Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:34

aslo

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:59

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:06

EskeGirl schreef:
aslo schreef:

Kan iemand dit vertalen? M'n Duits is niet zo goed :=

Kern van t artikel:

In Keulen sinds 2013 al meer dan 22.000 strafbare feiten gepleegd door met name jonge, alleenstaande vluchtelingen. De politie staat voor een gigantisch probleem.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:25

wel erg kort door de bocht aslo..

is je duits niet toereikend om het concreter te maken, of neem je alleen de eerste alinea over?

want dat is niet de kern, maar de introductie van het artikel.

als je het video'tje erbij opent geeft het alweer een hele andere en meer verhelderende uitleg..

de kern is niet het het hoge cijfer en het hoge cijfer is niet het grote probleem waar de politie voor staat..

de hoge cijfers zijn een gevolg van het probleem en dat probleem is waar de politie mee te kampen heeft.

je reactie is precies hetgeen waarom ik besloten had maar niet eens te beginnen om het artikel uit te leggen.. omdat mensen alleen maar interessant vinden wat in de eerste regels staat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:41

Zoals al eerder in dit topic genoemd is het aantal misdrijven pas interessant als het wordt afgezet tegen het totaal aantal misdrijven in dezelfde stad/regio (en dan nog een onderverdeling naar leeftijdsgroep en milieu) :D

Al is ieder misdrijf door wie dan ook er 1 teveel. ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:48

absoluut, maar ook dan zal het hoog zijn electra, daar twijfel ik geen seconde aan..
maar dat is niet zozeer de kern van het artikel.

de cijfers zijn mooi, maar leiden ontzettend af van waar het om draait

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:44

Mixje90 schreef:
sneeuwpop schreef:

Weet je waarom?
De zogenaamde "boodschap" heeft slechts 1 persoon bereikt, die de "taak" uit voert.
Het is daarom makkelijk om te de denken dat die persoon waanbeelden heeft (ziek)

Moslims die moorden vanuit hun geloof,zijn over het algemeen aangesloten in een groep.

En waarop baseer je dat?

Bush zei dat de oorlog in Irak door God geïnspireerd was en heeft het zelfs een kruistocht genoemd. Maarja... Die zit vast niet aangesloten aan een groep?

En die aanhangers (?) ziin georganiseerde misdadigers die moorden uit naam van god?
Gooien hier en daar een georganiseerde zelfmoordaktie tussen de burgers???

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:54

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:30

MarvanTom schreef:
http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/a ... Laan.dhtml
Pegida krijgt (standaard) de slechte naam, maar lees eens verder?

Ik vind Pegida een enge organisatie met teveel banden met rechts-extremisme/neo-nazi's.
Dus van mij mogen dit soort demonstraties verboden worden.
Sowieso, snap ik niet dat zij bij Van der Laan voor de deur willen demonstreren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:40

Ik vind Pegida de nakomelingen van Jan Maat [CD] die was ook zo Nazi achtig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:49

gohya schreef:

Toentertijd, zat een vader van een collega in de partij van Janmaat. Dat was een echte racist en wij hadden ook een Surinaamse collega, die hebben heel wat discussies gehad......

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:56

Electra63 schreef:
gohya schreef:

Toentertijd, zat een vader van een collega in de partij van Janmaat. Dat was een echte racist en wij hadden ook een Surinaamse collega, die hebben heel wat discussies gehad......

Ja die Janmaat was echt erg hoor,daar is Wilders nog heilig bij. ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:28

Jamaat had een groot voordeel, die kwam zo onnozel over dat hij daardoor weinig fanatieke aanhangers had gelukkig. Wilders oogt zo op het oog milder maar die is helaas gewoon veel slimmer in zijn woorden verpakken.

Maar vandaag op het nieuws weer meer berichten over heumensoord. Homos moeten daar bijna vrezen coor hun leven al, doodsbedreigingen, spugen, mishandeling. Van mij mogen de daders echt een enkeltje land van herkomst. Of desnoods de noordpool.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:36

gohya schreef:
Electra63 schreef:

Ja die Janmaat was echt erg hoor,daar is Wilders nog heilig bij. ;)

Social media bestond toen nog niet, dus zijn podium was niet zo groot.
Ik ben veel banger voor de grootte van de PVV straks, al zal het mij persoonlijk niet raken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:55

Electra63 schreef:
MarvanTom schreef:
http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/a ... Laan.dhtml
Pegida krijgt (standaard) de slechte naam, maar lees eens verder?

