Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:29

Die vraag heb ik ook al steeds.
Wat valt er in dat huis nog te zoeken?
Stonden zijn spullen daar dan nog gewoon. zo ja, dat klopt niet echt. Dan was hij naar mijn idee al langer van plan die dag er een einde aan te maken.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:38

Dat vroeg ik mij dus ook af. In een leeg huis valt niets meer te zoeken.
Als zijn spullen nog in huis stonden dan komt er maar een gedachte bij mij op, hij heeft dit van tevoren beraamd.
Wou een einde aan zijn leven maken en het koningshuis ook betrekken hierin.
Hij reed zonder gordel op de mensen en naald in en had een draaiboek in de auto liggen, waarschijnlijk hoopte hij al dat hij niet zou overleven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:39

Als je het interview met de burgemeester hoort dan heeft hij per 1 juni de huur opgezegd.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:41

Dat klopt dan niet met de steeds eerdere berichten.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:47

Er werd de afgelopen dagen overal gezegd dat hij per 1 mei de sleutel moest overdragen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:49

Inderdaad en dat Op 1 mei de nieuwe bewoners het pand zouden betrekken.
1 juni lijkt logischer, maar waarom dan eerder steeds 1 mei in eerdere berichten?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:54

Voor jullie speculaties is het goed even naar Pauw en Witteman te kijken. De link staat door mij gegeven op de vorige pagina.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:01

Waarom zou wat daar verteld worden ineens wel waar zijn en de eerdere berichtgeving niet?
Media draait soms ook zo dat het beter uit gaat komen, ja ook de media van de overheid.
Mensen moeten soms geloven wat hen beter uit komt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:13

Burgemeester van Huissen is er imo nauw bij betrokken geweest in tegenstelling tot de Telegraafjournalisten.... maar geloof wat je wil geloven zou ik zeggen en speculeer er lustig op los :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:15

Alsof die burgermeester alles goed heeft. Als je een beetje een slimmerik bent zoals je naam wil doen beweren weet je ook dat de overheid ons in de media ook bespeelt.
Niet alleen de telegraaf gaf deze datum, maar ook andere kranten en media, zoals de NOS, die het dan volgens zeggen van de huisbaas hebben.
Dus speculeren, nou nee.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:29

Prima, van mij mag je hoor. :D Ik heb eerlijk gezegd ook mijn bedenkingen bij die burgemeester (ken hem idd persoonlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:03

1 mei of 1 juni, is dat belangrijk? Die vent was heus niet van plan zijn spullen op straat te zetten toen hij zijn appartement uit moest vanwege niet kunnen betalen van de huur.

Die kerel had al jaren problemen en daarom zegt de omgeving ook graag zo braaf dat het zo een rustige, nette man was, wat teruggetrokken. Een neusje verder kijken en zien dat die man een sociaal probleem was, dat hij wellicht in een groot sociaal isolement verkeerde en dat hij door zijn "anders" zijn nergens aansluiting kon vinden in de maatschappij.

Heel makkelijk om in deze ego maatschappij er tussen uit te vallen en dan met zijn allen roepen, "hoe kan dat nou, wat een gek". Er moet heel wat aan vooraf gaan eer iemand zo gek wordt dat hij zich zelf op een feestdag, waarin het volk zo leuk feest viert met elkaar, te pletter gaat rijden. Dat iemand door geldgebrek en aanpassingmoeilijkheden omdat het steeds weer fout ging, in een gat valt en dan een familie die met een gouden lepel in de mond is geboren, vrolijk van een hele grote berg belastingcenten in deze crisis staat te zwaaien. Zo een swiftje kan natuurlijk een zo zware bus niet laten verongelukken.

Heel erg wrang dat die mensen in de weg stonden, dat die man zijn hersens zo mistig waren dat hij niet na dacht dat hij anderen in de dood mee zou sleuren.

