Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:01

Jeemig wat een speculeren allemaal. Wacht gewoon op de uitkomsten van het onderzoek. Ik neem aan dat er zoveel camera's met geluidsopname aan geweest zijn dat een deskundige dat echt wel eruit vist, dus het heeft voor de politie echt geen zin om dat te ontkennen, als er al geschoten zou zijn. En dat er ergens een sluipschutter zou staan die Karst stond op te wachten met een geluidsdemper op zijn vuurwapen, dan leef je denk ik echt wel in Fantasialand.

Koninginnedag moet gewoon doorgaan. Wel stilstaan bij de slachtoffers, maar ook scholen worden niet definitief gesloten als iemand besluit om bij zijn zelfmoord verschillende onschuldigen mee te nemen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:06

Ik ben ook iemand die de gordijnen lang dicht heeft en geen contact met de buren.
Als ik in de tuin zit dan hoef ik geen pottekijkers dus gaan ze dicht, na een avonddienst gaan ze ook later open.
Ik heb niks met de mensen in mijn omgeving, ga mijn eigen gang, maak geen praatje met iedereen hier op straat, niemand weet wat ik doe, behalve paardrijden omdat ik elke dag in rijbroek naar buiten kom,
Dan zal ik ook wel zo'n zonderling zijn die hulp nodig heeft.
Het heeft er dus niets mee te maken hoe iemand leeft voordat die tot zo'n daad is gekomen.

lesilla

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:08

Het heeft er wel mee te maken maar het product is een som van alle delen. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:12

joostvangestel schreef:
En dat er ergens een sluipschutter zou staan die Karst stond op te wachten met een geluidsdemper op zijn vuurwapen, dan leef je denk ik echt wel in Fantasialand.

Dit doet me iets herinneren! Jaren geleden was de koninklijke familie in Gouda (mijn oude woonplaats) en daar was ik toen ook. En toen zaten er wel degelijke snipers op de daken van huizen rondom het stadhuis.

Iemand trouwens nog naar Rondom 10 gekeken?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:13

Trouwens denk ik dat de geluiden waarvan mensen denken dat het schoten zijn eigenlijk het lawaai van de dranghekken is die omvergereden zijn.
Zelf zie ik ook helemaal niks qua kogelgaten in zijn hoofd of auto.
Daarbij kan je wel heel erg goed schieten als je vanaf een x aantal meters afstand iemand in zijn hoofd kan schiet die iets van 70km per uur rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:13

Presies, er zijn meer kleuren dan alleen zwart en wit.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:14

Misschien hebben de politieagenten die bij de weg afzetting stonden wel op hem geschoten omdat hij door reed...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:14

zonnebloem18 schreef:
Trouwens denk ik dat de geluiden waarvan mensen denken dat het schoten zijn eigenlijk het lawaai van de dranghekken is die omvergereden zijn.
Zelf zie ik ook helemaal niks qua kogelgaten in zijn hoofd of auto.
Daarbij kan je wel heel erg goed schieten als je vanaf een x aantal meters afstand iemand in zijn hoofd kan schiet die iets van 70km per uur rijd.

Inderdaad, en dan precies in zijn hoofd schiet met 1 kogel, zodat er verder geen gaten in de auto zijn te vinden.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:16

Sharon89 schreef:
Misschien hebben de politieagenten die bij de weg afzetting stonden wel op hem geschoten omdat hij door reed...

Nou, dat lijkt me echt van niet. Mijn moeder is oud-politieagente en die zei ook: je schiet niet in zo'n menigte. Gewoon geen optie.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:17

Daar waar hij als eerste door heen reed stonden nog geen mensen!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:17

Maar daar is nog geen menigte. Dat ze hem tegen hebben willen houden voordat hij de mensen in reed..
Maar dan moeten er naar mijn idee wel meer gaten te vinden zijn.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:19

In de krant en op het nieuws, en waarschijnlijk ook op internet, zie je een plattegrond. Hij is eerst een andere straat in gereden waar hij tegen werd gehouden door agenten, en daarna is hij dus naar die andere straat gereden en daar reed hij bij de agenten door, en die hebben misschien wel op hem geschoten.....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:22

Polivy schreef:
Sharon89 schreef:

Nou, dat lijkt me echt van niet. Mijn moeder is oud-politieagente en die zei ook: je schiet niet in zo'n menigte. Gewoon geen optie.

