Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:13

O nou gaan we er weer allerlei andere dingen bij halen, soms zijn dingen zoals ze zijn...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:18

ik haal er geen dingen bij,

ik stel een vraag en plaats een voorbeeld bij om mijn vraag duidelijker te maken, waar ik op doel.

maar goed, dan kleed ik m weer uit:

waarom spreek je in zeer complexe conflicten als 'moslims' onder elkaar.

en in andere oorlogen die niet in moslimgebied spelen, over landen, culturen en bevolkingsgroepen TCM? Waarom spreek je die groepen dan ook niet aan onder hun geloofslabeltje?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:33

geerke schreef:
Bij de Pegida demonstratie van gisteren was het extreem links die voor de onrust zorgde.

Vreemd dat als je voor je eigen land/burgers opkomt je meteen racist en neo-nazi word genoemd.

Pegida had trouwens een vergunning om te demonstreren,de tegenhangers niet. ;)

Juist, bij iedere Pegida demo is het (extreem) links wat voor rellen en ongeregeldheden zorgt welke vervolgens weer gepoogd worden af te schuiven op Pegida of extreem rechts.
AFA is vele malen enger dan een organisatie als Pegida.
Extremisten uit de linkse hoek met opruiende teksten/gedrag o.a.
http://haagspraak.nl/2015/06/11/de-verb ... e-kaviaar/
http://www.pomonieuws.nl/2016/02/pegida ... erdam.html
Filmpjes in link waarbij te zien is dat links ook niet terug deinst voor provocatie en uitlokking.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... s-over-afa
wat een lieverds he bij AFA

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/06/03/het ... -de-handen

Nog maar een paar kleine voorbeeldjes van hoe vredelievend AFA is t.o. mensen die anders denken en opkomen voor hun land.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 08-02-16 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:34

Ik kan 1 reden bedenken waarom mensen het zo verwoorden Elena, nl heel veel moslims zeggen op fora vaak dat de islam zo'n geweldig geloof is omdat de gemeenschap voor elkaar zorgt. Ik heb zo'n zaken althans al regelmatig gelezen.

Daarnaast was er een tijdje terug ook een nieuwsbericht, waarin vermeld werd dat Saoudi Arabië enorm veel geld vrij maakt voor de bouw van moskeën in Europa, maar zelf geen vluchtelingen wel opvangen en diezelfde week melde het journaal dat imaans en moslimgeleerden die een denktank hadden opgericht om te werken aan een islam die wat aangepast is aan de Europese denkwereld, door datzelfde land met de dood bedreigd werden.

Kijk, als mensen dat soort dingen lezen en horen en dan ook nog eens weinig goede contacten hebben met mensen die toevallig ook moslim zijn, dan kan ik hen wel begrijpen wanneer ze zeggen dat men die mensen in hun eigen regio moeten opvangen. (Of zich afvragen waarom moslims mekaar niet helpen)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:43

elenaMM77 schreef:
wel erg kort door de bocht aslo..

is je duits niet toereikend om het concreter te maken, of neem je alleen de eerste alinea over?

want dat is niet de kern, maar de introductie van het artikel.

als je het video'tje erbij opent geeft het alweer een hele andere en meer verhelderende uitleg..

de kern is niet het het hoge cijfer en het hoge cijfer is niet het grote probleem waar de politie voor staat..

de hoge cijfers zijn een gevolg van het probleem en dat probleem is waar de politie mee te kampen heeft.

je reactie is precies hetgeen waarom ik besloten had maar niet eens te beginnen om het artikel uit te leggen.. omdat mensen alleen maar interessant vinden wat in de eerste regels staat.

Met mijn Duits is niks mis. En over welk filmpje heb je het? Er staan meerdere video's op die pagina.
Ik vind het een beangstigend/verontrustend artikel.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:48

Emmaa_ schreef:
Dat is niet waar, dat het vooral de linkse tegenhangers waren die voor onrust hebben gezorgd. Er zijn aan beide kanten arrestaties verricht, maar er is geen enkel opstootje geweest (en dus geen onrust) omdat de politie ze vanaf het begin behoorlijk uit elkaar gehouden heeft.

Onder de linkse tegenhangers de meeste aanhoudingen. Heb twee filmpjes gezien en sorry maar ik vond die groep niet bepaald prettig overkomen. Dit wil niet zeggen dat ik Pegida doorgaans prettig vind.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:48

sneeuwpop schreef:
Vind het gelul.
Wanneer ik met een rokje liep kon ik prima laten blijken dat aanraken niet gewenst was en was ook duidelijk voor de personen in mijn omgeving.

