Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:11

verwijderd ivm verkeerde informatie.
Laatst bijgewerkt door Laar op 03-05-09 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:23

Laar schreef:
winerieke schreef:
Dus de laatste die nog in levensbedreigende toestand lag is ook overleden?? :oo

Ja..

Dankjewel Polivy :)

Jeetje, neem aan dat dit de vrouw van de voorzitter van de drumband betreft waar van de week een heel item over was in HvN.
Wat erg voor haar dochter die ook in het ziekenhuis ligt. |(

Sterkte voor je vader.

Laar

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:32

Correctie

De vrouw uit Moergestel is nog wel in leven. Ik heb het een en ander verkeerd doorgekregen. Ze ligt nog wel heel slecht maar ze leeft nog.

Excuses voor het verkeerde nieuws!!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:33

Goed nieuws. Laten we hopen dat het de betere kant met haar opgaat.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:35

Inderdaad.
Het lijkt me verschrikkelijk, een dag wat zo mooi begon, is in een ramp afgelopen, en dat door 1 gestoord iemand.
Ik vind het best jammer dat hij is overleden, ik wilde dolgraag zijn motief horen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:37

Laar schreef:
Correctie

De vrouw uit Moergestel is nog wel in leven. Ik heb het een en ander verkeerd doorgekregen. Ze ligt nog wel heel slecht maar ze leeft nog.

Gelukkig maar.
Hopenlijk komt ze er nog wel bovenop.

Voortaan wel even heel goed nagaan of je bericht klopt voordat je zoiets gevoelig plaatst. Voor je het weet is het verspreidt naar allerlei andere forums en het lijkt me niet fijn voor de familie om dat te horen. ;)

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:42

ThePast03 schreef:
Laar schreef:
Correctie

Gelukkig maar.
Hopenlijk komt ze er nog wel bovenop.

Voortaan wel even heel goed nagaan of je bericht klopt voordat je zoiets gevoelig plaatst. Voor je het weet is het verspreidt naar allerlei andere forums en het lijkt me niet fijn voor de familie om dat te horen. ;)

Nee precies, voel me nu ook echt opgelaten dat ik zo snel met mijn reactie op internet ben. Snap je opmerking volledig.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:57

Laar schreef:
Nee precies, voel me nu ook echt opgelaten dat ik zo snel met mijn reactie op internet ben. Snap je opmerking volledig.

Gelukkig kwam je heel snel met je correctie dus ik denk niet dat het verder gekomen is dan dit topic, niets om je opgelaten te voelen dus. ;)

Ben verder allang blij te lezen dat de vrouw nog leeft.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:21

Ikima schreef:
Ik ben ook iemand die de gordijnen lang dicht heeft en geen contact met de buren.
Als ik in de tuin zit dan hoef ik geen pottekijkers dus gaan ze dicht, na een avonddienst gaan ze ook later open.
Ik heb niks met de mensen in mijn omgeving, ga mijn eigen gang, maak geen praatje met iedereen hier op straat, niemand weet wat ik doe, behalve paardrijden omdat ik elke dag in rijbroek naar buiten kom,
Dan zal ik ook wel zo'n zonderling zijn die hulp nodig heeft.
Het heeft er dus niets mee te maken hoe iemand leeft voordat die tot zo'n daad is gekomen.

Dat weet je zelf het beste, denk ik.
En dat geldt toch voor iedereen? :D

Tuurlijk heeft dat er mee te maken, plus alle heftige problematiek daarom heen.. :(:)
Misschien dat jij als iemand overkomt in je buurt die in ieder geval zijn tuintje nog doet, in haar rijbroek naar haar paard gaat of verzorgd en wel richting werk..

Als mensen in staat zijn om over je schutting heen te kijken kunnen ze soms meer opvangen dan je zou willen.

Moet trouwens denken aan monniken die uit vrije wil richting God willen groeien en dat uit vrije wil doen.
Ze leven geisoleerd van de samenleving..

Maar welk mens wacht op afwijzing, financiele crisis, etc? :(:)
Laatst bijgewerkt door detour op 03-05-09 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:22

Roos_s schreef:
ik weet niet of je tegen zulk soort acties ooit alles goed beveiligen kan... dan kun je idd niet meer koninginnedag vieren zoals het nu gedaan wordt, maar met veel meer bewaking en afzettingen en mogen we vanachter een raampje gluren naar het koningshuis...

En dan nooit meer de koningin een handje geven zoals ik vroeger gedaan heb. Toen mochten de kinderen voor de dranghekken staan. En ben ik naar haar toegelopen om een handje te schudden. :P

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:23

Is die vrouw uit Moergestel de laatste vrouw die nog in kritieke toestand verkeerde?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:40

germie schreef:
Roos_s schreef:
ik weet niet of je tegen zulk soort acties ooit alles goed beveiligen kan... dan kun je idd niet meer koninginnedag vieren zoals het nu gedaan wordt, maar met veel meer bewaking en afzettingen en mogen we vanachter een raampje gluren naar het koningshuis...

En dan nooit meer de koningin een handje geven zoals ik vroeger gedaan heb. Toen mochten de kinderen voor de dranghekken staan. En ben ik naar haar toegelopen om een handje te schudden. :P

Echt? :D Hoe stoer :D

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:52

ik hoop echt dat die vrouw uit moergestel het overleefd. wat een drama als ook je eigen kind getroffen is hierdoor.

De reconstructie vind ik heel erg duidelijk

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:00

winerieke schreef:
Wat is dat nou allemaal met die schoten. Als ik me goed herinner is bij de eerste persconferentie, door die vrouw van de politie gezegt, toen er gevraagd was waarom de agenten niet geschoten hadden, dat er eventueel wel geschoten had mogen worden maar dat dat niet gebeurt is dus dat het ook geen nut heeft om daar langer op door te gaan.

