Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:58

Dat was voor mij overigens ~ één van de .. ~ breekmomenten: het applaus dat de nabestaanden gaven aan de militairen als dank voor de manier waarop zij al de 40 kisten met stoffelijke overschotten uit de vliegtuigen en naar de rouwwagens hebben gedragen ... op een enorme respectvolle en waardige manier hebben zij dit voor de slachtoffers en hun nabestaanden kunnen doen, het applaus voor hun kwam recht uit de harten van de mensen waarvoor ze deze zware taak hebben volbracht (al denk ik dat de dragers en begeleiders dit niet als taak hebben gezien maar eerder als een eer ..) ..

Later heb ik ook een nabestaande horen zeggen dat vandaag voor haar de eerste dag was met niet alleen maar verdriet ... en dáár gaat het nu toch in eerste instantie toch ook om: mensen de kans geven om meer rust te verkrijgen zodat de eigenlijke rouwverwerking kan gaan beginnen en de eerste stappen op dit pad worden nu eindelijk gezet ..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 01:10

Maar dit waren dus 40 (?) lichamen, er volgen dus morgen en overmorgen nog 4 van zulke stoeten?
Hoe gaat dat?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 01:16

anneliesdj schreef:
Maar dit waren dus 40 (?) lichamen, er volgen dus morgen en overmorgen nog 4 van zulke stoeten?
Hoe gaat dat?

Dat klopt, morgen landen er eer 2 vliegtuigen met 70 lichamen....De rouwstoet gaat weer op dezelfde manier als vandaag, alleen nu niet zo uitgebreid op de tv en in de pers, als ik het goed begrepen heb.

Jolien87

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 01:18

Ik was wel benieuwd naar het blog van Martin Vrijland maar wat is dat een misselijke vent zeg, net als de mensen die erop reageren. Waar halen ze het vandaan zeg?!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 01:20

kimberley12 schreef:
anneliesdj schreef:
Hoe gaat dat?

Dat klopt, morgen landen er eer 2 vliegtuigen met 70 lichamen....De rouwstoet gaat weer op dezelfde manier als vandaag, alleen nu niet zo uitgebreid op de tv en in de pers, als ik het goed begrepen heb.

Ga er serieus over denken om erheen te gaan. Vind het zo vreselijk jammer dat het aan de andere kant van het land is. :(

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 01:33

Het waren vandaag 40 kisten, maar wel meer lichamen. In een aantal kisten lagen er meerdere zakken met meerdere (resten van..) slachtoffers..

Werd volgens mij ook eerder vandaag door rtl gemeld.

Edit: kan t niet zo snel terug vinden van vandaag maar bvb hier een citaat over morgen van de Volkskrant:

Citaat:
Als de 74 kisten morgen naar Nederland zijn overgevlogen, wil dat niet zeggen dat er dan al 114 lichamen zijn vervoerd, benadrukt Tuinder. In de kisten zitten menselijke resten en in sommige kisten kunnen meerdere lijkenzakken zitten.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 02:08

Jolien87 schreef:
Ik was wel benieuwd naar het blog van Martin Vrijland maar wat is dat een misselijke vent zeg, net als de mensen die erop reageren. Waar halen ze het vandaan zeg?!

:\

Prima dat mensen overal hun eigen mening over (willen) hebben tegenwoordig, maar dit slaat wel echt alles. Ik voel me nu gewoon vies nu ik vluchtig gelezen heb wat hij en zijn volgers beweren. Walgelijk!

Volgens mij is het al eerder gezegd maar het lijkt me best vermoeiend om overal maar wat achter te zoeken...