Idd ;) een auto stop je niet met een paar kogeltjes :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:23

Daarbij zie je op alle foto's dat de achterruit nog helemaal heel is dan hebben ze wel heel vreemd geschoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:23

Misschien misschien, allemaal speculatie's dus.

Nog een
Sharon89 schreef:
en daarna is hij dus naar die andere straat gereden en daar reed hij bij de agenten door, en die hebben misschien wel op hem geschoten.....

Ja dit vraag ik mij wel af hebben deze agenten nog gebeld oid naar de beveiliging die op dat moment bij de koningin was? Weet iemand dat? Of ging dat allemaal zo snel?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:27

De auto is toch ook niet gestopt, die is door gereden... en de man die was de macht over het stuur al verloren.. dusja..

Wat Chiqa zegt vraag ik me ook af.. Want hebben die agenten op de plek waar hij als eerste kwam niet met zon walki-talki naar de andere agenten gesproken over die auto.. etc etc etc..
allemaal vragen..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:29

Omdat hij daar misschien niet over kwam als iemand die zo maf ging doen, maar als iemand die er door wilde om bij een huis te komen of zo.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:30

nee maar als je op zo'n dag als koninginnedag als beveiliger moet werken dan moet je toch niet ervan uit gaan dat mensen dat niet doen?!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:31

Hou wel rekening mee dat dat eerste 'tegenhouden' een simpel stopteken was. Heb trouwens op geen enkel kaartje twee wegversperringen kort achter elkaar gezien. Ik heb altijd begrepen dat hij een stopteken gehad, toen om is gedraaid (dus geen contact met agenten, waardoor men niets kon opmerken, hij draaide namelijk gewoon om) en vervolgens via de wijk daar (berg en bos) een route heeft gevonden en de afzetting heeft kunnen omzeilen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:32

bovenstaande zijn vragen waarvan ik denk dat wij die nooit beantwoord kunnen krijgen. Stel het was een fout van de politie en hadden ze hem al eerder tegen kunnen houden dan komt dat denk ik niet in de media.

er gaan veel verhalen de ronde ook door apeldoorn, maar wat er waarheid is...
zo zou hij een passagier hebben gehad (er schijnen 2 getuigen te zijn die zeggen dat ze iemand uit de auto hebben zien springen....) waar is die passagier dan gebleven?

En hij zou bij de bosweg een woorden wisseling hebben gehad met de politie ( hij moest 50 meter verderop zijn) en is daardoor gaan flippen en omgedraait... misschien is het wel gewoon een wanhoops daad en geen echte actie tegen de koningin

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:33

Zover bekend, heeft hij bij het eerste stopteken gewoon normaal gereageerd en is om gekeerd en weg gereden, dat kwam normaal over voor de agente die daar toen stonden en dat scheen ook eerder gebeurt te zijn, wat ik begrepen heb, niet vlak voor dat hij een 2e poging deed en waar het hem wel is gelukt om door de afzetting te rijden.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:34

in de krant staat ook dat hij op de chamavenlaan heeft gewoond. dat is bijna naast de jachtlaan en op een heel korte afstand van de plek des onheils

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:35

Precies... als de dingen die wij zeggen waar zijn over de politie dan horen we dat toch nooit..
Want stel dat ik gelijk heb dat de politie hem misschien wel in zijn hoofd heeft geschoten.. dan zou het misschien betekenen dat hij daardoor hersenletsel heeft gekregen en eraan is overleden, dan zou zijn familie misschien wel gaan zeggen dat de politie hem vermoord heeft..

Maar als je naar dat filmpje kijkt, dan zie je niemand uit de auto springen.. Dus volgens mij is daar niks van waar..

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:38

Sharon89 schreef:
Precies... als de dingen die wij zeggen waar zijn over de politie dan horen we dat toch nooit..
Want stel dat ik gelijk heb dat de politie hem misschien wel in zijn hoofd heeft geschoten.. dan zou het misschien betekenen dat hij daardoor hersenletsel heeft gekregen en eraan is overleden, dan zou zijn familie misschien wel gaan zeggen dat de politie hem vermoord heeft..

Maar als je naar dat filmpje kijkt, dan zie je niemand uit de auto springen.. Dus volgens mij is daar niks van waar..

de "persoon" kan ook voor het ongeluk eruit zijn gesprongen/gestapt voor dat hij begon te rammen.. maar met 2 getuigen begin je niks.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:39

Dat zou inderdaad kunnen, maar dan hebben de mensen die in de menigte stonden dat misschien toch wel gehoord?!
En inderdaad met 2 getuigen begin je niks..