Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:27

idd, dan kunnen ze wat mij betreft het hele circus aflassen...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:33

oke dank je weer wat duidelijkheid.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:15

die animatie op nos.nl is mooi duidelijk. Die agenten waar hij hard langs is gereden (in een 2de poging) moeten dus als eerste doorgehad hebben dat er iets aan de hand was. Maar ja, hoeveel tijd hadden zij om iets te doen?

De "schoten" die je hoort zijn de klappen tegen de dranghekken, dat wordt ook goed duidelijk uit de animatie.

Het leven van Karst intrigeert me wel. Hij was 38 en naar verluid intelligent. Toch leefde hij als een student van 18. Van adres naar adres, van baantje naar baantje. Is dat altijd zo geweest of is hij ontspoord ergens onderweg? En waardoor dan? Vragen, vragen. Ik hoop dat we er nog eens antwoord op krijgen. Waarom? Nou ja, om het beter te snappen. En Karst is vanaf nu een BNer. Of je nu in Gouden Kooi zit, meedoet aan de X factor of een publieke zelfmoord pleegt. Vanaf dat moment willen mensen alles van je weten. Zo werkt het nu eenmaal.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:19

wat is de link van die animatie op nos.nl ? ik kan em niet vinden ...

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:23

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:23

slimmerik schreef:
Wat moet jij dan vaak zitten huilen. :oo In Israël,Iran etc. zijn dergelijke aanslagen aan de orde van de dag. Mensen interesseren het amper.

Het klinkt misschien hard, maar van dingen die zó ver weg gebeuren probeer ik me af te sluiten. Er is al genoeg ellende in de wereld, dus ja, als er een bericht op de tv is dat er 100 doden in Israël zijn gevallen, vind ik dat jammer, maar dan gaat mijn dag gewoon door.
Ik zeg niet dat ik daar trots op ben, maar misschien worden we gewoon zo gevormd omdat tegenwoordig zoveel leed is.

Daarbij vind ik aanslagen in het midden-oosten ook wat anders als een aanslag op het hart van ons land, daar denk jij blijkbaar anders over. :j

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:24

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:26

Ohh ik had een ander filmpje.
Maar dat filmpje van die animatie,
vlak voordat hij de jachtlaan op rijd, nadat hij uit die bocht komt, daar bedoelde ik, misschien hebben die agenten wel op hem geschoten..

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:28

zoals je trouwens ook in het filmpje hoort is hij de 1e keer op dezelfde plek weg gestuurd, en daarna omgekeerd en weer terug gereden dezelfde weg in, maar nu dus zo hard dat hij door is gereden... die agenten kende de auto al van de 1e keer toen hij weg gestuud is, die agenten hebben misschien wel op hem geschoten

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:29

Ik denk dat wanneer dit op een doordeweekse dag was gebeurd en zonder het koningshuis er bij er minder aandacht aan besteed was.
Het is op een nationale feestdag gebeurd en het koningshuis was er bij betrokken. Koninginnedag is voor het grootste deel van Nederland verpest, buiten het verwoesten van mensenlevens om, dat gaat meer mensen aan dan een ramp in het buitenland (wat ook heel erg is) of zo'n zelfmoordactie met ook nog onschuldige slachtoffers op een normale dag.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:30

Mooie duidelijke animatie.
Let wel: de agenten stonden 500 meter van de rij mensen vandaan. Als je zo'n 100 km per uur rijdt is die 500 meter zo overbrugd. Ik denk dat men geen tijd had om te beseffen en door te geven hoe of wat voordat het incident plaatsvond en ook al hebben ze het net op tijd door kunnen geven, te weinig tijd gehad hebben om daarop te reageren.
Maar goed, dat zijn aannames naar aanleiding van het filmpje.

