Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:23

Ik heb ook (en dat heb ik al heel vaak gezegd) niets tegen een multiculturele samenleving mits deze goed zou werken.
Zonder deze multi-culti kan ik mijn baan ook wel op gaan zeggen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:24

Alet74 schreef:
@Shadow0: begrijpend lezen is wel een lastig punt in het onderwijs (wordt slecht op gescoord), dus wat dat betreft...

De praktijk leert dat het vaker komt omdat de uitlegger niet duidelijk genoeg is dan dat de lezer het niet begrijpt. ;-)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:25

En bedankt Jane :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:28

janesmith schreef:
En dat zou het begin van het einde zijn. In sommige steden is dat nu al het geval, zoals in Amsterdam bijvoorbeeld.

Cool! Krijgen we dan de four horsemen of the apocalypse? Welke tekenen van het einde heb ik gemist? Toen ik er laatst was, was Amsterdam namelijk nog vooral gewoon eh, Amsterdam. Niet direct het soort gebied dat ik zou associeren met het begin van het einde.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:31

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:
En dat zou het begin van het einde zijn. In sommige steden is dat nu al het geval, zoals in Amsterdam bijvoorbeeld.

Cool! Krijgen we dan de four horsemen of the apocalypse? Welke tekenen van het einde heb ik gemist? Toen ik er laatst was, was Amsterdam namelijk nog vooral gewoon eh, Amsterdam. Niet direct het soort gebied dat ik zou associeren met het begin van het einde.

Precies. Daarom stem ik PVV en jij niet. Ik zie het anders dan jij.
Dat heet democratie en aan het eind bepaalt de meeste stemmen het beleid. Zo is het en zo hoort het.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:33

janesmith schreef:
Die link had ik je al gegeven. Lees mijn vorige berichten maar, kom je hem tegen. Hans Jansen is de naam, Arabist. Ook de site van Ayaan Hirsi Ali is misschien een ogen opener voor je.

Je staat op de foei dus ik heb een heleboel berichten van je niet gelezen. Maar misschien kan je me vertellen waar je dat ongeveer vertelt hebt?

En deze link:
Tom Zwart, hoogleraar Rechten van de Mens aan de Universiteit Utrecht
Theo de Roos, hoogleraar Straf- en Strafprocesrecht aan de Universiteit van Tilburg
Henny Sackers, hoogleraar Bestuurlijk sanctierecht aan de Radboud Universiteit in Nijmegen
Afshin Ellian, hoogleraar Sociale cohesie, Burgerschap en Multiculturaliteit aan de Universiteit Leiden

Waar zijn die Islamologen dan?

Nicolletje, waarom denk jij toch zo ontzettend zwart wit? Je bent bij jou óf helemaal voor Wilders, óf meteen extreem tegen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:34

Heino schreef:
Nicolletje, waarom denk jij toch zo ontzettend zwart wit? Je bent bij jou óf helemaal voor Wilders, óf meteen extreem tegen.

Nou, ik denk zelf niet zo maar kom dat vooral hier nogal tegen, eigenlijk.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:38

Heino schreef:
janesmith schreef:
Die link had ik je al gegeven. Lees mijn vorige berichten maar, kom je hem tegen. Hans Jansen is de naam, Arabist. Ook de site van Ayaan Hirsi Ali is misschien een ogen opener voor je.

Je staat op de foei dus ik heb een heleboel berichten van je niet gelezen. Maar misschien kan je me vertellen waar je dat ongeveer vertelt hebt?

Nu heb je twee keuzes. Of je ontfoeit me, of je leest het niet. Ik ga echt niet lopen ondertitelen omdat jij me onder de foei knop hebt. Is jouw keus, niet de mijne. :-)
Laatst bijgewerkt door janesmith op 27-09-10 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:38

Hoe zouden de verhoudingen er dan volgens jou uit moeten zien Janesmith? Of hoe ziet de PVV dit? Ik neem voor het gemak aan dat je de verhouding bedoelt tussen autochtoon en allochtoon? Interessant hierbij is het antwoord op de vraag wanneer iemand een autochtoon is. Is dat iemand wiens familie al honderden jaren in Nederland woont en staatsburger is, of kan dat ook iemand zijn wiens familie bijvoorbeeld 20 jaar geleden in Nederland is komen wonen en eveneens staatsburger is?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:45

Alet74 schreef:
Hoe zouden de verhoudingen er dan volgens jou uit moeten zien Janesmith? Of hoe ziet de PVV dit? Ik neem voor het gemak aan dat je de verhouding bedoelt tussen autochtoon en allochtoon? Interessant hierbij is het antwoord op de vraag wanneer iemand een autochtoon is. Is dat iemand wiens familie al honderden jaren in Nederland woont en staatsburger is, of kan dat ook iemand zijn wiens familie bijvoorbeeld 20 jaar geleden in Nederland is komen wonen en eveneens staatsburger is?

