Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:43

En behalve dat Detour, hoe vaak blijkt niet achteraf een verklaring onjuist te zijn... :)

Edit: behoorlijk wat typo's weggehaald. Ligt een kat op m'n arm :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-05-09 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:43

Niks onder ede, daar is geen sprake van, maar het zou mij niet verbazen als de man in (klinische) shock was.
Iemand die in shock is, is vaak wel helder en beseft dat hij aan het doodgaan is. En volgens mij spreken stervende mensen oha de waarheid.

Amy77

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:45

Mijn beste vriend is agent, er was een zware vechtpartij in de kroeg, hij moest een verklaring afleggen van het gebeurde en als agent zijnde sta je altijd onder eed..he gets, hoe leg ik zoiets uit haha

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:45

Amy77 schreef:
nee, ik bedoel de agent legt zijn verklaring af onder ede, zoiets kan en mag je niet verzinnen..dat dat soort dingen wel gebeuren bij corrupte agenten, ja das weer een ander verhaal ;)

Dan is het toch meer waarschijnlijk dat dader lief geen realiteitsgebonden antwoord geeft.

Zijn antwoord kan gebonden zijn aan de status die hij wilt verkrijgen, Zijn antwoord kan gebonden zijn aan zijn realiteitsbeleving die hij op dat moment beleefd, enz enz. Geen speculaties maar uitleg wat ik al heel de tijd probeer te zeggen maar toch niet lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:46

Ik twijfel ook niet aan de uitspraak van de agent, zou ook niet nodig moeten zijn.
Hoop van harte dat ze nog een afscheidsbrief vinden oid, maar dan zou die al gevonden moeten zijn lijkt me.
Iemand bekend met zijn huiszoekingen of er nog iets uit is gekomen want daar heb ik niet echt veel ove rgehoort nog.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:47

Daar hebben ze toch niks gevonden qua motieven, wapens, etc?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:48

Ja absoluut mee eens Katia..toch DENK IK, dat zijn actie een zelfmoordactie was en wel de waarheid sprak, anders hoef je het niet zo en publique een statement te zetten pp deze walgelijke zieke manier..

Ik heb geen idee Chiqa, struin internet al af, wil ook graag weten of de auto al onderzocht is, onbestuurbaar bv na rijden door eerste afzetting, gezien zijn mikpunt de Naald was en zeer waarschijnlijk toch andere plannen had, ook al kwamen die niet meer goed uit.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:50

Als hij een internetaansluiting had of een PC moeten daar toch wel sporen op te vinden zijn, ook omdat hij er toch serieu smee bezig was en het draaiboek had.
Amy de auto hebben ze niets bijzonders in ontdekt, die hebben ze compleet gestript heb ik ergens gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:56

Amy77 schreef:
Ja absoluut mee eens Katia..toch DENK IK, dat zijn actie een zelfmoordactie was en wel de waarheid sprak, anders hoef je het niet zo en publique een statement te zetten pp deze walgelijke zieke manier..

Als juist de maatschappij is waar hij zo boos op was, kan ik me ergens best indenken waarom hij ervoor koos voor de ogen van die gehele maatschappij te sterven.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:57

Nouks schreef:
Amy77 schreef:

Als juist de maatschappij is waar hij zo boos op was, kan ik me ergens best indenken waarom hij ervoor koos voor de ogen van die gehele maatschappij te sterven.

Nou ikke dus niet.
Der staan daar duizenden onschuldige mensen die er niks mee temaken hebben!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:59

Nouks schreef:

Vidn het niet bepaald passend bij het image van een einzelganger eigenlijk, jij wel?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:59

AH dank je Chiqa, was erg benieuwd..
En er was ook geen nieuwe woonruimte al gehuurd he? 1 mei zou nieuwe huurder komen he, dan zou je denken als hij niet zelfmoord wilde plegen, zijn huis al ontruimt was...dus er moesten vast nog spullen vam hem staan, anders is het logisch dat ze niets konden vinden.

Vind het zo triest voor zijn ouders ook.

