Coby schreef:Ik heb/hoop wel het idee dat die wolven die overdag worden gespot minder op zoek zijn naar prooi ?
Zou juist bang zijn dat ze juist op zoek zijn naar voedsel
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Kootwijkerbroek/Lunteren
30-11-24
Aanval op schapen, 5 gedood
meldingen zsm naar whats app 31617018889
#GeenWolf
Citaat:Lunteren
1-12-24
Aanval op schapen, 9 gedood.
Betrouwbaarheid laag
meldingen liefst zsm naar het wolvenmeldpunt
Whats app 31617018889
#GeenWolf
Citaat:1 december 2024/Frosione/Italië
Facebook vraagt me wat ik denk!
20:00 gisteravond 150 meter van huis hoor je je paard roepen, je hoort het naar huis rennen, je gaat gealarmeerd naar haar toe, misschien zijn ze nerveus vanwege de harde wind, je staat voor een dier dat net in de keel is doorgesneden door een beet, levenloos, op zoek naar hulp; je probeert de fontein van bloed te stoppen maar tevergeefs... en het sterft in je handen. Aria was 5 jaar oud en ik had haar opgevoed tijdens vele wandelingen, het is niet eerlijk dat een huisdier zo moet sterven door wolven die nu geen controle meer hebben en nergens bang voor zijn.
Fijne overbrugging vriend mia❤️
https://www.facebook.com/fabio.cinelli.50
Citaat:Gelderland, Veluwe
Willemijn (21) stond tijdens hardlopen opeens oog in oog met wolf: 'Echt bizar'
Het hardlooprondje van de 21-jarige Willemijn Kloosterhuis nam gisterochtend wel een heel bijzondere wending, toen bleek dat ze door een wolf werd achtervolgd. "Ik draaide me om en stond opeens oog in oog met die wolf. Hij stond van zo'n drie meter afstand naar me te kijken."
RTL Nieuws 01.12.2024
<<Willemijn besloot tijdens haar familieweekend in Vierhouten op de Veluwe een rondje te gaan hardlopen. Ze kende de omgeving niet, maar het leek haar een mooi gebied. Op den duur stond ze bovenop een heuvel bij een uitzichtpunt. "Ik wilde even bijkomen", vertelt ze aan RTL Nieuws. "Ik was dat bord aan het lezen en ik draai me om en zie die wolf."
Nieuwsgierig
In eerste instantie dacht ze even dat het een hond was, tot ze bedacht dat ze op de Veluwe was en het zomaar eens een wolf zou kunnen zijn. "Toen heb ik even opgezocht wat je moet doen als je een wolf tegenkomt", zegt Willemijn. "Online stond dat ik gewoon rustig moest blijven en alleen als 'ie dichtbij zou komen mezelf groot zou moeten maken." Ik denk dat hij vooral heel nieuwsgierig was", zegt ze. "Ik voelde me niet echt bedreigd. Hij was vooral heel erg aan het kijken naar wat ik aan het doen was. Vlak daarvoor was ik aan het rennen, dus misschien dacht hij dat het een spelletje was."
Meerdere keren gezien
Willemijn belde toen met haar moeder, waarna haar vader haar kant op werd gestuurd. "Ze zei: hij komt je tegemoet rennen, dan ben je in ieder geval niet alleen." Ze wachtte vervolgens tot het dier uit haar zicht was verdwenen, zodat ze 'm niet achter zich aan zou krijgen. Maar nog geen tien minuten later kwam ze de wolf weer tegen. De beelden deelde ze op haar TikTok-account.
Uiteindelijk kwam ze haar vader tegen en nog geen minuut nadat ze samen hun weg vervolgden, liep de wolf wéér in de buurt. "Ik zei: hij loopt links van ons. Mijn vader kon z'n ogen niet geloven, hij schrok ook wel. De wolf was gewoon zo dichtbij, echt bizar."
Toen ze terugkwamen bij het huisje waar ze verbleven was het dier wel echt uit het zicht verdwenen.
Willemijn ziet de ontmoeting met de wolf nu vooral als een heel bijzonder moment. "Ik ben gisteravond en vanochtend nog teruggelopen naar diezelfde plek op de heuvel en beide keren heb ik rustig gewacht en om me heen gekeken, maar toen heb ik 'm niet meer gezien." Eerder dit jaar liep een wolf tussen de auto's door in dezelfde regio.>>
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... oen-veluwe
Citaat:2 december 2024/De Valk/Lunteren
Aanval op schapen
1 schaap gedood
3 schapen gewond
Eigenaar veel sterkte
---
ook afgelopen nacht, derde nacht op rij weer een aanval in De Valk. 1 dood en 3 schapen gewond.
De DA is onderweg om te kijken of de 3 nog gered kunnen worden. De dieren stonden achter wolfwerend raster (twee weken geleden nieuw opgeleverd)
Citaat:Boijl, Friesland
2-12-2024
8.45
Zichtmelding, wolf stak over van de alterveerse weg naar boschoordweg in boijl friesland en loopt nu richting bos van weldadigheid in boschoord Drenthe
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
Nyaleti schreef:"Vlak daarvoor was ik aan het rennen dus misschien dacht hij dat een spelletje was." Gevalletje meisje uit de Randstad![]()
Dat is wel 'goed' nieuws Tienus, dat ze het zo delen.
Dreamboy schreef:Nyaleti schreef:"Vlak daarvoor was ik aan het rennen dus misschien dacht hij dat een spelletje was." Gevalletje meisje uit de Randstad![]()
Het zou fijn zijn als we eens ophielden met dat generaliseren. Er zijn genoeg "stadsmeisjes" die wel degelijk de nadelen van de wolf kennen, net zoals er genoeg "plattelandsmeisjes" zijn die het probleem nog steeds niet willen zien.
Achterom schreef:Dreamboy schreef:
"Vlak daarvoor was ik aan het rennen dus misschien dacht hij dat een spelletje was." Gevalletje meisje uit de Randstad![]()
Het zou fijn zijn als we eens ophielden met dat generaliseren. Er zijn genoeg "stadsmeisjes" die wel degelijk de nadelen van de wolf kennen, net zoals er genoeg "plattelandsmeisjes" zijn die het probleem nog steeds niet willen zien.
Wintu schreef:Generaliseren is nooit goed, maar als ik de gemiddelde reacties op social media bekijk, zijn de meeste mensen die de wolf prachtig vinden en helemaal pro zijn en ook vooral pro natuur, toch veelal mensen uit stedelijk gebied. Dus ik snap prima dat je op een gegeven moment in twee categorieën denkt.