Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:En dat zou het begin van het einde zijn. In sommige steden is dat nu al het geval, zoals in Amsterdam bijvoorbeeld.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:En dat zou het begin van het einde zijn. In sommige steden is dat nu al het geval, zoals in Amsterdam bijvoorbeeld.
Cool! Krijgen we dan de four horsemen of the apocalypse? Welke tekenen van het einde heb ik gemist? Toen ik er laatst was, was Amsterdam namelijk nog vooral gewoon eh, Amsterdam. Niet direct het soort gebied dat ik zou associeren met het begin van het einde.
janesmith schreef:Die link had ik je al gegeven. Lees mijn vorige berichten maar, kom je hem tegen. Hans Jansen is de naam, Arabist. Ook de site van Ayaan Hirsi Ali is misschien een ogen opener voor je.
Heino schreef:janesmith schreef:Die link had ik je al gegeven. Lees mijn vorige berichten maar, kom je hem tegen. Hans Jansen is de naam, Arabist. Ook de site van Ayaan Hirsi Ali is misschien een ogen opener voor je.
Je staat op de foei dus ik heb een heleboel berichten van je niet gelezen. Maar misschien kan je me vertellen waar je dat ongeveer vertelt hebt?
Alet74 schreef:Hoe zouden de verhoudingen er dan volgens jou uit moeten zien Janesmith? Of hoe ziet de PVV dit? Ik neem voor het gemak aan dat je de verhouding bedoelt tussen autochtoon en allochtoon? Interessant hierbij is het antwoord op de vraag wanneer iemand een autochtoon is. Is dat iemand wiens familie al honderden jaren in Nederland woont en staatsburger is, of kan dat ook iemand zijn wiens familie bijvoorbeeld 20 jaar geleden in Nederland is komen wonen en eveneens staatsburger is?
Nicolletje schreef:Nou, ik denk zelf niet zo maar kom dat vooral hier nogal tegen, eigenlijk.
janesmith schreef:Zolang je je niet wilt conformeren aan de gewoontes en tradities van de grote meerderheid ben je voor mij een allochtoon.
Heino schreef:Pardon? Jij bent degene die het beeld schetst dat je óf voor Wilders bent, of extreem anti?
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Zolang je je niet wilt conformeren aan de gewoontes en tradities van de grote meerderheid ben je voor mij een allochtoon.
Welke gewoontes en tradities zijn dat? Valt de Nederlandse gewoonte/traditie van vrijheid (zoals bv uitgelegd in de grondwet) daaronder? Hoe kun je niet-voldoen aan een gewoonte/traditie die als sterke kant juist variatie benadrukt? En ben ik nu allochtoon?
janesmith schreef:Elkaar een hand geven, acceptatie van homo's en Joden, respect voor vrouwen hebben en ze als gelijkwaardig zien, man en vrouw die niet door dwang van een boek apart activiteiten dienen te ontplooien etc..etc..
Voldoe je niet aan deze kenmerken dan mag je je wat mij betreft onder de allochtonen scharen.
Nicolletje schreef:Ehm nouja prima als jij dat vindt.
Citaat:Wel vind ik het apart als de absolute- anti- pvv'ers wel in één zin zeggen, jaaaa maar Fortuyn... Die was wél goed
janesmith schreef:Allochtoon is een vreemde en dat van die Staphorsters vind ik heel vreemd, volmondig ja dus.
Heino schreef:Er zijn ook nog nuances, weet je.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Allochtoon is een vreemde en dat van die Staphorsters vind ik heel vreemd, volmondig ja dus.
Ok, interessant, want de PVV had iets over Joods-Christelijke tradititie in de grondwet en als je het over christelijke traditie hebt kun je volgens mij niet om die groepering heen.
Maar goed. Je hebt dus allochtonen (volgens het cbs, namelijk 1 ouder die in hetb uitenland geboren is), en allochtonen volgens janesmith, waar je iedereen onder kunt scharen die niet precies zijn zoals janesmith ze graag ziet. Een intrigerende invulling van het begrip allochtoon (beetje onzinnig om definities te gaan herdefinieren, maar goed, het verklaart in elk geval wel waarom janesmith zo'n toename in de allochtonen ziet die anderen niet zien.)
Nu moeten we alleen 'vrijheid' nog even herdefinieren zodat dat er ook nog in past.
(Laat ik voor inspiratie 1984 weer eens uit de kast pakken!)