nps schreef:Bestuurszaken zijn vaak ingewikkeld, alle informatie is -vaak - beschikbaar. Je hoeft maar te googelen of het nieuws te lezen, die de dingen vaak samenvat.
dat is dan ook voor verschillende interpretatie vatbaar en nieuwsbronnen brengen het nieuws ook niet altijd ongekleurd (daar zijn hier echt al heel vaak voorbeelden van voorbij gekomen).
Dat we nu ineens Google en nieuwsbronnen moeten geloven, vind ik wat kort door de bocht (vooral nu met AI wordt nieuws eigenlijk alleen maar onbetrouwbaarder)
Citaat:
We stemmen massaal op partijen zonder goed inhoudelijk programma (pieter omtzigt stond op 40 zetels zonder programma).
Blijkbaar mag iemand zonder programma gewoon meedoen, dus hoe zou je dan als simpeltje verwachten dat dat niet superhandig is.
Zou het systeem misschien anders moeten?
Citaat:
Wat je zegt is typisch - men wil weinig moeite doen, alles ligt weer aan de politiek, díe moet beter uitleggen. Je kan zelf ook wat doen.
Nou, ik weet niet precies hoe het zit met verkiezingen en het salaris van politici maar ik dacht toch dat ze gekozen werden voor het volk, dat ze op die positie zitten omdat ze wat willen veranderen voor het volk, en dat ze ook nog betaald worden uit belastinggeld en giften van het volk...
Dus nee, ik ben het daar niet perse mee eens, dat mensen zelf wat moeten doen.
Er dan, er zijn genoeg mensen die zelf wat doen, maar de vraag is dan welke mensen je mist met informatie (en waar doen ze achteraf ineens zo verbaast over "oh we zagen dit echt niet aankomen".. serieus?)
Er zijn hele bedrijfstakken die ervoor zijn om te zorgen dat informatie op een begrijpelijke manier bij de juiste mensen terecht komt.. en nu, als het heel ingewikkeld is, en best belangrijk, moet iedereen eigenlijk zelf beter zn best doen? (doe je eigen onderzoek) Dat vind ik best apart.
Citaat:
En met "het volk" bedoel in de boosmensen, die zich gehoord voelen door de populisten, die doen alsof ze namens het volk spreken.
dat kan, dat stond er alleen niet op die manier 
Maar goed, ik merk het in het bedrijfsleven ook hoor, de afstand tussen de baas en de werkvloer.. "Waarom zou je mensen informeren, ze kunnen toch ook zelf dingen vragen?" En "alles loopt toch, waarom moeten wij ons daarmee bezig houden, wij doen heel belangrijk werk hierboven .. "
Enfin, het zal..
Laatst bijgewerkt door Cer op 15-02-24 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt