Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:LadyMadonna schreef:Net een bewoner van het dorpje heel emotioneel horen vertellen: als u (nabestaanden) hier naartoe wilt komen bent u welkom, wij zullen u opvangen, onderdak en eten geven en doen wat we kunnen...
En we hopen dat u ons kunt vergeven...
arme mensen...en dat terwijl er in hun land deze week 700 doden zijn gevallen onder de bevolking.Daar is geen stille tocht,ceremonies enzo voor gehouden.We weten het nieteens
![]()
Je hebt waarschijnlijk ''goede doden'' en ''slechte doden''
LadyMadonna schreef:In vrachtwagens getieft? Die mensen daar doen ook maar wat Ze kunnen.
Verder heb ik wel wat moeite met berichten die eigenlijk zeggen: kijk eens hoe goed ik ben dat ik mee leef.... (Berichten als/ ook ik ben stil om 16.00)
Ik ben dat ook geweest, maar dat hoef ik toch niet op fb of Twitter te gooien?
geerke schreef:kamy@eindelijk iemand die denkt wat ik ook denk....fijn!Dat doet mij goed
Karin schreef:Zo treffend als jij het beschrijft Kamy, zo probeer ik het ook te zien. Die mensen leven daar in een heel andere situatie dan wij. Sowieso al in een andere cultuur met andere waarden en normen, en dan ook nog in een oorlogssituatie. Dan kan het zijn dat ze dingen doen die in onze ogen slecht zijn. Maakt hen dat slechte mensen? Ik weet het niet. Ik wil daarover eigenlijk niet eens een mening hebben. In mijn ogen zijn het mensen, net als 'onze' mensen.
Die reddingswerkers hebben er ook niet om gevraagd dat er een vliegtuig in hun werkgebied zou neerstorten. Ze hebben zo goed als het kon hun werk gedaan. En al kwam alles traag op gang, het is wél gedaan. Ik ken die mensen niet, ik zal ze ook nooit kennen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze dit puur hebben gedaan omdat het hun plicht was, omdat ze het opgedragen hebben gekregen, of dat het ze koud laat wat ze gezien en gedaan hebben.
fransje23 schreef:Weet niet of deze link al voorbij gekomen is, topic gaat weer hard, maar persoonlijk vind ik dit een treffende column:
https://decorrespondent.nl/1495/Treuren ... 0-c3670eb9
MarvanTom schreef:Getieft ja.
Ze= seperatistische idioten moesten er toch vanaf?
Hebben de hele ramp veroorzaakt, vervolgens de boel gesaboteerd en lopen slepen met de lichamen.
Ringen en andere kostbaarheden ter identificatie afgerukt van lijken en de rest...
Iedereen heeft kunnen zien dat er niet zachtzinnig werd omgegaan met de lijken.
geerke schreef:Marvantom@dat is ons eigen schuld...hadden we maar meteen met een vliegtuig vol soldaten er heen moeten gaan om de boel te bewaken daar.Niet om te vechten maar om te zorgen dat alles gewoon onaangetast bleef.De eerste expert moet nog op de rampplek aankomen.Ze zijn in de oekraine maar nog niet op de plek.
Het leven gaat inderdaad gewoon door,ben zelf mijn zus verloren....dus ik weet waar ik het over heb.
fransje23 schreef:MarvanTom schreef:Getieft ja.
Ze= seperatistische idioten moesten er toch vanaf?
Hebben de hele ramp veroorzaakt, vervolgens de boel gesaboteerd en lopen slepen met de lichamen.
Ringen en andere kostbaarheden ter identificatie afgerukt van lijken en de rest...
Iedereen heeft kunnen zien dat er niet zachtzinnig werd omgegaan met de lijken.
Volgens mij hebben er ook enorm veel mijnwerkers en burgers uit de buurt geholpen met het bergen van de slachoffers.
Die koeltrein was een briljant idee want waar laat je anders in een landbouw-uithoek van de wereld ineens zoveel lichamen? Bodybag komen er ook sowieso aan te pas.
Of er ringen etc zijn afgeruk, ik zou het niet weten.
Eigenlijk vind ik je hele post een toonbeeld van hoe droevig het met een deel van de mensheid gesteld is.
Haat en boosheid levert uiteindelijk alleen meer haat en boosheid op.