Ik vind Pegida een enge organisatie met teveel banden met rechts-extremisme/neo-nazi's.
Dus van mij mogen dit soort demonstraties verboden worden.
Sowieso, snap ik niet dat zij bij Van der Laan voor de deur willen demonstreren.

Bij de Pegida demonstratie van gisteren was het extreem links die voor de onrust zorgde.

Vreemd dat als je voor je eigen land/burgers opkomt je meteen racist en neo-nazi word genoemd.

Pegida had trouwens een vergunning om te demonstreren,de tegenhangers niet. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:56

Dat is niet waar, dat het vooral de linkse tegenhangers waren die voor onrust hebben gezorgd. Er zijn aan beide kanten arrestaties verricht, maar er is geen enkel opstootje geweest (en dus geen onrust) omdat de politie ze vanaf het begin behoorlijk uit elkaar gehouden heeft.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:10

geerke schreef:
Bij de Pegida demonstratie van gisteren was het extreem links die voor de onrust zorgde.

Vreemd dat als je voor je eigen land/burgers opkomt je meteen racist en neo-nazi word genoemd.

Pegida had trouwens een vergunning om te demonstreren,de tegenhangers niet. ;)

Nou, als de oprichter zich uitdost als Hitler
en buitenlanders: beesten, tuig en vuilnis noemt..

en later zegt dat het maar een grap is..

dan snap ik uberhaupt niet waarom iemand iets met die naam te maken wil hebben.
dat zo'n partij wordt voortgezet..

hoe kom je uberhaupt op dat soort grappen.. dat is in mijn ogen inderdaad een racist en een neo-nazi..

En dan zet ik hevige vraagtekens waarom iemand met zo'n club te maken wil hebben.

Zeker nadat ze die oprichter weer vrolijk binnen halen.

dan vind ik niet dat zo'n partij/clubje zich kan beklagen als ze geassocieerd worden met Hitler, neo nazi en racisme (vind ik nog steeds raar want de islam is geen ras).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:14

@Geerke,

Lutz Bachmann, de leider van de beweging is omstreden, o.a. door een foto van hem als Hitler en de begeleidende tekst die een grote belediging was voor buitenlanders. Tevens is hij een meervoudig veroordeelde crimineel. Dus ik zie wel overeenkomsten met de neo-nazi's en dat is voor mij al genoeg om daar afstand van te nemen.
Ik heb trouwens een paar keer wat van die aanhangers gezien op TV en internet, ik zie toch duidelijk overeenkomsten met de relschoppers bij de AZC's en hooligans ;)

Ik zie ook overeenkomsten met Donald Trumph, wie had ooit gedacht, dat dit soort schreeuwlelijkerds zo populair zouden worden. :D

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:34

Sassy schreef:
Heel erg triest...waar heb je het dan nog over.

In België is er dan voor iedere vluchteling wat besluit terug te gaan naar zijn land van herkomst een "budget" van 2000 euro als ze zelf hun terugkeer niet kunnen bekostigen.

En in NL belandt dan een gezin met kinderen op straat omdat ze 900 euro niet kunnen ophoesten :(

Ja idd mijn punt.
Daarbij...voorbeeldje...mijn broer is single en kok.
Komt dus never niet aan een huisje. omdat een groot aantal gemeenten hier in de buurt verplicht.
statushouders een huis moeten toekennen omdat ze geen AZC aanbieden.
Als een soort tegenprestatie.

Tenenkrommend vind ik het.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:56

ik snap het probleem niet. Als een vluchteling terug wilt en hij heeft geen geld voor ticket, dan blijft hij.
Die € 2000 is er binnen 1 maand uitgehaald (immers die vluchteling kost € 36.000 per jaar minimaal), dus wees blij, dat ze vrijwillig willen vertrekken voor € 2000.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:57

Electra63 schreef:
@Geerke,

Lutz Bachmann, de leider van de beweging is omstreden, o.a. door een foto van hem als Hitler en de begeleidende tekst die een grote belediging was voor buitenlanders. Tevens is hij een meervoudig veroordeelde crimineel. Dus ik zie wel overeenkomsten met de neo-nazi's en dat is voor mij al genoeg om daar afstand van te nemen.
Ik heb trouwens een paar keer wat van die aanhangers gezien op TV en internet, ik zie toch duidelijk overeenkomsten met de relschoppers bij de AZC's en hooligans ;)

