Roodvos schreef:Toch overweegt Finland nu ook het NAVO-lidmaatschap:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/09/fi ... o-a4099894
Niet zo heel vreemd inderdaad met zo'n wappie als buurman..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roodvos schreef:Toch overweegt Finland nu ook het NAVO-lidmaatschap:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/09/fi ... o-a4099894
irmaz schreef:Cowboy55 schreef:NOS:
'Ontvoerde burgemeester Melitopol bevrijd'
De ontvoerde burgemeester van de Zuid-Oekraïense stad Melitopol is vrijgelaten. Dat meldt een woordvoerder van de Oekraïense president Zelensky op Telegram. Ivan Fedorov zou tijdens een speciale operatie van Oekraïense militairen zijn bevrijd. De president zou al contact hebben gehad met Fedorov, die nu in Zaporizja zou zijn. Meer details zijn niet bekendgemaakt. Vanuit Russische kant is er nog niets gezegd over de mogelijke vrijlating.
Fedorov werd vijf dagen geleden opgepakt en naar de volksrepubliek Luhansk gebracht, waar pro-Russische separatisten de macht hebben. Volgens Oekraïense media zaten Russen achter zijn ontvoering.
Naast Fedorov werden de voorbije dagen ook andere burgemeesters ontvoerd. Zo werd afgelopen zondag Jevjen Matviiv van het stadje Dniprorudne naar een onbekende bestemming afgevoerd.
—-
Beetje raar: als de Russen Fedorov al 5 dagen geleden gepakt hebben, waarom zou ie dan 5 dagen later nog steeds in Oekraïne, binnen het bereik van Oekraïnse militairen zijn?
Waarom niet? Het doel was een machtswisseling, ik denk niet dat ze die burgemeester verder nodig hadden (hooguit om de wachtwoorden en codes van de systemen en kluis vrij te geven). Bovendien is Luhansk technisch gezien (pro)Russisch grondgebied op dit moment.
Hannanas schreef:Weet iemand er meer over waarom Rusland uit de Europese raad gezet is?
Nu kunnen “goede” Russen ook geen zaak meer aanspannen tegen het Russische regime bij het Europese (of internationale?) mensenrechten Strafhof.
Maarrrrr… vooral die doodstraf doet het hem. Nu zou Rusland weer vrij zijn om de doodstraf opnieuw in te stellen.
Toen dacht ik.. ja ho is ff. Dat hadden we natuurlijk beter moeten voorkomen! Het eerste wat Putin doet is natuurlijk Navalny en aanhangers en dergelijke de doodstraf geven..
Geen goede zet.
Hannanas schreef:Weet iemand er meer over waarom Rusland uit de Europese raad gezet is?
Nu kunnen “goede” Russen ook geen zaak meer aanspannen tegen het Russische regime bij het Europese (of internationale?) mensenrechten Strafhof.
Maarrrrr… vooral die doodstraf doet het hem. Nu zou Rusland weer vrij zijn om de doodstraf opnieuw in te stellen.
Toen dacht ik.. ja ho is ff. Dat hadden we natuurlijk beter moeten voorkomen! Het eerste wat Putin doet is natuurlijk Navalny en aanhangers en dergelijke de doodstraf geven..
Geen goede zet.
Cowboy55 schreef:En nu ie bevrijd is denk ik: hadden de Russen ‘m eigenlijk wel? De enigen die beweerden dat de Russen ‘m hadden waren volgens mij Oekraïners. Aan de andere kant zouden de Russen ‘T toch ontkennen, ook als ze ‘m hadden. Kortom, PP.
irmaz schreef:Putin heeft zuiveringen van verkeerd denkende mensen in Rusland zelf aangekondigd (gaat vliegen uitspugen of zoiets)![]()
Ik hoop dat iemand in zijn inner cirkel dit goed ter harte neemt
pien_2010 schreef:irmaz schreef:Putin heeft zuiveringen van verkeerd denkende mensen in Rusland zelf aangekondigd (gaat vliegen uitspugen of zoiets)![]()
Klopt was op nieuwsuur. Heel heel onheilspellend. Hij is echt de weg volledig kwijt.
Die vliegen sloeg op, dat ze iedereen die niet westerse sympathieën heeft weten te vinden, en ze zullen uitspugen zoals je dat doet met een vlieg in je mond, zodat de echte patriotten zullen overblijven. Dit zal beter zijn voor Rusland, zo zei hij.
pien_2010 schreef:irmaz schreef:Putin heeft zuiveringen van verkeerd denkende mensen in Rusland zelf aangekondigd (gaat vliegen uitspugen of zoiets)![]()
Klopt was op nieuwsuur. Heel heel onheilspellend. Hij is echt de weg volledig kwijt.
Die vliegen sloeg op, dat ze iedereen die niet pro Russisch is en westerse sympathieën heeft weten te vinden, en ze zullen uitspugen zoals je dat doet met een vlieg in je mond, zodat de echte patriotten zullen overblijven. Dit zal beter zijn voor Rusland, zo zei hij.
irmaz schreef:Putin heeft zuiveringen van verkeerd denkende mensen in Rusland zelf aangekondigd (gaat vliegen uitspugen of zoiets)![]()
bigone schreef:Hij is een kopie van Stalin.