Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:Benzz schreef:Bart van den Brink als Minister op Asiel en Migratie, dat kan er weleens voor zorgen dat de wetten van Faber er niet door gaan komen. Interessante keuze.
de plannen zijn toch in het coalitie akkoord vastgelegd?
veneri schreef:Het hele sociale stelsel wordt onderuit geveegd, zodat het geld uit de schatkist (wat daar toch voor zou moeten zijn) aan de bodemloze put van oorloghitserij en asielzoekers kan worden uitgegeven.
Alsof de asielzoekers ons land gaan redden van ....?
Ik zie een heel groot deel een uitkering genieten,niet de moeite doen om de taal te leren, scholing te volgen,of te solliciteren.
Waarom zouden ze ook, nederland is voor hen luilekkerland.
Terwijl de mensen die door ziekte of leeftijd niet kunnen werken, op alle manieren naast de pot pissen.
En zo ook de mensen die wel werken,maar voornamelijk de (net onder)jan modalen die nergens recht op hebben en geen steek verder komen dan iedere maand de vaste lasten te betalen.
waar doen we het nog voor in nl, iets opbouwen zit er niet meer in.
veneri schreef:Het hele sociale stelsel wordt onderuit geveegd, zodat het geld uit de schatkist (wat daar toch voor zou moeten zijn) aan de bodemloze put van oorloghitserij en asielzoekers kan worden uitgegeven.
Ik zie een heel groot deel een uitkering genieten,niet de moeite doen om de taal te leren, scholing te volgen,of te solliciteren.
Dan heb je het toch ook niet helemaal begrepen. veneri schreef:Het hele sociale stelsel wordt onderuit geveegd, zodat het geld uit de schatkist (wat daar toch voor zou moeten zijn) aan de bodemloze put van oorloghitserij en asielzoekers kan worden uitgegeven.
Terwijl de mensen die door ziekte of leeftijd niet kunnen werken, op alle manieren naast de pot pissen.
En zo ook de mensen die wel werken,maar voornamelijk de (net onder)jan modalen die nergens recht op hebben en geen steek verder komen dan iedere maand de vaste lasten te betalen.
fransje23 schreef:veneri schreef:Het hele sociale stelsel wordt onderuit geveegd, zodat het geld uit de schatkist (wat daar toch voor zou moeten zijn) aan de bodemloze put van oorloghitserij en asielzoekers kan worden uitgegeven.
Moeten we af gaan wachten of er misschien toch oorlog komt?
Bij WO2 is dat niet helemaal goed bevallen.
Lijkt mij niet meer dan logisch dat de EU voor zijn eigen veiligheid gaat zorgen.
Oorlog is voor vrijwel iedereen slecht. Dan valt er niets op te bouwen en juist de zwakkere zijn de klos.
fransje23 schreef:Loretta schreef:Er had ook prima geld bij de rijkeren vandaan gehaald kunnen worden voor de defensie investeringen
Er wordt toch ook geld bij de rijkere vandaan gehaald met ons Belastingstelsel?
Kan daar nog wat in worden geschoven? Vast wel maar de belastingdruk is al best hoog.
8nnemiek schreef:Ik vind het sowieso bijzonder dat veel van die mensen die klagen over sociale zekerheid, vervolgens stemmen op extreemrechtse partijenDan heb je het toch ook niet helemaal begrepen.
Mensen klagen volop over het eigen risico, maar de enige die dat afgelopen verkiezingen wilde afschaffen was Timmermans, en die werd vervolgens uitgelachen.
prompter schreef:En extreem rechts heeft in de hele geschiedenis nog nooit iets goeds voor elkaar gekregen.
Loretta schreef:Alleen die hebben nooit het probleem dat ze aan het einde van hun geld nog een stuk maand over houden.
Maar het is wel iets wat ik om mij heen bij vee mensen zie gebeuren.
verootjoo schreef:8nnemiek schreef:Ik vind het sowieso bijzonder dat veel van die mensen die klagen over sociale zekerheid, vervolgens stemmen op extreemrechtse partijenDan heb je het toch ook niet helemaal begrepen.
Mensen klagen volop over het eigen risico, maar de enige die dat afgelopen verkiezingen wilde afschaffen was Timmermans, en die werd vervolgens uitgelachen.
Ik begrijp dat ook niet.
Maak me sowieso zorgen over de opkomst van extreemrechts in de vorm van de exploderende groei van FVD.
Het is net alsof we de jaren ‘30 weer overdoen. Heb niet veel in in nog een oorlog door extreem rechts
verootjoo schreef:8nnemiek schreef:Ik vind het sowieso bijzonder dat veel van die mensen die klagen over sociale zekerheid, vervolgens stemmen op extreemrechtse partijenDan heb je het toch ook niet helemaal begrepen.
Ik begrijp dat ook niet.
Maak me sowieso zorgen over de opkomst van extreemrechts in de vorm van de exploderende groei van FVD.
Het is net alsof we de jaren ‘30 weer overdoen. Heb niet veel in in nog een oorlog door extreem rechts