Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anjali schreef:FiveSports schreef:https://www.instagram.com/reel/DMTm_RRs ... Fma3J6ajhw
Ook Christenen moeten het verduren helaas, maar lijkt minder erg omdat het bruine Christenen zijn.
Ik neem aan dat je doelt op het bombardement op de enige R.K.Kerk in Gaza? Netanjahu heeft onze huidige R.K.paus Leo XIV opgebeld en gezegd dat het een vergissing was. In de R.K. Kerk is geen enkele discriminatie op kleur of afkomst. Het R.K. geloof heeft zich over de hele wereld verspreid en doet het momenteel zelfs beter in niet-Westerse landen.
anjali schreef:FiveSports schreef:https://www.instagram.com/reel/DMTm_RRs ... Fma3J6ajhw
Ook Christenen moeten het verduren helaas, maar lijkt minder erg omdat het bruine Christenen zijn.
Ik neem aan dat je doelt op het bombardement op de enige R.K.Kerk in Gaza? Netanjahu heeft onze huidige R.K.paus Leo XIV opgebeld en gezegd dat het een vergissing was. In de R.K. Kerk is geen enkele discriminatie op kleur of afkomst. Het R.K. geloof heeft zich over de hele wereld verspreid en doet het momenteel zelfs beter in niet-Westerse landen.
Kinke schreef:ok…tijd om even het NOS journaal te kijken. Wat weer een schandalige actie van Israel. Ze beschieten jonge Palestijnen systematisch, de ene dag komen er tientallen gewonden binnen die in hun kruis zijn geschoten, de volgende dag zijn het wonden op een andere plek op het lichaam. Het was een arts die aan het woord kwam.
Ik probeerde het te vinden op de website maar kon het niet vinden
Benzz schreef:Kinke schreef:ok…tijd om even het NOS journaal te kijken. Wat weer een schandalige actie van Israel. Ze beschieten jonge Palestijnen systematisch, de ene dag komen er tientallen gewonden binnen die in hun kruis zijn geschoten, de volgende dag zijn het wonden op een andere plek op het lichaam. Het was een arts die aan het woord kwam.
Ik probeerde het te vinden op de website maar kon het niet vinden
Ik heb dit vorige week al ergens gelezen, moet ff nadenken waar ook alweer.
anjali schreef:@Huppelz, heel interessant.Ik wist dat niet precies zo wat er historisch allemaal is gebeurd. Daarvoor moet je een heel goede kennis van het Oude Testament (van de Bijbel) hebben.
Electra63 schreef:Op Syros, een klein eiland in Griekenland hebben de bewoners geprotesteerd tegen de komst van een Israëlisch cruiseschip. Nu zijn cruiseschepen daar sowieso niet erg populair, maar het cruiseschip is weer vertrokken en de opvarenden zijn aan boord gebleven.
En zo komt er steeds meer weerstand tegen de daden van deze Israëlische regering.
Raineri schreef:Electra63 schreef:Op Syros, een klein eiland in Griekenland hebben de bewoners geprotesteerd tegen de komst van een Israëlisch cruiseschip. Nu zijn cruiseschepen daar sowieso niet erg populair, maar het cruiseschip is weer vertrokken en de opvarenden zijn aan boord gebleven.
En zo komt er steeds meer weerstand tegen de daden van deze Israëlische regering.
Nu steunt een gedeelte de overheid en de etnische cleansing, maar ook niet allemaal. We kunnen niet elke jood/Israëliër verantwoordelijk houden voor deze wandaden. Tegelijkertijd behandelen we vluchtelingen uit andere landen vaak niet veel anders.
hwn schreef:Ondertussen blijft de westerse media toch best wel stil over de top van de The Hague groep in Bogota, die wel maatregelen wil treffen. In België loopt naast de rechtszaak tegen de wapentransporten er ook eentje wegens hun medeplichtigheid/schuldig verzuim bij de genocide. Ook op Europees niveau loopt er nu een aanklacht. Het is eventjes te laat om de links nog op te zoeken.
@Raineri, de Palestijnen zijn niet de vluchtelingen toch, behalve dan interne vluchtelingen? Bij mijn weten zijn de zionisten joden die Europa ontvlucht zijn. En hoezo we kunnen hen niet verantwoordelijk houden? OK, elke jood niet, maar een Israeli die niet weigert in het IDF te gaan, is toch wel schuldig. Hoe triest het ook is en hoe braaf die mens wel mag zijn, in WOII gingen we ook niet vragen aan iedere Duitse soldaat: ben je voor of tegen de holocaust?