pien_2010 schreef:Je weet de partij standpunten en politieke kleur. Binnen die context schrijf je als ambtenaar de stukken in overleg met de minister. Als ambtenaar gaat het namelijk niet om je eigen mening.
Binnen grenzen, waar. Maar te zien hoe je eerst jaren aan het ene beleid werkt en dan vervolgens dat beleid weer moet terugdraaien is toch niet eenvoudig, vooral niet als het duidelijk is dat de ene minister kundig en doelgericht was en de andere een volstrekt incompetente dweil. (Ik denk bv aan Heinsbroek en Nawijn bij het LPF-fiasco.)
Citaat:
of een VVD er of iemand meer van het midden, de wet is dan ook weer de wet.
Hmmm, dat is weer iets te optimistisch: de VVD is de partij met de meeste integriteitsschandalen, en de minpres heeft on ede gelogen over het onwettig de grond in werken van enkele tienduizenden ouders en anderen. En negeerde de wettelijke verplichtingen over verslaglegging en informeren van de Kamer. Zo erg 'de wet' is de wet nou ook weer niet voor de VVD.
Citaat:
Ongeacht wat iedereen daar van vindt, dit heb ik zover ik me herinner, nog niet eerder meegemaakt. Voor mij is de positie van deze minister daarmee toch wel erg kritiek geworden want op de PVV na, vinden teveel mensen het een onwerkbare situatie.
Niet helemaal op deze schaal nee.