Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:Ik denk dat het ook wel een stukje cultuur is van de Nederlanders. Altijd klagen, nooit tevreden.
fokfanaat schreef:Idd en heel veel luxe wordt als basisrecht gezien, roken, dure smartphone, auto, huisdieren, grote woning, vakanties.
Electra63 schreef:fransje23 schreef:De BBB neem ik op dit moment niet meer serieus.
Commentaar op een jonge minister zijn ervaring, maar zelf een minister leveren uit Boer zoekt vrouw
BigOne schreef:Electra63 schreef:
Commentaar op een jonge minister zijn ervaring, maar zelf een minister leveren uit Boer zoekt vrouw
Ze had wel politieke ervaring want zat in provinciale Staten van Friesland op landbouw geloof ik. Maar meedoen aan boer zoekt vrouw zegt niets over wel of geen goede politicus zijn natuurlijk.
In dit geval was het niet echt een goede minister. Net zoals bbb de hele zaak voor de landbouw alleen nog maar erger hebben gemaakt.
OleJon schreef:MarlindeRooz schreef:Klopt.
Nederland is een van de rijkste en best opgezette landen ter wereld. We hebben enorme rijkdom. Goede sociale voorzieningen, het onderwijs is goed, betaalbare zorg en we zijn niet in oorlog. Mensen gaan niet dood van de honger.
Gemiddeld, vergeleken met alle andere landen, heeft een Nederlander een enorm rijk leven. Alleen maar omdat wij hier geboren zijn. Het is echt niet zo dat wij betere mensen zijn dan iemand in Sudan. Of harder werken. Of intelligenter zijn. Maar dat vergeten mensen vaak.
Dat er dingen beter kunnen en / of niet meer zo goed waren als vroeger dat klopt. Maar het is nog steeds een enorm privilege om hier geboren te zijn.
Onder wat voor steen leef jij

BigOne schreef:juval schreef:
Jaimi van Essen op landbouw... nooit van gehoord. Zo te lezen geen ervaring met de landbouw behalve dat hij uit Twente komt.we zullen het zien
En van der plas met haar schampere commentaar; riemen vast want iemand die geen verstand van landbouw heeft op landbouw.![]()
Ze hebben bij bbb de kans gehad en wanneer je dan het complete departement hebt en er zo’n puinhoop van maakt dan heb je alle recht van spreken verloren.
juval schreef:Zo, hebben jullie allemaal weer even over BBB gepist, dan kunnen we nu weer positief verder.
Ik denk dat het een voordeel is als een minister bekend is met de sector waar hij/zij over gaat besturen. Dat had Wiersma wel, en die werd daardoor geaccepteerd en gewaardeerd (door de sector dan). Ik vind haar nog steeds een goede en capabele minister die helaas de kans niet heeft gehad om haar werk af te maken. Ik ken van Essen nog niet, dus ga daar nog niets over zeggen.
BigOne schreef:Juval, prima dat je nog steeds op het standpunt staat dat Wiersma competent was, blijft een feit dat ze voor de sector niets heeft opgelost en daarbij ook de EU tegen Nederlands beleid in het harnas heeft gejaagd. Daarbij ze was ook minister van natuur en daar heeft ze niets aan verbeterd. Het is alleen maar slechter geworden. Ze zat er echt voor de grote boeren en niet voor Nederland.
Loretta schreef:Onze nieuwe minister van buitenlandse handel is niet welkom in China.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... 2Fpodcasts
xPabloBokt schreef:Ik vind het artikel ook een bijzondere benadering en positief dat een minister die opstaat tegen genocide op deze post gezet wordt. Wilden we niet minder afhankelijk worden van grootmachten als China en de VS? Lijkt dit me een prima zet. Dat zij niet met ons willen praten omdat ze gewezen worden op oorlogsmisdaden is niet ons probleem, me dunkt.
Loretta schreef:Onze nieuwe minister van buitenlandse handel is niet welkom in China.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... 2Fpodcasts