Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 09:17

En ondertussen in Rusland:
Citaat:
Vicevoorzitter van de Doema Anna Kuznetsova:

'Onze soldaten hebben documenten gevonden over de verkoop van kinderen en menselijke organen waaruit Oekraïne 7% van zijn nationale begroting haalt, met de steun van particuliere Britse militaire bedrijven en Coca Cola.'
https://twitter.com/NOELreports/status/ ... 2175279532

8)7

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 09:42

irmaz schreef:
En ondertussen in Rusland:
Citaat:
Vicevoorzitter van de Doema Anna Kuznetsova:

'Onze soldaten hebben documenten gevonden over de verkoop van kinderen en menselijke organen waaruit Oekraïne 7% van zijn nationale begroting haalt, met de steun van particuliere Britse militaire bedrijven en Coca Cola.'
https://twitter.com/NOELreports/status/ ... 2175279532

8)7

Wauw...
Het vervelende is dat er mensen zijn de het geloven.

nikkel

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 09:54

Dat is 100% zeker. Het zijn er vermoedelijk meer dan een handjevol.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 10:02

Hmmm, ik ken het oude grapje nog:
'als het in de pravda staat is het niet waar,
als het in de iswestia staat is het geen nieuws'.

(Pravda is Russisch voor waarheid. Iswestia schijnt zoiets als nieuws te betekenen.)

Ofwel: Russen zijn er in 'getraind' : als de overheid iets zegt zal het wel niet waar zijn.
Uiteraard 'wat dan wel waar is' blijft onduidelijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 11:28

Dank je wel Irmaz.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 12:12

Bijzonder verontrustend nieuws, een grootschalige aanval van Hamas op nederzettingen in Israel :\
Volgens verschillende tweeters/X-ers zit Rusland vermoedelijk achter deze Hamas-aanval:
Citaat:
'Israël is in oorlog.' -- Premier Benjamin Netanyahu

Wanneer zullen de mensen de FU wakker maken en begrijpen dat 'Poetin altijd escaleert!'

Ik heb er geen probleem mee om te zeggen wat anderen niet willen zeggen: Rusland is, in samenwerking met Syrië, een proxy-invasie in Israël begonnen, omdat de NAVO bang is voor escalatie in Europa. Momenteel hebben Hamas-troepen hekken en barrières langs de grens met Gaza doorbroken en minstens zeven Israëlische gemeenschappen bezet.

Citaat:
MSM: Israël wordt getroffen door een enorme raketaanval.

▪️Er zijn al ongeveer 5000 raketten gelanceerd. Aankomsten worden gemeld in het centrum van Tel Aviv. De Iron Dome-luchtverdediging is in werking;
▪️Er vallen slachtoffers onder de lokale bevolking;
▪️De IDF is volledig alert en heeft verklaard; dat zal terugslaan.
https://twitter.com/UKikaski/status/1710580142555173047
Laatst bijgewerkt door irmaz op 07-10-23 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 12:14

Rusland steunt Hamas al veel langer, dus ze zullen er sowieso van geweten hebben.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 12:16

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 12:19

Er gaan veel middelen van verschillende landen richting Oekraine, kan heel goed dat Hamas op eigen initiatief dacht dat met minder middelen bij de tegenpartij ze nu een kans hebben. Sec is dat ook waarom Azerbijan? nagorno karabagh binnen wandelde. Rusland heeft het elders te druk en is bewezen enkel bullebak, dus jat maar wat je hebben wil.
Zorgen genoeg in de media over het niet bepaald plank gas productie draaien van de wapenfabrieken nl.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:14

En wat ik ook Zorgelijk vind is dat Korea en Rusland een deal hebben gesloten. De Telegraaf bericht hierover en schrijft o.a

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2126809 ... ar-rusland
Citaat:
Volgens de analyse werden in de afgelopen vijf jaar nooit eerder zoveel treinwagons bij het station gesignaleerd. Ook voor de coronapandemie ging het om maximaal twintig wagons die tegelijkertijd bij het station stonden te wachten. Tumangang ligt aan de landgrens die Noord-Korea en Rusland delen.
Op de satellietbeelden is niet te zien wat er zich in de treinstellen bevindt omdat er dekzeil over de wagons ligt, maar de analisten zeggen dat alle signalen wijzen op "de levering van wapens en munitie".
De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un reisde vorige maand in zijn gepantserde trein naar Rusland voor een meerdaags bezoek aan president Vladimir Poetin. Wat daar precies besproken is, werd niet openbaar gemaakt, maar westerse landen denken dat Noord-Korea wapens heeft beloofd in ruil voor hulp bij de ontwikkeling van raketten.
Een anonieme bron binnen de Amerikaanse overheid meldde deze week al aan CBS News dat de wapenleveringen van Noord-Korea aan Rusland zouden zijn begonnen. Poetin gebruikt de wapens, die nog stammen uit de Sovjettijd, waarschijnlijk voor de oorlog in Oekraïne.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:32

pien_2010 schreef:
En wat ik ook Zorgelijk vind is dat Korea en Rusland een deal hebben gesloten. De Telegraaf bericht hierover en schrijft o.a