Zeker weten Nouks, dat kan ik voor personen die zo ontzettend de weg kwijt zijn en niet kunnen omgaan met emotionele zaken ook voorstellen, wanhoop kan mensen tot rare daden drijven, voorstellen wel, begrijpen niet..maar ging mij er meer om of hij wel of niet de waarheid spral met zijn doel voor ogen te hebben het Koninklijke huis schade te berokkenen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:03

Tamara21 schreef:
Nou ikke dus niet.
Der staan daar duizenden onschuldige mensen die er niks mee temaken hebben!!!!!!!!

Er bestaan wel meer mensen die alle schuld op andere schuiven. Alleen hun hebben pech en andere niet.
Nooit komt het door hun eigen gedragingen.
Ik zeg niet dat het bij deze man zo was. Maar ik las dat hij ontslagen was met iets met een heftruck.
Kan ik me voorstellen in deze tijd.
Maar in de krant stond laatst dat er nog steeds te kort was een mensen in de zorg en beveiligers. Waarom daar dan ontslag?
Omdat hij toch een beetje vreemd was? Dat het een persoon is die overal schuld zoekt, behalve bij zichzelf?
Dan is het misschien al beter te begrijpen waarom hij onschuldige mensen om ver rijdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:05

Zou heel goed kunnen Kazary mss worden we daar nog wel over geinformeerd waarom hij ontslagen is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:09

Chiqa schreef:
Ik twijfel ook niet aan de uitspraak van de agent, zou ook niet nodig moeten zijn.
Hoop van harte dat ze nog een afscheidsbrief vinden oid, maar dan zou die al gevonden moeten zijn lijkt me.
Iemand bekend met zijn huiszoekingen of er nog iets uit is gekomen want daar heb ik niet echt veel ove rgehoort nog.

Mijn neef stuurde ze per post vlak voor zijn zelfmoord naar vrienden.... Dus die kunnen nog best boven water komen. Bovendien weet je niet of ze gevonden zijn. Dat de politie het niet meldt wil nog niet zeggen dat er niets is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:11

De meeste mensen laten helaas geen briefje achter... (maar goed aan de andere kant: niet alle zelfmoordbriefjes zijn verhelderend helaas, heb er een paar gelezen waardoor je alleen maar meer vraagtekens kreeg omdat diegene zo in de war was (volledig eigen wereld), en ook zo verwarrend schreef).
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-05-09 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:12

Ik heb het niet bijgehouden/bijgelezen..
Maar wéér 1 dode erbij!?

Hoe dat zo?
Wanneer??

;(
Laat t ophouden..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:13

gisteren Nancy, een lid van de marechaussee (hoe schrijf je dat?) en de dader, maakt het aantal op 7 doden..althans, of nu.nl heeft zijn site niet up to date wat ik wel hoop, zijn al 6 teveel.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:14

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:15

Van de dader wist ik het,,
Van de marechaussee niet..

Jeetje wat een drama ook ;(
En die vent kan niet meer gestraft worden,, dat maakt het helemaaal... :(

Ik zal t artikel even lezen :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:20

Nou over zijn baan is ook niet echt veel duidelijk.
Eerst was hij beveiligings beampte, daarna heftruck chauffeur en gister hoorde ik in het nieuws weer (weet niet meer op welke zender) dat hij bij een postbedrijf werkzaam was.
niet dat dat er nu nog allemaal veel toe doet.

Heeft iemand nog gehoord hoe gister de bijeenkomst dienst verlopen is??

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:09

Ik begreep dat hij ontslagen was als beveiligingsbeambte en erna zou hij voor Interlanden gewerkt hebben, dat is een onderdeel van de Deutsche Post. Daar distribueren ze foldertjes. Dus het kan best zijn dat hij daar met een heftruck werkte en ook bij een postbedrijf werkzaam was.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 01:11

Hier (filmpje Pauw en Witteman) is veel te horen over de dader... er zijn nogal wat verhalen hier die niet kloppen... vanaf 14.15 zie je een verklaring van de burgemeester van Huissen. Trouwens de hele uitzending is interessant. (Anky ook nog)

http://player.omroep.nl/?aflID=9395782

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 01:23

Wat ik niet snap...ze hebben huiszoeking gedaan. Maar hij had zijn huis toch juist helemaal leeg gehaald? Hij zou toch de sleutel net overdragen?