Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:41

Ergens zou ik verder willen, maar krijg de beelden niet uit mijn hoofd. De beelden van de rampplek, de man met het aapje, de interviews met dorpsbewoners daar, het politieke getouwtrek (van wie er schuld heeft), de trein, vandaag.............
Het zijn "dubbele" gevoelens. Pijn voor de mensen in deze ramp. Zowel de vliegtuigslachtoffers als de slachtoffers van de oorlog daar... Pijn voor al het leed dat mensen elkaar aan doen. Je kijkt naar de aankomst, en op nos.nl lees je dat er weer een vliegtuig neergestort is (ongeluk, maar wel doden). De separatisten zouden weer 2 Oekrainse jagers neergehaald, de ellende in de Gaza..............

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:42

Begreep dat er morgen nogmaals 72 kisten komen...
Komen alle lichamen/delen naar Nederland?
In dat vliegtuig zaten niet alleen Nederlanders.

ontherun

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:44

Threefingers alle lichamen komen naar Nederland en worden in Hilversum geïdentificeerd. Van hieruit gaan de mensen die niet uit Nederland kwamen dan weer 'naar huis'. In Oekraïne zijn ze alleen geborgen.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:44

ThreeFingers schreef:
Begreep dat er morgen nogmaals 72 kisten komen...
Komen alle lichamen/delen naar Nederland?
In dat vliegtuig zaten niet alleen Nederlanders.

Iedereen komt naar nederland..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:45

Karin schreef:
Wow, wat ben ik toch goed dat ik meeleef... :7

Het zal de verslaggever in mij wel weer zijn dat ik de behoefte voel om het te delen. Gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen op zijn of haar eigen manier meeleven. Als je niet wilt meeleven, dan hoeft dat niet. En als je wel wilt meeleven maar niets wilt delen, dan mag dat ook. :)

Zo'n bericht als dat van jou bedoel ik zéker niet Karin. Zal er ook aan liggen welke persoon het schrijft misschien, maar zo'n oneliner met om 4 uur ben ik ook een minuut stil, daar kan ik vaak niks mee

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:46

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:47

Zit nu alle beelden te kijken van vandaag :(
Hoor net dat nog steeds niet alle lichamen gevonden zijn....vreselijk

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:48

LadyMadonna schreef:
Karin schreef:
Wow, wat ben ik toch goed dat ik meeleef... :7

Het zal de verslaggever in mij wel weer zijn dat ik de behoefte voel om het te delen. Gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen op zijn of haar eigen manier meeleven. Als je niet wilt meeleven, dan hoeft dat niet. En als je wel wilt meeleven maar niets wilt delen, dan mag dat ook. :)

Zo'n bericht als dat van jou bedoel ik zéker niet Karin. Zal er ook aan liggen welke persoon het schrijft misschien, maar zo'n oneliner met om 4 uur ben ik ook een minuut stil, daar kan ik vaak niks mee

Niet iedereen is zo goed met woorden als Karin. Mogen ze daarom dan meteen niks meer schrijven?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:49

sja...home.....ik vond het een mooie gedachte hoor.
Ze zijn allemaal onderweg naar "huis"
Sommigen via nederland en sommigen terug in nederland.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:49

Net een bewoner van het dorpje heel emotioneel horen vertellen: als u (nabestaanden) hier naartoe wilt komen bent u welkom, wij zullen u opvangen, onderdak en eten geven en doen wat we kunnen...
En we hopen dat u ons kunt vergeven...
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 23-07-14 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:50

linnie050 schreef:
Zit nu alle beelden te kijken van vandaag :(
Hoor net dat nog steeds niet alle lichamen gevonden zijn....vreselijk

Dit idd :(

Selena

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:51

Zit nu de beelden te kijken op SBS 6. Word er weer heel erg verdrietig van..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:52

Dat ik goed zou schrijven vind ik een mooi compliment :) maar idd, een ander heeft IMO ook het recht om zich te uiten. Tot vandaag heb ik eerlijk gezegd ook de woorden niet kunnen vinden, heb me ook vooral beperkt tot oneliners op Twitter. :o

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:53

Oke dank jullie wel. Dat is een mooi gebaar van Nederland!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:54

Op het werk hebben we een minuut stilte gehouden. Ook klanten gingen er erg respectvol mee om. Een vriendin van me zat op dat moment in eennmetro in rotterdam en er was een reiziger die er een hoop heisja van maakte... nederland verdiende oorlog. Hij had het ook over zwarte piet enzo hij liep schreeuwend door de metro. En sommige mensen in die metro praatte gewoon door die minuut heen. Nu heb ik maar gezegd, ja. Je moet het voor jezelf doen of je wel of geen stilte wilt houden en zeg er maar niks over. Maar eigenlijk kan ik het niet geloven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:56

LadyMadonna schreef:
Net een bewoner van het dorpje heel emotioneel horen vertellen: als u (nabestaanden) hier naartoe wilt komen bent u welkom, wij zullen u opvangen, onderdak en eten geven en doen wat we kunnen...

