Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:14

prompter schreef:
Ja, Baudet stond in het begin te stampvoeten dat er een hele strenge lockdown moest komen, maar dat zijn zijn volgers alweer vergeten geloof ik...

Nou had die daar ook een punt. In het begin was FvD de enige partij die een inventarisatie wilde van het aantal bedden/beschermingsmogelijkheden etc. was allemaal onzin volgens de rest. Corona zou ons niet bereiken omdat we geen rechtstreekse vluchten hadden met Wuhan volgens onze geleerden. Nou de gevolgen hebben we gezien.

Toen we in het midden van een virus zaten wat om zich heen greep en veel problemen veroorzaakte was die lockdown niet zo raar. Een korte lockdown om even een pauze te hebben.

De halfslachtige lockdowns die we gehad hebben hebben heel veel leed veroorzaakt en ontzettend veel geld gekost. Zeker het loslaten van de laatste lockdown ging al helemaal niet snel genoeg.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:17

bigone schreef:
Hij vind ook dat de Groningse gasvelden gewoon leeggehaald moeten worden, clown.

Zolang we geen alternatief hebben zeker mee doorgaan.

We hebben geen groene stroom om in onze energie behoefte te voldoen. Er is geen enkele oplossing die ook maar in de buurt komt. Je zal eerst een oplossing moeten creëren die betaalbaar is voor je burgers voordat je de kip met de gouden eieren de nek omdraait.

Gas importeren is ook niet echt gelukt gezien de huidige vullingsgraad.

Maar we willen er allemaal wel warm bij zitten.

Maar vertel eens. Waar gaan we dan wel voldoende gas vandaan halen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:31

robert45 schreef:

We hebben geen groene stroom om in onze energie behoefte te voldoen.

Hmmm.
Ik vind dat dit in de buurt van de alternatieve feiten komt.

Dat de gaskraan weer open moest
(@#&×§¶¢¥€)
kwam niet door de strenge winter, maar vanwege een afspraak met de Oosterburen.
Qua fossiel is er vloeibaar, duur aard'gas', en het is gewoon de hoogste tijd om van de fossiele brandstof af te gaan (wat ook inhoudt dat kernenergie geen optie is, want veel te weinig kooldioxide neutraal.)

Citaat:
Je zal eerst een oplossing moeten creëren die betaalbaar is voor je burgers voordat je de kip met de gouden eieren de nek omdraait.

...hoe het Noorden zich voelt tov Den Haag:
wij zijn de geplukte kip,
anderen krijgen de gouden eieren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:48

robert45 schreef:
bigone schreef:
Hij vind ook dat de Groningse gasvelden gewoon leeggehaald moeten worden, clown.

We hebben geen groene stroom om in onze energie behoefte te voldoen. Er is geen enkele oplossing die ook maar in de buurt komt. Je zal eerst een oplossing moeten creëren die betaalbaar is voor je burgers voordat je de kip met de gouden eieren de nek omdraait.

Gas importeren is ook niet echt gelukt gezien de huidige vullingsgraad.

Maar we willen er allemaal wel warm bij zitten.

Maar vertel eens. Waar gaan we dan wel voldoende gas vandaan halen?

Rusland, maar dan zullen we lange termijn contracten moeten afsluiten ipv dromerig denken dat dat niet nodig is en verder Rusland voor van alles uitmaken.
Gasmarkt is vrijwel vast verdeeld, andere leveranciers zijn er vrijwel niet, die hebben allemaal al lang vaste klanten.
Groningerveld heeft niet genoeg druk om op enige snelheid nog leeg te pompen, de nodige compressors waren specialiteits werk en de vraag is of die nu nog genoeg capaciteit kunnen leveren ook al werden er meer bij gemaakt.

Wil je een binnenlandse optie, dan zal je naar biovergisters moeten gaan kijken, hebben we in principe zat aan gft, riool en dierlijke mest voor om ze mee te voeden, maar vraagt wel grote stappen en investeringen en qua co2? Geeft wel compost om te gebruiken als ander eind/rest product en kunstmest prijzen zijn al 3-4x over de kop gegaan.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 00:21

Janneke2 schreef:
robert45 schreef:

We hebben geen groene stroom om in onze energie behoefte te voldoen.

Hmmm.
Ik vind dat dit in de buurt van de alternatieve feiten komt.

