Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:De Sharia is een wettenstelsel dat zegt dat de Sharia boven iedere andere wet verheven is. Dat is al de grootste botsing met een rechtsstaat als Nederland. Bij ons gaat geen enkele andere wet boven de Nederlandse.
Zou mooi worden. Dan komen allerlei andere groepen ook met eigen wetten die volgens hen boven de Nederlandse gaan, het gevolg is langzaam aan een anarchie.
Iedereen die als streven heeft om de Sharia in te voeren of te volgen heeft in mijn ogen niets in Nederland te zoeken. Die zijn beter af in een land waar de Sharia al de hoogste wet is.
phormicola schreef:Ik constateer dat dit topic over het algemeen helemaal nergens over gaat, dat is geen persoonlijke aanval, maar wel een generalisering en dat mag hier op bokt, dat weten we allemaal
Zij zegt dit, hij zegt dat, linksch menschen, linkse kerk (waar is de 'sch' in linkse kerk trouwens gebleven? Oh ja! Dat zegt Geertje natuurlijk niet!). Knuffelen dit, theedrinken dat, maar weinig echte discussie, wel heeeeel veel links (toeval?) naar andere sites.
De OW's en bans vliegen hier constant voorbij, er worden nare pb'tjes gestuurd, vooral op fokt. Waar gaat het in hemelsnaam over? Als het om politiek gaat hoort het niet te gaan over je gelijk behalen, maar om goed te regeren. Al die machtswellustelingen zouden naar een BDSM dungeon moeten gaan, maar niet in de Tweede Kamer zitten (of bokt, zelfde principe inmiddels).
Nogmaals, dit is een generalisering en dat mag hierDe meerwaarde van dit? Dat vraag ik me ook af bij 99% van de posts.
Ann schreef:Helder geschreven, joostvangestel.
Ik begrijp de discussie over de Sharia invoeren dan ook niet en zie het meer als een non-argument om een bepaald standpunt te willen 'bekrachtigen'.
jantergouw schreef:En om er ook helemaal zeker van te zijn dat de sharia niet ingevoerd gaat worden, hebben we juist een partij als de PVV nodig. Als Fortuyn en Wilders er niet geweest waren dan zou de hele discussie rond immigratie, en de gevolgen ervan, nog steeds onbesproken zijn.
jantergouw schreef:Er zijn in Nederland momenteel naar schatting 65.000 radicale Moslims die voorstander zijn van het invoeren van de Sharia, en die vinden dat geweld hier ook eventueel bij gebruikt zou mogen worden. Deze 65.000 voeden op hun beurt weer honderdduizenden jongeren op met die denkwijze. Het bekende sneeuwbaleffect.
joostvangestel schreef:jantergouw schreef:Er zijn in Nederland momenteel naar schatting 65.000 radicale Moslims die voorstander zijn van het invoeren van de Sharia, en die vinden dat geweld hier ook eventueel bij gebruikt zou mogen worden. Deze 65.000 voeden op hun beurt weer honderdduizenden jongeren op met die denkwijze. Het bekende sneeuwbaleffect.
Hmm, wat is een radicale moslim nou weer? (Sinds wanneer is moslim met een grote M?) Op zichzelf moeten we ook duidelijk zijn binnen welke limieten iets kan en mag. Volgens mij hebben we het grootste probleem met de strafmaat die uit de sharia stamt. Iemand die binnen de lijntjes van de sharia en de Nederlandse wetgeving blijft is volgens mij helemaal niet ongewenst. Maar, we hebben dus 4 gevallen:
1) betrokkene overtreedt sharia én Nederlandse wet
tja, die wordt dus volgens het Nederlandse wetboek gestraft. Ik kan goede moslims alleen maar aanmoedigen om de dader zo snel mogelijk aan te geven bij de politie
2) betrokkene overtreedt sharia, maar niet Nederlandse wet
Hier kunnen hooguit alleen sociale straffen op los gelaten worden (je bent mijn vriend niet meer, of je bent niet meer welkom in de moskee, oid. Dus niks lijfelijks of iets wat de straffer in strijdt brengt met de Nederlandse wet.
3) betrokkene overtreedt Nederlandse wet, maar niet sharia
Simpel geval, straffen volgens de Nederlandse wet, doodsimpel.
4) betrokkene overtreedt geen van beiden
Modelburgers, daar moeten we er meer van hebben
Ann schreef:Het is sowieso geen haalbare optie, met of zonder de PVV in een kabinet. Nu net doen alsof de PVV er wel voor gaat zorgen dat het zover niet komt in Nederland, is een beetje 'pronken met andermans veren'?
Sarabanda schreef:Je moet maar ergens in geloven
janesmith schreef:Geen radicale moslim zal hier mee instemmen.
Sharia is alles of niks, poldersharia kent de islam niet.
Heino schreef:Ik kon het wel hardop zeggen. Nooit een probleem mee gehad, mensen respecteerden mijn mening, omdat die genuanceerd en overdacht was
joostvangestel schreef:Een daarnaast is ook de islam snel aan het "ontkerken" in Nederland. Ik geloof dat minder dan de helft zich zelfs aan de ramadan houdt.