Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Toen was het echt not-done om te zeggen dat je het eens was met iemand die de Islam een 'achterlijke cultuur' noemde, en daar ben ik het tot op de dag van vandaag ook niet mee eens.
Het was toen, op verjaardagen of weet ik veel waar, een stuk minder bespreekbaar dan nu.
Heino schreef:Ik beweer niet dat ik het beter weet dan die deskundigen
En stuur maar, maar dan wel linkjes van mensen die er wel degelijk iets vanaf weten, Islamologen dus.
Nicolletje schreef:Alet74 schreef:@Nicolletje: zeggen dat je het goed vindt dat iemand een discussie op gang brengt, is iets anders dan instemmen met de denkbeelden die iemand heeft.
Oh, ik heb nog nooit gezegd dat ik 100% instem met Wilders, dat maken anderen ervan.
Jane, die link had ik inderdaad al gegeven
Shadow0 schreef:Not-done (oftewel niet gewaardeerd op verjaardagsfeestjes) lijkt mij een pietseltje anders dan 'het kon niet gezegd worden'? Geeft wel aan wat een rijkdom we eigenlijk hebben, dat wij denken dat onze vrijheid beperkt wordt als je op verjaardagsfeestjes iets niet kunt zeggen.
Nicolletje schreef:Shadow0 schreef:Not-done (oftewel niet gewaardeerd op verjaardagsfeestjes) lijkt mij een pietseltje anders dan 'het kon niet gezegd worden'? Geeft wel aan wat een rijkdom we eigenlijk hebben, dat wij denken dat onze vrijheid beperkt wordt als je op verjaardagsfeestjes iets niet kunt zeggen.
Beetje rare reactie. Alsof Fortuyn een graag geziene gast was in de politiek
Ik zie nog zo die Melkert voor me met zijn chagrijnige hoofd.
Alet74 schreef:Wat bedoel je precies Nicolletje? Ik begrijp je reactie niet helemaal.
Nicolletje schreef:Ik zou zeggen, kijk maar, voor de nu ineens voorstanders van Fortuyn maar tegenstanders van Wilders.
CtjeLief schreef:Het is en blijft simpelweg angst voor het onbekende. En Wilders speelt daar maar al te graag op in zodat hij zijn eigen obsessie kan voeden. Deze man vormt een VEEL groter gevaar voor ons land dan welke moslim dan ook. Hij zaait namelijk haat, creeert angst, en zet groepen tegenover elkaar, terwijl we juist samen moeten werken. Enkele mensen hier zitten bijvoorbeeld 'bij wijze van' 24/7 online te zoeken naar negatieve bronnetje/artikeltjes om aan te tonen hoe vreselijk de Islam wel niet is (en kunnen werkelijk NIETS positiefs noemen van een moslim, ze vallen nog liever dood neer krijg ik het idee), maar komen volgens mij ondertussen amper/nooit in aanraking met moslims (als ze er ooit al een hebben gesproken). Ik kom dagelijks in contact met moslims, uit verschillende regio's, van verschillende afkomsten, verschillende generaties, en mijn ervaring is juist heel positief. En het geloof is daar juist vaak onderdeel van.. Rotte appels? ja die heb je, en die vind ik niet meer of minder erg dan de autochtone rotte appels. Angst voor het onbekende. Ik zou zeggen, ga eens contact zoeken met moslims, en schrik dan niet: het zijn gewoon mensen, net als jij en ik. Het ironische is (in mijn ogen) dat de mensen die het hardst propaganda voeren tegen de Islam, meer geobsedeerd zijn door de Islam, dan de moslims waar zij op doelenDat zegt in mijn ogen voldoende.
CtjeLief schreef:Het ironische is (in mijn ogen) dat de mensen die het hardst propaganda voeren tegen de Islam, meer geobsedeerd zijn door de Islam, dan de moslims waar zij op doelenDat zegt in mijn ogen voldoende.
Shadow0 schreef:En da's gewoon onzin, hoeveel zijstapjes je er ook bij verzint.
janesmith schreef:Hier! 4 rechtsgeleerden eisen vrijspraak van Wilders. Op bokt zijn er ook zat die vinden dat hij veroordeeld zou moeten worden. Waarom menen die gebruikers dat ze het beter weten dan rechtsgeleerden?
4 rechtsgeleerden eisen vrijspraak Wilders
Heino schreef:janesmith schreef:Hier! 4 rechtsgeleerden eisen vrijspraak van Wilders. Op bokt zijn er ook zat die vinden dat hij veroordeeld zou moeten worden. Waarom menen die gebruikers dat ze het beter weten dan rechtsgeleerden?
4 rechtsgeleerden eisen vrijspraak Wilders
Ik vroeg niet om rechtsgeleerden, ik vroeg om Islamologen... Rechtsgeleerden bevinden zich op een heel ander gebied dan Islamologen. Daarbij ging het mij helemaal niet om de wel/niet vrijspraak van Wilders, maar over de wel/niet gevaren van de Islam als religie. Dus, Islamologen die Wilders volledig gelijk geven, kom maar op?
Nicolletje: waarom beweer je dan eerst dat je vroegah er niet voor uit kon/mocht komen dat je blij bent dat Fortuyn er geweest is? En zeg je nu dat jij best je mening kon uiten en dat die gerespecteerd werd? Make up your mind..
Shadow0 schreef:Da's opvallend. Die fout zie je op RT enzo ook vaak gemaakt worden, dan vragen ze om meningen maar ze bedoelen eigenlijk dat ze graag de meningen willen horen van mensen die het volkomen met hun eens zijn. Intrigerende verwarring, misschien toch iets met het onderwijs ofzo...
Alet74 schreef:Maar wat is er dan mis met de multi-culti maatschappij? Groeit het gras langzamer, wordt de kapper er duurder van, regent het vaker of merken we er behalve wat meer variatie in het straatbeeld, niet zoveel van? Ik ben erg benieuwd?
Zou het geen multi-culti maatschappij zijn, wat is er dan beter of anders? Wat is er goed aan om helemaal op je eigen land en inwoners gefixeerd te zijn, geen ruimte willen bieden aan mensen uit andere landen met alles wat ze meenemen? Elke dag aardappels eten gaat op den duur vervelen hoor!
Dus vertel me eens wat er slecht aan is? En wat is goed aan een monotone samenleving?