Dat de gaskraan weer open moest
(@#&×§¶¢¥€)
kwam niet door de strenge winter, maar vanwege een afspraak met de Oosterburen.
Qua fossiel is er vloeibaar, duur aard'gas', en het is gewoon de hoogste tijd om van de fossiele brandstof af te gaan (wat ook inhoudt dat kernenergie geen optie is, want veel te weinig kooldioxide neutraal.)

Citaat:
Je zal eerst een oplossing moeten creëren die betaalbaar is voor je burgers voordat je de kip met de gouden eieren de nek omdraait.

...hoe het Noorden zich voelt tov Den Haag:
wij zijn de geplukte kip,
anderen krijgen de gouden eieren.

We hebben geluk gehad dat we geen winter gehad hebben. De gasopslag is behoorlijk leeg en als er ook maar iets van een winter geweest was hadden we noodscenarios moeten gebruiken.

Feit is dus dat we gewoon te weinig gas hebben opgeslagen/ingekocht.

Feit is ook dat we allemaal warm willen zitten.

Zoals gebruikelijk roep je dat we van fossiel af moeten maar heb je geen oplossing. De oplossing in groene energie gaat er ook de komende jaren niet komen. Voor nu is de oplossing heel simpel, doorgaan met gas tot we een volwaardige wel toepasbaar alternatief hebben. Mensen kunnen nu hun energierekening al niet betalen.

De meeste mensen in het noorden hebben geen problemen met de gaswinning. Wel met de trage afhandeling van het probleem. Ze zijn nu een flinke inhaalslag aan het maken mbt schades. We hebben zelf ook panden met schade en die worden keurig opgelost en uitbetaald. Daar zijn flinke stappen in gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:06

Janneke2 schreef:

En welk alternatief is er dan dat betrouwbaar, stabiel en betaalbaar is?
Waar stel jij voor dat we onze energie vandaan halen?
(alleen realistische alternatieven deze keer graag)

Misschien kunnen we Duitsland volgen, waar ze meer op groene energie inzetten wat je terug ziet in de rekening voor elektriciteit die de burgers maandelijks ontvangen en vervolgens tijdens een koude winter moeten kiezen tussen kolencentrales opstarten of je bevolking laten bevriezen.

Ik zou eerder stemmen voor kerncentrales voor een grote base-load en vervolgens kan je er windmolens en zonnepanelen naast zetten om groener te gaan. Zet er een pakhuis vol Antminer S19's naast zodat we op een zonnige of winderige dag de veiligheid van een nieuw financieel stelsel kunnen ondersteunen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:09

Citaat:
meeste mensen in het noorden hebben geen problemen

Daar kijk ik van op. Een behoorlijke groep Groningers op TV en dat waren er heel wat waren behoorlijk boos en Winsemius MOEST de kraan dicht draaien. Ik vraag me af Robert of dit zinnetje wel klopt.
En by the way, in heel EU is de energieprijs schreeuwend duurder geworden. Alleen Frankrijk merkt daar nog weinig van (de burgers) want Macron heeft de energie prijzen richting consumenten bevroren, dus het gas kent hier de normale prijsverhoging en wij hebben ook niet die excorbitante inflation. De toekomst zal uitwijzen of dit een goede zet is, voor nu zijn wij daar blij mee.
Ik heb echt twijfels want dit dossier volg ik op de voet en al jaren.
En by the way op kort termijn heb ik geen oplossing.

Anoniem

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:15

En wat zijn je lange termijn oplossingen dan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:34

enzino schreef:
En wat zijn je lange termijn oplossingen dan?

Waterstof en ik zag onlangs dat ze met iets bezig zijn dat leunt tegen kernenergie aan zonder de nadelen vd vervuiling.
In de zuidelijke landen komt men een aardig eind met zonnepanelen en pompen die diep de grond in gaan. Dat is korte termijn, maar voor Nederland werkt dat niet.
Ik heb zelf ook wel vraagtekens bij de windmolens vanwege al het afval.
Dus je hoeft niet links of rechts te zijn om de conclusie te trekken dat het heel erg moeilijk is.
Want het afval probleem vd kerncentrales accepteren is ook niet DE oplossing. Het is heel heel ingewikkeld.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:15

In Engeland zetten ze grootschalig in op zonnepanelen. Dan heb je het over grote oppervlakten 700 ha bijv.
In Nederland is dat ondenkbaar. Het probleem is dat wij met zijn allen, verslaafd zijn aan het gebruik van energie. Energie is nu eenmaal eindig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:28

robert45 schreef:
Zoals gebruikelijk roep je dat we van fossiel af moeten maar heb je geen oplossing.

