Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik luister weer naar het debat.. die Gideon van FvD... ik blijf me er ernstig over verbazen dat die gast daar mag staan. Het liegt en bedreigt maar door... gatver echt...
Ik hoop dat de meerderheid van NL in ieder geval daar doorheen prikt..
Hij zegt t gewoon weer "... en zodra er gerechtigheid heeft plaatsgevonden"..
Loretta schreef:Inplaats van hun interupties te verspelen aan FVD en PVV kunnen die kamerleden eens beter kritische vragen aan het kabinet stellen. De hele tweede kamer is inmiddels een farce geworden. Er zijn nog slechts 2 kamerleden die hun vak verstaan. En dat zijn Pieter Omtzigt en Renske Leijten.
elnienjo schreef:Loretta schreef:Inplaats van hun interupties te verspelen aan FVD en PVV kunnen die kamerleden eens beter kritische vragen aan het kabinet stellen. De hele tweede kamer is inmiddels een farce geworden. Er zijn nog slechts 2 kamerleden die hun vak verstaan. En dat zijn Pieter Omtzigt en Renske Leijten.
Vergeet Wilders niet.
elnienjo schreef:Cer schreef:Ik luister weer naar het debat.. die Gideon van FvD... ik blijf me er ernstig over verbazen dat die gast daar mag staan. Het liegt en bedreigt maar door... gatver echt...
Ik hoop dat de meerderheid van NL in ieder geval daar doorheen prikt..
Hij zegt t gewoon weer "... en zodra er gerechtigheid heeft plaatsgevonden"..
De opperleugenaar des vaderlands Rutte staat er toch ook nog gewoon?
julius_juut schreef:Er is zelfs al sprake dat die 'orde der vergadering' moet worden aangescherpt zodat bedreiging expliciet genoemd wordt als 'niet toegestaan'. Ik vind het nogal wat dat het nodig is, maar goed, als dat nodig is om het dreigen over tribunalen en dergelijke te stoppen ben ik voor.
Ik ben ook benieuwd wat er nou uit die zaak rond de mevrouw van Volt gaat komen. Ik vind/vond het een sympathieke partij. Ik zou het kwalijk vinden als zij haar zetel zelf zou houden i.p.v. hem aan de partij terug te geven. Mensen kiezen toch over het algemeen een partij, niet een persoon.
Electra63 schreef:Ik vind Caroliene sowieso een populist.
Net als FvD en ook JA21.
Je hoort ze alleen over punten waar de mensen ontevreden over zijn en waar je punten mee kan scoren.
Haalbare oplossingen hoor je zelden of nooit.
Janneke2 schreef:Ik heb vooral gelezen dat de minister het heeft over reductie van stikstof en "gezonde" bedrijfsvoering.
(Ik vermoed een combi van economie en ecologie.)
Dat er woningbouw gaat komen - ?
Ik mag toch hopen van niet.
En graag Schiphol en Tata aanpakken.
enzino schreef:pien_2010 schreef:Het ergste is dat die opwarming van de aarde zo urgent is, dat andere belangrijke onderwerpen als plastic soep die zo aanwezig is→ zo zeer zelfs dat ook ons water en voedsel meer en meer plastic bevat→ e.a te weinig aandacht krijgt
De reden daartoe is dat het met alles rondom de opwarming van de aarde het makkelijkst is om geld te verdienen: meer belasting, handel in CO2 rechten, nieuwe consultant-baantjes die je gaan vertellen dat je zonnepanelen en batterijen moet aanschaffen gemaakt met kinderarbeid en door mensen in concentratiekampen in China. En geen enkele van de maatregelen gaat helpen met het afremmen van de opwarming, wat betekend dat de volgende serie met maatregelen niet alleen oneindig door kunnen gaan maar ook nog eens strenger moeten zijn.
En sommige mensen trappen er met open ogen in. Elke keer zijn er nieuwe modellen die de zondvloed voorspellen en elke keer zitten ze er weer naast. Maar ondanks dat alle vorige modellen compleet verkeerd zaten, zal het huidige model ongetwijfeld wel helemaal kloppen![]()
En de elite blijft je vertellen wat je moet doen, terwijl ze zelf huizen kopen langs de kust en heen en weer vliegen in hun privéjet of vakantie vieren op hun privéjacht (allebei uitgezonderd van de extra belastingmaatregelen op brandstof die de EU wil invoeren, maar dat zal wel gewoon toeval zijn).
ruitje schreef:Janneke2 schreef:Ik heb vooral gelezen dat de minister het heeft over reductie van stikstof en "gezonde" bedrijfsvoering.
