Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quartel schreef:Ik heb niet alles gelezen want jullie zijn gewoonweg niet bij te houden.....niet verkeerd bedoeld trouwens.
Ik vond het raar....al die auto`s op een lege A2........hoe goed was dat wel niet geregeld!!!
Het idee dat in iedere auto een lichaam lag maakte dat ik me verantwoordelijk voelde op de een of andere manier.
Ik moest eigenlijk weg.......moest maar kon niet.....Pas toen ik zag dat alle auto`s ongeschonden in Hilversum aan waren gekomen kon ik pas de deur uit op de een of andere manier.
Ik ken die mensen niet eens maar het is wel confronterend met wat ooit voor mij geweest is.
Gelukkig (hoe hypocriet misschien dan ook) geen kinder kistjes.
Steeds als ik me bedacht hoe ik me zou voelen als er iemand bij zou zijn die mij dierbaar is schoot ik vol.
Maar joh....dacht ik.....je kent ze niet eens.......nee, ik ken ze niet maar het zijn wel mensen zoals jij en ik en dat maakt het zo zuur. Ik moest me echt gewoon bij vlagen beheersen.
Ik mag hopen dat de nabestaanden zich enigszins gesteund zullen voelen door al het respect wat getoond werd.
De brandweer mannen langs de A27 met hun zelf gemaakte half-ladder vlag.......
De vrouw die met tranen over haar wangen daar stond met haar kind......
De man die nog even snel een kruisje sloeg en direct weg moest springen voor de aankomende stoet....
De bloemen die gestrooid werden......
Het applaus omdat spreken gewoon niet kon.....
Auto`s die aan de overkant gewoon stil stonden....langzamer gingen en wagens die gewoon alles stil zette......
Nederland leek weer even op 1 lijn te staan....zo vaak komt dat niet meer voor helaas.
Ik hoop van harte dat de overige lichamen minstens zo veel respect krijgen als we vandaag hebben mogen zien.
Maar....als je dan in de ochtend door je eigen dorp heen gaat en je ziet een rouw auto voorbij komen dan denk ik wel......er zijn er zoveel meer.....er zijn zo veel meer dingen die gebeuren waar we gewoon geen weet van hebben, niet bij stil staan....of niet willen zien...
Laat dit een beetje realiteit terug brengen zodat we meer moeite kunnen nemen bij meer dingen stil te staan........laat het een klein beetje een doel hebben.
Deijs schreef:klinkt misschien heel raar maar ik had sterk het gevoel dat ik de hele ceremonie moest uit kijken, voelde als een soort plicht ofzo... dat ik toch nog niets kon doen.
LadyMadonna schreef:Verder heb ik wel wat moeite met berichten die eigenlijk zeggen: kijk eens hoe goed ik ben dat ik mee leef.... (Berichten als/ ook ik ben stil om 16.00)
Ik ben dat ook geweest, maar dat hoef ik toch niet op fb of Twitter te gooien?
Karin schreef:Deijs schreef:klinkt misschien heel raar maar ik had sterk het gevoel dat ik de hele ceremonie moest uit kijken, voelde als een soort plicht ofzo... dat ik toch nog niets kon doen.
Nou ja, dat gevoel had ik ook een beetje... Concreet kunnen we niets doen, alleen meeleven. En iedereen die daar behoefte aan heeft doet dat op zijn of haar eigen manier.
Net allemaal filmpjes zitten kijken op de NOS-site. Mijn moeder hield me via Whatsapp op de hoogte waar de stoet was, maar als je daar dan later de beelden van ziet... Brandweermannen langs de snelweg, rijen mensen langs de Utrechtseweg vanaf de A27... Dat doet je wat. Mij iig wel.
R12312 schreef:Ik moet trouwens wel zeggen dat het werkelijk top geregeld was, en dat terwijl het zo kort dag was! Er zal vast wel een rampenboek ergens liggen, maar dan nog.
Karin schreef:Wow, wat ben ik toch goed dat ik meeleef...![]()
Het zal de verslaggever in mij wel weer zijn dat ik de behoefte voel om het te delen. Gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen op zijn of haar eigen manier meeleven. Als je niet wilt meeleven, dan hoeft dat niet. En als je wel wilt meeleven maar niets wilt delen, dan mag dat ook.