Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:27

Lins_Vetra schreef:
Gadverdamme
http://www.martinvrijland.nl/2014/07/21 ... eeftijden/

Dit is echt walgelijk. Sandy is ook een collega van mij. Ik vind het niet oké dat dit wordt gepubliceerd. Wat denkt die kerel wel niet?? Zo enorm kwetsend om persoonlijke issues in twijfel te trekken.

Gadverdamme

Quote:
Heel erg opvallend is dat de aankomst van familieleden bij de rouwbijeenkomst van vandaag niet gefilmd mag worden. Stond zojuist op teletekst. Volgens mij is deze hele ramp niet alleen een false flag maar zelfs een Hoax.

WTF

nouja zeg.... die vent scoort niet helemaal. Waar haalt ie het vandaan?! bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:28

Lins_Vetra schreef:
Gadverdamme

Dit is echt walgelijk. Sandy is ook een collega van mij. Ik vind het niet oké dat dit wordt gepubliceerd. Wat denkt die kerel wel niet?? Zo enorm kwetsend om persoonlijke issues in twijfel te trekken.

Gadverdamme

Quote:
Heel erg opvallend is dat de aankomst van familieleden bij de rouwbijeenkomst van vandaag niet gefilmd mag worden. Stond zojuist op teletekst. Volgens mij is deze hele ramp niet alleen een false flag maar zelfs een Hoax.

WTF

Vind dit echt belachelijk van die vent zeg. Bi-zar. Wie is hij om te bepalen of 'het mysterie' opgelost kan worden en hoeveel informatie iemand moet verschaffen? En dan roepen dat het 'verdacht' is dat niemand van de familieleden contact wil opnemen en/of in beeld wil komen.. Gék he.. Mijn god zeg.. Belachelijk... En hij maar veilig z'n beschuldigende blogjes schrijven over 'zijn kijk op de waarheid'..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:28

Kimberly had al aangegeven dat ze niet een heel volk bedoelde, maar de mensen die het vliegtuig neerschoten en degene die aan het plunderen waren. Anders had ze wel neer gezet: "het blijft EEN verknipt volk".

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:34

Ik snap niet dat iedereen zo valt over die blog van Martin Vrijland. Dit is gewoon sensatie en jullie geven hem nog een podium ook. Precies wat ie wil natuurlijk.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:35

LadyMadonna schreef:
Ik weet niet fargo, een van die leiders heeft aangeven dat nederlandse politie welkom is.

Vergeet niet dat je bij "de separisten" niet in 1 georganiseerde groep moet denken. Het zijn diverse groeperingen die voor hetzelfde strijden, maar ook regelmatig elkaar in de haren vliegen

Politie is heeeeel wat anders dan het leger en daar zijn ze nu de hele week juist al over aan het onderhandelen dat het sturen van politie WEL acceptabel is - waarbij een leger sturen zou worden gezien als een heel ander gebaar - namelijk als een aanval

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:36

Lins_Vetra schreef:
Gadverdamme

Gadverdamme

Quote:

WTF

Walgelijk idd; plaats dit soort dingen dan niet. Negeer ze.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:38

Als je wilt dat dingen genegeerd worden is het misschien een idee ze vooral niet hier te posten??
Ik heb het niet gelezen en ga dat ook niet doen.
Zo te lezen deugd het niet en verdient het dus de aandacht niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:38

nynke55 schreef:
Kimberly had al aangegeven dat ze niet een heel volk bedoelde, maar de mensen die het vliegtuig neerschoten en degene die aan het plunderen waren. Anders had ze wel neer gezet: "het blijft EEN verknipt volk".

Ook als het alleen over de separatisten gaat vind ik het een onbenullige en onterechte opmerking. Je gelooft het misschien niet, maar separatisten zijn ook mensen.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 24-07-14 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:39

Nikass schreef:
Lins_Vetra schreef:
Gadverdamme

Gadverdamme

Quote:

WTF

Walgelijk idd; plaats dit soort dingen dan niet. Negeer ze.

Had inderdaad beter geweest. Echter in 'the heat of the moment' toch gedaan. -O-

-O- Bah, wat maakt me dit boos

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:40

fargo schreef:
Cyella schreef:
http://nos.nl/op3/artikel/677426-vs-bew ... alden.html

Beetje rare verklaring van Amerika. Hun eerste verklaring, meteen na de ramp(!), was dat ze via satteliet hadden kunnen ziend at separatisten MH17 hadden neergehaald. Wat ik daar lees is dat ze gewoon gezien hebben dat er materiaal de grens over is gekomen(Wat logisch is aangezien Rusland wapens aan hun geeft), en een paar Youtube filmpjes...

Vind ik nou niet echt overtuigend bewijs om eerlijk te zijn, je kan namelijk niet achterhalen wanneer zo'n filmpje genomen is, en wat ook vaak onduidelijk is, is waar het zich precies afspeelt. Denk niet dat je van bewijs kan spreken, bij zo'n filmpjes. Want als ik Youtube mag geloven bestaan El Chupacabra en Bigfoot en word ik iedere avond ontvoerd door Aliens.