Ik heb het vaker gezegd : mijn geduld is op.
Mevrouw Eunice van de storm gisteren, had in 18 zoveel al dingen gezegd - gebaseerd op onderzoek, niet zo maar wat roepen - over kooldioxide en opwarming.
Shell wist het al in 1963.
Rapport van de club van Rome in 1972: 'grenzen aan de groei', de aarde kan dit niet.

... ik hoop toch niet dat je vindt dat ik hoogstpersoonlijk DE oplossing moet aandragen?

En stukjes oplossing zijn er al lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:58

Geen geduld en geen idee over een oplossing. Dat schiet natuurlijk niet op.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:59

Janneke2 schreef:
robert45 schreef:
Zoals gebruikelijk roep je dat we van fossiel af moeten maar heb je geen oplossing.

Mevrouw Eunice van de storm gisteren, had in 18 zoveel al dingen gezegd - gebaseerd op onderzoek, niet zo maar wat roepen - over kooldioxide en opwarming.
Shell wist het al in 1963.
Rapport van de club van Rome in 1972: 'grenzen aan de groei', de aarde kan dit niet.

... ik hoop toch niet dat je vindt dat ik hoogstpersoonlijk DE oplossing moet aandragen?

Je vervalt weer in je tactiek om er andere zaken bij te halen en geen antwoord te geven op de vraag. Je wil altijd een beetje intellectueel overkomen met dit soort antwoorden heb ik het idee.

Mijn antwoord op een betaalbare energierekening is heel simpel. We gaan door met ons eigen gas, tot we een brede en goed werkende voorziening hebben die ons kan voorzien van een schoon alternatief.

Dan kunnen de Kleyne luyden waar je het altijd over hebt ook nog een beetje warm erbij zitten en houden nog wat geld over voor de rest van de maand.

Ik had ook niet verwacht dat je met DE oplossing zou komen. Die is er op dit moment namelijk niet en hoeven we de komende jaren ook niet te verwachten.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:10

pien_2010 schreef:
Citaat:
meeste mensen in het noorden hebben geen problemen

Daar kijk ik van op. Een behoorlijke groep Groningers op TV en dat waren er heel wat waren behoorlijk boos en Winsemius MOEST de kraan dicht draaien. Ik vraag me af Robert of dit zinnetje wel klopt.
En by the way, in heel EU is de energieprijs schreeuwend duurder geworden. Alleen Frankrijk merkt daar nog weinig van (de burgers) want Macron heeft de energie prijzen richting consumenten bevroren, dus het gas kent hier de normale prijsverhoging en wij hebben ook niet die excorbitante inflation. De toekomst zal uitwijzen of dit een goede zet is, voor nu zijn wij daar blij mee.
Ik heb echt twijfels want dit dossier volg ik op de voet en al jaren.
En by the way op kort termijn heb ik geen oplossing.

Inderdaad zijn er behoorlijk wat Groningers op tv geweest. Het is alleen niet zo dat de halve provincie ingestort is.

Groningen is altijd al een arme provincie geweest. Veel van de oude gebouwen zijn dus goedkoop neergezet. Veel gebouwen met schade zijn nooit eens gronding aangepakt of waren anders ook uit elkaar gevallen.

Uiteraard zijn er ook genoeg mensen met echte schade. Die worden gecompenseerd, is dat de afgelopen jaren vertraagd en weggestopt? Ja dat zeker!

Ik zal je vertellen hoe het op dit moment werkt. Elk scheurtje in je huis kan je aanmelden als schade. Je krijgt dan 5000 euro in totaal. Maar je mag ook extra voor 4000 euro waardevermeerding toepassen.

Elk scheurtje melden mensen dus nu massaal aan. Dat zijn de vele schademeldingen op dit moment.

Leuk voor de mensen die het pakken maar heeft niets te maken met de gaswinning in vele gevallen.

Wanneer we vanaf begin af de werkelijke schades goed hadden opgepakt en afgehandeld was die kraan nu nog steeds open.