Ik zie ook overeenkomsten met Donald Trumph, wie had ooit gedacht, dat dit soort schreeuwlelijkerds zo populair zouden worden. :D

trump jaagt voor fun....dan hoef ik ook al verder niet meer te weten wat hij te zeggen heeft.
Heeft iemand trouwens gisteren de uitzending van ándere tijden'' gezien?Over de islamisering van Nederland.Was best interessant.Het model ''polderislam'' waar iedereen op hoopte 30 jaar geleden is mislukt.De Islam van nu is gekaapt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:06

Dat is ook een hele nare situatie van die mensen die dat geld niet kunnen opbrengen.
Ik weet niet of jullie dat interview met die agent gezien hebben?

maar hij legt ook de vinger op de plek.. vaak komt die schuld niet uit de lucht vallen en is die niet op zich staand.. Want een keer een paar maanden huur, daar regel je het voor.. zelfs bij niet nakomen van een regeling heb je nog de mogelijkheid om het opnieuw te regelen.

Het probleem met 900 euro schuld is dat er vaak al heel lang gejongleerd wordt met heel veel schulden. uiteindelijk besluit een woningbouw dan tot ontruimen en dat kan dan inderdaad voor 900 euro huurschuld zijn.. En dat is schrijnend.. absoluut.

maar dat staat wel los in mijn ogen, voor een vergoeding om terug te keren naar eigen land..
want wat willen we dan eigenlijk.. wel betalen voor de vluchteling hier, of willen we dat ze terugkeren.. en als daar geen geld voor is. willen we dan dat ze hier met een uitkering gaan zitten, onwillig, want ze willen toch terugkeren? dan is de 'goekoopste' oplossing hulp in het terugkeren.

dan kun je natuurlijk zeggen, ja maar help dan zo'n gezin.. Maar we weten die situatie niet.. hoeveel hulp ze nodig hebben, hoeveel keer ze hulp gehad hebben. Je wordt niet zondermeer vanuit een nooit schuldsituatie na een paar maanden direct eruit gegooid. daar gaat een heel traject met een hoop ellende al aan vooraf.

----

ravellie, dat is bijzonder vervelend voor je broer. Al is never een groot woord, het duurt alleen lang, vooral nu er per gemeente een x aantal asielzoekers instromen die een plek moeten vinden. Je broer, heeft neem ik aan dak boven zijn hoofd gelukkig?

Het totaal aantal leegstaande woningen die beschikbaar was in 2013 was ruim 100.000 (en daar zijn dus de niet beschikbare zaken als lange leegstand al vanaf). Woonruimte is er op zich wel beschikbaar,
als je plaats onafhankelijk bent.

als wij ergens al woonachtig en werkzaam zijn, hebben we echter bepaalde eisen, bepaalde gemeente of buurt, bepaalde prijs, bepaalde aantal kamers, of juist een tuin. Het aanbod daarin dat precies voldoet is een stuk kleiner, vooral als je ook nog eens in het segment zit waar plaatsen beschikbaar gemaakt worden voor asielzoekers.

het is krom als je daar tegen aan loopt, maar ook ergens wel begrijpelijk hoop ik?
want je kunt niet eeuwig in een AZC blijven zitten, zeker niet als je mag blijven moet je ergens gaan wonen.

de woonsituatie van je broer is hopelijk niet te vergelijken met een opvang.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:22

Het verhaal dat Turkije wapens levert aan de IS schijnt te kloppen.Er was gister een programma op de t.v. en een Turkse journalist sprak mensen uit een dorp en die vertelden dat er regelmatig grote olie wagens daar reden,die Olie naar Turkije bracht.De olie is afkomstig van de IS.Erdogan koopt de olie maar ruilt het ook tegen wapens met de IS.
Er zijn Turkse journalisten die aan het uitzoeken zijn of Erdogan wapens levert aan de IS.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:36

Dat zeggen de russen al heel lang...dit is politiek om europa onder druk te zetten en dat lukt.

Ook een serie van een Koerd, weet zijn naam niet meer, komt morgen weer...de mensenhandel in de kustdoepen gaan zonder inmenging van politie en regering...een mafiabende die multimiljonair is geworden, smeergelden, verkopen plastic bootjes, nep zwemvesten op straat lachend en wel schouder ophalend..

