Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Bij de Pegida demonstratie van gisteren was het extreem links die voor de onrust zorgde.
Vreemd dat als je voor je eigen land/burgers opkomt je meteen racist en neo-nazi word genoemd.
Pegida had trouwens een vergunning om te demonstreren,de tegenhangers niet.
elenaMM77 schreef:wel erg kort door de bocht aslo..
is je duits niet toereikend om het concreter te maken, of neem je alleen de eerste alinea over?
want dat is niet de kern, maar de introductie van het artikel.
als je het video'tje erbij opent geeft het alweer een hele andere en meer verhelderende uitleg..
de kern is niet het het hoge cijfer en het hoge cijfer is niet het grote probleem waar de politie voor staat..
de hoge cijfers zijn een gevolg van het probleem en dat probleem is waar de politie mee te kampen heeft.
je reactie is precies hetgeen waarom ik besloten had maar niet eens te beginnen om het artikel uit te leggen.. omdat mensen alleen maar interessant vinden wat in de eerste regels staat.
Emmaa_ schreef:Dat is niet waar, dat het vooral de linkse tegenhangers waren die voor onrust hebben gezorgd. Er zijn aan beide kanten arrestaties verricht, maar er is geen enkel opstootje geweest (en dus geen onrust) omdat de politie ze vanaf het begin behoorlijk uit elkaar gehouden heeft.
sneeuwpop schreef:kan mij niet herinneren er in de tijd ik ging stappen in Amsterdam ( jaren 90) er moslims in de bar of club waren. Sterker nog die werden geeneens binnen gelaten en al helemaal niet in groeps verband. Er waren wel clubs waar noord Afrikaanse jongeren flink vertegenwoordigd waren maar daar kwam je gewoon niet. Daar was ook altijd rottigheid.Vind het gelul.
Wanneer ik met een rokje liep kon ik prima laten blijken dat aanraken niet gewenst was en was ook duidelijk voor de personen in mijn omgeving.
Ging ik stappen en er waren moslims in de bar, die op een ongewenste manier bleven kijken, moest ik eerst mijn arm om een andere jongen doen, om ze weer weg te laten kijken.
Ook mijn blik "ik heb geen interesse" , maakt alleen bij moslims geen indruk. En gingen ze met me proberen te praten.
Uiteindelijk bleek alleen "ik vind je lelijk" te helpen om een einde te maken aan het "gesprek" .
En ja, gerust ook wel eens een vervelende dronken nederlander gehad, maar zonder de alcohol waren het prima jongens.
En wanneer ze dronken waren, kon ik altijd indien nodig wel van hun vrienden op aan. Die wouden geen problemen voor mij en niet voor hun vriend.
In tegen stelling tot mijn ervaring bij moslims, dat die niet ingrijpen wanneer 1 van hun vrienden zich vreselijk opdringerig bleef gedragen. (Vond het gewoon eng in de trein) tot ik zei dat hij lelijk was en hij werd uitgelachen door zijn vrienden.
aslo schreef:Emmaa_ schreef:Dat is niet waar, dat het vooral de linkse tegenhangers waren die voor onrust hebben gezorgd. Er zijn aan beide kanten arrestaties verricht, maar er is geen enkel opstootje geweest (en dus geen onrust) omdat de politie ze vanaf het begin behoorlijk uit elkaar gehouden heeft.
Onder de linkse tegenhangers de meeste aanhoudingen. Heb twee filmpjes gezien en sorry maar ik vond die groep niet bepaald prettig overkomen. Dit wil niet zeggen dat ik Pegida doorgaans prettig vind.
ravellie schreef:Zij krijgen bijv een eigen moskee, eigen school, eigen gebedsruimte,inspraak in de politiek.
Dat kan allemaal, en in dat patroon zie je steeds meer uitbreiding,
Als een Nederland daar iets van zegt, dan ben je een:....
Citaat:"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Mixje90 schreef:ravellie schreef:Zij krijgen bijv een eigen moskee, eigen school, eigen gebedsruimte,inspraak in de politiek.
Dat kan allemaal, en in dat patroon zie je steeds meer uitbreiding,
Als een Nederland daar iets van zegt, dan ben je een:....
Als jij niet wil dat ze een moskee krijgen, maar Christenen wel een kerk, Joden wel een Synagoge etc. etc. dan ben je aan het discrimineren ja.
Sorry.....maar dat is niet andersCitaat:"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."