Dat macron de energieprijs vastzet is fijn voor de mensen. Alleen moeten die prijzen wel betaald worden. Indien de regering dat doet dan worden er ergens anders weer miljarden weggehaald.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:41

Electra63 schreef:
Als je (terecht) moeite hebt met Tata, Shell en Schiphol zou jij je juist eens moeten verdiepen in GL. Vooral kamerlid Kauthar Bouchallikht stelt hele kritische vragen in de TK over Tata.
Ook verschillende natuurorganisaties zijn de luis in de pels van Schiphol, Tata, Chemours of Shell.

En ik stem niet op GL, maar ik volg meerdere partijen op SM, juist om de verschillende standpunten te horen en te zien. Op papier kunnen ze het allemaal mooi vertellen, maar met name de discussies en het stemgedrag in de TK vind ik interessant.

Dat jij van mening bent dat alleen de boeren worden aangepakt en niet de industrie, daar ben ik het niet mee eens. Dat het (nog) niet genoeg is, dat vind ik ook.
Maar roepen dat de industrie helemaal niets hoeft te doen, vind ik echt gelul.
Ik denk dat wij uiteindelijk allemaal straks de rekening betalen.

Volgens mij heb ik nooit gezegd dat de industrie helemaal niets hoeft te doen, dat is slechts de boodschap die jij uit mijn berichten haalt. Ik weet best dat duurzaamheid in de industrie ook een belangrijk onderwerp is. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de veehouderij totaal onevenredig de sjaak is als het gaat om het 'oplossen' van het stikstofprobleem. Volgens WUR veroorzaakt de veehouderij 40% van de stikstofdepositie in Natura2000-gebieden. Industrie, verkeer en consument veroorzaken 20% en de overige 40% komt uit het buitenland.

Als de veestapel (zoals nu besloten door het kabinet) binnen tien jaar 30% moet krimpen, waarom hebben we het dan niet over inkrimpen van industrie met 15%? Of nog spannender, 15% minder auto's/vrachtwagens de weg op? Nee, daar geloven we met zijn allen wél in innovatie. Op zich niet zo raar, want het kabinet maalt helemaal niet om stikstof en natuur. Het kabinet moet 1 miljoen woningen bouwen en heeft daar grond en stikstofruimte voor nodig.

Tenslotte... GL, natuurorganisaties, Johan Vollenbroek... wat heb ik precies aan hen? Zij mogen dan kritisch zijn op industrie, ze willen net zo goed dat wij ook stoppen met ons bedrijf :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:42

nikkel schreef:
In Engeland zetten ze grootschalig in op zonnepanelen. Dan heb je het over grote oppervlakten 700 ha bijv.
In Nederland is dat ondenkbaar. Het probleem is dat wij met zijn allen, verslaafd zijn aan het gebruik van energie. Energie is nu eenmaal eindig.

Al denk ik wel dat we in Nederland hier meer mee kunnen. Sowieso bij alle particuliere woningen zonnepanelen. Richten op huizen nul-op-de-meter krijgen (want een NOM woning heeft geen gas nodig en is flink energiezuiniger). En ja, dat zijn soms hoge eenmalige uitgaven maar als de overheid echt stappen wil zetten.. dan moet daar goede, duidelijke subsidie voor komen of ze gaan zelf wijk voor wijk aan de slag zodat consumenten zelf niks hoeven regelen. Verder zijn er bijv. ook fruittelers die in plaats van plastic, zonnepanelen boven hun fruit doen. Geen extra ruimte nodig maar wél extra energieopbrengst.

Is er een perfecte oplossing voor ons huidige energieniveau? Geen idee, denk het niet. Maar we kunnen -naast onderzoek op energie en accu gebied flink stimuleren- ook inzetten op minder energie nodig hebben.

Maar dat we nu niet de perfecte oplossing hebben wil niet zeggen dat we nog niet flink veel kunnen doen om voor verandering te zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 12:47

Janneke2 schreef:

(...)

Het moge duidelijk zijn dat jij daar nauwelijks de rekening van zal gaan betalen. Jij hebt je gratis studie al gehad, hebt een pensioen opgebouwd, hebt je hypotheek afgelost, en mag erop rekening dat je gezondheidskosten gedekt zijn tot je dood.