(Ik vermoed een combi van economie en ecologie.)
Dat er woningbouw gaat komen - ?
Ik mag toch hopen van niet.
En graag Schiphol en Tata aanpakken.
Een motie van de BBB om ook de industrie te onderzoeken is weggestemd door de coalitie. Absurd.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2022D01645
Sunnda schreef:enzino schreef:
De reden daartoe is dat het met alles rondom de opwarming van de aarde het makkelijkst is om geld te verdienen: meer belasting, handel in CO2 rechten, nieuwe consultant-baantjes die je gaan vertellen dat je zonnepanelen en batterijen moet aanschaffen gemaakt met kinderarbeid en door mensen in concentratiekampen in China. En geen enkele van de maatregelen gaat helpen met het afremmen van de opwarming, wat betekend dat de volgende serie met maatregelen niet alleen oneindig door kunnen gaan maar ook nog eens strenger moeten zijn.
En sommige mensen trappen er met open ogen in. Elke keer zijn er nieuwe modellen die de zondvloed voorspellen en elke keer zitten ze er weer naast. Maar ondanks dat alle vorige modellen compleet verkeerd zaten, zal het huidige model ongetwijfeld wel helemaal kloppen![]()
En de elite blijft je vertellen wat je moet doen, terwijl ze zelf huizen kopen langs de kust en heen en weer vliegen in hun privéjet of vakantie vieren op hun privéjacht (allebei uitgezonderd van de extra belastingmaatregelen op brandstof die de EU wil invoeren, maar dat zal wel gewoon toeval zijn).
Ik ben het in deze met je eens Enzino.
Vroeger dreigde men met god en de hemel die op je hoofd zou vallen.
Nu is het het klimaat datgene aan het worden.
Zijn we het milieu totaal aan het verpesten? Jazeker!
Heeft dit gevolgen voor het klimaat? Zeker, maar absoluut niet 1 op 1!
Probleem is dat je in dit soort topics altijd al ziet waarom het zo makkelijk scoren is. Het is namelijk erg makkelijk om alles op klimaatverandering te gooien.
Er zijn erg weinig mensen die echt inhoudelijk kennis hebben om te begrijpen wat data en modellen inhouden.
Je moet bijvoorbeeld echt wel flink kennis hebben van bijvoorbeeld meteorologie, biologie etc hebben om serieus mee te praten over dit onderwerp en te weten wat er speelt.
Om te weten wanneer bijvoorbeeld sprake is van een zeer zelfzaam weerfenomeen (zoals vrij recent in Siberie waarbij de verschuiving van het grote hogedrukgebied en de stijging in temperatuur zeer zeldzaam zijn, maar wel altijd al voorkomt eens in de zoveel tijd) en opzich niets te maken heeft met klimaatverandering.
De media kopte echter vervolgens uitgebreid met de gevolgen van klimaatveranderingen mbt deze gebeurtenis.
Het is niet raar dat mensen dat geloven.
Maar kloppen doet het niet.
Sunnda schreef:ruitje schreef:
Een motie van de BBB om ook de industrie te onderzoeken is weggestemd door de coalitie. Absurd.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2022D01645
Natuurlijk doen ze dat.
Ze hebben toch ook jaren bedrijven als tatasteel support gegeven door met de rapporten te rommelen?
En ondertussen gaat de bomenkap voor biomassa door, lozen grote bedrijven tonnen en tonnen aan chemicalieën in het water,wordt er afval op de bodem van rivieren gestort want dat kan niet anders en kunnen grote datacentrums nog uitbreiden en onze schone energie en drinkwater op verbruiken (net zoveel als de hele stad Amsterdam)
Maar ze hebben besloten dat de boeren het makkelijkst zijn om aan te pakken en met modellen kun je alles aan elkaar rekenen met een uitkomst die je aanstaat. De rest stem je weg.
Mensen met vertrouwen in de huidige politiek moeten echt wel blind door het leven gaan imo.
Cer schreef:Overigens vind ik BBB ook een afslag te ver nemen nu..
"Vrij zijn we als we niet meer in ons huis worden opgesloten" - wanneer was dat? Ik heb die memo gemist denk?
