Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:51

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:53

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:56

Mixje90 schreef:
ravellie schreef:
Zo herkenbaar.
Hoewel dat nu hier in een andere wijk zit.
Een islamitische school die inmiddels uit zn vestje barst en om uitbreiding vraagt

Ik ben overigens 35 en heb een dochter op de basisschool.

'Islamitische basisscholen behalen beste resultaten eindtoets'
http://www.nu.nl/binnenland/4178619/isl ... toets.html
De resultaten zullen in de toekomst alleen maar hoger worden met al die kinderen van de nu binnenstromende tandartsen en neurochirurgen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:05

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:07

Mixje90 schreef:
[ [url=m/xGHfqq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uit de Volkskrant

Hahaha :D officieel zijn de Turken en Koerden vijanden van de IS.
Officieel wel ja,maar nu effe niet. :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:14

geerke schreef:
Esther28 schreef:
"COC luidt noodklok over veiligheid azc's"
http://www.nu.nl/binnenland/4211030/coc ... -azcs.html
Uit diezelfde media...

En dan in ene is de bron niet betrouwbaar

Waar zegt iemand dat de bron niet betrouwbaar is? Misschien heb ik wat gemist...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:16

gohya schreef:
Mixje90 schreef:
[ [url=m/xGHfqq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uit de Volkskrant

T is gewoon een smerige oorlog waaruit verschillende landen voordelen proberen te halen. Ook landen als Israel blijkbaar.
Alleen zal iemand hier zeggen dat Turkije IS steunt door olie van ze te kopen, maar zal niet zeggen dat Israel IS steunt ondanks dat ze hetzelfde doen....

Oorlog is bedrog, dat blijkt wel weer

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:16

Tcm62 schreef:
Past ook niet in jouw levensfilosofie..

???

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:18

Mixje90 schreef:
gohya schreef:

T is gewoon een smerige oorlog waaruit verschillende landen voordelen proberen te halen. Ook landen als Israel blijkbaar.
Alleen zal iemand hier zeggen dat Turkije IS steunt door olie van ze te kopen, maar zal niet zeggen dat Israel IS steunt ondanks dat ze hetzelfde doen....

Oorlog is bedrog, dat blijkt wel weer

Dat van Turkije wist ik wel,van Israël wist ik dus niet.Nu weet ik het wel n.a.v. jou foto.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:20

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:24

Mixje90 schreef:
rapido schreef:
Hier heb je je Feit mixje90 of vind je dit ook weer een ,,onbetrouwbare bron,,
http://www.dichtbij.nl/amsterdam-oost/r ... -oost.aspx

Heb je het artikel gelezen of lees je alleen de titel?

Citaat:
Twee moskeeën in de Transvaalbuurt zouden ten onrechte een miljoen euro aan Europese subsidies hebben gekregen. Door de moskeeën een multicultureel centrum te noemen, wisten de gemeente, stadsdeel Oost en Binnenlandse Zaken het geld voor de bouw van het complex binnen te halen.

Weer een hele vreemde manier van beredeneren hier....
Ik vraag of Moskeeën betaald worden vanuit de overheid en jij komt met je o zo duidelijke bewijs over 2 moskeeën waarbij ze gefraudeert hebben...

Zie je zelf echt niet dat dit een hele vreemde beredenatie is? Ik wil je best beter uitleggen waarom de beredenatie nergens over gaat als je wil.... misschien vind jij het namelijk wel heel logisch.

:O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:35

In Wilrijk, bij Antwerpen is er een prachtige boeddhistische tempel gebouwd. Gesponsord door Indië en gebouwd door Indiërs. 1 probleem, de werkkrachten hebben jaren moeten werken aan een hongerloon, onder werkomstandigheden die niet acceptabel zijn naar westerse normen, maar geen haan die daarnaar kraaide. De werklui zijn allen trouwens terug naar Indië gestuurd.

Tja, dan heb ik toch liever iets dat door de overheid gebouwd wordt, ook al is het een religieus gebouwd, met werknemers die eerlijk vergoed worden voor hun arbeid.

Edit: linkje naar de tempel. http://www.kuleuven.be/thomas/page/bezi ... ow/120898/

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:39

SandraVerl schreef:
In Wilrijk, bij Antwerpen is er een prachtige boeddhistische tempel gebouwd. Gesponsord door Indië en gebouwd door Indiërs. 1 probleem, de werkkrachten hebben jaren moeten werken aan een hongerloon, onder werkomstandigheden die niet acceptabel zijn naar westerse normen, maar geen haan die daarnaar kraaide. De werklui zijn allen trouwens terug naar Indië gestuurd.

Tja, dan heb ik toch liever iets dat door de overheid gebouwd wordt, ook al is het een religieus gebouwd, met werknemers die eerlijk vergoed worden voor hun arbeid.