Ging ik stappen en er waren moslims in de bar, die op een ongewenste manier bleven kijken, moest ik eerst mijn arm om een andere jongen doen, om ze weer weg te laten kijken.

Ook mijn blik "ik heb geen interesse" , maakt alleen bij moslims geen indruk. En gingen ze met me proberen te praten.
Uiteindelijk bleek alleen "ik vind je lelijk" te helpen om een einde te maken aan het "gesprek" .

En ja, gerust ook wel eens een vervelende dronken nederlander gehad, maar zonder de alcohol waren het prima jongens.
En wanneer ze dronken waren, kon ik altijd indien nodig wel van hun vrienden op aan. Die wouden geen problemen voor mij en niet voor hun vriend.

In tegen stelling tot mijn ervaring bij moslims, dat die niet ingrijpen wanneer 1 van hun vrienden zich vreselijk opdringerig bleef gedragen. (Vond het gewoon eng in de trein) tot ik zei dat hij lelijk was en hij werd uitgelachen door zijn vrienden.
kan mij niet herinneren er in de tijd ik ging stappen in Amsterdam ( jaren 90) er moslims in de bar of club waren. Sterker nog die werden geeneens binnen gelaten en al helemaal niet in groeps verband. Er waren wel clubs waar noord Afrikaanse jongeren flink vertegenwoordigd waren maar daar kwam je gewoon niet. Daar was ook altijd rottigheid.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 08-02-16 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:49

Afbeelding
Uit de Volkskrant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:53

aslo schreef:
Emmaa_ schreef:
Dat is niet waar, dat het vooral de linkse tegenhangers waren die voor onrust hebben gezorgd. Er zijn aan beide kanten arrestaties verricht, maar er is geen enkel opstootje geweest (en dus geen onrust) omdat de politie ze vanaf het begin behoorlijk uit elkaar gehouden heeft.

Onder de linkse tegenhangers de meeste aanhoudingen. Heb twee filmpjes gezien en sorry maar ik vond die groep niet bepaald prettig overkomen. Dit wil niet zeggen dat ik Pegida doorgaans prettig vind.

Klopt, ik zag het ook voorbij komen ja. Wat ik persoonlijk vooral jammer vind is dat de 'linkse aanhangers' toch de confrontatie zijn gaan opzoeken, was nergens voor nodig geweest want op andere plekken waren er vreedzame demo's die gewon prima gingen.

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting en dus ook voor het recht om te demonstreren, maar ik vind wel dat het netjes moet blijven, van beide kanten.. De manier waarop het zaterdag ging was harder en hardst, het was een soort spelletje wie de raarste/meest kwetsende dingen kon roepen en dat vind ik jammer.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:53

Je kan het toch nooit goed doen.
De ene helft(?) zegt," je moet ons helpen," de andere helft(?) zegt, "niet doen"
En uiteindelijk welke keuze je ook maakt, heeft "het westen" "het" gedaan en keren ze zich gezamelijk(!) tegen je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:14

Maar weet je wat het is met beleid sneeuwpop.. Er is altijd wel iemand die je tegen de tenen stoot. Wat je ook doorvoert als overheid, er zijn altijd mensen die het er niet mee eens zijn en die het anders willen zien.

Vroegah toen alles nog beter was, was het sociale minimum (oftewel de hoogte van de bijstandsuitkering) gekoppeld aan het minimumloon. Dat was niet meer haalbaar voor de staat, en daarbuiten maakte dat beleid het erg aantrekkelijk om niet te werken maar een uitkering te krijgen, je zou immers niks extra krijgen als je voor minimumloon zou gaan werken. Er zijn heel veel mensen die terug willen naar die koppeling omdat ze het idee krijgen dat de uitkeringen niet hoog genoeg zijn. Dat kan, maar dat betekent wel dat er andere belastingen omhoog moeten. Het meest voordehandliggende is dan de inkomstenbelasting. En dat betekent dat Jan Modaal er flink op achteruit gaat.
Hetzelfde geldt voor vluchtelingen. Er is een groep die de grenzen dicht wilt, maar er is ook een grote pro-Europa en pro-globalisering groep die juist niet met gesloten grenzen wilt werken. Dat is ook precies de rede dat een type als Geert Wilders nooit zijn plannen door zal kunnen voeren, er is simpelweg een te grote groep die wél voor het opvangen van vluchtelingen is.

