Electra63 schreef:Als je (terecht) moeite hebt met Tata, Shell en Schiphol zou jij je juist eens moeten verdiepen in GL. Vooral kamerlid Kauthar Bouchallikht stelt hele kritische vragen in de TK over Tata.
Ook verschillende natuurorganisaties zijn de luis in de pels van Schiphol, Tata, Chemours of Shell.
En ik stem niet op GL, maar ik volg meerdere partijen op SM, juist om de verschillende standpunten te horen en te zien. Op papier kunnen ze het allemaal mooi vertellen, maar met name de discussies en het stemgedrag in de TK vind ik interessant.
Dat jij van mening bent dat alleen de boeren worden aangepakt en niet de industrie, daar ben ik het niet mee eens. Dat het (nog) niet genoeg is, dat vind ik ook.
Maar roepen dat de industrie helemaal niets hoeft te doen, vind ik echt gelul.
Ik denk dat wij uiteindelijk allemaal straks de rekening betalen.
Volgens mij heb ik nooit gezegd dat de industrie helemaal niets hoeft te doen, dat is slechts de boodschap die jij uit mijn berichten haalt. Ik weet best dat duurzaamheid in de industrie ook een belangrijk onderwerp is. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de veehouderij totaal onevenredig de sjaak is als het gaat om het 'oplossen' van het stikstofprobleem. Volgens WUR veroorzaakt de veehouderij 40% van de stikstofdepositie in Natura2000-gebieden. Industrie, verkeer en consument veroorzaken 20% en de overige 40% komt uit het buitenland.
Als de veestapel (zoals nu besloten door het kabinet) binnen tien jaar 30% moet krimpen, waarom hebben we het dan niet over inkrimpen van industrie met 15%? Of nog spannender, 15% minder auto's/vrachtwagens de weg op? Nee, daar geloven we met zijn allen wél in innovatie. Op zich niet zo raar, want het kabinet maalt helemaal niet om stikstof en natuur. Het kabinet moet 1 miljoen woningen bouwen en heeft daar grond en stikstofruimte voor nodig.
Tenslotte... GL, natuurorganisaties, Johan Vollenbroek... wat heb ik precies aan hen? Zij mogen dan kritisch zijn op industrie, ze willen net zo goed dat wij ook stoppen met ons bedrijf