Voor mij was het gewoon een zelfmoord aktie. Zo super triest van al die mensen.

De koninklijke familie ziet nu ook dat er mensen zijn die heel erg aan de grond kunnen komen te zitten en tot zulke daden kunnen komen.

Wel makkelijk om meteen van een aanslag te gaan praten, maar volgens mij, ik speculeer even, mag dat??, was zijn woede gericht tegen de maatschappij, tegen het nederlandse stelsel en de koningin vertegenwoordigt die en hij was van plan zich te pletter te rijden tegen haar bus onder haar ogen om haar iets duidelijk te maken, ipv tegen een boom aan te knallen en anoniem de dood in te gaan.

Verder is het natuurlijk logisch dat een agent zo een bestuurder meteen verhoort op het moment dat er nog aanspreekbaarheid was. Dat is zijn werk, meteen duidelijkheid. Die kerel zei misschien ook wel iets, misschien was hij teleurgesteld dat het was mislukt en zo een agent springt daar natuurlijk meteen op in door te vragen.

Koninginnedag wordt nooit meer zoals het ooit was, nooit meer en dat is super zuur.

Mensen die aan de kant staan met vlaggetjes om de koningin te groeten en dan moedwillig worden overreden is niet te begrijpen, zo een agressie, zo een haat, zo een afgrijzen van het leven dat die man moet hebben gehad. Zo erg dat je daar dan de dupe van moet worden.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:10

waauw, erg mooi gezegt!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:31

Russel heeft perfect verwoord wat ik ook denk...
En vreselijk dat dit gebeurt is.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:32

Goed gezegd Russel!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:49

En een complottheorie is ook al weer opgedoken (hij bewoog z'n arm nog nadat hij tegen dat monument geknald is, en volgens dit stuk zou dat niet kunnen), Karst Tates is neergeschoten:

http://www.kovandijkvertelt.nl/?p=3086

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:52

Tja ik heb zelf op beeld gezien dat hij zijn armen nog bewoog dus dit gaat voor mij zoiezo niet op.
Ook op internet zijn de beelden te zien dus dat hij nog leefde staat voor mij vast.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:55

Die theorie is er al vanaf dag 1.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:57

Russel, knap verwoord.
Deze man zal zwaar depressief zijn geweest en misschien ging het al veel langer niet goed met hem...

Hoeveel mensen hebben in deze situatie hun kopje in het zand gestoken? is er hulp aangeboden?

Wie zal het zeggen..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:58

Er zijn inderdaad bewegende beelden....
Hij zat wel voorover gebogen in de auto toen die op de naald in reed, dus helemaal 100% is hij niet geweest. Ook wel logisch als je ziet hoe de Astijl naar achteren gezet is en hoe het voorraam eruit ziet...

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:06

Ik was erbij, ik stond naast de naald en ik heb geen schoten gehoord. Voor mij gaat dat er ook zeker niet in.

En dat voorover zitten is voor mij logisch als je zien hoe de passagierskant (eigenlijk zijn hele auto) in elkaar zit en als je bekijkt wat voor klappen die gehad heeft...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:07

Die schoten zouden gedaan kunnen zijn bij de eerste afzetting, voordat hij de eerste mensen ramde om hem te stoppen?
Maar ik geloof dat ook niet zo. Zouden er dan niet meer kogelgaten in de auto moeten zitten, want met 1 schot raken ben je een erg goede schutter.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:11

Ooh wat een onzettende onzin van die schoten weer...
Weet je wat ik denk, dat hij door aliens ontvoerd is geweest die tegen de monarchie waren en hij is gehersenspoelt...
Daarom heeft hij dit gedaan..
En weet je waarom ik dat denk? Er is een boek over buitenaards leven gevonden in de bibliotheek waar hij vorige week nog is geweest...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:12

Hihi, schrijf dat even naar geen stijl, staat het straks op de site :D

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:13

Mooi verwoord Russel!