Jongere generaties zitten echter met grote problemen. Ze moeten zelf opdraaien voor de kosten van hun opleiding, zullen met een grote schuld in de arbeidsmarkt starten, zullen moeite hebben met het betalen van een huis en dat zal nog erger worden als er kostbare "duurzame" elementen in meegenomen moeten worden. Neem de huidige huizenprijzen en tel daar wat zonnepanelen, een electrische auto en een warmtepomp bij op. En met een vergrijzende bevolking zullen ze meer moeten afdragen aan uitkeringen en gezondheidszorg en kunnen ze een soortgelijke behandeling voor zichzelf op hun oude dag wel vergeten, want onbetaalbaar want er is geen beroepsbevolking meer over. De omschakeling naar groene energie zal gedeeltelijk betaald worden met inflatie wat hun kansen om ooit wat op te bouwen nog kleiner maakt (schattingen van 1-3% extra inflatie per jaar).

Vandaar ook de slogan "You will own nothing and you will be happy".

Jouw geduld doet er niet toe, niemand hoeft zich te verantwoorden richting jou. Beslissingen die zulke gevolgen hebben op toekomstige generaties moeten pas genomen worden als duidelijk is wat de gevolgen en de kosten zijn. En dan met instemming van de partijen die er voor gaan opdraaien, niet zozeer de boomers die zich schuldig voelen voor de troep die hun generatie heeft aangericht maar waar ze wel heerlijk van hebben kunnen profiteren.

Ik zie zo weinig oplossingen in de politiek, op zowel landelijk als Europees niveau. Het ene land sluit kerncentrales maar het land ernaast wil er een paar bijbouwen. Wij moeten van het gas af maar in andere landen willen ze juist meer gas gaan verbranden. Het is een grote troep zonder echte oplossingen en een hoop mensen die halve maatregelen er maar door willen drukken omdat ze ongeduldig zijn om er later achter te komen dat het een compleet onnozel plan was (laten we nog was bossen in Canada kappen zodat het hout op de boot naar Nederland kan om het hier te verbranden, koekoek). En als er dan een idee ergens naar boven komt, zoals belasting op kerosine en de brandstof voor schepen, dan zie je de uitzonderingen al weer komen voor privévluchten en privéjachten.

En nee, jij hoeft DE oplossing ook niet aan te dragen, maar ga dan niet zeuren dat het te langzaam gaat en je geen geduld meer hebt. Ik zie liever goede oplossingen dan snelle oplossingen. Never accept a temporary solution for a long-term problem.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:12

robert45 schreef:
Je vervalt weer in je tactiek om er andere zaken bij te halen en geen antwoord te geven op de vraag.

Zou het een onsje minder mogen...?
(Mijn geduld is op, zoals ik al eerder heb gezegd, dus nee - verwacht niet meer van mij dat ik inga op etc etc etc....)
(Oude, wijze les: ik geef geen antwoord op 'de verkeerde vraag'.)
Citaat:
Ik had ook niet verwacht dat je met DE oplossing zou komen. Die is er op dit moment namelijk niet en hoeven we de komende jaren ook niet te verwachten.

Die is er, vanwege tientallen jaren wegkijken ook inderdaad nog niet.

Hard aan de slag, dus.
Met wat wel kan en toekomt heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:55

Janneke2 schreef:
(Oude, wijze les: ik geef geen antwoord op 'de verkeerde vraag'.)

Die les is zeker afkomstig van iemand die geen antwoorden had :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:58

Tiepfoudt schreef:
Electra63 schreef:
Als je (terecht) moeite hebt met Tata, Shell en Schiphol zou jij je juist eens moeten verdiepen in GL. Vooral kamerlid Kauthar Bouchallikht stelt hele kritische vragen in de TK over Tata.
Ook verschillende natuurorganisaties zijn de luis in de pels van Schiphol, Tata, Chemours of Shell.

En ik stem niet op GL, maar ik volg meerdere partijen op SM, juist om de verschillende standpunten te horen en te zien. Op papier kunnen ze het allemaal mooi vertellen, maar met name de discussies en het stemgedrag in de TK vind ik interessant.

Dat jij van mening bent dat alleen de boeren worden aangepakt en niet de industrie, daar ben ik het niet mee eens. Dat het (nog) niet genoeg is, dat vind ik ook.
Maar roepen dat de industrie helemaal niets hoeft te doen, vind ik echt gelul.
Ik denk dat wij uiteindelijk allemaal straks de rekening betalen.