Ik ben persoonlijk wel echt voor de humanitaire middenweg. Voor nu kunnen we de grenzen niet sluiten, en selectief zijn op wie we binnenhalen is ook geen optie omdat je dan juist illegale migratie stimuleert. Nederland heeft nu open grenzen en mensen zijn hier in principe welkom, als je de grenzen half sluit of bijvoorbeeld alleen hoger opgeleiden die Engels spreken binnenlaat heb je misschien een prettiger asielbeeld, maar dan wemelt het hier straks ook van de smokkelaars en mensen die hier toch binnenkomen.
Dus, wat mij betreft grenzen open laten, goed controleren bij binnenkomst. Jaarlijks evalueren hoe de situatie in het land van herkomst is. Iedereen terugsturen is geen optie, maar als je de mensen die zelf zsm terugwillen buiten beschouwing laat (want ja, ze zijn er) kan je altijd nog kijken naar mate van inburgering. Mensen die de taal tot op zekere hoogte onder controle hebben en klaar zijn om mee te draaien in de samenleving kunnen wat mij betreft blijven. Binnen een paar jaar gaan wij namelijk in bepaalde sectoren enorme last krijgen van de toenemende vergrijzing, en daar komt ook nog eens bij dat de gemiddelde Hollander steeds hoger opgeleid is. Dat betekent dat er straks een hele hoop banen (denk vuilnisman, fabriekswerk, andere dingen waar wij sneller onze neus voor ophalen) vrijkomen die wij niet meer willen/kunnen opvullen maar die nog steeds wel nodig zijn.

Daarvoor is imo wel een aanpassing in het asielbeleid nodig. We zetten veel mensen nu op een kluitje in een AZC en laten ze buiten wat papierwerk helemaal niks doen. Ze mogen niet werken, ze mogen geen onderwijs krijgen, ga zo maar door. Ik ben van mening dat de beste manier om mensen te laten inburgeren toch echt is om ze gelijk in de banken te zetten. Er is een overschot aan vrijwilligers, vooral in de randstad, die prima taalles kunnen gaan geven. Of les over Nederlandse geschiedenis. Of les over welke schoonmaakmiddelen je wel en niet mag mixen. En les over het Nederlandse educatieve systeem. Vluchtelingen/asielzoekers zullen zich sneller welkom voelen, eerder het idee hebben dat ze erbij horen en dat ze iets mogen toevoegen aan de samenleving. Bij een asielaanvraag is het dan niet meer kiezen tussen degene met de beste opleiding, maar wel tussen de mensen die het best bij onze samenleving passen.

Ik ben dan ook weer van mening dat dat allemaal niet zo veel extra hoeft te kosten. Ze zitten er toch, de vrijwilligers die ze op z'n minst Engels kunnen leren zitten er ook, en ook heel veel mensen die zelf binnenkomen willen graag iets doen.

Ik heb me aangemeld als maatje en heb dus samen met een paar mensen een groep vluchtelingen een dagje meegenomen naar de kinderboerderij. Dan heb ik het over een groep jonge mensen, voornamelijk mannen, die zo op dat kluitje zitten dat ze dolblij zijn dat ze worden meegenomen naar de fiets kinderboerderij :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:18

Ik haak even af _O-

Met name om de laatste passage :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:20

ravellie schreef:
Ik haak even af _O-

Met name om de laatste passage :+

Jammer dat je er zo passief-agressief mee omgaat. Je bent het er duidelijk niet mee eens, kan je uitleggen waarom?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:30

Ik bespeur geen agressie meid.

Als jij met de mannen naar de kinderboerderij gaat, dan moet je dat helemaal zelf weten.

Laten we het er maar op houden dat onze meningen en inzichten behoorlijk verschillend zijn.

Ik zie zaken anders, even in korte lijnen:

Na de oorlog hebben de mensen ( ja, die 90 jarigen) Nederland opgebouwd
Hard werken, maar NL is een welvarend land geworden.
Wat nu steen voor steen weer afgebroken gaat worden door o.a een stuk mentaliteit van de mensen van 'nu'.

Anderzijds ook een stuk instroom van een enorme variatie aan culturen die hun stempel op Nederland drukken.
Zij krijgen bijv een eigen moskee, eigen school, eigen gebedsruimte,inspraak in de politiek.
Dat kan allemaal, en in dat patroon zie je steeds meer uitbreiding,
Als een Nederland daar iets van zegt, dan ben je een:....
Daarbij ook nog eens grote groepen mensen die puur uit economisch belang naar toe komen.

Dus nee, niet zomaar grenzen open.
Veel duidelijker beleid, zodat mensen weten dat het hier niet is zoals het hen voorgehouden word door o.a. mensen smokkelaars en foutieve media.

Oh ja, ik zou even afhaken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:34

Van mij hoef je niet af te haken, ik vind het interessant om andere meningen te lezen ondanks het feit dat we het duidelijk niet met elkaar eens zijn.