Ik kan alleen zeggen wat ik daar van vind. Ik ben de PVV niet, dus ik weet niet wat zij daar van vinden. Ik vind 5% van de bevolking mooi zat.
Zolang je je niet wilt conformeren aan de gewoontes en tradities van de grote meerderheid ben je voor mij een allochtoon.
Daar kun je het wel of niet mee eens zijn maar zo voel en zie ik dat. Dus om voorspelbare vragen te vermijden. Dat is mijn mening en niet noodzakelijk die van de PVV.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:46

Nicolletje schreef:
Nou, ik denk zelf niet zo maar kom dat vooral hier nogal tegen, eigenlijk.

Pardon? Jij bent degene die het beeld schetst dat je óf voor Wilders bent, of extreem anti?

Jane Smith, dan kies ik voor hetgene mij het minst ergernis oplevert ;) Heb geprobeerd weer een discussie met je te voeren, maar je ontwijkt kritische vragen, dus dan houdt het voor mij weer op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:49

janesmith schreef:
Zolang je je niet wilt conformeren aan de gewoontes en tradities van de grote meerderheid ben je voor mij een allochtoon.

Welke gewoontes en tradities zijn dat? Valt de Nederlandse gewoonte/traditie van vrijheid (zoals bv uitgelegd in de grondwet) daaronder? Hoe kun je niet-voldoen aan een gewoonte/traditie die als sterke kant juist variatie benadrukt? En ben ik nu allochtoon?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:49

Heino schreef:
Jane Smith, dan kies ik voor hetgene mij het minst ergernis oplevert ;) Heb geprobeerd weer een discussie met je te voeren, maar je ontwijkt kritische vragen, dus dan houdt het voor mij weer op.

Goeie keus.
Scheelt ons allebei ergernis dan. +:)+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:55

Heino schreef:
Pardon? Jij bent degene die het beeld schetst dat je óf voor Wilders bent, of extreem anti?

Ehm nouja prima als jij dat vindt. Volgens mij heb ik vanaf het begin gezegd dat ik niet echt pro of anti Wilders ben. Alleen de reacties hierop naar mij toe (niet persé van jou hoor) waren nogal... alsof ik pro-pvv was en vul de rest maar in.
Nouja, prima als er geen middenweg gediscussieerd kan worden, maar als je mijn berichten naleest dan denk ik niet dat dat komt omdat ik zo fan ben van Wilders.
Laatst bijgewerkt door Nic op 27-09-10 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:55

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:

Welke gewoontes en tradities zijn dat? Valt de Nederlandse gewoonte/traditie van vrijheid (zoals bv uitgelegd in de grondwet) daaronder? Hoe kun je niet-voldoen aan een gewoonte/traditie die als sterke kant juist variatie benadrukt? En ben ik nu allochtoon?

Elkaar een hand geven, acceptatie van homo's en Joden, respect voor vrouwen hebben en ze als gelijkwaardig zien, man en vrouw die niet door dwang van een boek apart activiteiten dienen te ontplooien etc..etc..
Voldoe je niet aan deze kenmerken dan mag je je wat mij betreft onder de allochtonen scharen. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:59

janesmith schreef:
Elkaar een hand geven, acceptatie van homo's en Joden, respect voor vrouwen hebben en ze als gelijkwaardig zien, man en vrouw die niet door dwang van een boek apart activiteiten dienen te ontplooien etc..etc..
Voldoe je niet aan deze kenmerken dan mag je je wat mij betreft onder de allochtonen scharen. :j

Ja, nou ken ik vrij conservatieve christenen, en die zijn dus op basis van een boek helemaal tegen homo's. En vrouwen mogen ook niks. Maar ze wonen al wel 500 jaar in Staphorst. Zijn die allochtoon?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:03

Allochtoon is een vreemde en dat van die Staphorsters vind ik heel vreemd, volmondig ja dus.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:06

En hoe zit het dan met de standpunten van een politieke partij zoals de SGP?
Edit: en wat zou er dan moeten gebeuren met die 'allochtone' Staphorsters?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:10

Nicolletje schreef:
Ehm nouja prima als jij dat vindt.

