Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:29

Berdien schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ingen-barr

De Amerikaanse minister van Justitie heeft opdracht gegeven onderzoek te doen naar verkiezingsfraude, vanwege 'substantiële beschuldigingen'.

En aan de andere kant presenteert Biden zich alsof hij al in het Witte Huis zit, met allerlei plannen etc.

Berdien normaal is dat de komende president dit samen doet met de vertrekkende president. Alleen Trump wil dit niet. Er komt heel veel kijken bij een verandering van president en beiden presidenten moeten gewoon samen hard aan de bak. MAAR als de vertrekkende president de verkiezingsuitslag niet accepteert dan kan Biden daar ook niet op gaan wachten. Dus ik zie dat toch wat anders hoor.
Wij vroegen ons hier nl af hoe hij dit zou gaan aanpakken. Zoo dus, en ik denk dat dit een hele goede manier is anders blijf je maar hangen in die sfeer van beschuldigingen terwijl er zat te doen is→ covid-19 crisis bv.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:33

Gisteren zag ik een uitzending op TV waarin Trump aanhangers gevraagd werd wat ze vonden van de verkiezingen. Ik vond het een verademing om te horen dat heel veel Trump aanhangers, Republikeinen zijn die gewoon de uitslag wel respecteren. Er was zelfs een Trump aanhanger die letterlijk zei dat hij van mening was dat de verkiezingen eerlijk gegaan zijn en dat Biden de terechte president wordt. Vindt hij dat jammer→ jazeker, want hij had op Trump gestemd. MAAR zegt hij: "we leven in een democratie, dus ik ga zeer zeker achter mijn nieuwe president staan, want anders komt het land nooit vooruit".
Ik vind dat heerlijk dat er dus onder de Trump aanhangers ook gewone weldenkende mensen zijn die zich niet laten opfokken door allerlei fake nieuws en er gewoon netjes en vriendelijk onder blijven, eigenlijk zoals het hoort.
Ik vind het ook goed, dat wij die beelden ook krijgen te zien, want anders krijgen wij teveel het idee dat de Trump aanhangers een stelletje halve garen zijn die maar achter die Trump aanrennen en alles voor zoete koek aannemen. Dat is dus gewoon niet zo, want er waren echt veel meer mensen die teleurgesteld waren, en dat was het dan ook (normaal natuurlijk).
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 10-11-20 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:34

Ik heb ook helemaal niet het idee dat Biden zich 'presenteert' alsof hij al in het Witte Huis zit, maar er is een pandemie waar echt nodig wat aan gedaan moet worden, waar Trump welbewust helemaal niks aan gedaan heeft, en dan kun je niet nog even 2 1/2 maand wachten voor je de experts bijeen brengt. Nu al mee beginnen zodat het klaar ligt en 20 januari in werking gesteld kan worden lijkt me exact hoe je dat doet. Niet uit politiek, maar gewoon omdat je wilt dat mensen niet massaal ziek worden en overlijden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:43

For the record: de overwinning is nog niet officieel.
In Nederland is het de kiesraad die dit bepaalt - de VS heeft de GSA.
Normaliter beheert die de overheidsgebouwen. Het huidige hoofd is benoemd door Trump. Zij zegt te willen wachten tot (ik citeer Trouw) 'de winnaar definitief is vastgesteld'.
?
Het is haar taak als hoofd van de GSA om een winnaar vast te stellen (een beslissing die eventueel door de rechter ongedaan gemaakt kan worden).

En nadat de GSA de winnaar heeft vastgesteld, komt er een hoeveelheid geld vrij (plm tien miljoen dollar) voor de aanstaande president.

Magrathea

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:52

Lijkt me vrij normaal, als je een nieuwe baan krijgt, dat je zorgt dat je op dag 1 goed van start kan en niet dan pas begint met voorbereidingen treffen :))

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:05

Karl66 schreef:
bigone schreef:
Fox is van Rupert Murdoch en die is ipv vriendje van Trump een criticus geworden, hij ergert zich de rambam aan Donald vandaar dat hij vorige week al zijn kranten en tv stations opdracht heeft gegeven om zeer kritisch met Dagobert om te gaan.

Hij ergert zich al maanden aan de houding van Trump t.o.v. corona. Dat is de reden waarom hij zijn mediabedrijven, waaronder Fox, al voor de verkiezingen opdracht had gegeven zich kritisch op te stellen tegen Trump.

En stiekem kan ik daar toch niet zo blij mee zijn, mediabedrijven die hun verslaggeving af laten hangen van de nukken van hun eigenaar...

Precies. Bovendien is het koren op de molen van de wappies die zeggen dat de media niet te vertrouwen zijn.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:08

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:09

De republikeinen weten echt wel dat ze verkiezingen verloren hebben, ze weten ook wel dat de rechtszaken geen schijn van kans maken. De reden om die rechtszaken aan te spannen is dan ook zodat Trump kan blijven zeggen dat hij niet verloren heeft maar dat hij bestolen is. Dat de president van de VS een kleuter is, is al erg genoeg. Maar dat de mensen om hem heen en zijn partij hem in zijn kleutergedrag steunen is misschien nog wel erger.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:48

Karl66 schreef:
De republikeinen weten echt wel dat ze verkiezingen verloren hebben, ze weten ook wel dat de rechtszaken geen schijn van kans maken. De reden om die rechtszaken aan te spannen is dan ook zodat Trump kan blijven zeggen dat hij niet verloren heeft maar dat hij bestolen is. Dat de president van de VS een kleuter is, is al erg genoeg. Maar dat de mensen om hem heen en zijn partij hem in zijn kleutergedrag steunen is misschien nog wel erger.

