Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 17:42

Het midden oosten zal ook nu wel begrijpen hoe gevaarlijk het gedrag van Trump is.
Eisen dat Iran tot totale overgave moet komen: gewoon niet realistisch.
Zegt Iran eindelijk toe de buurlanden niet meer te bestoken (mits ze Iran niet aanvallen), vertaalt Trump dat naar: Iran heeft zich overgegeven aan de buurlanden, dankzij hem. Dat zal wel weer irritatie wekken bij Iran dan. Ze gaan daar heel anders met elkaar om, niet zo lomp en straight als de Amerikanen (kunnen) doen.

https://bnr.nl/nieuws/internationaal/10 ... ept-drones

En via via pakken ze China dus met die Iran actie.

https://bnr.nl/nieuws/internationaal/10 ... omkeerbaar

Ik vind Trump een ongelofelijke ploert, hij denkt eventjes zo hatseflats alles in de wereld te kunnen oplossen waarmee hij een hele hoop intelligente mensen diskwalificeert (die het immers niet lukte de dingen wel eventjes van je hatseflats, zomaar op te lossen..).
En dan lukt het Trump ook niet (Oekraine, 24u bijv) maar dat ligt natuurlijk weer aan iemand anders he.

En dat stopzetten van het internationale hulpprogramma.. T heeft echt al zoooooveel doden op zijn naam staan. Zoveel stukgemaakt.
Totaal losgeslagen.
En bang voor zijn eigen hachje, zelf wordt hij vast ook wel gemanipuleerd. Door andere wereldleiders.

Het is een agressor. En wat veel mensen doen die angstig worden van een agressor: die gaan meepraten. Vergoelijken. Een uitleg zoeken waardoor het minder eng voelt.
Nou heb ik door levenservaring al ontdekt dat het je niet redt of helpt of veiliger houdt wanneer je vanuit angst maar meepraat.
Ik hoop dat veel mensen blijven geloven in het goede, en het goede in ere houden.

tamary

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 17:45

Klein detail dat je hier vergeet : die we vallen jullie niet meer aan geldt alleen als de buitenlandse (amerikaans, etc.) bases in je land dat niet meer doen.
Dus tenzij je amerika er per direct uitgooit krijg je gewoon nog steeds shaheds en raketten op je burgers af.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 17:47

pmarena schreef:
Mooie samenvatting maar de beste man heette niet Petty maar Pretti....

hakkipilke87 schreef:
ICE , 32 mensen is niet veel , als je kijkt naar hoeveel inwoners usa heeft. en het fimpje dat op het nieuws verscheen van die vrouw die wegreed en doodgeschoten werd , keur ik niet goed .. maar je moet ook niet weg rijden als de politie zegt dat je moet uitstappen

Het is natuurlijk wel een beetje slordig als er tientallen mensen omkomen, vind je niet....?
En weg willen rijden uit een bewezen gevaarlijke situatie is niet zo heel vreemd an sich.
Ja in principe had ze moeten stoppen. Maar er werden verschillende dingen geroepen.

En bovendien lijkt iemand executeren voor wegrijden, me een wat zware straf..... -O-
Agent had haar gegevens, ze hadden gewoon langs kunnen gaan op een later moment.

Maar het gaat er imo niet eens zo zeer om dat er onschuldige mensen worden doodgeschoten. Dat is afschuwelijk. Maar wat nog veel erger is, dat is wat er daarna met zo’n zaak gebeurt.. Geen diepgaand onderzoek, geen consequenties voor de schutter, die wordt gewoon direct door Trump vrijgesproken.. Ongeacht hoe verkeerd zo’n schutter is, al zou die een onschuldig kind in een speelveldje afschieten, ze vinden altijd wel een reden waarom zo’n figuur onschuldig is. En dan zie je hoe corrupt dat land is.. niet alleen die schutter, of die ICE figuren, maar het hele zooitje dat aan de top zit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 17:48

Ik sprak van de week mijn kapster; zij vindt Trump ook geweldig ! Zij gelooft echt dat hij de elite, de pedofielen en de kanibalen (die kinderen opeten) aanpakt en dat wij (de slaven) bevrijd worden.
Met hulp van de rijkste mensen zoals Musk enz.

Ik kan het gewoon niet geloven, dat mensen echt zo denken.