Het één sluit het ander niet uit, ze hebben zowel beelden dat er (grote) wapens de grens over zijn gegaan eerder al, dus dat er leveringen plaatsvinden en daarom vloog de VS ook al niet meer over het gebied!!

En ze hebben (radar)beelden vanwaar de raket is afgeschoten, je kunt de warmte oid en de baan van een raket volgen met de apparatuur en herleiden waar deze is afgeschoten. Dus beide opmerkingen zijn gemaakt en beide zijn onderbouwd door opnames die ze hebben gemaakt waarop dat is vastgelegd.

Die opnames hebben ze tot nu toe nog niet naar buiten gebracht. Degene die dat ontkent moet de laatste persconferentie van Amerika maar eens terugkijken, want daarin zeggen ze dat ze ze misschien gaan vrijgeven. Ik zeg ook niet dat de rebellen onschuldig zijn, maar ik vind het opmerkelijk dat zonder enig bewijs op basis van wat Youtube filmpjes die niet te achterhalen zijn en een twijfelachtig gesprek waar zelfs de media regelmatig aan twijfelt wordt gezegd dat het de rebellen zijn.

Het gesprek is bijvoorbeeld afgeluisterd door Oekraïne, maar als ze toch wisten dat ze daar gingen vuren, waarom vloog er dan een Oekraïens gevechtsvliegtuig in de buurt? Lijkt me een beetje onlogisch.

Ik weet het niet allemaal hoor. Laat ik het zo zeggen: als deze zaak op basis van deze 'bewijzen' voorkwam, werd je uitgelachen door de rechter. En dat Amerika bang is dat men een inzicht krijgt in hun technologie is echt grote onzin! Want door een klein fragment te laten zien als bewijs kan je toch 3x niks zien van het systeem wat er achter zit en hoe ze zo'n beelden kunnen maken?

Nogmaals: ik zeg niet dat het niet de rebellen zijn. Ik weet het niet. Maar het valt gewoon op dat alles in de schoenen van de rebellen wordt geschoven. Ook positieve dingen worden verdraaid zodat ze nu als boeman staan afgebeeld.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:42

Cynn schreef:
Het waren vandaag 40 kisten, maar wel meer lichamen. In een aantal kisten lagen er meerdere zakken met meerdere (resten van..) slachtoffers..

Nee dit kon zo zijn. Maar of het daadwerkelijk zo is, wisten ze niet. Ook RTL niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:45

Ik vraag me het ook af. Ze hebben het op het nieuws steeds over 40 lichamen. En vandaag 74 lichamen!?

Het idee dat er overal hele huizen leeg zijn komen te staan..... %)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:47

Ze kunnen beter kisten zeggen. Dat is feitelijk juist, maar klinkt natuurlijk veel killer en afstandelijker.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:54

Dat is zeker!

Ik hoop zó hard dat de nabestaanden zo snel mogelijk hun geliefden weer thuis krijgen!
het lijkt me zo verschrikkelijk moeilijk te bevatten dat als je straks een gesloten kist krijgt, je maar moet aannemen dat daar het overschot van jouw naaste in zit..... Of dat er mensen zijn die misschien helemaal niets krijgen om afscheidt van te nemen %)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:55

Sientje schreef:
LadyMadonna schreef:
Nee, ze mochten het veld niet in, hij kon de veiligheid niet garanderen (en dan kom ik terug op: er is niet 1 groep separisten). Dat ze dan toch het veld in gaan, is niet handig.

Ik geloof direct dat het geen lekkere jongens zijn, maar ze kunnen ook niks goed doen

Ik reageerde puur op 'arme kerel'. ;)
Maar denk dat je een heel goed punt hebt met dat er niet 1 groep is. Wat het tegelijkertijd zo vreselijk gevaarlijk maakt daar. De rebellenleider kan dan wel eventuele medewerking willen verlenen, maar hoe veel macht heeft hij over individuen? Zelfde geldt natuurlijk in grote lijnen voor Poetin: hoe veel invloed heeft hij op de separatisten, al zou je die als groep zien?

Weet niet of deze link hier al was genoemd, het eerbetoon van de lokale bevolking op de rampplek vandaag: http://www.bbc.com/news/world-europe-28 ... ow_twitter

Mooi inderdaad om dit ook te zien, hoe het de gewone mensen raakt en wat zij ervan vinden.
http://www.bbc.com/news/world-europe-28 ... ow_twitter

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:55

Ik vond het wel confronterend dat een aantal Europese landen voor de ramp van hun eigen veiligheidsdienst de waarschuwing hadden gekregen om niet boven de Oekraïne te vliegen ivm het risico op neerschieten van lijnvluchten.
En dat deze waarschuwing dus niet met iedereen is gedeeld.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:56

Nikass schreef:
Ik vond het wel confronterend dat een aantal Europese landen voor de ramp van hun eigen veiligheidsdienst de waarschuwing hadden gekregen om niet boven de Oekraïne te vliegen ivm het risico op neerschieten van lijnvluchten.
En dat deze waarschuwing dus niet met iedereen is gedeeld.

