Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:07

kamy@eindelijk iemand die denkt wat ik ook denk....fijn!Dat doet mij goed :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:08

geerke schreef:
LadyMadonna schreef:
Net een bewoner van het dorpje heel emotioneel horen vertellen: als u (nabestaanden) hier naartoe wilt komen bent u welkom, wij zullen u opvangen, onderdak en eten geven en doen wat we kunnen...
En we hopen dat u ons kunt vergeven...

arme mensen... |( en dat terwijl er in hun land deze week 700 doden zijn gevallen onder de bevolking.Daar is geen stille tocht,ceremonies enzo voor gehouden.We weten het nieteens |(
Je hebt waarschijnlijk ''goede doden'' en ''slechte doden'' |(

Ten eerste: wat is dat nou weer voor aanname?

En ten tweede: ben je niet in de war met Syrie?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:09

LadyMadonna schreef:
In vrachtwagens getieft? Die mensen daar doen ook maar wat Ze kunnen.

Verder heb ik wel wat moeite met berichten die eigenlijk zeggen: kijk eens hoe goed ik ben dat ik mee leef.... (Berichten als/ ook ik ben stil om 16.00)

Ik ben dat ook geweest, maar dat hoef ik toch niet op fb of Twitter te gooien?

Getieft ja.
Ze= seperatistische idioten moesten er toch vanaf?
Hebben de hele ramp veroorzaakt, vervolgens de boel gesaboteerd en lopen slepen met de lichamen.
Ringen en andere kostbaarheden ter identificatie afgerukt van lijken en de rest...
Iedereen heeft kunnen zien dat er niet zachtzinnig werd omgegaan met de lijken.

Doen wat ze kunnen? Laat me niet lachen..
Die idioten hebben de boel dermate gesaboteerd, lijken beroofd, echt alles is gedaan wat bij een normaal mens niet opkomt om te doen, is gebeurd!
Schaamteloos gedrag, monkey see, monkey do, dus dikke dikke vinger naar Poetin.
Die een steentje staat te metselen. Happy with FIFA.

Ik verwens niet graag.

Maar ik hoop echt dat hij zijn kleine teentje zó hard stoot, dat ie de pijn voelt in zijn hersenen.
Ook al mist ie als 'platkop' wat herseninhoud.
Linker of rechter teentje, maakt mij niet uit.
Ala bring some sense into these guy.
Eigenlijk wens ik hem iets heel anders toe, maar laat ik het netjes houden en de eer aan mezelf. ;)

@ LadyMadonna: het is niet tegen jou. Absoluut niet, want ik begrijp je post.
Ik word alleen zo boos over wat er gebeurt in dat Oekraine.
Er zijn ook zoveel mensen die dit allemaal niet willen...
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 23-07-14 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:10

Zo treffend als jij het beschrijft Kamy, zo probeer ik het ook te zien. Die mensen leven daar in een heel andere situatie dan wij. Sowieso al in een andere cultuur met andere waarden en normen, en dan ook nog in een oorlogssituatie. Dan kan het zijn dat ze dingen doen die in onze ogen slecht zijn. Maakt hen dat slechte mensen? Ik weet het niet. Ik wil daarover eigenlijk niet eens een mening hebben. In mijn ogen zijn het mensen, net als 'onze' mensen.

Die reddingswerkers hebben er ook niet om gevraagd dat er een vliegtuig in hun werkgebied zou neerstorten. Ze hebben zo goed als het kon hun werk gedaan. En al kwam alles traag op gang, het is wél gedaan. Ik ken die mensen niet, ik zal ze ook nooit kennen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze dit puur hebben gedaan omdat het hun plicht was, omdat ze het opgedragen hebben gekregen, of dat het ze koud laat wat ze gezien en gedaan hebben.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:11

geerke schreef:
kamy@eindelijk iemand die denkt wat ik ook denk....fijn!Dat doet mij goed :j

En toch stap ik (daar ga ik nu vanuit tenminste. Je weet het nooit....) over 4 wkn ook in het vliegtuig voor een welverdiende vakantie. Is deze gebeurtenis al wat naar de achtergrond (denk ik, kweet ook niet wat de ontwikkelingen gaan zijn....). Het leven gaat door! En dat is maar goed ook, zo "hoort het".
Maar het is wel weer een zwarte bladzijde in mijn leven, die mij vormt en die ik meedraag. Ik kan het leed van de wereld niet dragen of veranderen. Ik kan alleen maar proberen "goed" te zijn. Maar het doet pijn, al die ellende in de wereld. En waarom? Geloof, geld, macht?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:13

Marvantom@dat is ons eigen schuld...hadden we maar meteen met een vliegtuig vol soldaten er heen moeten gaan om de boel te bewaken daar.Niet om te vechten maar om te zorgen dat alles gewoon onaangetast bleef.De eerste expert moet nog op de rampplek aankomen.Ze zijn in de oekraine maar nog niet op de plek.

