Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 07:02

Trump geeft geen flikker om de Iraniërs. Die zit daar alleen maar voor het verrijkte Uranium.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 07:43

hakkipilke87 schreef:
Palestijnen vermoorden? Hamas uitroeien bedoel je mag ik hopen , dat zei burgers gebruiken als schild geeft wel aan wat voor monsters het zijn.

En ja ik geloof dat Trump de Iraniërs wil bevrijden, maar vooral het gevaar van het maken van kernwapens uitschakelen, en het uitroeien van dit verschrikkelijke regime

Dus ongewapende hulpverleners doodschieten en met ambulance en al begraven vind jij eigenlijk wel prima?
En een compleet land plat bombarderen en onschuldige mensen uithongeren is ook prima als je wat terroristen zoekt?

Hoeveel burgerdoden is een terrorist waard in jouw ogen?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 08:07

Over Trump gesproken: weet iemand waar Maduro nu uithangt? Die zit toch al 2 maanden gevangen zonder proces?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 08:19

Electra63 schreef:
heidy_wilco schreef:
Het is het beste om hakkipilke87 gewoon te negeren. Ik heb het idee dat je met elke feit aan kan komen dat je wil, maar hij toch vind dat hij gelijk heeft, ookal heeft hij dat niet.

Helaas zijn er meer mensen in Nederland, die de acties en daden van Trump goedkeuren en ook hier dit soort beleid willen.

Er zijn genoeg landen met autocratische dictators om naartoe te verhuizen als je al die denocratie hier niet leuk vind :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 08:22

Nou zeg. Van mij mogen Trump supporters hier ook posten hoor. Het is interessanter om met iemand met een ander standpunt te discussiëren dan alleen maar met eensgezinden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 09:04

Van mij mag het ook, tegengestelde meningen zijn soms best interessant. Maar toch heb ik ook nog de oeverloze discussies met de antivaxers en complotdenkers ten tijde van corona in mijn achterhoofd. Ik hoop niet dat het daar dan weer op uitdraait.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 09:23

Sintara schreef:
Nou zeg. Van mij mogen Trump supporters hier ook posten hoor. Het is interessanter om met iemand met een ander standpunt te discussiëren dan alleen maar met eensgezinden.

Natuurlijk, maar dat je als mens deze acties goedkeurt en hoopt op zo'n leider in Nederland, vind ik persoonlijk gestoord.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 09:28

hakkipilke87 schreef:
Die aanslag was zo gruwelijk en vernederend, denk niet dat de Mossad dat bewust hebben laten gebeuren

Er zijn toch veel zaken die wijzen op het bewust door laten gaan door Netanyahu:
Twee weken lang gewaarschuwd door Egyptische veiligheidsdienst.
IDF naar noorden gestuurd.
Zendamateurs moesten die dag alle apparatuur uitzetten.
Pas na vijf uur hulp gekomen.
Hamas had alleen geweren en de grote Rijen uitgebrande auto’s kunnen ze onmogelijk gedaan hebben.
Hannibal directive ingeschakeld.
Netanyahu weigert onafhankelijk onderzoek.
Veel gijzelaars omgekomen door bombardementen van IDF .
De leugens over onthoofden en verbranden van baby’s is ge debunked.
Ja de aanval was gruwelijk maar de verdenking is dat van de 1200 doden er minstens 700 door handelen van IDF zijn gedood.
Het laatste is een gok, de rest is allemaal bevestigd.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 11:08

8nnemiek schreef:
hakkipilke87 schreef:
Palestijnen vermoorden? Hamas uitroeien bedoel je mag ik hopen , dat zei burgers gebruiken als schild geeft wel aan wat voor monsters het zijn.

En ja ik geloof dat Trump de Iraniërs wil bevrijden, maar vooral het gevaar van het maken van kernwapens uitschakelen, en het uitroeien van dit verschrikkelijke regime

Dus ongewapende hulpverleners doodschieten en met ambulance en al begraven vind jij eigenlijk wel prima?
En een compleet land plat bombarderen en onschuldige mensen uithongeren is ook prima als je wat terroristen zoekt?

Hoeveel burgerdoden is een terrorist waard in jouw ogen?

Israel heeft de hulpverleners gewaarschuwd , en de Palatijnse volk heeft democratie gekozen voor hamas dus heb eigenlijk niet veel medelijden met hen , ze komen ook niet in opstand zoals je wel ziet in Iran

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 11:12

-O- ok dus mensen die afgemaakt worden is eigen schuld lees ik hieruit? Omdat ze toevallig op de verkeerde plek wonen. Een erg vredelievende gedachte -O-

Het blijft een dwaas iets je bombardeert zonder toestemming of overleg landen, steekte de wereld in de fik met ww3? cuba vreest de volgende te zijn. Je komt er mee weg, in je eigen land kun je zomaar opgepakt of afgeschoten worden en de "wereld" gaat "gezellig" voetballen daar? :x

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 12:00

_San87_ schreef:
Trump geeft geen flikker om de Iraniërs. Die zit daar alleen maar voor het verrijkte Uranium.

