen en vluchtelingen, het past in hun plaatje van een onafhankelijk Vlaanderen, wat weer een ander partijpunt is.
Als Vlaamse Belg wil ik trouwens even benadrukken dat collaboratie een Belgisch probleem en geen Vlaams probleem was. De grootste nazi Belg was trouwens een Waal, die na de oorlog ook nog eens een politieke partij had.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:55

geerke schreef:
Mixje90 schreef:

wat heeft dit met vluchtelingen te maken?

De zwaarste "anti geluiden" komen uit de hoeken van partijen zoals het Vlaams Belang. Ik vind het best belangrijk om te weten waar zo'n partij vandaan komt om dat in perspectief te zien tot wat hen beweegt naar het "anti vluchtelingen gedrag".

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:56

Die de Winter is het type JanMaat.Die andere ken ik verder niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:00

aslo schreef:
elenaMM77 schreef:
wel erg kort door de bocht aslo..

is je duits niet toereikend om het concreter te maken, of neem je alleen de eerste alinea over?

want dat is niet de kern, maar de introductie van het artikel.

als je het video'tje erbij opent geeft het alweer een hele andere en meer verhelderende uitleg..

de kern is niet het het hoge cijfer en het hoge cijfer is niet het grote probleem waar de politie voor staat..

de hoge cijfers zijn een gevolg van het probleem en dat probleem is waar de politie mee te kampen heeft.

je reactie is precies hetgeen waarom ik besloten had maar niet eens te beginnen om het artikel uit te leggen.. omdat mensen alleen maar interessant vinden wat in de eerste regels staat.

Met mijn Duits is niks mis. En over welk filmpje heb je het? Er staan meerdere video's op die pagina.
Ik vind het een beangstigend/verontrustend artikel.

Het allereerste filmpje..

Het gaat erom dat de minderjarige vluchtelingen (in nederland ama's) gevlucht zijn uit een situatie waar ze kindsoldaat waren of een levensgroot risico was dat ze dat zouden worden, gedwongen prostitutie en oorlogsgeweld.

onderweg zijn deze kinderen ook nog eens uitgebuit door de mensensmokkelaars.

In Duitsland aangekomen, verdwijnt ineens een groot deel van deze minderjarige vluchtelingen uit beeld.

Er zijn grote aanwijzingen dat zij door criminele organisaties en door dezelfde mensensmokkelaars ook nu weer gedwongen worden tot criminaliteit en gedwongen prostitutie..

Dit vormt voor de politie een zeer groot probleem.

Ik vind het ook wel degelijk zeer verontrustend..
dat justitie niet in staat blijkt om kinderen die vluchten, zonder familie en vaak zonder een rooie cent
niet kan beschermen tegen dezelfde soort lui als voor wie ze gevlucht zijn en of door wie ze onderweg zijn uitgebuit en nu worden uitgebuit.

Jeugdinspecties falen al vaak genoeg al als het neerkomt op familie aangelegenheden, maar het toezicht en begeleiding van Ama's of hun Duitse benaming, daar komt weinig of niets van terrecht.
Waardoor dus ze opnieuw ten prooi vallen aan mensen die hen uitbuiten.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 08-02-16 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:02

Mixje90 schreef:

wat heeft dit met vluchtelingen te maken?[/quote]

De zwaarste "anti geluiden" komen uit de hoeken van partijen zoals het Vlaams Belang. Ik vind het best belangrijk om te weten waar zo'n partij vandaan komt om dat in perspectief te zien tot wat hen beweegt naar het "anti vluchtelingen gedrag".[/quote]

Ik hoor de hele politiek op het moment anti-geluiden geven hoor.Ook in Duitsland weten ze niet meer hoe ze het moeten stoppen.
Zijn dat ook nazi's?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:44

Je hebt helemaal gelijk geerke, de Pvda, groen links en Sp zijn minstens net zo vel tegen moslim vluchtelingen als de pvv toch? Misschien zijn ze wel nog heftiger tegen ze...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:51