Dat vind ik niet, dat constateer ik. Bvb aan de hand van de volgende uitspraak:

Citaat:
Wel vind ik het apart als de absolute- anti- pvv'ers wel in één zin zeggen, jaaaa maar Fortuyn... Die was wél goed

Alsof je wanneer je kritisch bent richting de PVV direct "absoluut anti PVV-er" bent. Er zijn ook nog nuances, weet je.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:15

Haat jegens moslims is een momentel een meer voorkomend/groter probleem dan haat tegen joden en homo's. Desalniettemin is haat tegen (minderheids)groepen sowieso zorgelijk -welke dan ook-, en het moet dan ook worden aangepakt, maar uiteraard wel op een passende manier.. Maar sommigen zijn (ook hier) alleen maar bezig met haat zaaien tegen bepaalde groepen zonder weinig constructieve oplossingen/ideeen, ze denken dat Wilders uit het heelal is neergestreken om de wereldproblemen op te lossen... Ach ja.. ieder zn 'geloof'.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:16

janesmith schreef:
Allochtoon is een vreemde en dat van die Staphorsters vind ik heel vreemd, volmondig ja dus.

Ok, interessant, want de PVV had iets over Joods-Christelijke tradititie in de grondwet en als je het over christelijke traditie hebt kun je volgens mij niet om die groepering heen.

Maar goed. Je hebt dus allochtonen (volgens het cbs, namelijk 1 ouder die in hetb uitenland geboren is), en allochtonen volgens janesmith, waar je iedereen onder kunt scharen die niet precies zijn zoals janesmith ze graag ziet. Een intrigerende invulling van het begrip allochtoon (beetje onzinnig om definities te gaan herdefinieren, maar goed, het verklaart in elk geval wel waarom janesmith zo'n toename in de allochtonen ziet die anderen niet zien.)

Nu moeten we alleen 'vrijheid' nog even herdefinieren zodat dat er ook nog in past.

(Laat ik voor inspiratie 1984 weer eens uit de kast pakken!)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:21

Heino schreef:
Er zijn ook nog nuances, weet je.

Die vind ik behoorlijk kwijtgeraakt in dit topic/ verschillende van deze topics eerlijk gezegd.

Ik ben namelijk dan wel benieuwd welk gedeelte van de pvv jij of iemand anders hier op het topic, maakt niet uit wie, het dan wél mee eens bent.
Ik bedoel, als men genuanceerd over de pvv denkt dan ben ik daar eigenlijk wel benieuwd naar, op de 1 of andere manier komt dat nooit aan bod.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:22

janesmith, nu helder is wie er voor jou onder 'allochtonen' vallen, zou ik graag willen weten hoe je op die 5% wilt komen. Dat lijkt me nl. best een moeilijke opgave?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:31

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:

Ok, interessant, want de PVV had iets over Joods-Christelijke tradititie in de grondwet en als je het over christelijke traditie hebt kun je volgens mij niet om die groepering heen.

Maar goed. Je hebt dus allochtonen (volgens het cbs, namelijk 1 ouder die in hetb uitenland geboren is), en allochtonen volgens janesmith, waar je iedereen onder kunt scharen die niet precies zijn zoals janesmith ze graag ziet. Een intrigerende invulling van het begrip allochtoon (beetje onzinnig om definities te gaan herdefinieren, maar goed, het verklaart in elk geval wel waarom janesmith zo'n toename in de allochtonen ziet die anderen niet zien.)

Nu moeten we alleen 'vrijheid' nog even herdefinieren zodat dat er ook nog in past.

(Laat ik voor inspiratie 1984 weer eens uit de kast pakken!)

En zo is het en niet anders.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:33

Ann schreef:
janesmith, nu helder is wie er voor jou onder 'allochtonen' vallen, zou ik graag willen weten hoe je op die 5% wilt komen. Dat lijkt me nl. best een moeilijke opgave?

Voor mij heel simpel. Nu zijn er zo'n 10% en de helft te veel in mijn ogen. Dan kom je op 5%.