We gaan ook terug naar de gulden enz....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 17:51

Ja mits ze Iran niet aanvallen. Vanaf idd die USA bases in die landen. Geen idee of de buurlanden van Iran veel of weinig te zeggen hebben over het gebruik van die bases.
Er zijn ook veel dingen met elkaar verweven, bescherming, hulp, de topsport, het imago. Geld. Wereldhandel in brandstof en kunstmest. Geloof en allerlei stromingen binnen het geloof. De eer en de trots. De geschiedenis. Oud zeer.
En waar moeten de nieuwe vluchtelingen nog naar toe. En elke tanker die tot zinken wordt gebracht geeft milieuschade.

Ik hoop dan maar dat er toch het 1 of andere strategisch doordachte plan zit achter de aanval op Iran en het doden van de Ayatollah. Zoiets doen is echt riskant hoor…

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 17:58

Electra63 schreef:
Ik sprak van de week mijn kapster; zij vindt Trump ook geweldig ! Zij gelooft echt dat hij de elite, de pedofielen en de kanibalen (die kinderen opeten) aanpakt en dat wij (de slaven) bevrijd worden.
Met hulp van de rijkste mensen zoals Musk enz.

Ik kan het gewoon niet geloven, dat mensen echt zo denken.

We gaan ook terug naar de gulden enz....

Ik weet niet waarom, maar er zijn inderdaad echt gek veel kapsters die complotdenkers zijn, heel opvallend!

Ik snap ook werkelijk waar niet hoe mensen zo naïef kunnen zijn.
Vorig jaar kwam ik gewoon in het wild een man tegen, begon wat te vertellen over koetjes en kalfjes, en uiteindelijk kwam hij uit bij chemtrails _O- Echt, waarom ga je daar een wildvreemde mee lastig vallen :')

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 18:02

Het blijft raar dat Trump niets deed toen Israel 75 duizend mensen liet vermoorden in de Gazastrook. Toen was het allemaal prima. Trump reageert precies als Netanyahu op Iran. Gelooft alles wat Netanyau zegt ondanks dat daar helemaal geen bewijs voor is.

Het is een grote paasei sinds die oranje gek aan de macht is. En niemand doet iets.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 18:03

8nnemiek schreef:
Ik weet niet waarom, maar er zijn inderdaad echt gek veel kapsters die complotdenkers zijn, heel opvallend!

Vorig jaar kwam ik gewoon in het wild een man tegen, begon wat te vertellen over koetjes en kalfjes, en uiteindelijk kwam hij uit bij chemtrails _O- Echt, waarom ga je daar een wildvreemde mee lastig vallen :')

Ik ben nu 2 maal gewisseld van kapper om deze reden. Destijds tijdens corona tijd dat ze compleet wappie werden en nu weer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 18:17

Benzz schreef:
8nnemiek schreef:

Ik ben nu 2 maal gewisseld van kapper om deze reden. Destijds tijdens corona tijd dat ze compleet wappie werden en nu weer.

Klopt, zij is zo geworden tijdens Corona. Maar ik ken haar al 25 jaar en ze is verder een lieve meid, die mij ook goed geholpen heeft, toen ik door ziekte niet naar de kapper kon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 18:37

Er is zelfs een geluidsopname van trump die dreigt dat wanneer hij ten onder gaat aan de Epstein files hij iedereen mee zal sleuren. Nou graag denk ik dan.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 18:44

BigOne schreef:
Er is zelfs een geluidsopname van trump die dreigt dat wanneer hij ten onder gaat aan de Epstein files hij iedereen mee zal sleuren. Nou graag denk ik dan.

Wat er nu gebeurd denk ik niet: Graag dan maar.

Ik kan het niet hard maken, maar mijn gevoel zegt wel dat dit allemaal actieś zijn om de epsteinfiles in de schaduw te krijgen. Of hij zit echt onder de plak bij Netanyahu.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 19:00

Israël weet veel meer over de Epstein files en de Mosad zou ook betrokken zijn erbij. Zowel Epstein als Maxwell hadden banden in die richting (beiden een joodse achtergrond).

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 19:24

Netanyahu is wel echt een heel vuil mannetje, ik denk van het hele kliekje aan Trump, Putin en andere van die mensen, wel de gevaarlijkste. Niet alleen om zijn vuile streken, maar ook omdat heel veel landen het nog steeds best moeilijk vinden om nee te zeggen tegen Israël. Je hoeft maar een verkeerd woord te hebben en je wordt gelijk voor antisemitist uitgemaakt. En dat terwijl er ook ontzettend veel (orthodoxe) Joden tegen Israël zijn.

