Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 18:41

sarabande schreef:
Het is symptomatisch voor Wilders en zo te zien ook voor zijn aanhangers dat wanneer hen iets niet bevalt het leugens zijn of onterechte uitspraken.

Zo ook het geval van die ambassadeur van het grootste moslimland ter wereld, Indonesië.

Een van de weinige Moslims die eens reageert op al dat geketter van Wilders op zijn geloof en volk en meteen begint Wilders te janken dat Verhagen daar iets aan moet doen.
Verhagen en Rutte hebben afgesproken dat Wilders zich niet hoeft in te tomen wat zijn uitlatingen betreft, waarom moet Verhagen dan iemand terecht wijzen die zich ook zo uit :?

Heel simpel. Buitenlandse ambtenaren dienen zich te onthouden van commentaar en aanmerkingen op binnenlandse politiek van andere landen. En dienen zeker geen waardeoordeel te vellen over kiezers van democratisch gekozen partijen.
Blijkbaar vond de ambassadeur dit zelf ook, want hij heeft inmiddels zijn excuses gemaakt en gezegd dat zijn woorden niet correct waren.
Ook Verhagen zag dat in en dat was de reden dat hij de ambassadeur op het matje heeft geroepen.

Alet74

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:42

Dat had van mij niet gehoeven. Wilders kreeg gewoon een koekje van eigen deeg. Tenslotte wordt zijn salaris en zijn bewaking ook door ons belastingbetalers betaald; zijn rol is dan niet heel anders dan die van deze ambassadeur.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:04

Alet74 schreef:
Dat had van mij niet gehoeven. Wilders kreeg gewoon een koekje van eigen deeg. Tenslotte wordt zijn salaris en zijn bewaking ook door ons belastingbetalers betaald; zijn rol is dan niet heel anders dan die van deze ambassadeur.

De Nederlandse regering dacht daar duidelijk anders over. Die hebben de ambassadeur netjes de les gelezen en duidelijk gemaakt dat wij niet gediend zijn van bemoeienissen van buitenaf. Ik was zeer in mijn nopjes met zowel Verhagen als de excuses.

Beste mijnheer de ambassadeur,

Wij hebben besloten uw welgemeende excuses te aanvaarden. Maar laat het niet weer gebeuren.

Met vr. groet,

Henk en Ingrid

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:13

Hij heeft naar mijn weten geen excuses aangeboden (ik zou ook niet weten waarvoor), alleen maar aangegeven dat hij beter andere woorden had kunnen gebruiken. Dat is iets anders dan 'sorry' zeggen.

Ik moet er wel om lachen janesmith dat je hier zegt dat 'wij niet gediend zijn van bemoeienissen van buitenaf' terwijl WIlders zich wel bemoeit met Ground Zero. Typisch gevalletje van de ketel verwijt...

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:35

Alet74 schreef:

Ik vind het redelijk grof van je dat je in deze contekst Wilders zijn bewaking noemt. Dat hij überhaupt bedreigd wordt met de dood door vijanden van ons nederlandse politieke- en rechtssysteem is verschrikkelijk. Door deze opmerking krijg ik de indruk dat jij het eens zou kunnen zijn met de dreigementen. Ik hoop van harte dat dat deze indruk een foute is.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:42

Alet74 schreef:
Hij heeft naar mijn weten geen excuses aangeboden (ik zou ook niet weten waarvoor), alleen maar aangegeven dat hij beter andere woorden had kunnen gebruiken. Dat is iets anders dan 'sorry' zeggen.

Ik moet er wel om lachen janesmith dat je hier zegt dat 'wij niet gediend zijn van bemoeienissen van buitenaf' terwijl WIlders zich wel bemoeit met Ground Zero. Typisch gevalletje van de ketel verwijt...

Dat was op uitnodiging van de organisatie. Dat is heel wat anders dan een ambassadeur die hier niet op uitnodiging is!
Appels laten zich nou eenmaal niet met peren vergelijken. -:)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:50

janesmith schreef:
Dat was op uitnodiging van de organisatie. Dat is heel wat anders dan een ambassadeur die hier niet op uitnodiging is!

Nou, de ambassadeur is hier ook niet tegen onze zin hoor. :')
En Wilders is uitgenodigd door een groepje mensen, niet door de regering van de VS.

Om even appels met appels te vergelijken: als ik van een of andere linkse organisatie ben en ik nodig Meneer Pietje Puk uit verweggistan uit om hier de PVV af te kraken op ons jaarlijks congres, dan mag dat dus wel volgens jou? Dan is het geen bemoeien van buitenaf?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:22

Waves schreef:
janesmith schreef:

Nou, de ambassadeur is hier ook niet tegen onze zin hoor. :')
En Wilders is uitgenodigd door een groepje mensen, niet door de regering van de VS.

Om even appels met appels te vergelijken: als ik van een of andere linkse organisatie ben en ik nodig Meneer Pietje Puk uit verweggistan uit om hier de PVV af te kraken op ons jaarlijks congres, dan mag dat dus wel volgens jou? Dan is het geen bemoeien van buitenaf?

tegen onze zin is heel wat anders dan op uitnodiging!

Ja hoor. Ik heb geen enkel probleem met meneer Pietje Puk uit verweggistan om hier zijn mening te komen verkondigen. Wilders is door diverse parlementsleden uit diverse landen uitgenodigd om iets in hun desbetreffende parlementen te zeggen over de Islam. Maar dat is allemaal op uitnodiging. De ambassadeur geeft zijn ongevraagde mening. Zit een groot verschil tussen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:25

Oh, nou bij deze dan, ik had hem uitgenodigd. Nou goed?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:27

Waves schreef:
Oh, nou bij deze dan, ik had hem uitgenodigd. Nou goed?

Wie Pietje Puk of de ambassadeur?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:30

Allebei :+ Ik nodig bij deze iedereen in de hele wereld uit om op mijn uitnodiging te zeggen wat ze willen over Nederlandse politiek. Hoeven we die discussie niet meer te hebben. Ze kunnen een print maken van deze post als bewijs.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:20

janesmith schreef:
De Nederlandse regering dacht daar duidelijk anders over. Die hebben de ambassadeur netjes de les gelezen en duidelijk gemaakt dat wij niet gediend zijn van bemoeienissen van buitenaf. Ik was zeer in mijn nopjes met zowel Verhagen als de excuses.

Beste mijnheer de ambassadeur,

Wij hebben besloten uw welgemeende excuses te aanvaarden. Maar laat het niet weer gebeuren.

Met vr. groet,

Henk en Ingrid

Enige nuance is hier wel op zijn plaats imo. De uitspraken over de PVV-kiezers waren inderdaad niet gewenst. Maar het stond hem wel vrij om de zorgen van Indonesie over hoe Wilders de Islam neerzet, kenbaar te maken. Bron

kanniet schreef:
Ik vind het redelijk grof van je dat je in deze contekst Wilders zijn bewaking noemt. Dat hij überhaupt bedreigd wordt met de dood door vijanden van ons nederlandse politieke- en rechtssysteem is verschrikkelijk. Door deze opmerking krijg ik de indruk dat jij het eens zou kunnen zijn met de dreigementen. Ik hoop van harte dat dat deze indruk een foute is.
Ja hoor, absoluut fout. Want zelfs na tig keer lezen, kan ik niet uit het bericht halen dat ze achter die dreigementen staat.
Wel zie ik een poging om iemand woorden in de mond te leggen die niet gezegd zijn.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:18

Ik vind wel dat die Indonesische ambassadeur wat zorgvuldiger moet zijn met de woorden die hij kiest. Het correcte woord voor mensen die zich aangevallen voelen en die denken dat er onder elke straatsteen een aanhanger van de linkse kerk zit of een terrorist is namelijk dat ze lijden aan PARANOIA, en dat is een WAANstoornis en geen ANGSTstoornis. Maar goed iedereen gebruikt wel eens een fout woord en dan hoeven we niet gelijk te gaan steigeren.

Ik denk dat de ambassadeur wel met angst en beven op dat orenwassen van Verhagen zit te wachten want die stelde
Verhagen schreef:
dat de ambassadeur de zorg heeft verwoord ,,die in Indonesië leeft over het beeld dat de PVV over de islam schetst. Het staat de ambassadeur van Indonesië in een land dat de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel heeft staan, vrij te zeggen wat hij wil''
.

Bron: http://www.nd.nl/artikelen/2010/septemb ... -indonesie

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:14

janesmith schreef:
Maar dat is allemaal op uitnodiging. De ambassadeur geeft zijn ongevraagde mening. Zit een groot verschil tussen.

Wat voor verschil dan? Vrijheid van meningsuiting houdt - lijkt mij - in dat mensen ook ongevraagd hun mening mogen uiten, en niet alleen wanneer het de vraagsteller uitkomt.

Daarnaast... was Wilders dan op verzoek van het staatshoofd / parlement toen hij werd tegengehouden in Engeland? Of het 11-september gebeuren?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 14:15

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 14:54

jantergouw schreef:
Wilders was inderdaad op verzoek van een parlementslid in Engeland. :j

De eerste keer niet :)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 15:07

De eerste keer ook! Bron
Toen was het de regering die hem tegen meende te moeten houden.