Mixje90 schreef:
Je hebt helemaal gelijk geerke, de Pvda, groen links en Sp zijn minstens net zo vel tegen moslim vluchtelingen als de pvv toch? Misschien zijn ze wel nog heftiger tegen ze...

ik hoorde vrijdag op de radio bij het oog op morgen 'het gesprek met de minister president'' dat Rutte de stroom ook graag wil stoppen,en dat het moet stoppen.Het gaat gewoon niet,er komen per week 4.000 mensen Nederland binnen....in het voorjaar gaat dat nog meer worden.Waar laat je die mensen?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:52

Wel grappig om te lezen in dit topic dat Moslims/Allochtonen zo erg voorgetrokken worden in Nederland.
Maar dan dit te lezen:
Citaat:
Vrijwel nergens in Europa zijn de arbeidskansen van allochtonen zo slecht als in Nederland.

Citaat:
Ook discriminatie speelt een rol. Daarover zei premier Rutte onlangs in Metro 'dat het in Nederland nog veel voorkomt en het echt uitmaakt of je Mohammed of Jan heet als je solliciteert'.

http://www.volkskrant.nl/economie/alloc ... ~a3918713/

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:53

geerke schreef:
Mixje90 schreef:

ik hoorde vrijdag op de radio bij het oog op morgen 'het gesprek met de minister president'' dat Rutte de stroom ook graag wil stoppen,en dat het moet stoppen.Het gaat gewoon niet,er komen per week 4.000 mensen Nederland binnen....in het voorjaar gaat dat nog meer worden.Waar laat je die mensen?

Maar nu wel ook in Syrië gaan bombarderen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:14

ik denk ook dat een goed gesprek met IS en Assad veel effectiever is :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:51

Mixje90 schreef:
Wel grappig om te lezen in dit topic dat Moslims/Allochtonen zo erg voorgetrokken worden in Nederland.
Maar dan dit te lezen:
Citaat:
Vrijwel nergens in Europa zijn de arbeidskansen van allochtonen zo slecht als in Nederland.

Citaat:
Ook discriminatie speelt een rol. Daarover zei premier Rutte onlangs in Metro 'dat het in Nederland nog veel voorkomt en het echt uitmaakt of je Mohammed of Jan heet als je solliciteert'.

Misschien omdat "ze" het er zelf naar gemaakt hebben? Omdat "men" veel slechte ervaringen heeft.
Met een andere "buitenlandse naam" heb je er namelijk geen last van.
Wat maakt het voor een werkgever nu uit, hoe je heet?
Het gaat erom dat je je werk goed doet, niet ziek meld (en ook geen 5 weken vakantie neemt ipv de afgesproken maximaal 3) en niet steelt in het bedrijf.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:30

Maar worden ze dan wel of niet voorgetrokken sneeuwpop? Dat is namelijk wat sommige beweren in dit topic.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:51

Kom voortrekken op t ene gebied kan prima naast achtergesteld staan op een ander gebied. Het is niet perse of t een of t ander.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:26

Sammie schreef:
Kom voortrekken op t ene gebied kan prima naast achtergesteld staan op een ander gebied. Het is niet perse of t een of t ander.

Daar heb je een punt. Misschien klopt het dat er op andere gebieden wel voorgetrokken wordt.
Maar er zijn hier mensen die doen alsof dat niet zo is en de discriminatie op de arbeidsmarkt niet bestaat, weinig die dat toegeven. Dat kun je dan wel weer gaan rationaliseren zoals je in dit topic ook ziet...

Ik ben wel benieuwd op welke gebieden er wel echt voorgetrokken wordt...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:29

geerke schreef:
ik denk ook dat een goed gesprek met IS en Assad veel effectiever is :+

Als met 1000 gesprekken het leven van ook maar 1 onschuldig kindje gespaard kan worden vind ik het een overwinning.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 07:45

Mixje90 schreef:
Maar worden ze dan wel of niet voorgetrokken sneeuwpop? Dat is namelijk wat sommige beweren in dit topic.