Hij heeft trouwens ook gezegt dat het niet Hitler zijn schuld is dat er zoveel Joden zijn omgekomen in de holocaust. Nee.... Hitler wilde de Joden alleen maar verbannen, maar het was een Moslim Husseini die Hitler ervan overtuigd heeft alle Joden om te brengen.

Die vent is knettergek 8)7

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 19:27

pmarena schreef:
Mooie samenvatting maar de beste man heette niet Petty maar Pretti....

hakkipilke87 schreef:
ICE , 32 mensen is niet veel , als je kijkt naar hoeveel inwoners usa heeft. en het fimpje dat op het nieuws verscheen van die vrouw die wegreed en doodgeschoten werd , keur ik niet goed .. maar je moet ook niet weg rijden als de politie zegt dat je moet uitstappen

Het is natuurlijk wel een beetje slordig als er tientallen mensen omkomen, vind je niet....?
En weg willen rijden uit een bewezen gevaarlijke situatie is niet zo heel vreemd an sich.
Ja in principe had ze moeten stoppen. Maar er werden verschillende dingen geroepen.

En bovendien lijkt iemand executeren voor wegrijden, me een wat zware straf..... -O-
Agent had haar gegevens, ze hadden gewoon langs kunnen gaan op een later moment.

Je hebt gelijk, typfoutje!

En dat ja. Renée Good kreeg inderdaad verschillende commando’s, een van de commando’s was dat ze weg moest wezen daar… dus ja… de hele training die een ICE agent zou moeten krijgen zegt ook dat je nooit voor een voertuig moet gaan staan én dat ze niet op een rijdend voertuig mogen schieten, meen ik. Dus meneer agent zat driedubbel fout in die situatie.

Maar als je alleen naar Trump propaganda kijkt krijg je dat soort nuances en context niet mee.

8nnemiek schreef:
Maar het gaat er imo niet eens zo zeer om dat er onschuldige mensen worden doodgeschoten. Dat is afschuwelijk. Maar wat nog veel erger is, dat is wat er daarna met zo’n zaak gebeurt.. Geen diepgaand onderzoek, geen consequenties voor de schutter, die wordt gewoon direct door Trump vrijgesproken.. Ongeacht hoe verkeerd zo’n schutter is, al zou die een onschuldig kind in een speelveldje afschieten, ze vinden altijd wel een reden waarom zo’n figuur onschuldig is. En dan zie je hoe corrupt dat land is.. niet alleen die schutter, of die ICE figuren, maar het hele zooitje dat aan de top zit.

Dat ook. Het is gewoon een grote corrupte chaos daar. Kan maar niet genoeg herhaald worden.

Ben benieuwd of hakkipilke87 nog (inhoudelijk) reageert. Maar MAGA kennende is dit allemaal onzin verspreid door de leftists zeker. Of praten ze het goed. Niet dat dat daadwerkelijk kan.

BigOne schreef:

Precies. Van republikein tot democraat, van maffiabaas tot paus. Als je zoiets hebt geflikt moet je ervoor aansprakelijk worden gesteld. Het kan me dan echt niet boeien wat je achtergrond is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 19:33

DubbelFun schreef:
Israël weet veel meer over de Epstein files en de Mosad zou ook betrokken zijn erbij. Zowel Epstein als Maxwell hadden banden in die richting (beiden een joodse achtergrond).

Daarnaast, alles wat gepubliceerd is, is ook in handen van de Mosad. 100% dat ze oliebol hebben over Trump.

Maar ik denk niet dat ze hoefden te chanteren in dit geval.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 19:38

Niet alleen in handen, ook ongeredacteerd!!

Maar de complottheorieën vliegen je om de oren, ik heb zelfs al een foto van Epstein gezien geflankeerd tussen 2 mosad-agenten in Israël. :) (wat me overigens ook niet zó ongeloofwaardig voor komt gezien de hele toestand rond zijn (zelf)moord) .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 19:41

Trump chanteren is niet nodig, beetje figuur met mensenkennis en achtergrond kan hem manipuleren. Ook Rutte stuurt hem wat bij qua hoe en wat navo/europa. Lukt alles? Nee, maar is alles wat Trump doet echt vanuit hemzelf? Nee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 19:57

DubbelFun schreef:
Niet alleen in handen, ook ongeredacteerd!!