Nu de grenzen dicht om eerst miljarden te krijgen..de miljoenen vluchtelingen die al in Turkije zijn worden aan hun lot overgelaten, zwerven oo straat. In de kustplaatsen durven de dorpelingen de mensen niet te helpen omdat ze bang zijn opgepakt te worden als mensensmokkelaar, maar de daadwerkelijke daders hebben vrij spel...
Dan zie je een oide Syrische man die om hulp roept van andere landen, roept vol omgeloof uit, "waar zijn de moslims, waarom helpen ze niet? " dat is echt markant, want nee ze helpen niet.
De koerden vechten in Syrie tegen IS, zelfs de vrouwen, dan een handjevol rebellen die zich niet willen omderwerpen, de rest vlucht weg..nu moet Europa grond troepen gaan sturen om te gaan vechten, dus feitelijk buitenlaanders die hun huid schenden, de jeugd rent weg en schopt amok in Europa.

Heel onbegrijpelijk.

Nu moet Eurpoa door Turkije heen om over de grens de vluchteling in leven te gaan houden, transporten met voedsel, water en medicijnen zullen nu MET toestemming van Erdogan over zijn luchtruim moeten gaan vliegen om daar achter een hek mensen te gaan helpen, niet moslims die moslims gaan helpen..

Allemaal zo krom als de neten.

Zie je elke dag weer opnieuw een oude Iman met opgedroogde tranen verdronken onbekenden ter aarde te stellen vol eerbied en met zijn tekening alles administreren voor de nabestaanden, onbekende graven met nummers..als hij het niet meer kan doen, wie gaat het dan doen? Een dagelijks beeld in de dorpen aan de kust, enerzijds mannen lekker aan de the samen en een paar meter verder stopt een busje met lijken en geven voorbijgangers hun aandacht bij het gebed als getuige...

De nieuwe wereld...
De moslim die rijk wordt van de moslim en lachend de dood in jaagt, de niet moslim die alles probeert en alleen kritiek krijgt met rellen en amok, want het duurt zo lang..en als er dan een niet moslim daar weer kritiek op uit, wordt die neergesabelt als racist..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:04

ik snap niet goed waarom je dan specifiek spreekt van moslims jagen moslims de dood in..
want eerder zeg je ook, het gaat om geld, om toegang om wapens..
lang niet alles daar draait om geloof.

zeg je over wo2 ook, de ene christen heeft de andere toen de dood in gejaagd?
dan zijn het toch gewoon, de Duitsers, de Engelsen, De Fransen, De Nederlanders.

ik vind het ook persoonlijk best heel raar dat je onderscheid maakt tussen moslims en alle andere geloven op de wereld die dan 'andere mensen?' zijn als het neerkomt op helpen.

Er lopen daar zoveel conflicten in die gebieden dat het een complex geheel is. Het lijkt alsof je ze kwalijk neemt dat het niet de directe buren zijn die hulp bieden? of bedoel je dat de bijvoorbeeld indonesische moslim moet gaan helpen? En als je de buren bedoelt, realiseer je je dan ook hoeveel conflicten er spelen en hoeveel belangen. Dus dat het wellicht niet zo eenvoudig is om je buurland even te helpen?

wat hielpen wij als Christen nu eigenlijk in WOI, we hadden belang bij om ons niet in het strijdtoneel te mengen, zodat we onze bezittingen in verweggistan makkelijker konden houden en onze handelsbelangen veilig bleven bijvoorbeeld, plus niet geheel onbelangrijk, we waren totaal niet bij machte om ons met een grootmacht als Duitsland te gaan meten.. Stuk minder complex

ook in WO2 hadden we ons neutraal verklaard, alleen had Duitsland daar schijt aan en wandelde binnen.

Waarom betichten we Moslims dat ze daar niet willen 'helpen'.
Terwijl we zelf bij conflicten in ons in oorlogen in directe omgeving, zelf neutraal wilde houden

Natuurlijk roept een syrische man, waarom worden we niet geholpen.. En hulp verwacht je als eerste van je 'eigen' mensen. Dus ja, hij zal in zijn situatie zich in de steek gelaten voelen door 'zijn mensen'. Maar zegt dat niet gewoon iets over de situatie waarin hij zit? of zegt dat iets over 'de moslims'.