Het leven gaat inderdaad gewoon door,ben zelf mijn zus verloren....dus ik weet waar ik het over heb.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:14

Ik vind het ook in en im triest voor de bewoners daar, beste bedoelingen en hebben het al zwaar.. deze mensen ook de dupe van de kwade. Onze mensen ook. Hen valt niets te verwijten, dus vergiffenis vragen heel sneu..

Hier nederlandse jongen die rap voor oude schoolvriend gemaakt heeft komt ook wel even binnen. Snap alleen niet dan giel hem geen enkel moment aankijkt.

http://Www.3fm.nl/giel ( blijf nog even)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:18

Karin schreef:
Zo treffend als jij het beschrijft Kamy, zo probeer ik het ook te zien. Die mensen leven daar in een heel andere situatie dan wij. Sowieso al in een andere cultuur met andere waarden en normen, en dan ook nog in een oorlogssituatie. Dan kan het zijn dat ze dingen doen die in onze ogen slecht zijn. Maakt hen dat slechte mensen? Ik weet het niet. Ik wil daarover eigenlijk niet eens een mening hebben. In mijn ogen zijn het mensen, net als 'onze' mensen.

Die reddingswerkers hebben er ook niet om gevraagd dat er een vliegtuig in hun werkgebied zou neerstorten. Ze hebben zo goed als het kon hun werk gedaan. En al kwam alles traag op gang, het is wél gedaan. Ik ken die mensen niet, ik zal ze ook nooit kennen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze dit puur hebben gedaan omdat het hun plicht was, omdat ze het opgedragen hebben gekregen, of dat het ze koud laat wat ze gezien en gedaan hebben.

Misschien ben ik een opportunist, een positivo. Maar ik geloof er echt wel in, dat die mensen daar niet puur "slecht" zijn. En reken maar dat die ook bibberen voor de separatisten of andersoortige mensen die de macht willen/hebben.
Ik stoor me wel aan het feit, dat de site niet meteen afgezet is inderdaad. En alles "bewaakt" werd. Maar daar worden ook smerige spelletjes gespeeld waar wij geen weet van hebben. En die dorpelingen evenmin.
Alsof onze media niet gekleurd is? Ga toch weg.............Wij worden net zo goed voorzien van verkeerde info, gekleurde info.

Met lijken "getieft". Ja inderdaad, heb je wel eens vaker naar oorlogsbeelden of rampen gekeken? Dat voelt voor ons als oneerbiedig, schofterig. Maar ik ben van mening dat het dan niet is. Wij leven in een andere wereld, andere cultuur. En daar lagen honderden lijken of delen van lijken. Ze kunnen niet bij elk een kruisje slaan, gebedje prevelen en ze zachtjes in een kist leggen.....
Noem me naïef, of "zwak".

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:19

Het leven gaat idd door na het verlies van een dierbare, maar 'gewoon' door, daar kan ik me niet zo veel bij voorstellen. Al is dat natuurlijk voor iedereen anders.

Vanavond sprak ik een vrouw die bevriend is met iemand die nabestaande is van de vliegramp op Tenerife. Deze man bleef als jongen van zestien achter met zijn iets oudere broer, de rest van het gezin is bij die crash omgekomen. Dat is nu 37 jaar geleden. Deze mannen hebben hun leven weer opgepakt, hebben hun best gedaan om er wat van te maken, maar dat gapende gat heeft niets of niemand ooit kunnen opvullen. Maar goed, wat ik al zei: dat zal voor iedereen anders zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:20

MarvanTom ik vind dat je erg gemakkelijk oordeelt. Wie zegt hoe jij zou zijn in een dergelijke situatie? Je kunt je dat helemaal niet voorstellen vanuit je luxe, veilige leventje hier.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:21

Marvantom: die post ga ik niet eens op in :n

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:22

Ik had een dag als vandaag liever nooit meegemaakt.
Het is met recht een dag met een zwarte rand.
Nederland heeft wel laten zien samenhorig te zijn niet alleen bij vrolijke dingen als voetbal maar ook bij verschrikkelijk leed.
Eigenlijk hoop ik dat het allemaal toch iets positiefs oplevert. Dat de saamhorigheid blijft, mensen weer wat toleranter en zachter worden, minder hebzuchtig en meer gaan genieten van de kleine, maar uiteindelijk, mees waardevolle momenten in het leven.
Helaas denk ik dat dit niet zal gebeuren. Voor het overgrote deel gaat het leven onveranderd verder en de maatschappij wordt harder en egoistischer.