Maar de complottheorieën vliegen je om de oren, ik heb zelfs al een foto van Epstein gezien geflankeerd tussen 2 mosad-agenten in Israël. :) (wat me overigens ook niet zó ongeloofwaardig voor komt gezien de hele toestand rond zijn (zelf)moord) .

I know. Ik heb de ongeredacteerde files ook gezien. Inclusief beeldmateriaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 21:22

De vader van Maxwell was een Mossad spion. Epstein en Maxwell zijn joods , zussen van Maxwell zitten op hoge posities. Enzenz. Kushner is joods , bijna alle media is in handen van joden. Ook waar wij naar kijken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 21:55

Laatst was er een interview mrt een onderzoeksjournalist van de Volkskrant.
De dood van de Iraanse geestelijke is op basis van informatie van de Mossad. Een aantal jaren geleden zijn door een fout in de communicatie heel veel cia-agenten in o.a. Iran ontdekt, gevangen genomen, gemarteld en zelfs vermoord. De VS heeft daarom niet zoveel informatie en is afhankelijk van de informatie van de Mossad.

De Mossad heeft zoveel informatie en kennis, daarom geloof ik ook niet dat zij niets wisten van de aanslag op 7 oktober 2023.

En ondertussen zijn tienduizenden mensen vermoord, gewond of op de vlucht. In Gaza, in Iran en in Libanon en dan zal ik best nog wat vergeten.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 22:02

Die aanslag was zo gruwelijk en vernederend, denk niet dat de Mossad dat bewust hebben laten gebeuren

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 22:47

hakkipilke87 schreef:
Die aanslag was zo gruwelijk en vernederend, denk niet dat de Mossad dat bewust hebben laten gebeuren

Misschien hebben zij de aanval onderschat; masr het was een mooi excuus om de Palestijnen te verdrijven en te vermoorden.

Trump kan niet zonder de informatie van de Mossad en laat Israel hun gang gaan in Gaza en de Westelijke Jordaanoever. En in Libanon en nu Iran.

Of geloof jij dat Trump dit doet om die arme Iraniërs te bevrijden?
Dat er geen andere belangen zijn ?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 22:53

De Mossad is vooral een buitenlandse inlichtingendienst. Grensbewaking en binnenlandse veiligheid vallen onder Aman (niet zeker van de naam) en Shin Bet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 23:06

BigOne schreef:
De vader van Maxwell was een Mossad spion. Epstein en Maxwell zijn joods , zussen van Maxwell zitten op hoge posities. Enzenz. Kushner is joods , bijna alle media is in handen van joden. Ook waar wij naar kijken.

Zullen we even opletten voor antisemitisme en niet alle joden gelijk stellen aan Israël of, beter gezegd gezien Israël ook niet per definitie gelijk staat aan de mensen in haar regering, de regering van Israël en hun daden?

Ik vind je bijdragen vaak best interessant maar soms heb je nogal de neiging om naar complottheorieën etc te gaan, en dit voelt er daar een van. Laten we aub waken voor misinformatie, zeker datgene wat onnodig en oneerlijk aanbrengt aan een hele religieuze en/of bevolkingsgroep.

hakkipilke87 schreef:

Ah je bent er toch nog. Geen inhoudelijke reactie dus? Niks tegen de aangekaarte feiten in te brengen?

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 00:06

Electra63 schreef:
hakkipilke87 schreef:

Misschien hebben zij de aanval onderschat; masr het was een mooi excuus om de Palestijnen te verdrijven en te vermoorden.

Trump kan niet zonder de informatie van de Mossad en laat Israel hun gang gaan in Gaza en de Westelijke Jordaanoever. En in Libanon en nu Iran.

Of geloof jij dat Trump dit doet om die arme Iraniërs te bevrijden?
Dat er geen andere belangen zijn ?

Palestijnen vermoorden? Hamas uitroeien bedoel je mag ik hopen , dat zei burgers gebruiken als schild geeft wel aan wat voor monsters het zijn.

En ja ik geloof dat Trump de Iraniërs wil bevrijden, maar vooral het gevaar van het maken van kernwapens uitschakelen, en het uitroeien van dit verschrikkelijke regime