Lijkt me dan duidelijk dat zei wel weet of er geschoten is of niet.
Verder ben ik ook ooggetuige geweest en heb geen schoten of niks gehoord. Alleen het lawaai van de hekken die je aandacht vroegen dus je keek naar de plek waar het geluid vandaan kwam en toen zag je die auto door de mensenmenigte rijden. Niks van schoten meegekregen terwijl ik er kortop stond.

Wat ik hierboven ook zei, die vrouw van de politie zegt zelf dat er wel geschoten had mogen worden, maar dat dat niet gebeurt is. Dat doe je ook niet zo snel met zo'n mensenmenigte er om heen.

Ik denk dat politie mensen ook niet meer willen schieten tegen woordig want dan krijgen ze zelf ook een hele recht zaak op zich of dit wel noodzakelijk was en dat soort dingen

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:16

xEline schreef:
winerieke schreef:
Wat is dat nou allemaal met die schoten. Als ik me goed herinner is bij de eerste persconferentie, door die vrouw van de politie gezegt, toen er gevraagd was waarom de agenten niet geschoten hadden, dat er eventueel wel geschoten had mogen worden maar dat dat niet gebeurt is dus dat het ook geen nut heeft om daar langer op door te gaan.

Lijkt me dan duidelijk dat zei wel weet of er geschoten is of niet.
Verder ben ik ook ooggetuige geweest en heb geen schoten of niks gehoord. Alleen het lawaai van de hekken die je aandacht vroegen dus je keek naar de plek waar het geluid vandaan kwam en toen zag je die auto door de mensenmenigte rijden. Niks van schoten meegekregen terwijl ik er kortop stond.

Wat ik hierboven ook zei, die vrouw van de politie zegt zelf dat er wel geschoten had mogen worden, maar dat dat niet gebeurt is. Dat doe je ook niet zo snel met zo'n mensenmenigte er om heen.

Ik denk dat politie mensen ook niet meer willen schieten tegen woordig want dan krijgen ze zelf ook een hele recht zaak op zich of dit wel noodzakelijk was en dat soort dingen

ook dat en je moet je ook afvragen.. is het verstandig om te schieten met zoveel mensen in de buurt

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:19

ja als je iemand anders raakt ben je nog veder van huis. En als je die foto's ziet zie je dat het zo snel ging dat de helft van de mensen nog niet eens kijkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:03

Hoor net op het nieuws dat er nog 5 in het ziekenhuis liggen

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:35

Ik stond er bij, heb de mensen door de lucht zien vliegen, het was verschrikkelijk!!
Was op vakantie, we dachten een leuke koninginnendag te hebben met zn allen.. (geld natuurlijk voor iedereen daar).
Er werd inderdaad eerst gezegd dat er geschoten was, maar dat is niet gebeurd. Wat we hoorden was de klap van het hek en de mensen die op de auto knalden..
In één woord, het was een nachtmerrie en onbegrijpelijk..

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:39

Ik ben net even bij de ''bloemenzee'' geweest ,
het zijn er echt heel veel !

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:45

Bah lijkt me vreselijk Lau_Ra. Sterkte!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:51

Lau_Ra schreef:
Ik stond er bij, heb de mensen door de lucht zien vliegen, het was verschrikkelijk!!
Was op vakantie, we dachten een leuke koninginnendag te hebben met zn allen.. (geld natuurlijk voor iedereen daar).
Er werd inderdaad eerst gezegd dat er geschoten was, maar dat is niet gebeurd. Wat we hoorden was de klap van het hek en de mensen die op de auto knalden..
In één woord, het was een nachtmerrie en onbegrijpelijk..

Dat lijkt me vreselijk zeg!! Sterkte!

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:13

Ik was er bij, de auto kwam recht op ons afrijden. Het vluchtheuveltje is onze redding geweest, daardoor is hij tegen de naald tot stilstand gekomen en niet bij ons door het hek geschoten.
Ik wil even benadrukken dat er NIET geschoten is. Weet heel goed hoe schoten klinken, de twee doffe knallen die je hoort op de filmpjes zijn de dranghekken. Absoluut geen schoten dus.
Het is jammer dat de dader overleden is, ik stond er met mijn hele familie en we worstelen voortdurend met de vraag 'waarom'. Dat hadden we graag van hem gehoord. Maar we moeten verder, morgen naar de dodenherdenking in het Oranjepark en dan hoop ik dat ik het af kan sluiten.
Volgend jaar wil ik graag een feest op koninginnedag, misschien wil de koningin nog wel een keer komen. Om alsnog het defile af te nemen...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:15

O jee wat schokkend...
Ik raad je echt aan om gebruik te maken van slachtofferhulp. ze zijn heel goed en het helpt echt om er een manier voor te vinden om ermee om te gaan. want het is niet in een paar dagen voorbij.

Sterkte!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:18

Sterkte Grobegni.
Ik ga denk ik morgen ook naar Oranjepark en daarna even langs monument om bloemen te leggen voor de slachtoffers van afgelopen donderdag.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:42

Jeetje wat akelig dat jullie erbij waren, dit zal niet snel door jullie vergeten worden, sterkte voor diegenen die het hebben zien gebeuren.
Over slachtofferhulp gesproken, gisteren nog even het filmpje van Pauw en Witteman bekeken en daar werd gezegd dat die 2 broers uit die dansgroep nog niets van slachtofferhulp hebben gehoord maar de buurtbewoners van de dader wel. Zeer slechte zaak van slachtofferhulp want zij vielen ook onder de gewonden.