Weet niet of deze link al voorbij gekomen is, topic gaat weer hard, maar persoonlijk vind ik dit een treffende column:
https://decorrespondent.nl/1495/Treuren ... 0-c3670eb9

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:24

ThreeFingers schreef:
Begreep dat er morgen nogmaals 72 kisten komen...
Komen alle lichamen/delen naar Nederland?
In dat vliegtuig zaten niet alleen Nederlanders.

Alles komt naar Nederland. Nederland heeft het onderzoek op zich genomen :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:25

fransje23 schreef:
Weet niet of deze link al voorbij gekomen is, topic gaat weer hard, maar persoonlijk vind ik dit een treffende column:
https://decorrespondent.nl/1495/Treuren ... 0-c3670eb9

Kwam 'm vanmorgen ook tegen. Heel treffend idd. Kan me wel vinden in die woorden. :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:28

MarvanTom schreef:
Getieft ja.
Hebben de hele ramp veroorzaakt, vervolgens de boel gesaboteerd en lopen slepen met de lichamen.
Ringen en andere kostbaarheden ter identificatie afgerukt van lijken en de rest...

Volgens mij hebben er ook enorm veel mijnwerkers en burgers uit de buurt geholpen met het bergen van de slachoffers.
Die koeltrein was een briljant idee want waar laat je anders in een landbouw-uithoek van de wereld ineens zoveel lichamen? Bodybag komen er ook sowieso aan te pas.

Of er ringen etc zijn afgeruk, ik zou het niet weten.

Eigenlijk vind ik je hele post een toonbeeld van hoe droevig het met een deel van de mensheid gesteld is.
Haat en boosheid levert uiteindelijk alleen meer haat en boosheid op.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:31

Mijn vader en ik hebben net 2 wensballonnen de lucht in gelaten :)
Ter ere van de slachtoffers en nabestaanden. Was ook echt windstil en ze gingen behoorlijk ver de lucht in.
Hoop dat veel mensen ze zien. Waren ook wat voorbijgangers die even de ballonnen nakeken toen ze de lucht in waren. Vind het altijd wat tricky, maar als het goed gaat vind ik het zo'n mooi gebaar, zeker bij zo'n dag van nationale rouw. Heb het gefilmd met m'n mobiel.
http://youtu.be/humKtJUjVbU
Wilden eigenlijk witte ballon doen maar die hadden we niet.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 23-07-14 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:32

Vandaag van 11-22 gewerkt dus pas bij thuiskomst de beelden gezien, en wat waren ze indrukwekkend. Mijn vent was zo lief om zelfs te denken aan de vlag half stok. En nu, nu zit ik een potje te janken op de bank. Zoveel levens verwoest, en zo kwetsbaar is het leven.

Let LOVE connect, don't let hate separate...

xemmosx

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:35

Kan je de ceremonie ergens terug zien?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:36

Ik denk dat er ook heel veel uit verband gerukt voor door de media, t zelfde met die foto van deman met het knuffelaapje. Kijk je het filmpje, zie je een totaaal ander beeld. Slaat man zelfs nog een kruisje en legt aapje vol respect terug. Wanneer mensen alleen de foto zagen werd die arme kerel voor vanalles en nog wat uitgemaakt..

Een groot deel van wat wij zien en horen is incompleet, ze kramen allemaal onzin uit, het zijn allemaal theorieeh en aannames, en iedereen geeft er zijn of haar draai aan. De enige die echt dupe zijn waren de passagiers nabestaande / bekende van hen en de eigen bevolking daar. Die hebben het al zwaar genoeg..

