Benzz schreef:pien_2010 schreef:Eens.
Laat ik het anders formuleren:" iedereen had en kan weten dat we aan de vooravond staan van hoopjes problemen als het gaat om milieu problematiek (pfass, biodiversiteit bv) en opwarming van de aarde".
Dat mensen het niet willen weten en hun"kop in het zand stoppen" dat is een keuze. Net als de rug toedraaien naar de wetenschap en de goede journalistiek en de riooljournalistiek cq journalistiek die maar wat verzint de rug toe te draaien.
Dat zijn allemaal keuzes.
Ook het gevolg van het onderwijs of meer het tekort aan kwalitatief onderwijs. Als je vd week weer leest dat een groot gedeelte van de MBOers moeite hebben met lezen en vooral begrijpend lezen, is dat best wel schrikbarend. Mijn nagelstyliste die tijdens corona tijd dingen echt niet kon begrijpen. En daarna er in is blijven hangen.
Het onderlinge haatzaaien wat door diverse politici gedaan wordt. Het is gewoon een beetje droevig. Vind ik dan he!
Dit stukje gaat ook over het feit dat veel mbo'ers laaggeletterd zouden zijn omdat ze hun diploma halen met een onvoldoende voor Nederlands.
https://www.rtl.nl/rtl-nieuws/artikel/5383202/inspectie-6000-mboers-behaalden-diploma-als-laaggeletterd
Dat je dan laaggeletterdheid zou zijn vind ik dus onzin. Op alle middelbare school examens niveaus wordt Nederlands als moeilijkste vak beschouwd.
Van de vmbo'ers slaagt zo'n 18% met een onvoldoende voor Nederlands. Bij havo en vwo is dit zelfs zo'n 22%.
Daaruit maak ik op dat 20% van de Nederlanderse jongeren wat moeite heeft met de Nederlandse taal. Ongeacht hun leervaardigheid of intelligentie niveau. Bijzonder is dat op Engels vaak zeer goed wordt gescoord ongeacht het niveau. Dat gaat je dus niet lukken als je begrijpend lezen niet onder de knie hebt, want dat moet je op je Engels examen ook kunnen.
Thierry Baudet heeft ook aan de universiteit gestudeerd. In mijn optiek zegt een opleiding dus niets over iemand zijn rationele denkvermogen...