Schoten geloof ik nog steeds niet. De auto is denk ik te snel te ver weg om nog gericht te kunnen schieten.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:31

Sharon89 schreef:
zoals je trouwens ook in het filmpje hoort is hij de 1e keer op dezelfde plek weg gestuurd, en daarna omgekeerd en weer terug gereden dezelfde weg in, maar nu dus zo hard dat hij door is gereden... die agenten kende de auto al van de 1e keer toen hij weg gestuud is, die agenten hebben misschien wel op hem geschoten

Ik heb ook begrepen dat hij omgekeerd is en op dezelfde plek door de afzetting is gereden. Als dit zo is dan gaat dat allemaal zo razendsnel dat er misschien geen tijd was om in te grijpen en omdat men verrast was door deze actie.
Maar dat zijn dus ook allemaal speculaties.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:33

En is het politie wat daar stond of beveiliging?
Beveiliging heeft al geen wapen.

En het gaat zo snel, dat red je als agent niet en voordat je iets hebt kunnen melden is de auto al op de plek des onheils.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:34

Jup, vooral omdat het maar 500 meter verder is.
Denk agenten hoor. Naar ik weet hebben ze voornamelijk agenten en marechaussee ingezet.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:35

heb het even uitgerekend. 100 km/h is 27,78 m/s. 500/27,78=17,998 s. dus hij heeft er 18 s over gedaan om van de agenten bij de eerste afzetting te komen. zo ongeveer

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:36

18 seconden tot impact. Heel erg korte tijd dus.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:39

idd, bovendien kan ik er niet bij dat als hij bij de politie bij de boslaan al op hem geschoten is, hij nog moeiteloos langs een hek halvewege de jachtlaan kan rijden, en aan de 'goede' kant van de vrachtwagen bij de mensen en wegafzetting langs rijd....

dat gaat er bij mij echt niet in :n
dus nee hier geloof ik het ook niet dat er op hem geschoten is, komt bij dat het idd ontzettend knap is met zo'n snelheid.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:43

Wat is dat nou allemaal met die schoten. Als ik me goed herinner is bij de eerste persconferentie, door die vrouw van de politie gezegt, toen er gevraagd was waarom de agenten niet geschoten hadden, dat er eventueel wel geschoten had mogen worden maar dat dat niet gebeurt is dus dat het ook geen nut heeft om daar langer op door te gaan.

Lijkt me dan duidelijk dat zei wel weet of er geschoten is of niet.
Verder ben ik ook ooggetuige geweest en heb geen schoten of niks gehoord. Alleen het lawaai van de hekken die je aandacht vroegen dus je keek naar de plek waar het geluid vandaan kwam en toen zag je die auto door de mensenmenigte rijden. Niks van schoten meegekregen terwijl ik er kortop stond.

Wat ik hierboven ook zei, die vrouw van de politie zegt zelf dat er wel geschoten had mogen worden, maar dat dat niet gebeurt is. Dat doe je ook niet zo snel met zo'n mensenmenigte er om heen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:56

Sharon89 schreef:

Verslag van een ooggetuige op die plek, er is niet geschoten:

http://www.nrc.nl/binnenland/article222 ... et_stuiten

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:58

- bericht verwijderd ivm verkeerde informatie.
Laatst bijgewerkt door Laar op 03-05-09 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:00

Dus de laatste die nog in levensbedreigende toestand lag is ook overleden?? :oo

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:00

Sterkte Laar, ook voor je vader.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:01

ThePast03 schreef:
Sharon89 schreef:

Verslag van een ooggetuige op die plek, er is niet geschoten:

http://www.nrc.nl/binnenland/article222 ... et_stuiten

Dat bevestigd alles wat ik dacht en hier heb gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:02

magic_lover schreef:
idd, bovendien kan ik er niet bij dat als hij bij de politie bij de boslaan al op hem geschoten is, hij nog moeiteloos langs een hek halvewege de jachtlaan kan rijden, en aan de 'goede' kant van de vrachtwagen bij de mensen en wegafzetting langs rijd....

dat gaat er bij mij echt niet in :n
dus nee hier geloof ik het ook niet dat er op hem geschoten is, komt bij dat het idd ontzettend knap is met zo'n snelheid.

Ik denk niet dat je daar als burger over kan oordelen of je moet ervoor hebben gestudeerd.

Mooie animatie idd die had ik nog niet gezien.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:11

Heel duidelijke animatie inderdaad....