En over die.separisten. die.vinden dat ze voor iets goed strijden. Als dat zo is dan hoef je jezelf niet te verstopen achter een masker lijkt me..
Laatst bijgewerkt door vencedor op 23-07-14 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:37

Jeetje wat een beladen middag was dit..
Dat de vliegtuigen aankwamen kon ik t niet droog houden.
Heb alles op tv bekeken maar ben later in de auto gestapt om mijn man op te halen en mijn zoontje naar oma te brengen.
De muziek die er op de radio kwam brak mij en kon ff niet stoppen met huilen..
De surrealisme die ff omsloeg naar besef dat t echt gebeurd is .. ik kan t zelfs met woorden uitleggen..
Mijn gedachten gingen uit naar de nabestaande voor wie de onzekerheid of er nog iets van hun dierbare over is gaat nu echt gaat beginnen...

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:38

Idemdito hier. Ik begon om 16:00 met werken, we hebben alle klanten ingelicht over het moment van stilte en hebben iedereen zover gekregen. Mooi en indrukwekkend om te zien in een normaal zo drukke omgeving (horeca). Ik kom zojuist thuis en zie de beelden nu voor mij, prachtig gebracht en wat indrukwekkend.. de ceremonie, de mensen langs de kant, de aangeslagen gezichten. Prachtige manier om de slachtoffers, voor een laatste keer, te eren. Ze zijn terug, terug naar waar hun reis begon, in een veilige omgeving, onderweg naar "huis". ;(

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:46

Ik ben na een lange dag vrijwilligerswerk thuis , mag ik vragen of de herdenking online te zien is? Morgen even tijd voor maken , had het graag gezien maar geen tijd. .

Wel fijn dat wij alles op ons nemen :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:47

geerke schreef:
Marvantom@dat is ons eigen schuld...hadden we maar meteen met een vliegtuig vol soldaten er heen moeten gaan om de boel te bewaken daar.Niet om te vechten maar om te zorgen dat alles gewoon onaangetast bleef.De eerste expert moet nog op de rampplek aankomen.Ze zijn in de oekraine maar nog niet op de plek.

Het leven gaat inderdaad gewoon door,ben zelf mijn zus verloren....dus ik weet waar ik het over heb.

Als we meteen met een vliegtuig vol soldaten er heen waren gegaan was het enorm geëscaleerd en hadden we waarschijnlijk inmiddels meer doden te betreuren gehad én een oorlog aan onze broek (en nog geen lichamen in Nederland). Het is heel naïef om te denken dat je in zo'n gebied - waar zoveel nationalistische sentimenten spelen onder diverse schietgrage, agressieve groeperingen die het allemaal zien als "HUN gebied" - dat je daar zo even binnen kunt komen met jouw leger en even orde op zaken gaat stellen en een reddingsoperatie opzet..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:49

fransje23 schreef:
MarvanTom schreef:
Getieft ja.

Volgens mij hebben er ook enorm veel mijnwerkers en burgers uit de buurt geholpen met het bergen van de slachoffers.
Die koeltrein was een briljant idee want waar laat je anders in een landbouw-uithoek van de wereld ineens zoveel lichamen? Bodybag komen er ook sowieso aan te pas.

Of er ringen etc zijn afgeruk, ik zou het niet weten.

Eigenlijk vind ik je hele post een toonbeeld van hoe droevig het met een deel van de mensheid gesteld is.
Haat en boosheid levert uiteindelijk alleen meer haat en boosheid op.

Dat was mijn intentie absoluut niet met deze post.
Jammer dat het verkeerd begrepen wordt.

Er staan mijnwerkers ed te sleuren aan lijken OMDAT de separatisten op dat moment geen ander toelaten op 'hun' grondgebied.
Hoe treurig is dat?
Die mensen hebben nooit geleerd om lichamen of delen van mensen te bergen en ze worden door die idioten gesommeerd om dat te doen.
Die mensen zitten al in een oorlogssituatie ook al willen ze dat misschien niet eens, maar lijken 'bergen' levert geld op.
En het goud om de vingers is een extra...
Zoveel kanalen die dit kunnen bevestigen, maar ik vind het wel de realiteit.
Misschien zou ik dat ook doen, in die situatie...
Ik weet het niet.

Maar reken mij maar haat en boosheid toe, ik vind het best.
Ik zet het hooguit hier neer en haal geen passagiersvliegtuig neer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:52

Ik weet niet fargo, een van die leiders heeft aangeven dat nederlandse politie welkom is.

Vergeet niet dat je bij "de separisten" niet in 1 georganiseerde groep moet denken. Het zijn diverse groeperingen die voor hetzelfde strijden, maar ook regelmatig elkaar in de haren vliegen