veneri schreef:Ik zeg niet dat we het slecht hebben in NL, maar het wordt wel steeds duurder,onbetaalbaarder. Afbraak van sociale voorzieningen omdat het geld ergens anders voor nodig is,vaak ten koste van de mensen die het moeilijk/financieel krap hebben.
Een woningmarkt die op slot zit door (in mijn ogen) stikstof-onzin.
En dan nog alle instroom die het qua bovenstaande nog lastiger maakt.
Daarnaast heeft een groot deel van die instroom eigenlijk geen hulp nodig (en ik zeg niet dat ze het niet verdienen,of minder zouden zijn dan nlers).
De verantwoordelijkheid voor die mensen ligt allereerst bij hun eigen land en regering. Net als hoe het hier is (of zou moeten zijn).
De mensen die binnenkomen en hulp nodig hebben zijn welkom,maar ik vind wel dat daar voorwaarden aan verbonden moeten worden, en niet de rest van hun leven op de bank in de bijstand zitten en geen woord nl spreken.
Ten eerste krijgen de mensen die niet mogen blijven überhaupt geen woning toegewezen. Die zitten in tijdelijke opvanglocaties. En hun regeringen doen niks want die boeit het ook niet of mensen leven of niet. Voor heel veel overheden / dictators / mensen is een random mensenleven weinig waard. Wat niet weg neemt dat ik zelf ook vind dat mensen die geen kans hebben op een verblijfsvergunning veel sneller (max paar maanden) weggestuurd moeten worden. Al is het alleen maar omdat het voor hun ook niks is om in onzekerheid in ons kikkerlandje te moeten wachten.
De woningmarkt zit zeker niet enkel op slot door het stikstofprobleem. Dat probleem wordt trouwens ook al jaren in stand gehouden door voorgaande kabinetten die het niet constructief aanpakten en het voor zich uit schoven. We moeten ons aan Europese wetten houden dus we kunnen niet doen alsof het niet bestaat.
Er speelt echt veel meer dan enkel migratie en stikstof. Mensen wonen bijvoorbeeld veel meer alleen / gescheiden van elkaar. Vroeger woonden mensen met hun partner en kinderen. En opa en oma woonden ook in hetzelfde huis. Maar tegenwoordig wil iedereen (ook ik) een eigen huis. Maar er zijn te weinig betaalbare huizen voor kleine / eenpersoons huishoudens.
Tevens is er ook gewoon weinig ruimte in Nederland om te bouwen. En het regelen van een vergunning is ook een crime. Je moet overal toestemming voor hebben. En als dan alles rond is moet je nog personeel zien te regelen...
Ik wens die mensen veel succes om bouwvakkers te vinden met een Nederlandse etniciteit. Dat zijn vaak polen, bulgaren, hongaren etc. Die ook weer woningen nodig hebben trouwens. Wij hebben als land nou eenmaal migranten nodig voor het werk wat wij anders niet ingevuld krijgen.

lang niet iedereen is zelf schuld aan zijn financiele sjit. Helaas ken ik meer mensen die niks kunnen doen aan hun ellendige situatie dan mensen wiens "eigen schuld" het is. Wat ik overigens een rot term vind omdat best wat mensen nooit een echte financiele opvoeding hebben gehad.
.
we zullen het zien