Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:53

Wie vroeg ook weer waar de beelden nog te zien waren???

Ze zijn nu te zien op Nederland 1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:56

quartel schreef:

Ik :o . Maar lig in bed 6 uur opstaan half 8 werken , 11 uur thuis 3 uur briefing vrijwilligerswerk en 5 uur vrijwilligerswerk tot uur of 10 a 11 :o . Kijk het liever terug :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:59

Morgen is het alweer een week geleden... Donderdag en vrijdag stond ik er niet zo bij stil. Vanaf zaterdag wel steeds meer. Maar dat kwam denk ik vooral omdat de passagierslijst nog niet bekend was. Nu lees je allemaal verhalen en zie je foto's van de mensen op internet. Denk er steeds aan wat er zou zijn gebeurd met die mensen. Dat je nietsvermoedend in het vliegtuig zit een boek te lezen of even een dutje doet en binnen een paar seconden je leven zo voorbij is door een fout. Onwerkelijk vind ik het nog steeds... krijg de rillingen over de rug als ik eraan denk dat ze allemaal van 10 km hoogte naar beneden vielen. Stel je ligt als moeder ergens in een moestuin en je kinderen liggen overal verspreid kilometers verderop. Horror achtig vind ik het. Maar het zijn natuurlijk gewoon onschuldige mensen.
Als je de foto's ziet van de mensen op internet, lachend en nu dus dood...
En als ik steeds terugdenk aan wat ik die dagen voor 17 juli deed, wat zouden de overledenen gedaan hebben? Zich vast verheugen op hun vakantie...
Ik vind het gewoon heel raar, eng, angstaanjagend en onwerkelijk wat er gebeurd is. Duizenden kilometers verderop in een verlaten oorlogsgebied.
Nu weer terug in Nederland, maar te vroeg. Niet te bevatten zoveel mensen in een keer dood.
Moest steeds huilen toen ik de rouwwagens zag, zo vreemd. Je weet niet wie er al in lagen. Wat moet dat ongelofelijk naar zijn voor de nabestaanden. Misschien ligt je oom, broer of dochter er wel in of ligt het lichaam toch nog ergens daar in een veld in Oekraine... Is het lichaam nog heel of in stukken of verbrand?
Tranen schieten me telkens weer in de ogen als ik de beelden zie, misschien kan ik er maar beter niet meer naar kijken...
Het is denk ik een hele nare periode voor veel mensen hier in Nederland, tenminste dat geldt wel voor mij... Zal wel even een tijdje gaan duren voor je er overheen bent, maar vergeten zal ik het nooit. Ik wens vooral de nabestaanden veel sterkte met het verwerken van dit verdriet, hoe moeilijk het ook zal zijn... Ik hoop dat de slachtoffers nu vredig in de Hemel zijn.

Gordy18

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:04

de herhaling op Rtl4 nu , Brrrr , met de muziek erbij , brrr, weer in tranen hier

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:04

takkie_muis schreef:
quartel schreef:

Ik :o . Maar lig in bed 6 uur opstaan half 8 werken , 11 uur thuis 3 uur briefing vrijwilligerswerk en 5 uur vrijwilligerswerk tot uur of 10 a 11 :o . Kijk het liever terug :)

Ik ben ook wel benieuwd of en waar dit terug te vinden is. Zie wel diverse kleine stukjes maar dat zijn juist de stukjes die ik wél gezien heb.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:08

Kentaro schreef:
En ik weet wel, je moet er niet te veel aan denken, maar de gedachte aan wat de mensen en kinderen meegemaakt hebben in de tellen voor hun dood.......... %)

Ik hoorde gister dat een expert heeft gezegd dat ze bij impact waarschijnlijk allemaal op slag dood zijn geweest. Wat mij betreft een hele geruststelling.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:08

En al diverse keren hier besproken :o

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:10

Twee foto's die ik heb gemaakt van de toestellen toen ze binnen kwamen. Voor sommigen hun laatste vlucht..
Ik krijg nog steeds kippenvel als ik denk aan de stilte toen ze binnen kwamen. Alleen de wind die je hoorde, ondanks de vele mensen. Ongeloof op de gezichten, verwarring maar ergens ook wel rust. Ik wil nogmaals benadrukken hoeveel respect ik heb voor alle mannen en vrouwen die zich zo veel ingezet hebben en nog gaan inzetten om iets als dit voor elkaar te krijgen. Respect voor alle mensen die op wat voor manier hun steun hebben laten zien, waar een klein land groot in is ! En respect voor de nabestaanden, wat moet er in godsnaam door die hoofden gaan nu en dan nog de mensen kunnen bedanken met applaus voor wie het uiteraard ook verschrikkelijk moeilijk is maar die waarschijnlijk niet jullie pijn en verdriet voelen.

Afbeelding

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:12

Sammie, is niet heel veel al meerdere malen gezegd? Lijkt me ook geen probleem. Ik heb niet de hele dag tijd om bij te houden wat er wel en niet gezegd is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:13

Wel met Annelies eens, zolang er niet weer een filmpje van een neerstortend vliegtuig komt met "kijk"!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:14

Moderatoropmerking:
Waarschuwing: Deze link bevat schokkende foto's.