Door de overheid is er zeker zogenaamde positieve discriminatie. (Nogmaals zie ik niks positiefs aan discriminatie)
Het gaat niet alleen over de arbeidsmarkt he.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 07:50

Mixje90 schreef:
Sammie schreef:

Daar heb je een punt. Misschien klopt het dat er op andere gebieden wel voorgetrokken wordt.
Maar er zijn hier mensen die doen alsof dat niet zo is en de discriminatie op de arbeidsmarkt niet bestaat, weinig die dat toegeven. Dat kun je dan wel weer gaan rationaliseren zoals je in dit topic ook ziet...

Ik ben wel benieuwd op welke gebieden er wel echt voorgetrokken wordt...

Jij noemt het discriminatie, ik noem het marktwerking.
Een bedrijf moet winst maken en is geen zorginstelling. Zij kijken welk persoon de meeste kansen heeft om aan hun eisen te voldoen en daarbij "het goedkoopst is".

De overheid speelt daar een grote rol in, gezien zij de kosten van arbeidsongeschiktheid etc bepalen en ook pensioenleeftijd bijv. Maar ook de ontslagregeling in de wet. Hoe duurder de risico's, des te meer een bedrijf op safe gaat spelen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:33

geerke schreef:
Mixje90 schreef:

En Rutte gaf aan dat hij de vluchtelingenstroom binnen twee maanden naar 0 zou/zal brengen...

@ verkiezingen :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:38

Mixje90 schreef:
Maar dan dit te lezen:
Citaat:

Citaat:

Er is gewoon weinig werk.
En als er al werk is, dan is er weinig uitzicht op een vast contract.
Daarbij, heb je ook nog zoiets als een taalbarriere
Velen beheersen de Nederlandse taal onvoldoende, waardoor er op de werkvloer fouten ontstaan.
Zelf werk ik in de zorg, en ik heb al de nodige meiden zien vetrekken.
Motivatie was er wel, maar kennis van cultuur en taal onvoldoende.
En dan krijg je onbegrip en fouten
En dat kan simpelweg niet als je met mensen werkt.

Daarbij denk ik dat Jan net zo snel aan het werk komt als 'Mo'.
Er zijn tig mensen met een HBO studie achter de rug, die al jaren solliciteren en niet aan de bak komen, of een baan onder hun niveau accepteren.
Alleen al binnen mijn kennissenkring hoor ik dat geregeld.

Typerend dat een 'Mo' direct roept dat er discriminatie is als je er ergens niet aangenomen wordt.
Zou dat een 'feit' zijn dat ik ergens aan mag plakken?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:41

@sneeuwbal
Je kunt het weer rationaliseren natuurlijk, wat ik al voorspelde.
Je mag een appel een peer noemen sneeuwbal, maar discriminatie is geen marktwerking.
Daarnaast worden ze niet alleen op hun naam gediscrimineerd, zelfs al hebben ze meer ervaring/een betere cv komt het voor dat minder kans maken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:45

was vorig jaar ook weer in het nieuws toch?
die jongen die per ongeluk die mail ontving die van chef naar chef was gestuurd..

daar was absoluut duidelijk discriminatie aan de orde.
heb m maar even opgezocht

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... mail.dhtml

zou dan graag weten hoe marktwerking hierop van toepassing is?
en voor revalie..
hoe maak je hier dan geen discrimanatie van?

ten eerste, betekent.. de voornaamste reden om hem niet aan te nemen..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 09-02-16 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:47

ravellie schreef:
Daarbij denk ik dat Jan net zo snel aan het werk komt als 'Mo'.
Er zijn tig mensen met een HBO studie achter de rug, die al jaren solliciteren en niet aan de bak komen, of een baan onder hun niveau accepteren.
Alleen al binnen mijn kennissenkring hoor ik dat geregeld.

Typerend dat een 'Mo' direct roept dat er discriminatie is als je er ergens niet aangenomen wordt.
Zou dat een 'feit' zijn dat ik ergens aan mag plakken?

Je kunt denken wat je wil, maar er is genoeg onderzoek naar gedaan. Als jij iets zegt is het zeer zeker geen feit, wat je er ook achter plakt, tenzij je dit goed kunt onderbouwen.

Zelfs Rutte geeft het toe... Maar volgens jou bestaat het niet.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:49