enzino schreef:De aarde vergaat in 1980 mits we iets doen. Toen deden we niets, en 1980 kwam en ging. Het jaar 2000 werd het toen, toevallig zo'n mooi rond getal, dat de polen ijsvrij zouden worden. Nobelprijs voor dit idee! Maar ook 2000 kwam en ging. 2020 dan, dan zou de aarde echt vergaan mits we iets doen. Kwam en ging. En wat is nu het jaar dat de aarde vergaat? Laat me raden, het ligt iets van 10-20 jaar in de toekomst, we moeten nu wat doen, en elke paar jaar schuiven we het jaar weer iets verder zodat we nooit fout zitten.
Over struisvogels gesproken.
Al heel lang wordt gewaarschuwd over de opwarming van de aarde. Het zijn "de laatste der monikanen" die denken "na mij de zondvloed".
Nu daar kun je op wachten:
1. De aarde is al 1,1 graad opgewarmd en dat heeft veel gevolgen https://scientias.nl/de-aarde-is-al-11- ... opgewarmd/ ik citeer uit het rapport van science
Citaat:
Gevolgen
In hun rapport waarschuwen deskundigen ook nogmaals voor de grote gevolgen die de opwarming van de aarde heeft en die op talloze plaatsen nu al gevoeld worden. Zo neemt de kans op hittegolven toe. En daar kregen we in 2019 een voorproefje van. Op talloze plaatsen in Europa, maar ook in Australië, India en Japan werden recordbrekend hoge temperaturen genoteerd. En hittegolven eisten hun tol. In Japan alleen al leidde een enorme hittegolf bijvoorbeeld tot meer dan 100 sterfgevallen en nog eens 18.000 ziekenhuisopnames. En terwijl Australië en delen van zuidoost-Azië worstelden met droogte, hadden andere gebieden juist te maken met soms fatale overstromingen. Verder vonden er grote en vernietigende branden plaats in de Amazone en Australië. Ook braken er branden uit in het Arctisch gebied, iets wat voorheen extreem zeldzaam was. Ook de voedselzekerheid kwam verder in het gedrang. Met variaties in het klimaat en extreme weersomstandigheden als de belangrijkste drijvende krachten achter voedselonzekerheid, zagen onderzoekers het aantal mensen dat honger lijdt recent voor het eerst in jaren weer toenemen.
2. Met name een laag land als Nederrland loopt direct risico op enorme overstromingen in de toekomst
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... erandering .
Citaat:
De Nederlandse klimaatrisico's volgens het KNMI zijn een stijgende zeespiegel, meer droge lentes en zomers en meer extreme zomerse buien. Om de gevolgen van klimaatverandering zo klein mogelijk te houden, moet de overheid maatregelen tegen klimaatverandering nemen.
Je redenatie is zo vreselijk fout, zo naïef en zo slecht voor onze toekomstige generaties. Onbegrijpelijk die struisvogel politiek.
Kijk 40 jaar geleden hoorde ik al bij de mensen die waarschuwden voor de toekomst (zie ook rapport dat Janneke aanhaalt van de club van Rome). Ik had er begrip voor dat een klein groepje met dit onderwerp bezig waren want het was een ver van mijn bed show voor de meeste. Maar die ver van mijn bed show is allang voorbij. Het is niet voor niets dat wereldwijd links, rechts en midden keihard onderhandelen en bezig zijn om de opwarming van de aarde terug te dringen. Op een groepje extremisten na, die nog steeds geblinddoekt rond loopt.
Het ergste is dat die opwarming van de aarde zo urgent is, dat andere belangrijke onderwerpen als plastic soep die zo aanwezig is→ zo zeer zelfs dat ook ons water en voedsel meer en meer plastic bevat→ e.a te weinig aandacht krijgt
De mens is een vies vervuilend wezen (ik ook hé!!) die zich kapot moet schamen dat ze zo slordig met onze aarde omgaat.
Enfin wie niet horen wil moet voelen en moet op de blaren zitten. Reken maar dat dit gaat gebeuren. Zie overstromingen wereldwijd, zie de lange droogtes wereldwijd etc etc. Hoe je daar je ogen voor kunt sluiten en die kul van mensen kunt geloven die alles ontkennen→ onbegrijpelijk. Slaap lekker Enzino en doe vooral mee met die struisvogel politiek. De pot verwijt de ketel.
Het vergaan van de aarde, daar heb ik het niet over, ik heb het over hele grote problemen die grote groepen mensen direct zullen raken tgv de opwarming van de aarde.