Ik heb op werk de herdenking gekeken met geluid van de radio (wat niet matchte natuurlijk) maar dat deed niet onder voor hoe indrukwekkend het was..
Net ook foto's teruggekeken van verschillende manieren hoe mensen herdachten vandaag. Heftig ook..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 07:29

http://nos.nl/op3/artikel/677426-vs-bew ... alden.html

Beetje rare verklaring van Amerika. Hun eerste verklaring, meteen na de ramp(!), was dat ze via satteliet hadden kunnen ziend at separatisten MH17 hadden neergehaald. Wat ik daar lees is dat ze gewoon gezien hebben dat er materiaal de grens over is gekomen(Wat logisch is aangezien Rusland wapens aan hun geeft), en een paar Youtube filmpjes...

Vind ik nou niet echt overtuigend bewijs om eerlijk te zijn, je kan namelijk niet achterhalen wanneer zo'n filmpje genomen is, en wat ook vaak onduidelijk is, is waar het zich precies afspeelt. Denk niet dat je van bewijs kan spreken, bij zo'n filmpjes. Want als ik Youtube mag geloven bestaan El Chupacabra en Bigfoot en word ik iedere avond ontvoerd door Aliens.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 07:30

Kamy schreef:
LadyMadonna schreef:
Net een bewoner van het dorpje heel emotioneel horen vertellen: als u (nabestaanden) hier naartoe wilt komen bent u welkom, wij zullen u opvangen, onderdak en eten geven en doen wat we kunnen...
En we hopen dat u ons kunt vergeven...

arme mensen... |( en dat terwijl er in hun land deze week 700 doden zijn gevallen onder de bevolking.Daar is geen stille tocht,ceremonies enzo voor gehouden.We weten het nieteens |(
Je hebt waarschijnlijk ''goede doden'' en ''slechte doden'' |(

Dat is ook wat mij zo in de war maakt nu qua emoties.... Van de ene kant ben je boos, en rouw je om de slachtoffers uit het vliegtuig. Maar dan die dorpsbewoners.... die slachtoffer zijn in een oorlog waar wij nauwelijks weet van hadden. Die slachtoffer zijn omdat het vliegtuig boven hen uit de lucht is geschoten... Mensen spelen dubbel spel, wie is er "goed" en wie is "slecht"? Die mensen leven in oorlog, dat ze dan aan de spullen zitten is voor ons onbegrijpelijk. Maar voor hen? Dat ze volgens ons oneerbiedig met de lichamen omgaan, maar voor hen is het niet mogelijk om een goed georganiseerde stoet van lijkwagens te organiseren... Zijn ze zo door de oorlog? Zijn het "slechte" mensen of zijn ze juist slachtoffer net als de mensen uit het vliegtuig? Die dronken mijnwerker "voor 2 bier mag je het kinder schilderijtje zien wat ik uit het wrak meegenomen heb". Is hij "slecht"? Of is hij ook een slachtoffer van zijn situatie daar?
Ik ken niemand persoonlijk of via via die geraakt is door deze ramp. Maar mij als mens raakt het wel....
En dat voelt weer hypocriet, want hoeveel leed is er niet meer in de wereld. Wat mij dan weer minder raakt? Veel en veel te veel....[/quote]

Niks aan toe te voegen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:20

Cyella schreef:

Beetje rare verklaring van Amerika. Hun eerste verklaring, meteen na de ramp(!), was dat ze via satteliet hadden kunnen ziend at separatisten MH17 hadden neergehaald. Wat ik daar lees is dat ze gewoon gezien hebben dat er materiaal de grens over is gekomen(Wat logisch is aangezien Rusland wapens aan hun geeft), en een paar Youtube filmpjes...

Vind ik nou niet echt overtuigend bewijs om eerlijk te zijn, je kan namelijk niet achterhalen wanneer zo'n filmpje genomen is, en wat ook vaak onduidelijk is, is waar het zich precies afspeelt. Denk niet dat je van bewijs kan spreken, bij zo'n filmpjes. Want als ik Youtube mag geloven bestaan El Chupacabra en Bigfoot en word ik iedere avond ontvoerd door Aliens.