Allemaal bang voor eigen baantje want Trump blijft straks, indien hij dat wil , wel een vooraanstaand lid van de Republikeinen. En dus hopen de grootste kontenkruipers op voortzetting van hun contract.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:50

Karl66 schreef:

Helemaal eens. Ik snap niet dat ze hem niet met z'n allen als een baksteen laten vallen en weer verder gaan met zinnige zaken (Democraten dwarszitten ;), corona).

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:05

Foaly schreef:
https://edition.cnn.com/2020/11/09/world/biden-win-russia-china-silence-intl/index.html

Vind dit wel een interessant artikel. Alle vriendjes van Trump (Putin, Xi Jinpin, Erdogan, Bolsonaro) zwijgen nog in alle talen. Hopelijk is Trump het eerste dominosteentje in een iets minder populistische wereld :=

Nee ze wachten totdat officieel duidelijk is wat de uitslag is, die uitslag is er tot op heden niet. Het is alleen door de media uitgeroepen. Ik betwist niet dat biden de verkiezingen heeft gewonnen. Maar tot het moment dat het officieel is gemaakt kan je dat eigenlijk nog niet zeggen en dat doen ze dus ook niet. Het is een formaliteit waar ze gelukkig op wachten. Je kan moeilijk de media de winnaar laten uitroepen terwijl het officieel nog niet bekend is.

Immers stel dat het Trump zou lukken om toch aan te tonen dat er fraude is gepleegd, en er komen hertellingen dan kan je moeilijk zeggen foutje bedankt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:07

Hij vertraagt grwoon alles, om zo zijn onschendbaarheid te verlengen :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:13

Robert die 290 kiesmannen die heeft hij toch binnen? Ik had begrepen dat alleen Georgia wellicht over moet vanwege klein marge verschil, Arizona is het verschil ongeveer 14000 op trump. Michagan en de hierna genoemde staten 50,6% voor Biden, Nevada 50,2%, New Hampshire 52,8%, Pennsylvania 49,8%, Wisconsin 49,6% en bij die laatste zijn vrijwel alle stemmen geteld en kan Trump niet meer winnen.

Ik heb begrepen dat het gewoonte is in de USA dat de pers de winnaar uitroept en dat ze nu extra lang gewacht hebben vanwege alle ruis er om heen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:14

De pers roept altijd de winnaar uit, tot nu toe.

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:40

Robert heeft gelijk dat pas op veertien december de nieuwe president door de kiesmannen gekozen wordt. Maar los daarvan wordt Biden al door bijna de hele wereld gefeliciteerd, domweg omdat er met hertellingen niet genoeg kiesmannen te winnen zijn en domweg omdat er nog steeds geen fraude aangetoond is.

Op zich hebben de mensen die claimen dat Trump het recht heeft om rechtszaken aan te spannen als er verdenkingen van fraude zijn gelijk. Maar de normale volgorde is dat er eerst signalen van fraude zijn, die daarna onderzocht worden en als men denkt dat het bewezen kan worden, dan wordt er een rechtszaak aangespannen. Wat er nu gebeurt is dat er eerst wordt geclaimd dat er fraude is, daarna wordt er een rechtszaak aangespannen en daarna wordt er gevraagd of iemand misschien signalen van fraude heeft. En dat heeft op z'n minst de zweem van misbruik van het recht om zich heen hangen. En dan zeg ik het nog heel netjes...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:27

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:38

De capslock van Trump zit al een tijdje vast, zo te zien op twitter en er zit een groef in de plaat....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:45

Word tijd dat hij zijn dikke kont is uit de stoel hijst en aan het werk gaat. Ipv van alles te bedenken hoe hij in het zadel kan blijven.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:42

Volgens mij zit Trump een beetje vast op zijn "social media" room... elk uur twittert hij meerdere dingen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:44

heidy_wilco schreef:
Volgens mij zit Trump een beetje vast op zijn "social media" room... elk uur twittert hij meerdere dingen.

Die room noemen we in het Nederlands toch de plee?!
Laatst bijgewerkt door senna21 op 10-11-20 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:46

senna21 schreef:
heidy_wilco schreef:

Die room noemen we in het Nederlands toch de plee?!

Dat was ook waarom ik het tussen haakjes heb gezet, als een referentie ook naar het Lubach filmpje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:14

heidy_wilco schreef:

Hij heeft vast Chili con Carne gegeten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:34

Op Whatsapp gaan prachtige memes rond over de Trumpiaanse kolder. Beetje jammer dat dit op Bokt niet geplaatst mag worden.
Zoals het nieuwe White House voor Trump.....
Spoiler:
een Iglo

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:43

senna21 schreef:
Op Whatsapp gaan prachtige memes rond over de Trumpiaanse kolder. Beetje jammer dat dit op Bokt niet geplaatst mag worden.
Zoals het nieuwe White House voor Trump.....
Spoiler:
een Iglo

Ik zag een leuke van Milana en Poetin, maar het lukte mij ook njet om te plaatsen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:48

Een collega appte vanmiddag een afbeelding, zelfde melding als wanneer iemand de groep heeft verlaten: Trump heeft de groep verlaten.

:')