Dat de 90-jarigen van nu ons land hebben opgebouwd na de oorlog en dat zij beter verdienen dan wat ze nu krijgen dat staat voor mij buiten beschouwing. Ik ben het ook niet eens met slechte ouderenzorg, ik vind net zo goed als de volgende dag oude mensen in Nederland meer verdienen dan wat ze nu doorgaans krijgen.

Maar ik zie persoonlijk niet in wat er mis is met verschillende culturen in een land. Ook in Nederland is groot verschil binnen culturen, kijk alleen al naar alle verschillende afsplitsingen van het christelijk geloof en hoe de plaatselijke verschillen zijn. Ik heb persoonlijk geen last van andere culturen die hier later zijn gekomen, en daarom vraag ik me af waarom dat voor anderen dan juist wel weer zo'n groot probleem is.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:37

ravellie schreef:
Zij krijgen bijv een eigen moskee, eigen school, eigen gebedsruimte,inspraak in de politiek.

Als jij niet wil dat ze een moskee krijgen, maar Christenen wel een kerk, Joden wel een Synagoge etc. etc. dan ben je aan het discrimineren ja.
Sorry.....maar dat is niet anders

Citaat:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:39

Ik heb wel degelijk last van iets wat zich steeds verder wortelt in Europa en ook in Nederland.
Een voorbeeld daarvan is: Islamisering.
Zorgwekkend vind ik dat.
Het stuk uit de Elsevier dat ik tweemaal geplaatst heb geeft een duidelijke samenvatting.

Ik bedoelde overigens niet zo zeer de huidige staat van de ouderenzorg.
Ik ben verpleegkundige en zit daar dagelijks middenin.
Ik vraag mij af hoever de zorg nog uit te kleden is uberhaupt :+ .
Denk niet dat het nog te betalen is als jij en ik bejaard zijn, dan heb je alleen nog particuliere instellingen.

Ik bedoelde meer: deze groep heeft het land na de oorlog opgebouwd.
Van niets weer iets gemaakt.
Een welvarend land.
En moet je nu eens kijken wat er gedaan word met je land.
Treurig

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:42

Mixje90 schreef:
ravellie schreef:

Als jij niet wil dat ze een moskee krijgen, maar Christenen wel een kerk, Joden wel een Synagoge etc. etc. dan ben je aan het discrimineren ja.
Sorry.....maar dat is niet anders

Citaat:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Ik nodig je uit om in niet westerse landen elders een grote kerk neer te zetten
Het is geen vergelijking.
Ik bedoel maar te zeggen dat alles hier kan, er is geen halt aan te roepen.
Onlangs is er een nieuw ziekenhuis geopend in Nederland en daar was alleen een islamitische gebedsruimte geopend , de rest was men vergeten ( oeps).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:48

Ravellie, volgens mij bedoel je het ziekenhuis bij mij in de buurt. Er zijn 2 gebedsruimtes gemaakt, een islamitische en eentje voor de rest. Daar is zeker ophef over gemaakt, ben ik het ook niet mee eens, maar het is dus niet zo dat de rest geen gebedsruimte heeft.

En wat ik zo mooi vind aan ons land, is dat iedereen gelijk is. Dat er moskees, synagoges en tempels mogen worden gebouwd. Dat homo's mogen trouwen, dat er zoveel verschillende culturen kunnen samenleven. En dat is een afbraak? In de praktijk is lang niet iedereen gelijk natuurlijk, zowel positieve als negatieve discriminatie treedt op. Maar wij hebben geen staatsgeloof, iedereen mag zeggen (mits niet kwetsend) en geloven wat hij wil. Dat is toch mooi?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:00

Dat is zeker mooi EskeGirl. Daarom moet je er ook voor zorgen de islam hier niet de overhand gaat krijgen. Iets wat wel dreigt te gebeuren met de hoeveelheid moslims die maar aan het groeien is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:03

Heel fijn al die moskeen....behalve als ze daar dingen predikken die haatzaaiend zijn

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:07

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de leeftijden hier en wie er van de pro- en congroepen in dit topic kinderen heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:10

Ik ben 51 en heel bewust geen kinderen....als ik nu om mij heen kijk ben ik daar heel blij mee.Ik ben er voor om mensen te helpen , maar denk dat het nu een beetje de suigaten uitloopt....gelukkig denkt Merkel en Rutte dat ook

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:12

Ik ben 49 en heb 2 tienerdochters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:16

45, geen kinderen en een neutrale mening. En ja, neutraal kan we degelijk. Voor mij is een mens een mens en iedereen mag zijn hoe ie is. Ik erger me alleen aan groepen die hun eigen visie aan anderen willen opdringen en die vind je helaas in alle bevolkingsgroepen.