Spoiler:
Waar ik nu toch op stuitte......deze man heeft hele {vreemde}andere theorieën over de mh17 : http://www.martinvrijland.com

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:15

nou sorry, maar daar staan gewoon foto's op met de lichamen vol in zicht. Nee dank je.. Dat hoef ik niet te zien. Bah.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 24-07-14 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:15

binky schreef:
Moderatoropmerking:

Spoiler:
Waar ik nu toch op stuitte......deze man heeft hele {vreemde}andere theorieën over de mh17 : http://www.martinvrijland.com

De tweede foto op die pagina schuift ineens in beeld met daarop lichamen.. kun je daar de volgende keer even voor waarschuwen? Dat wil namelijk niet iedereen zien..

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:16

"prachtige " foto's heb je gemaakt Mondy , het moment op tv gezien maar toen kwam het al binnen.
Laat staan als je er live bij was.

Morgen vlieg ik vanaf eindhoven, vind het heel dubbel.
Het idee dat ook op dat moment zoveel mensen, lichamen terug komen van een reis die veel te vroeg ten einde kwam.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:19

Pearlx schreef:
binky schreef:
Waar ik nu toch op stuitte......deze man heeft hele {vreemde}andere theorieën over de mh17

De tweede foto op die pagina schuift ineens in beeld met daarop lichamen.. kun je daar de volgende keer even voor waarschuwen? Dat wil namelijk niet iedereen zien..

Van mij mag hier nu wel een waarschuwing bij.. :( Ben hier echt boos om. Heb bewust die foto's vermeden krijg je ze zo nog even in your face gegooid..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:26

binky schreef:
Moderatoropmerking:

Spoiler:

Wat vermoeiend moet dat zijn als je overal een complottheorie bij bedenkt.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:29

vencedor schreef:
Ik denk dat er ook heel veel uit verband gerukt voor door de media, t zelfde met die foto van deman met het knuffelaapje. Kijk je het filmpje, zie je een totaaal ander beeld. Slaat man zelfs nog een kruisje en legt aapje vol respect terug. Wanneer mensen alleen de foto zagen werd die arme kerel voor vanalles en nog wat uitgemaakt..

Arme kerel??? Miste je misschien de kalasjnikov die hij in z'n hand had, toen hij in een hierop volgend filmpje de eerste OVSE-waarnemers vertelde dat ze een serieus probleem met hem zouden krijgen als ze íets deden wat hem niet zinde?

Met andere woorden: het tonen van alleen die foto was niet volledig. Maar het tonen van het filmpje daarna, ook niet. Dus door alleen aan het eerste filmpje te refereren, ruk je nu zelf eea. ook weer uit z'n verband. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:32

Nee, ze mochten het veld niet in, hij kon de veiligheid niet garanderen (en dan kom ik terug op: er is niet 1 groep separisten). Dat ze dan toch het veld in gaan, is niet handig.

Ik geloof direct dat het geen lekkere jongens zijn, maar ze kunnen ook niks goed doen

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:35

Het blijft gewoon verknipt volk, hoe je het ook wend of keert....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:35

Hij is in elk geval wel creatief.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:39

Ik wil absoluut geen foto's zien van de lijken. Ik wilde net de link gaan bekijken, tot ik de reactie eronder las. In het vervolg erbij zetten dat het schokkende foto's bevat. Dat is echt niet zoveel moeite!!. Niet iedereen kan zulke foto's aan.
Hoorde net op rtl nieuws dat er mogelijk een politiemissie van de vn naar het rampgebied gaat voor de onderzoekers.. vraag me af of dit voorstel wordt aangenomen, want dat zal er niet aardig aan toe gaan.. :n

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:41

kimberley12 schreef:

Heb je het nu over heel oekraine? 9 van de tien mensen zijn ook maar in een machtsspelletje verzeild geraakt..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:44

Celiien schreef:
kimberley12 schreef:

Heb je het nu over heel oekraine? 9 van de tien mensen zijn ook maar in een machtsspelletje verzeild geraakt..

Die separatisten die met hun wapens zwaaien, oftewel die huurlingen, zijn zeker wel verknipt en waarschijnlijk grotendeels ook psychopaat.. -O-
Maar ik de gewone Oekrainer lijkt misschien wel verdraaid veel op ons, gewone mens.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:46

Celiien schreef:
kimberley12 schreef:

Nee, niet het volk zelf, maar wel die sepataristen...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:53

LadyMadonna schreef:
Nee, ze mochten het veld niet in, hij kon de veiligheid niet garanderen (en dan kom ik terug op: er is niet 1 groep separisten). Dat ze dan toch het veld in gaan, is niet handig.

Ik geloof direct dat het geen lekkere jongens zijn, maar ze kunnen ook niks goed doen

Ik reageerde puur op 'arme kerel'. ;)
Maar denk dat je een heel goed punt hebt met dat er niet 1 groep is. Wat het tegelijkertijd zo vreselijk gevaarlijk maakt daar. De rebellenleider kan dan wel eventuele medewerking willen verlenen, maar hoe veel macht heeft hij over individuen? Zelfde geldt natuurlijk in grote lijnen voor Poetin: hoe veel invloed heeft hij op de separatisten, al zou je die als groep zien?

Weet niet of deze link hier al was genoemd, het eerbetoon van de lokale bevolking op de rampplek vandaag: http://www.bbc.com/news/world-europe-28 ... ow_twitter
Laatst bijgewerkt door Sientje op 24-07-14 01:11, in het totaal 2 keer bewerkt