Edit: linkje naar de tempel. http://www.kuleuven.be/thomas/page/bezi ... ow/120898/

Ik vind dat mensen die hier werken, of dat nou België of Nederland is, gewoon tegen de arbeidsvoorwaarden die in dat land gelden moeten werken. Beetje vreemd om hier mensen te laten bikkelen onder minimumloon. Ook erg oneerlijk tegenover de bouwvakkers hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:42

Mixje90 schreef:
SandraVerl schreef:

Ik vind dat mensen die hier werken, of dat nou België of Nederland is, gewoon tegen de arbeidsvoorwaarden die in dat land gelden moeten werken. Beetje vreemd om hier mensen te laten bikkelen onder minimumloon. Ook erg oneerlijk tegenover de bouwvakkers hier.

Klopt, dit is gewoon heel oneerlijk geweest. Die bouwvakkers zijn moderne slaven en iedereen heeft toen zijn ogen daarvoor toe gedaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:51

Tcm62 schreef:
Ik zei de gek kom uit amsterdam west, wat ooit een volkswijk was, nadat alles weg trok een verpauperde allochtonenwijk..
20 jaar geleden was Amstersm 80% allochtoon, nu echt niet minder...mij geliefde Amsterdam is al jaren geen Amsterdam meer, dat is weg en komt nooit meer terug..

Maar pas op wat je zegt, want je bent een racist..

Volgens mij ben jij de enige zowat in dit topic die steeds hierover begint :?

Ik ben blij dat ik dergelijke overlast niet ken.
En een groepje Marokkaanse jongens van 16-20 in de stad loop ik graag omheen. Maar een groepje "petje-capuchon" Nederlandse jongens net zo goed...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:51

Hebben ze daar in Belgie dan geen vakbonden voor? Ze proberen die geintjes ook wel eens hier met Polen, maar dan springt de FNV er gewoon bovenop.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:52

Mixje90 schreef:

Niks vreemd aan hoor,het gebeurt nu nog steeds in ons land,Oostblokkers die hard moeten ploeteren en onder betaald worden.
Nog niet overal Sammie,in ons land.

Popstra

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:56

Ja en toch doen die oostblokkers dat maar wat graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:57

Sammie schreef:
Hebben ze daar in Belgie dan geen vakbonden voor? Ze proberen die geintjes ook wel eens hier met Polen, maar dan springt de FNV er gewoon bovenop.

Als een buitenlands firma met eigen arbeidskrachten komt, dan kan de vakbond daar niets aan doen. In dit geval heeft de Indische gemeenschap zelf alles bekostigd, dus keek iedereen gewoon de andere kant op.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:27

rapido schreef:
Ja en toch doen die oostblokkers dat maar wat graag.

Ze moeten wel,ze hebben weinig keus.
Thuisland is armoede,hier verdienen ze nog iets.Voor hen is het beter te weinig verdienen dan helemaal niks. Ik vind uitbuiten een schoften streek.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:32

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:09

LadyMadonna schreef:
Tcm62 schreef:
Ik zei de gek kom uit amsterdam west, wat ooit een volkswijk was, nadat alles weg trok een verpauperde allochtonenwijk..
20 jaar geleden was Amstersm 80% allochtoon, nu echt niet minder...mij geliefde Amsterdam is al jaren geen Amsterdam meer, dat is weg en komt nooit meer terug..

Maar pas op wat je zegt, want je bent een racist..

Volgens mij ben jij de enige zowat in dit topic die steeds hierover begint :?

Ik ben blij dat ik dergelijke overlast niet ken.
En een groepje Marokkaanse jongens van 16-20 in de stad loop ik graag omheen. Maar een groepje "petje-capuchon" Nederlandse jongens net zo goed...

Kennelijk niet als treed ik niet in herhaling, racist werd onlangs weer genoemd mbt moskeeën..
Het duitse artikel over racisme slaat de spijker op de kop...

Zdra woordje moslim of moskee wordt geroepen, springen er een paar als een veer van de stoel op, lezen niet meer en gaan meteen in de verdediging, praten Alles goed :D . Komen met de meest idiote vergelijkingen, best grappig.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:49

Esther28 schreef:
"COC luidt noodklok over veiligheid azc's"
http://www.nu.nl/binnenland/4211030/coc ... -azcs.html
Uit diezelfde media...

Heel erg :(
Ze moeten niet aparte opvang voor homo's gaan bieden, maar meteen de relschoppers op het vliegtuig retour zetten.
En daarmee een duidelijk signaal afgeven wie zich hier crimineel gedraagt daar is geen plek voor in Nederland.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:56

SandraVerl schreef:

nou is er wel een wezenlijk verschil tussen boeddhisme en Islam ;)

FiveSports

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:21