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2126809 ... ar-rusland
Citaat:
Volgens de analyse werden in de afgelopen vijf jaar nooit eerder zoveel treinwagons bij het station gesignaleerd. Ook voor de coronapandemie ging het om maximaal twintig wagons die tegelijkertijd bij het station stonden te wachten. Tumangang ligt aan de landgrens die Noord-Korea en Rusland delen.
Op de satellietbeelden is niet te zien wat er zich in de treinstellen bevindt omdat er dekzeil over de wagons ligt, maar de analisten zeggen dat alle signalen wijzen op "de levering van wapens en munitie".
De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un reisde vorige maand in zijn gepantserde trein naar Rusland voor een meerdaags bezoek aan president Vladimir Poetin. Wat daar precies besproken is, werd niet openbaar gemaakt, maar westerse landen denken dat Noord-Korea wapens heeft beloofd in ruil voor hulp bij de ontwikkeling van raketten.
Een anonieme bron binnen de Amerikaanse overheid meldde deze week al aan CBS News dat de wapenleveringen van Noord-Korea aan Rusland zouden zijn begonnen. Poetin gebruikt de wapens, die nog stammen uit de Sovjettijd, waarschijnlijk voor de oorlog in Oekraïne.

Meh. De Russen krijgen grotendeels de meuk terug die ze ooit zelf aan Noord Korea geleverd hebben.

Daarnaast: het is leuk dat je wapens hebt, maar zo lang je je mensen niet fatsoenlijk traint kun je ze net zo goed stenen in de hand drukken ipv een AK-47. Is niet meer of minder effectief, wel een stuk goedkoper.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:54

Zag net billboards in de door Rusland bezette gebieden voorbij komen. Daarop staat reclame voor jeugdkampen in Noord-Korea. Ondertekend met 'Rusland-Korea'.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 13:06

mysa schreef:
Zag net billboards in de door Rusland bezette gebieden voorbij komen. Daarop staat reclame voor jeugdkampen in Noord-Korea. Ondertekend met 'Rusland-Korea'.

Zelf lunchpakketjes meebrengen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:19

irmaz schreef:
mysa schreef:

Volgens mij ZIJN ze de lunch…..

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 19:32

irmaz schreef:
mysa schreef:

Cowboy55 schreef:
Volgens mij ZIJN ze de lunch…..

:=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 21:31

De oorlog tussen Israel en gaza zal Oekraine geen goed doen ben ik bang. Wat een ellende.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:44

Sizzle schreef:
De oorlog tussen Israel en gaza zal Oekraine geen goed doen ben ik bang. Wat een ellende.

Het doet Israel en Gaza óók geen goed...
Wat ik wil zeggen is dat ik het vrij bizar vind het Israel/Gaza conflict in deze context te zetten.
Alsof de invloed op de oorlog in Oekraine het belangrijkste aspect daarvan is, niet de tragische gevolgen voor de mensen dáár.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 21:46

Ik neem aan dat je begrijpt dat het niet op die manier bedoelt is. Uiteraard is het verschrikkelijk tragisch.
Neemt niet weg dat de kans vrij realistisch is dat daarmee focus op Oekraine minder kan worden en er daar dus ook weer meer mensen onder lijden.
Immers is de wapen voorraat niet oneindig.

Ik ga er vanuit dat in Servie de boel binnenkort ook weer verder uit de hand gaat lopen.

Het doet me verdriet hoeveel ellende samenkomt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:58

Istael is rijk, en al vele decennia ingesteld op oorlog. Die kunnen wel even vooruit met hun arsenaal.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:03

Kuggur schreef:
Istael is rijk, en al vele decennia ingesteld op oorlog. Die kunnen wel even vooruit met hun arsenaal.

+ kernwapens + zelf ontwikkelde conventionele wapens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 22:10

Dat is waar. Duitsland heeft ook recent een flinke deal gemaakt met Israel voor hun defenciesyseem.

Ik hoop dat beide conflicten onder controle komen en blijven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:29

Lijkt wel of de hele wereld in brand staat… Een grote aardbeving afgelopen zaterdag in Afghanistan met 2000 doden en evenzoveel of meer gewonden haalt amper de kranten…. |(
Het is verschrikkelijk wat er allemaal gebeurt.

Schaam me er haast voor dat ik met vakantie ben…. :o

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:50

Onze gemeente heeft de nl vlag halfstok gehangen voor de slachtoffers in het huidige conflict én voor de slachtoffers van de aardbeving.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:14

Babootje begrijp je gevoel. Het zijn zeer nare tijden.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:22

Babootje schreef:
Lijkt wel of de hele wereld in brand staat… Een grote aardbeving afgelopen zaterdag in Afghanistan met 2000 doden en evenzoveel of meer gewonden haalt amper de kranten…. |(
Het is verschrikkelijk wat er allemaal gebeurt.

Schaam me er haast voor dat ik met vakantie ben…. :o

Je bent niet de enige…

Rusland is met 8000 man begonnen aan de aanval op Andriivka. Onduidelijk hoe het er strategisch voorstaat, maar de Russische verliezen zijn gigantisch, meer dan 30 tanks en 90 gepantserde voertuigen per dag ..