Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Maar dit waren dus 40 (?) lichamen, er volgen dus morgen en overmorgen nog 4 van zulke stoeten?
Hoe gaat dat?
kimberley12 schreef:anneliesdj schreef:Maar dit waren dus 40 (?) lichamen, er volgen dus morgen en overmorgen nog 4 van zulke stoeten?
Hoe gaat dat?
Dat klopt, morgen landen er eer 2 vliegtuigen met 70 lichamen....De rouwstoet gaat weer op dezelfde manier als vandaag, alleen nu niet zo uitgebreid op de tv en in de pers, als ik het goed begrepen heb.
Citaat:Als de 74 kisten morgen naar Nederland zijn overgevlogen, wil dat niet zeggen dat er dan al 114 lichamen zijn vervoerd, benadrukt Tuinder. In de kisten zitten menselijke resten en in sommige kisten kunnen meerdere lijkenzakken zitten.
Jolien87 schreef:Ik was wel benieuwd naar het blog van Martin Vrijland maar wat is dat een misselijke vent zeg, net als de mensen die erop reageren. Waar halen ze het vandaan zeg?!
Kamy schreef:LadyMadonna schreef:Net een bewoner van het dorpje heel emotioneel horen vertellen: als u (nabestaanden) hier naartoe wilt komen bent u welkom, wij zullen u opvangen, onderdak en eten geven en doen wat we kunnen...
En we hopen dat u ons kunt vergeven...
arme mensen...en dat terwijl er in hun land deze week 700 doden zijn gevallen onder de bevolking.Daar is geen stille tocht,ceremonies enzo voor gehouden.We weten het nieteens
![]()
Je hebt waarschijnlijk ''goede doden'' en ''slechte doden''
Cyella schreef:http://nos.nl/op3/artikel/677426-vs-bew ... alden.html
Beetje rare verklaring van Amerika. Hun eerste verklaring, meteen na de ramp(!), was dat ze via satteliet hadden kunnen ziend at separatisten MH17 hadden neergehaald. Wat ik daar lees is dat ze gewoon gezien hebben dat er materiaal de grens over is gekomen(Wat logisch is aangezien Rusland wapens aan hun geeft), en een paar Youtube filmpjes...
Vind ik nou niet echt overtuigend bewijs om eerlijk te zijn, je kan namelijk niet achterhalen wanneer zo'n filmpje genomen is, en wat ook vaak onduidelijk is, is waar het zich precies afspeelt. Denk niet dat je van bewijs kan spreken, bij zo'n filmpjes. Want als ik Youtube mag geloven bestaan El Chupacabra en Bigfoot en word ik iedere avond ontvoerd door Aliens.
gohya schreef:Cyella schreef:http://nos.nl/op3/artikel/677426-vs-bew ... alden.html
Beetje rare verklaring van Amerika. Hun eerste verklaring, meteen na de ramp(!), was dat ze via satteliet hadden kunnen ziend at separatisten MH17 hadden neergehaald. Wat ik daar lees is dat ze gewoon gezien hebben dat er materiaal de grens over is gekomen(Wat logisch is aangezien Rusland wapens aan hun geeft), en een paar Youtube filmpjes...
Vind ik nou niet echt overtuigend bewijs om eerlijk te zijn, je kan namelijk niet achterhalen wanneer zo'n filmpje genomen is, en wat ook vaak onduidelijk is, is waar het zich precies afspeelt. Denk niet dat je van bewijs kan spreken, bij zo'n filmpjes. Want als ik Youtube mag geloven bestaan El Chupacabra en Bigfoot en word ik iedere avond ontvoerd door Aliens.
Er gingen 4 van die raketten over de grens,en later gingen er maar 3 raketten terug de grens over naar Rusland.Er was dus 1 raket weg.
quartel schreef:Zou het niet zo zijn dat ze door middel van de satellieten exact kunnen uitstippelen waar er precies vandaan is geschoten?
Dan kunnen ze toch zo achterhalen wie daar op dat moment was?
Dan valt toch ook te achterhalen wie het commando gaf??
Wat er is 1 hufter geweest die de knop in drukte maar die hufter deed dat op commando van de echte schuldige.
We hopen allemaal dat de schuldige aangepakt word maar ik hoop er bij dat vooral karma zijn werk doet......vaak zie je dat gebeuren zonder dat je daar zelf wat voor hoeft te doen. Ik reken er eigenlijk gewoon op dat ze krijgen wat hun toe komt...........een zwaar en vervelend leven die maar niet op houd. Zo veel pijn als de nabestaanden voelen zoveel ellende voor hun, ik vind dat wel een mooie deal.
chocobroodje schreef:Hufter vind ik een groot woord.. Die mensen zijn in oorlog en dachten een straaljager neer te halen. Daarbij volgt hij ook maar een order op. De kans dat daar een dode bij valt is relatief klein (schietstoelen, radars ed) De 2 straaljagers die gisteren zijn neer gehaald daar zijn de piloten ook uit gesprongen met schietstoel. Ik denk dat degene die daadwerkelijk op de knop heeft geduwd zich helemaal gek maakt.. Oorlog is 1 ding maar 80 kinderen en 218 onschuldigen volwassenen dat gaat niemand in de koude kleren zitten denk ik...quartel schreef:Zou het niet zo zijn dat ze door middel van de satellieten exact kunnen uitstippelen waar er precies vandaan is geschoten?
Dan kunnen ze toch zo achterhalen wie daar op dat moment was?
Dan valt toch ook te achterhalen wie het commando gaf??
Wat er is 1 hufter geweest die de knop in drukte maar die hufter deed dat op commando van de echte schuldige.
We hopen allemaal dat de schuldige aangepakt word maar ik hoop er bij dat vooral karma zijn werk doet......vaak zie je dat gebeuren zonder dat je daar zelf wat voor hoeft te doen. Ik reken er eigenlijk gewoon op dat ze krijgen wat hun toe komt...........een zwaar en vervelend leven die maar niet op houd. Zo veel pijn als de nabestaanden voelen zoveel ellende voor hun, ik vind dat wel een mooie deal.
Cyella schreef:http://nos.nl/op3/artikel/677426-vs-bew ... alden.html
Daks schreef:fargo heb jij die opnames ergens? of weet jij waar ik die kan vinden?
Bon_charmeur schreef:Dat is ook wat mij zo in de war maakt nu qua emoties.... Van de ene kant ben je boos, en rouw je om de slachtoffers uit het vliegtuig. Maar dan die dorpsbewoners.... die slachtoffer zijn in een oorlog waar wij nauwelijks weet van hadden. Die slachtoffer zijn omdat het vliegtuig boven hen uit de lucht is geschoten... Mensen spelen dubbel spel, wie is er "goed" en wie is "slecht"? Die mensen leven in oorlog, dat ze dan aan de spullen zitten is voor ons onbegrijpelijk. Maar voor hen? Dat ze volgens ons oneerbiedig met de lichamen omgaan, maar voor hen is het niet mogelijk om een goed georganiseerde stoet van lijkwagens te organiseren... Zijn ze zo door de oorlog? Zijn het "slechte" mensen of zijn ze juist slachtoffer net als de mensen uit het vliegtuig? Die dronken mijnwerker "voor 2 bier mag je het kinder schilderijtje zien wat ik uit het wrak meegenomen heb". Is hij "slecht"? Of is hij ook een slachtoffer van zijn situatie daar?
Ik ken niemand persoonlijk of via via die geraakt is door deze ramp. Maar mij als mens raakt het wel....
En dat voelt weer hypocriet, want hoeveel leed is er niet meer in de wereld. Wat mij dan weer minder raakt? Veel en veel te veel....