Citaat:De reden daartoe is dat het met alles rondom de opwarming van de aarde het makkelijkst is om geld te verdienen: meer belasting, handel in CO2 rechten, nieuwe consultant-baantjes die je gaan vertellen dat je zonnepanelen en batterijen moet aanschaffen (...)
Citaat:En geen enkele van de maatregelen gaat helpen met het afremmen van de opwarming
Citaat:Elke keer zijn er nieuwe modellen die de zondvloed voorspellen en elke keer zitten ze er weer naast.
Citaat:En de elite blijft je vertellen wat je moet doen
Citaat:Vroeger dreigde men met god en de hemel die op je hoofd zou vallen.
Citaat:Zijn we het milieu totaal aan het verpesten? Jazeker!
Citaat:Probleem is dat je in dit soort topics altijd al ziet waarom het zo makkelijk scoren is. Het is namelijk erg makkelijk om alles op klimaatverandering te gooien.
Er zijn erg weinig mensen die echt inhoudelijk kennis hebben om te begrijpen wat data en modellen inhouden.
Je moet bijvoorbeeld echt wel flink kennis hebben van bijvoorbeeld meteorologie, biologie etc hebben om serieus mee te praten over dit onderwerp en te weten wat er speelt.
Om te weten wanneer bijvoorbeeld sprake is van een zeer zelfzaam weerfenomeen (zoals vrij recent in Siberie waarbij de verschuiving van het grote hogedrukgebied en de stijging in temperatuur zeer zeldzaam zijn, maar wel altijd al voorkomt eens in de zoveel tijd) en opzich niets te maken heeft met klimaatverandering.
Citaat:De media kopte echter vervolgens uitgebreid met de gevolgen van klimaatveranderingen mbt deze gebeurtenis.
bigone schreef:En dan zat je nog niet in je huis opgesloten. Of je leven moet bestaan uit shoppen, uit eten en in de kroeg hangen.
Sunnda schreef:De reden daartoe is dat het met alles rondom de opwarming van de aarde het makkelijkst is om geld te verdienen: meer belasting, handel in CO2 rechten, nieuwe consultant-baantjes die je gaan vertellen dat je zonnepanelen en batterijen moet aanschaffen gemaakt met kinderarbeid en door mensen in concentratiekampen in China. En geen enkele van de maatregelen gaat helpen met het afremmen van de opwarming, wat betekend dat de volgende serie met maatregelen niet alleen oneindig door kunnen gaan maar ook nog eens strenger moeten zijn.
Ik ben het in deze met je eens Enzino.
Vroeger dreigde men met god en de hemel die op je hoofd zou vallen.
Zijn we het milieu totaal aan het verpesten? Jazeker!
Probleem is dat je in dit soort topics altijd al ziet waarom het zo makkelijk scoren is. Het is namelijk erg makkelijk om alles op klimaatverandering te gooien.
De media kopte echter vervolgens uitgebreid met de gevolgen van klimaatveranderingen mbt deze gebeurtenis en op facebook was elke brave huismoeder bezorgd om de toekomst van haar kinderen.
Citaat:Dankzij zijn jarenlange ervaring weet Middendorp precies hoe het leger te werk gaat. Het viel hem op dat er heel weinig aandacht was voor het klimaat, en hoe schadelijk dat is voor ons voortbestaan.
Met zijn blik op de toekomst gericht laat Middendorp in Klimaatgeneraal zien dat klimaatverandering en onze veiligheid sterk met elkaar zijn verbonden. Vaak ontstaan conflicten, of zelfs oorlogen, door schaarste.
Ook kan die schaarste leiden tot migratiestromen en een voedingsbodem zijn voor extremisme. Zo is met name het toenemende tekort aan water een belangrijke aanjager van spanningen. Maar gelukkig zijn er ook oplossingen: van het omvormen van instituties als de navo en krijgsmachten wereldwijd tot aan het opvangen van water uit woestijnlucht; en van samenwerking op het gebied van energieveiligheid tot aan kernenergie als tussenoplossing.
Sunnda schreef:Als je niet in wetenschap gelooft Janneke: Hoe bepaal je dan eigenlijk hoe en wat je 'gelooft' in dit soort onderwerpen?
Is een oprechte vraag trouwens nav je eerdere post. Ben ik oprecht benieuwd naar want als er éen onderwerp over (betrouwbare) wetenschap gaat is het dit onderwerp: het klimaat.