Trouwens weer reclame voor de standpunten van de PVV omtrent het keihard aanpakken van Marokkaanse straatterroristjes die lak hebben aan wet en gezag.

Reljeugd verklaart politie de oorlog in Almere

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:12

jantergouw schreef:
De eerste keer ook!
Toen was het de regering die hem tegen meende te moeten houden.

Ja, nu, en, dus? Het enige wat ik uit de diversie dingen kan halen is dat vrijheid van meningsuiting blijkbaar heel rekbaar is: men moet alles kunnen zeggen, behalve als het even niet goed uitkomt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:19

En hier: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7741 ... html?p=1,1

Hele gezinnen worden dan blijkbaar het huis uit gezet.

Wat betreft die ambassadeur begrijp ik niet waar hij het vandaan haalt om zoiets te zeggen, zo'n man moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden.

Het is niet zo dat de betrekkingen altijd ontzettend liefdevol zijn geweest tussen NL en Indonesië en nu sinds de PVV ineens niet meer, maar Indonesie wil Nederland gaan gebruiken als 'gateway to Europe' om op die manier ook de rest van Europa bereikbaar te maken voor Indonesië en andersom.
En daar gaat dat staatsbezoek over.

Dan moeten ze zelf maar nadenken wie nou wat verliest uiteindelijk. Daar heeft die ambassadeur niks mee te maken voorlopig.
Laatst bijgewerkt door Nic op 24-09-10 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 15:20

@Shadow
Waar het vooral om ging is dat er hier uitlatingen gedaan worden als zou Wilders niet op uitnodiging van een parlementslid naar Engeland zijn geweest. Uitlatingen die haaks staan op de werkelijkheid. Maar ze worden met een stelligheid verkondigd alsof ze de waarheid zijn.

Daarom heeft de rechter de Engelse regering ook netjes teruggefloten en duidelijk gemaakt dat men daar niet van een dictatuur gediend is. Zodoende kon Wilders een tijdje daarna weer op z'n gemak Engeland in en is de film Fitna vertoond. Een overwinning voor de vrijheid van meningsuiting derhalve.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:27

jantergouw schreef:
Een overwinning voor de vrijheid van meningsuiting derhalve.

Maar waarom ontzeg je dan die vrijheid van meningsuiting aan anderen met een beroep op allerlei fictieve / gezochte verschillen?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 15:53

Omdat dat nu eenmaal zo afgesproken is.
Het is zeer hypocriet om te stellen dat Wilders niet in New York zijn mening zou mogen verkondigen om dat dan van een ambassadeur in Nederland wel toe te juichen.

Zegt men daarentegen dat omdat Wilders daar wel gesproken heeft, het hier ook zou moeten mogen, dan stel ik daar tegenover dat omdat er in vele Islamitische landen geen kerken gebouwd mogen worden, in Nederland dan maar geen moskee meer toegestaan moet worden. Als je het een toejuicht, dan het ander ook. Niet alleen wanneer het zo uitkomt, want dat is nu precies wat de verdeeldheid van Nederland momenteel tot gevolg gehad heeft.
Zelfs Eberhard van der Laan heeft enkele dagen geleden bevestigd dat het voortrekken van de Moslims in Amsterdam door Cohen, grote problemen veroorzaakt heeft.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:56

kanniet schreef:
Alet74 schreef:

Ik zie niet wat daar grof aan is. Ik bedoel hiermee te zeggen dat hij veilig over straat kan met dank aan de Nederlandse staat slash belastingbetaler, dat hij daarnaast in de Tweede Kamer zit en als zodanig (een deel van) het Nederlandse volk vertegenwoordigt en hij in die zin niet anders is dan de ambassadeur waar het hier over gaat. Ik zeg in mijn post niets over mijn standpunt ten opzichte van de dreigementen en vind het in mijn plaats niet netjes dat jij dit zo opvat. Je kunt ook eerst vragen hoe ik het bedoel voordat je zo uit de hoek komt. Maar ik zal het je niet kwalijk nemen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 23:55

jantergouw schreef:
Omdat dat nu eenmaal zo afgesproken is.
Het is zeer hypocriet om te stellen dat Wilders niet in New York zijn mening zou mogen verkondigen om dat dan van een ambassadeur in Nederland wel toe te juichen.

Dan is het omgekeerde dus ook even hypocriet.... Sorry, inkopper.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 11:05

Het grote verschil is dat Wilders in New York niet namens Nederland, of de Nederlandse regering, sprak. De bewuste ambassadeur spreekt wel namens Indonesië en de Indonesische regering. Bovendien gaf hij ook nog eens een oordeel over de PVV kiezers en niet alleen over Wilders.