Mocht Trump het uranium rond 60 % U235 in handen krijgen, rond 60% kun je niets mee, niemand. Als Trump enigszins betrouwbaar zou zijn dan geeft hij de boekhouding/ bestemming daarvan onder toezicht van de IAEA. Gezien de omstandigheden, het is er al dat uranium dan zijn er 2 mogelijkheden die ik zou kunnen gedogen. Je mengt het met verarmd uranium zodat er rond de 4,5% en/ of 10 % U235 ontstaat, een zeer eenvoudig proces. Bij rond 4,5% kan dan verder verwerkt worden tot brandstof kern centrales, daar zal Urenco niet blij mee zijn, spot goedkoop spul op de markt. Naar 10% U235 en brandstof voor kern energie aangedreven schepen zou gezien de omstandigheden de het meest nuttige bestemming zijn voor deze tijd. Daar heeft Urenco ook geen last van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 12:16

En het valt niemand op dat trump alleen landen aanvalt die geen kernwapens hebben?

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 13:05

BigOne schreef:
En het valt niemand op dat trump alleen landen aanvalt die geen kernwapens hebben?

Geen idee wat je bedoelt. Graag duidelijk zijn, liefst onderbouwing.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 13:07

Ik denk dat zelfs Trump niet zo dom is om dat risico te lopen en anders de mensen achter hem wel.
Maar wat hem betreft zeg ik nooit 'nooit' want hij blijft me verbazen (en dat is niet positief bedoeld).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 13:31

Nico12 schreef:
_San87_ schreef:

Mocht Trump het uranium rond 60 % U235 in handen krijgen, rond 60% kun je niets mee, niemand. Als Trump enigszins betrouwbaar zou zijn dan geeft hij de boekhouding/ bestemming daarvan onder toezicht van de IAEA. Gezien de omstandigheden, het is er al dat uranium dan zijn er 2 mogelijkheden die ik zou kunnen gedogen. Je mengt het met verarmd uranium zodat er rond de 4,5% en/ of 10 % U235 ontstaat, een zeer eenvoudig proces. Bij rond 4,5% kan dan verder verwerkt worden tot brandstof kern centrales, daar zal Urenco niet blij mee zijn, spot goedkoop spul op de markt. Naar 10% U235 en brandstof voor kern energie aangedreven schepen zou gezien de omstandigheden de het meest nuttige bestemming zijn voor deze tijd. Daar heeft Urenco ook geen last van.

Iran heeft Uranium dat tot 83,7% verrijkt is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 14:25

Nico12 schreef:
BigOne schreef:

Geen idee wat je bedoelt. Graag duidelijk zijn, liefst onderbouwing.

Hij heeft nooit commentaar op Rusland , noord Korea en zeer weinig op China !
Russen spelen nu aanvalslocaties door aan Iran om soldaten te doden.
Reactie, geeft niet en witkoff heeft even gevraagd dat niet te doen.
Nogal duidelijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 18:25

hakkipilke87 schreef:
Israel heeft de hulpverleners gewaarschuwd , en de Palatijnse volk heeft democratie gekozen voor hamas dus heb eigenlijk niet veel medelijden met hen , ze komen ook niet in opstand zoals je wel ziet in Iran

Buiten dat je natuurlijk zoiets hebt als propoganda, fraude en andere beïnvloeding:

Dus heel Nederland stond helemaal achter de PVV vorige verkiezingen? En nu achter d66? Heel Amerika staat nu achter Trump?

Lijkt me nooit goed om een heel volk over één kam te scheren. En lijkt me al helemaal niet goed om mensen maar te laten sterven omdat ze nu een bepaalde regering hebben zitten waar ze zelf wellicht helemaal niet achter staan.

En HAMAS is daar ook vanwege een reden ontstaan. Even voor de duidelijkheid: ik keur hun daden absoluut niet goed, maar het is natuurlijk niet zo maar ontstaan, daar zit echt wel wat conflict en smerige acties van andere regeringen t.o.v. Palestina aan vooraf. En een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Feitelijk heeft de NAVO/UK destijds gewoon besloten dat Palestina maar gewoon een stuk land moest afstaan aan Israël, en heeft Israël gedurende de jaren daarna meer en meer land opgeëist of bezet. Daar zitten natuurlijk altijd nuanceringen achter, en altijd ook andere context, en bepaalde acties zijn natuurlijk niet goed te keuren (van beide kanten niet), maar HAMAS is wel met een reden daar zo 'verkozen'.

Israël heeft écht hele smerige dingen gedaan t.o.v. de Palestijnen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 18:36

Kinderen en baby's zijn geen Hamas of gevaar voor Israël.
Scholen en ziekenhuizen bombarderen en journalisten en hulpverleners vermoorden? Gewoon oorlogsmisdaden.
Geen enkel excuus.
Israel wil Gaza en de Westelijke Jordaanoever en Trump en de rest van de bondgenoten accepteren het.

Maar wat hebben de oorlogen in Afghanistan en Irak de bevolking opgeleverd? Vrijheid? Rust? Democratie?
En dan geloof je dat dit wel gaat gebeuren in Iran? Droom verder.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 18:54

Boek: Zoon van Hamas - Mosab Hassan Yousef. Ik ben het nu aan het lezen. Hij is een Palestijn, zoon van een van de oprichters van Hamas en zelf ook gevangen gezet maar overgelopen naar Israël. Momenteel woont hij in de VS.

Ik ben nog niet zo ver gevorderd in het boek, tot zijn gevangenneming. Maar interessant!