Volgens mij heb ik nooit gezegd dat de industrie helemaal niets hoeft te doen, dat is slechts de boodschap die jij uit mijn berichten haalt. Ik weet best dat duurzaamheid in de industrie ook een belangrijk onderwerp is. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de veehouderij totaal onevenredig de sjaak is als het gaat om het 'oplossen' van het stikstofprobleem. Volgens WUR veroorzaakt de veehouderij 40% van de stikstofdepositie in Natura2000-gebieden. Industrie, verkeer en consument veroorzaken 20% en de overige 40% komt uit het buitenland.

Als de veestapel (zoals nu besloten door het kabinet) binnen tien jaar 30% moet krimpen, waarom hebben we het dan niet over inkrimpen van industrie met 15%? Of nog spannender, 15% minder auto's/vrachtwagens de weg op? Nee, daar geloven we met zijn allen wél in innovatie. Op zich niet zo raar, want het kabinet maalt helemaal niet om stikstof en natuur. Het kabinet moet 1 miljoen woningen bouwen en heeft daar grond en stikstofruimte voor nodig.

Tenslotte... GL, natuurorganisaties, Johan Vollenbroek... wat heb ik precies aan hen? Zij mogen dan kritisch zijn op industrie, ze willen net zo goed dat wij ook stoppen met ons bedrijf :+

met andere woorden, groene stikstof (NH3) moet plaats maken voor grijze stikstof (NOx)

NOx is veel schadelijker voor de gezondheid en wordt veel verder verspreid dan de groene stikstof (ammoniak) uit de veehouderij.

De natuur heeft geen baat bij het inkrimpen van de veestapel, want de natuur wordt net al de boeren opgeofferd voor woningen, wegen, vliegvelden, distributie- en datacenters.

https://www.milieucentraal.nl/klimaat-e ... -en-bodem/

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:22

juval schreef:
De natuur heeft geen baat bij het inkrimpen van de veestapel, want de natuur wordt net al de boeren opgeofferd voor woningen, wegen, vliegvelden, distributie- en datacenters.
Eerlijk gezegd Juval ben ik daar ook bang voor. ONder het mom van het is goed voor het milieu moet de veestapel inkrimpen en moeten boeren onteigend worden zodat er ruimte is voor huisbouw, datacentra etc.
Om vervolgens na zoveel jaar te komen met een parlementaire enquête want tjonge jonge de "boeren zijn blijkbaar voor niets geschoren en hoe heeft dit kunnen gebeuren".
Dit scenario is hier in de huiskamer ook al gepasseerd. En dat zou te gek voor woorden zijn.
Wat niet wil zeggen dat er niet kritisch naar alle sectoren gekeken moet worden waaronder de boeren. Maar niet ALLEEn de boeren en dat de grote vervuilers gewoon maar door kunnen gaan. Dat kloptniet en heb ik erg veel moeite mee.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:11

Als Nederland geen miljarden zou uitgeven aan de asielindustrie zouden Groningers schadeloos gesteld kunnen worden terwijl we gas uit eigen bodem voor eigen bevolking kunnen gebruiken. Ook de energieaccijnzen zouden accuut omlaag moeten
Het is toch bezopen dat ons kabinet ons in de kou zet terwijl er miljarden naar de geldverslindende EU en asielzoekers gaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:14

juval schreef:

met andere woorden, groene stikstof (NH3) moet plaats maken voor grijze stikstof (NOx)

NOx is veel schadelijker voor de gezondheid en wordt veel verder verspreid dan de groene stikstof (ammoniak) uit de veehouderij.

https://www.milieucentraal.nl/klimaat-e ... -en-bodem/[/quote]
Inderdaad worden boeren uitgekocht om het landschap te verzieken met meer beton. En ik las van de week dat een uitgekochte boerenbedrijf als azc aangemerkt kan worden. Om te janken

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:16

elnienjo schreef:
Als Nederland geen miljarden zou uitgeven aan de asielindustrie zouden Groningers schadeloos gesteld kunnen worden terwijl we gas uit eigen bodem voor eigen bevolking kunnen gebruiken. Ook de energieaccijnzen zouden accuut omlaag moeten
Het is toch bezopen dat ons kabinet ons in de kou zet terwijl er miljarden naar de geldverslindende EU en asielzoekers gaan.

Je bent ook wel een professionele rasist zeg..

Bouw geen muren maar verleng je eettafel....
Daarbij hebben we nu teveel banen weinig mensen die.werken....
Laatst bijgewerkt door Echwel op 19-02-22 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:19

Teveel bananen ja :))?