irmaz schreef:Kinke schreef:dat wordt ook geprobeerd, maar past niet in de planning dus wordt niet toegepast.
Waarom denk je dat boeren boos zijn...
Naar de rechter brengen?
Aan boosheid alleen heb je niks. Actievoeren en hopen dat iemand komt helpen lijkt me ook niet heel effectief. Zorg dat het probleem duidelijk wordt, er lopen nu zo veel dingen door elkaar wanneer het op agrarisch aankomt; Stikstof, dierenwelzijn, zooönoses, bestrijdingsmiddelen, stankcirkels, biodiversiteit, .....
De mensen in de stad hebben geen idee waar de huidige plannen precies voor zijn en denken (volgens mij) inmiddels dat boeren opruimen alle problemen oplost en dat het niet uitmaakt welke agrarische tak je pakt.
In het plan dat een paar dagen geleden gepresenteerd is voor het groene hart en brabant, gelderland en wordt gemeld dat vrijkomende fosfaatrechten verhandelbaar moeten blijven, welke groep heeft daar voordeel bij?
Waarom zouden mensen dat in de stad denken?
Die maken het beleid niet.
Dit is Nederlandse en Europese politiek. Zij bepalen en voeren het afgesproken beleid uit.
Dat gelul over Randstad en stedelingen vind ik echt bullshit.
Dit moet politiek opgelost worden. Door met name goed lobbyen. En de publieke opinie positief beïnvloeden.
Maar als ik die boeren hoor en zie van Farmers Defence, werkt dat voor mij averechts.