Er gingen 4 van die raketten over de grens,en later gingen er maar 3 raketten terug de grens over naar Rusland.Er was dus 1 raket weg.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:21

brrr, ik krijg nog kippenvel als ik denk aan de tv uitzending van gisteren op het vliegveld in Eindhoven.
Die stilte, zo eng, die militairen zo strak allemaal, brrr

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:22

Martin Vrijland is/was lid van een vrij bijzondere club zullen wij maar zeggen, dus die beste man neem ik sowieso al niet serieus. Die zijn een beetje het contact met de aarde kwijt. ' Kritisch' vind ik geen goed woord voor wazige complottheorieën, eerder een beetje tja... Te creatief in het hoofd?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:24

gohya schreef:
Cyella schreef:

Er gingen 4 van die raketten over de grens,en later gingen er maar 3 raketten terug de grens over naar Rusland.Er was dus 1 raket weg.

Maar je weet niet of die beelden van vorige week zijn, en of het daadwerkelijk bij de grens is...

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:26

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:44

Zou het niet zo zijn dat ze door middel van de satellieten exact kunnen uitstippelen waar er precies vandaan is geschoten?
Dan kunnen ze toch zo achterhalen wie daar op dat moment was?
Dan valt toch ook te achterhalen wie het commando gaf??
Wat er is 1 hufter geweest die de knop in drukte maar die hufter deed dat op commando van de echte schuldige.
We hopen allemaal dat de schuldige aangepakt word maar ik hoop er bij dat vooral karma zijn werk doet......vaak zie je dat gebeuren zonder dat je daar zelf wat voor hoeft te doen. Ik reken er eigenlijk gewoon op dat ze krijgen wat hun toe komt...........een zwaar en vervelend leven die maar niet op houd. Zo veel pijn als de nabestaanden voelen zoveel ellende voor hun, ik vind dat wel een mooie deal.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:52

Hufter vind ik een groot woord.. Die mensen zijn in oorlog en dachten een straaljager neer te halen. Daarbij volgt hij ook maar een order op. De kans dat daar een dode bij valt is relatief klein (schietstoelen, radars ed) De 2 straaljagers die gisteren zijn neer gehaald daar zijn de piloten ook uit gesprongen met schietstoel. Ik denk dat degene die daadwerkelijk op de knop heeft geduwd zich helemaal gek maakt.. Oorlog is 1 ding maar 80 kinderen en 218 onschuldigen volwassenen dat gaat niemand in de koude kleren zitten denk ik...

quartel schreef:
Zou het niet zo zijn dat ze door middel van de satellieten exact kunnen uitstippelen waar er precies vandaan is geschoten?
Wat er is 1 hufter geweest die de knop in drukte maar die hufter deed dat op commando van de echte schuldige.
We hopen allemaal dat de schuldige aangepakt word maar ik hoop er bij dat vooral karma zijn werk doet......vaak zie je dat gebeuren zonder dat je daar zelf wat voor hoeft te doen. Ik reken er eigenlijk gewoon op dat ze krijgen wat hun toe komt...........een zwaar en vervelend leven die maar niet op houd. Zo veel pijn als de nabestaanden voelen zoveel ellende voor hun, ik vind dat wel een mooie deal.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:52

Ah Martin vrijland........ Was al nieuwsgierig wanneer hij om de hoek zou komen. Als er iemand is die ik niet serieus neem dan is hij het wel :o

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:56

chocobroodje schreef:
Hufter vind ik een groot woord.. Die mensen zijn in oorlog en dachten een straaljager neer te halen. Daarbij volgt hij ook maar een order op. De kans dat daar een dode bij valt is relatief klein (schietstoelen, radars ed) De 2 straaljagers die gisteren zijn neer gehaald daar zijn de piloten ook uit gesprongen met schietstoel. Ik denk dat degene die daadwerkelijk op de knop heeft geduwd zich helemaal gek maakt.. Oorlog is 1 ding maar 80 kinderen en 218 onschuldigen volwassenen dat gaat niemand in de koude kleren zitten denk ik...

quartel schreef:

Ik weet niet of het wel een ongeluk was.....de waarheid zal nooit aan het licht komen.
Want wanneer krijg je een hoge functie?? Alleen als je ze goed achter je ellebogen hebt zitten toch?
Dat is tenminste mijn ervaring.
Nou goed....speculeren heeft ook geen zin.......ik denk dat we allemaal wel een beetje boos en verdrietig zijn.
Maar de waarheid van politici?.......nee daar geloof ik echt niet in

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:09

Cyella schreef:

Het één sluit het ander niet uit, ze hebben zowel beelden dat er (grote) wapens de grens over zijn gegaan eerder al, dus dat er leveringen plaatsvinden en daarom vloog de VS ook al niet meer over het gebied!!

En ze hebben (radar)beelden vanwaar de raket is afgeschoten, je kunt de warmte oid en de baan van een raket volgen met de apparatuur en herleiden waar deze is afgeschoten. Dus beide opmerkingen zijn gemaakt en beide zijn onderbouwd door opnames die ze hebben gemaakt waarop dat is vastgelegd.
Laatst bijgewerkt door fargo op 24-07-14 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:11

fargo heb jij die opnames ergens? of weet jij waar ik die kan vinden?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:13

Daks schreef:
fargo heb jij die opnames ergens? of weet jij waar ik die kan vinden?

Nee het punt is dat deze (satelliet?)beelden nog steeds niet getoond worden omdat ze daarmee ook een kijkje achter de techniek en de schermen van de VS en hun geavanceerde middelen bieden (die geheim zijn).

Ik vermoed echter dat de radarbeelden met de raket uiteindelijk wel getoond zullen gaan worden, ze zijn ook nog steeds bezig met analyses ervan volgens mij en op basis daarvan worden de uitspraken steeds stelliger en preciezer..
En dat is dus zoals Quartel al aangaf het punt, ze hebben daar allerlei satellieten rondzweven die ook van het oorlogsgebied beelden maken op allerlei vlakken, dus konden ze het vervoeren en verplaatsen van oorlogsmiddelen naar het gebied al eerder opmerken en door radar/satelliet achtige zaken hebben ze ook beeld materiaal van wat er waar vandaan afgeschoten wordt.

EDIT De beelden die de VS aanhalen en noemen van You Tube gaat over het later verplaatsen van materieel en voor de VS is het eenvoudiger om eerst de "openbare" en publiekelijk al beschikbare middelen aan te halen als bewijs dan hun topgeheim opname middelen te laten zien waarvan ze aan de ene kant wel willen aangeven dat ze dat bewijs hebben maar ze willen "de vijand" niet te veel inzicht geven in wat ze werkelijk kunnen.. Dit werd ook duidelijk in een uitgebreid interview of persconferentie waarbij journalist hier steeds vragen over stelde waarom de beelden niet vrijgegeven werden. Daarbij werd dus uiteindelijk benoemd dat zij liever eerst de al beschikbare en bekende beelden aanhalen dan dat zij hun geheime beelden al gaan tonen..
Laatst bijgewerkt door fargo op 24-07-14 09:21, in het totaal 2 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:14

Bon_charmeur schreef:
Dat is ook wat mij zo in de war maakt nu qua emoties.... Van de ene kant ben je boos, en rouw je om de slachtoffers uit het vliegtuig. Maar dan die dorpsbewoners.... die slachtoffer zijn in een oorlog waar wij nauwelijks weet van hadden. Die slachtoffer zijn omdat het vliegtuig boven hen uit de lucht is geschoten... Mensen spelen dubbel spel, wie is er "goed" en wie is "slecht"? Die mensen leven in oorlog, dat ze dan aan de spullen zitten is voor ons onbegrijpelijk. Maar voor hen? Dat ze volgens ons oneerbiedig met de lichamen omgaan, maar voor hen is het niet mogelijk om een goed georganiseerde stoet van lijkwagens te organiseren... Zijn ze zo door de oorlog? Zijn het "slechte" mensen of zijn ze juist slachtoffer net als de mensen uit het vliegtuig? Die dronken mijnwerker "voor 2 bier mag je het kinder schilderijtje zien wat ik uit het wrak meegenomen heb". Is hij "slecht"? Of is hij ook een slachtoffer van zijn situatie daar?
Ik ken niemand persoonlijk of via via die geraakt is door deze ramp. Maar mij als mens raakt het wel....
En dat voelt weer hypocriet, want hoeveel leed is er niet meer in de wereld. Wat mij dan weer minder raakt? Veel en veel te veel....