Precies dit.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:56

Wat ik me afvraag is of het nabestaande geweigerd kan worden om de lichamen of wat er van over is te zien.
Ik kan me voorstellen dat sommige slachtoffers niet meer toonbaar zijn, maar wat als nabestaande ze toch perse willen zien ?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:58

Sorry als het al gezegd is, ik probeer zo goed mogelijk mee te lezen.
Komen de komende dagen elke dag vluchten met lichamen aan om 16:00?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:00

Mjetterd schreef:
Sorry als het al gezegd is, ik probeer zo goed mogelijk mee te lezen.
Komen de komende dagen elke dag vluchten met lichamen aan om 16:00?

In het ieder geval weet ik vandaag van wel.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:01

darwin schreef:
Wat ik me afvraag is of het nabestaande geweigerd kan worden om de lichamen of wat er van over is te zien.
Ik kan me voorstellen dat sommige slachtoffers niet meer toonbaar zijn, maar wat als nabestaande ze toch perse willen zien ?

Een vriendin van mij zei dat je daar altijd recht op zou (moeten) hebben.

Maar thuis hoorde ik dat het niet meer kan/mag in situaties als deze, bovendien zou je het ook niet moeten willen..
Het is dan zo schokkend, dat je het niet meer te zien krijgt uit bescherming.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:02

Het wordt vaak ten zeerste afgeraden, maar verbieden kan niet. Als er nog lichaamsdelen zijn die voldoende intact zijn kunnen ze soms de opbaring zo doen dat je die lichaamsdelen nog kan zien, bijvoorbeeld door de rest onder een doek te houden oid...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:04

CYELLA schreef Die opnames hebben ze tot nu toe nog niet naar buiten gebracht. Degene die dat ontkent moet de laatste persconferentie van Amerika maar eens terugkijken, want daarin zeggen ze dat ze ze misschien gaan vrijgeven. Ik zeg ook niet dat de rebellen onschuldig zijn, maar ik vind het opmerkelijk dat zonder enig bewijs op basis van wat Youtube filmpjes die niet te achterhalen zijn en een twijfelachtig gesprek waar zelfs de media regelmatig aan twijfelt wordt gezegd dat het de rebellen zijn.

Het gesprek is bijvoorbeeld afgeluisterd door Oekraïne, maar als ze toch wisten dat ze daar gingen vuren, waarom vloog er dan een Oekraïens gevechtsvliegtuig in de buurt? Lijkt me een beetje onlogisch.

Ik weet het niet allemaal hoor. Laat ik het zo zeggen: als deze zaak op basis van deze 'bewijzen' voorkwam, werd je uitgelachen door de rechter. En dat Amerika bang is dat men een inzicht krijgt in hun technologie is echt grote onzin! Want door een klein fragment te laten zien als bewijs kan je toch 3x niks zien van het systeem wat er achter zit en hoe ze zo'n beelden kunnen maken?

Nogmaals: ik zeg niet dat het niet de rebellen zijn. Ik weet het niet. Maar het valt gewoon op dat alles in de schoenen van de rebellen wordt geschoven. Ook positieve dingen worden verdraaid zodat ze nu als boeman staan afgebeeld. EINDE QUOTE [/quote]

Ik ben het tot nu toe heel erg met je eens geweest over dat er makkelijk vingers worden gewezen, maar juist die persconferentie en de eerdere statements van Kerry geven heel duidelijk weer dat ze wel degelijk meer weet en weten, maar dat ze de bronnen nog niet MOGEN en KUNNEN laten zien. Daarom verwijst de dame ook steeds naar de wel beschikbare openbare bronnen omdat die er OOK zijn en voor hen dan makkelijker aan te grijpen zijn.

Uiteindelijk zullen ze waarschijnlijk toch wel meer moeten laten zien, maar ze zijn vlgs mij ook nog steeds bezig met analyses en daarom worden de uitspraken over deze week ook steeds duidelijker en preciezer en definitiever.

Een niet onbelangrijk deel van oorlogvoering en inlichtingen achterhalen (door in ieder geval VS) is om de ander geen inzicht te geven in wat jouw kaarten zijn en wat jij allemaal over de ander weet en kunt zien. Door beelden vrij te geven zal de andere partij weten "oooh dus dat kun jij allemaal van ons waarnemen". Dit zal betekenen dat zij minder vrij gaan bewegen dan ze nu doen dus dat uiteindelijk de VS daardoor minder kan waarnemen. Zoals het vervoeren/verplaatsen en over de grens brengen van groot materieel.
Laatst bijgewerkt door fargo op 24-07-14 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:06

Aan de ene kant moet je er inderdaad niet aan denken om zoiets schokkends te willen zien (stel dat er van je kind alleen een paar lichaamsdelen gevonden zijn....), maar aan de andere kant lijkt het me zo verschrikkelijk moeilijk afsluiten als je het niet doet?!?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:07

Rowdine schreef:
Ik snap niet dat iedereen zo valt over die blog van Martin Vrijland. Dit is gewoon sensatie en jullie geven hem nog een podium ook. Precies wat ie wil natuurlijk.

Precies, zelfde wat ik dacht na het lezen van zijn verhaal.