Terwijl ze er zelf part nog deel aan hebben.
Mensen hebben letterlijk mensen uit de hemel zien vallen.
Zit effe zonder tekst |(

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:56

Ook heel indrukwekkend.. de tekst die ingegoten staat op de salvator heel toepasselijk (de grootste klok in de Utrechtse Dom)

Citaat:
Mijn naam is Salvator. Ik doe de Tempel, de Marktplaats en de luchten dreunen, de ijzige en onheilspellende duisternissen breng ik in beweging, als ook de koude brengende winden. Met mijn zwaar geluid van de diapason dring ik door de bossen, maar door de zielen van jong en oud met een stevige stem, waarin zoetheid schuilt. Een dergelijke eer was er nog niet sinds dit dak gemaakt is. Geert van Wou maakte mij in het jaar des Heren 1505."

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:58

LadyMadonna schreef:

arme mensen... |( en dat terwijl er in hun land deze week 700 doden zijn gevallen onder de bevolking.Daar is geen stille tocht,ceremonies enzo voor gehouden.We weten het nieteens |(
Je hebt waarschijnlijk ''goede doden'' en ''slechte doden'' |(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:58

LadyMadonna schreef:

Ja dat was in Nieuwsuur. Vond t aangrijpend hoe hij Nederland om vergiffenis vroeg dat de ramp in hun land is gebeurd. Zou die man graag willen zeggen dat we (ik) hem niets kwalijk nemen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:59

Ik ga morgen waarschijnlijk naar Eindhoven om de tweede ceremonie bij te wonen.. denk dat ik het dan ook beter een plek kan geven, ondanks dat ik er niet direct bij betrokken ben. Ik ga morgen vantevoren even een bloemetje halen..

En die mensen in het dorpje.. jeetje wat voel ik met hun mee. Die hebben beelden op hun netvlies staan die ze nooit meer kwijtraken..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:00

R12312 schreef:
Ze kwamen vlak langs mijn stal, dus ook ik ben daar blijven staan om een eerbetoon te geven. Echter wel zowat iemand neergehoekt. Vrouwen naast mij waren erg verdrietig en ineens probeerde een andere dame met mobiele telefoon en vervelende klik om een foto te maken te duwen om er tussen te komen, en ze bleef maar foto's maken ( en dat terwijl er op dat viaduct een hekwerk zit waar je doorheen moet kijken), roept ze ineens, kunnen jullie aan de kant gaan, ik kan zo geen goede foto maken... -:(- -:(- Dus helaas zonder nadenken zei ik: Zeg ga jij ff ergens anders staan met dat vervelende paparazzigedrag van je, beetje normaal respect kan je toch wel tonen. Ze droop wel af.....

Terugweg kwam ik de lijkenwagens weer tegen op de terugweg.

Erg indrukwekkend.

Oeh ik voel gewoon de ergenis in me opborrelen. Goed dat je zo gereageerd hebt, al was het zonder dat je erbij nadacht. ;)

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:01

Zeer, zeer indrukwekkende, droevige beelden op tv.. De foto hieronder vond ik 1 van de slik momenten van vandaag. De stoet met de grote Nederlandse vlag, maar ook Timmermans die een vrouw troostte. Ik ben net toch nog even met het paard de bossen in geweest, moest er even uit.

Afbeelding

foto is bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:01

LadyMadonna schreef:

Ik geloof dat mensen soms vergeten dat dit ook gewoon ouders/kinderen/echtgenoten zijn. Ze zijn menselijk en deze tragedie raakt hen net zo als ons.

De meeste mensen kiezen er niet voor om in een oorlogsgebied te gaan wonen. Laat staan dat ze wensen dat onschuldige mensen oorlogsslachtoffers worden.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:05

geerke schreef:
LadyMadonna schreef:

arme mensen... |( en dat terwijl er in hun land deze week 700 doden zijn gevallen onder de bevolking.Daar is geen stille tocht,ceremonies enzo voor gehouden.We weten het nieteens |(
Je hebt waarschijnlijk ''goede doden'' en ''slechte doden'' |(

Dat is ook wat mij zo in de war maakt nu qua emoties.... Van de ene kant ben je boos, en rouw je om de slachtoffers uit het vliegtuig. Maar dan die dorpsbewoners.... die slachtoffer zijn in een oorlog waar wij nauwelijks weet van hadden. Die slachtoffer zijn omdat het vliegtuig boven hen uit de lucht is geschoten... Mensen spelen dubbel spel, wie is er "goed" en wie is "slecht"? Die mensen leven in oorlog, dat ze dan aan de spullen zitten is voor ons onbegrijpelijk. Maar voor hen? Dat ze volgens ons oneerbiedig met de lichamen omgaan, maar voor hen is het niet mogelijk om een goed georganiseerde stoet van lijkwagens te organiseren... Zijn ze zo door de oorlog? Zijn het "slechte" mensen of zijn ze juist slachtoffer net als de mensen uit het vliegtuig? Die dronken mijnwerker "voor 2 bier mag je het kinder schilderijtje zien wat ik uit het wrak meegenomen heb". Is hij "slecht"? Of is hij ook een slachtoffer van zijn situatie daar?
Ik ken niemand persoonlijk of via via die geraakt is door deze ramp. Maar mij als mens raakt het wel....
En dat voelt weer hypocriet, want hoeveel leed is er niet meer in de wereld. Wat mij dan weer minder raakt? Veel en veel te veel....

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:06

Nikass schreef:
LadyMadonna schreef:

Ja dat was in Nieuwsuur. Vond t aangrijpend hoe hij Nederland om vergiffenis vroeg dat de ramp in hun land is gebeurd. Zou die man graag willen zeggen dat we (ik) hem niets kwalijk nemen.

Heb ik ook gezien, idd zeer aangrijpend, toen hij om vergiffenis vroeg