Zo zwart-wit is het ook niet, er zijn "goede" mensen die slechte dingen doen, en "slechte"mensen die goede dingen doen. We zijn nooit alleen maar goed of slecht. We zijn mensen die fouten maken en domme dingen doen, zoals het zwaaien naar de camera's langs de weg, toen de stoet voorbijkwam. Ook de separatisten kun je niet allemaal over een kam scheren. Als je daar woont denk je heel anders over de toestand, dan je hier vanaf een afstand doet.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:18

Ik droom elke nacht over neerstortende vliegtuigen en bij elk verhaal of beeld schieten de tranen in m'n ogen.
Wat zit dit ongelooflijk diep en raakt dit mij en vele anderen ontzettend, ook al zat er geen bekende van me in het vliegtuig.

Maar wat heeft Nederland zich ontzettend goed laten zien gisteren aan de rest van de wereld, wij mogen echt trots en blij zijn dat wij in zo'n land als dit wonen.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik onwijs trots ben op Frans Timmermans, Mark Rutte, het Koningspaar en vele anderen. _/-\o_

Zelfs de VS waren diep onder de indruk van de ceremonie gisteren en vergeleken het met de herdenking van JFK, dat is echt een waar compliment!
Eindelijk werden de slachtoffers als echte mensen met veel respect behandeld, dit hebben ze ongetwijfeld verdiend.
Wat een verschil en contrast met hoe de slachtoffers zijn behandeld in Oekraïne. Ik weet dat het daar niet echt mogelijk was om er op een betere manier mee om te gaan, maar het blijft onmenselijk..

En dan nog zijn er mensen die negatief willen zijn en de boel voor anderen willen verpesten, waarom?
Mensen die een situatie als deze gebruiken om te discussiëren, mogen echt een keer een spiegel voor gehouden worden.
Natuurlijk gebeuren er zoveel erge dingen in de wereld, maar dit gaat ons allemaal aan en staat heel dichtbij, vergelijken met andere rampen is sowieso nutteloos want daar bereik je niets mee.
En natuurlijk kan het nooit goed genoeg zijn voor iedereen, zoveel mensen en zoveel meningen, maar het doet mij deugd om te zien dat het grootste deel trots is op hoe ons land dit aanpakt.

Laten we deze vreselijke ramp alsjeblieft gebruiken om de wereld een beetje beter te maken, dit hebben al die onschuldige mensen verdiend.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:23

Gadverdamme
http://www.martinvrijland.nl/2014/07/21 ... eeftijden/

Dit is echt walgelijk. Sandy is ook een collega van mij. Ik vind het niet oké dat dit wordt gepubliceerd. Wat denkt die kerel wel niet?? Zo enorm kwetsend om persoonlijke issues in twijfel te trekken.

Gadverdamme

Quote:
Heel erg opvallend is dat de aankomst van familieleden bij de rouwbijeenkomst van vandaag niet gefilmd mag worden. Stond zojuist op teletekst. Volgens mij is deze hele ramp niet alleen een false flag maar zelfs een Hoax.

WTF
Laatst bijgewerkt door Lins_Vetra op 24-07-14 09:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:24

kimberley12 schreef:
Het blijft gewoon verknipt volk, hoe je het ook wend of keert....

Sorry?
Wat een onzinnige en diskwalificerende opmerking zeg! Ongelooflijk! Vind t niet gek dat er nog oorlogen bestaan sjonge jonge