Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 23:47

Ik wordt steeds meer geïrriteerd merk ik (op z'n zachts gezegd)..
Dat nieuwe plan... het gaat alleen maar over de wolf. Dat alle andere dieren vast mogen komen te zitten en geelectrocuteerd worden, opgehokt moeten worden, verscheurd worden en er mensen niet meer durven wandelen etc., dat maakt allemaal niet uit.
Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 06:32

quintusgl schreef:
Ik wordt steeds meer geïrriteerd merk ik (op z'n zachts gezegd)..
Dat nieuwe plan... het gaat alleen maar over de wolf. Dat alle andere dieren vast mogen komen te zitten en geelectrocuteerd worden, opgehokt moeten worden, verscheurd worden en er mensen niet meer durven wandelen etc., dat maakt allemaal niet uit.
Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van!

Echt bizar he! Ik heb hier thuis in elk geval aan gegeven niet meer op vakantie te willen richting veluwe. Mij inmiddels teveel problemen, teveel wolven en mijn doel is wandelen in de natuur met mijn honden. Niet haalbaar dus exit. Hopelijk is loonse en drunese duinen nog wel een optie. Het lijkt er nu wel op en we gaan toch in vroege voorjaar. Dat is ook nog eens dichterbij dus mogelijk ook de paarden mee

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:24

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:38

Ik heb het nieuwe plan gelezen, zakt je de broek van af, enkel pro wolf. Wolf mag best meerdere honden in de tuin doden, dat is geen reden tot afschot als je niet al het andere hebt geprobeerd. Vee in begrazingsgebieden is vogelvrij (behalve schapen), schaapherders moeten het maar uitzoeken, weten immers dat er een wolf loopt, het riedeltje beschermingsmaatregelen wordt weer eens opgedreund alsof iedereen een geldboom in de tuin heeft staan, gebieden mogen worden afgesloten. Paarden achter meer dan 7 draden en het kan wel oplopen tot 104 roedels, we moeten er gewoon even aan wennen en ja, dat gaat even een paar jaar gepaard met veel leed.... welke stadse wolvenlovers, met nul verstand van vee hebben dit in vredesnaam opgesteld, het stoom komt me uit de oren -:(-

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:43

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:55

104 roedels.. paasei.

Is het niet eens tijd dat we op gaan staan? Misschien als de anti-wolven net zo hard gaan schreeuwen als de pro-wolven dat er dan wel naar ons geluisterd gaat worden?

Er worden leuk FB groepen georganiseerd en wandelingen, maar wanneer gaan we echt onze krachten bundelen en iets DOEN? Wij hebben als burgers recht op een veilig leven, en dat is het zo niet meer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:57

Wintu schreef:
Ik heb het nieuwe plan gelezen, zakt je de broek van af, enkel pro wolf. Wolf mag best meerdere honden in de tuin doden, dat is geen reden tot afschot als je niet al het andere hebt geprobeerd. Vee in begrazingsgebieden is vogelvrij (behalve schapen), schaapherders moeten het maar uitzoeken, weten immers dat er een wolf loopt, het riedeltje beschermingsmaatregelen wordt weer eens opgedreund alsof iedereen een geldboom in de tuin heeft staan, gebieden mogen worden afgesloten. Paarden achter meer dan 7 draden en het kan wel oplopen tot 104 roedels, we moeten er gewoon even aan wennen en ja, dat gaat even een paar jaar gepaard met veel leed.... welke stadse wolvenlovers, met nul verstand van vee hebben dit in vredesnaam opgesteld, het stoom komt me uit de oren -:(-

Als ik dit zo lees..en dan denk ik, wie heeft hier baat bij? Dan is het gewoon de mensen die verdienen aan al het gedoe met de wolf. Ik denk dat er heel wat verborgen agenda's een rol spelen.

Ik kan ook niet begrijpen dat het leven van 1 dier zoveel belangrijker is als dat van talloze andere dieren. Van mij hoeven ze echt niet allemaal dood geschoten te worden, maar beheer ze! Maak ze schuw, bang voor mensen en houdt ze uit de dorpen, tuinen etc.

Ik zag gisteren dat er een filmpje gepost is door het AD en de Gelderlander over wolven jongen die zouden huilen omdat hun vader doodgereden is. 8)7 Echt helemaal koekoek, ze proberen zo de menigte te beinvloeden en manipuleren die dat allemaal zo sielugh vinden.
De beesten huilen omdat dat is wat wolven nu eenmaal doen pfft..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:59

Captain schreef:
104 roedels.. paasei.

Is het niet eens tijd dat we op gaan staan? Misschien als de anti-wolven net zo hard gaan schreeuwen als de pro-wolven dat er dan wel naar ons geluisterd gaat worden?

Er worden leuk FB groepen georganiseerd en wandelingen, maar wanneer gaan we echt onze krachten bundelen en iets DOEN? Wij hebben als burgers recht op een veilig leven, en dat is het zo niet meer.

Ik ben bang dat als er grote protesten komen in Den Haag dat ze wel weer redenen vinden om dit niet uit te zenden/ geen aandacht aan te besteden zoals ze alles onder de tafel vegen wbt de wolf. Oftewel, ik weet niet goed wat we er aan zouden kunnen doen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:02

Ik ook niet maar niets doen lijkt geen optie meer. Ik heb al zoveel petities getekend, maar het lijkt allemaal geen zin te hebben. Als ik zie hoeveel anti-wolvers er zijn moet er toch IETS te doen zijn als we onze krachten zouden bundelen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 10:05

Zichtmelding Elspeet gld
Citaat:
Elspeet Gelderland
Stakenbergweg.
30-11-2024
05.09 uur
Een van de vaste wandelaars.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/15GBv8Ds7w/?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:08

Op wijs met wolven staat in de nieuwste post het concept wolvenplan, echt om te janken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:10

Daar zouden we dan even over na moeten denken, ik zag wel dat Annemieke van Straaten bezig is met de BBB. Die lijken de wolf problemen wel te erkennen en te proberen er iets aan te doen...ook wel logisch natuurlijk. Alleen, BBB en boeren worden natuurlijk ook weer graag in een kwaad daglicht gesteld.

Het is die andere club, de slinkse natuurclubjes..die Annemieke is trouwens ook bezig om hun verdienmodel naar buiten te brengen, allemaal met bewijzen. Ik denk dat dit eens ontmanteld zou moeten worden. Zij is in ieder geval top bezig.

Zag ook een wanhoopsbrief van de Hoge Veluwe voorbij komen:

"En Den Haag slaapt verder:
BAM!
Dank Seger Baron van Voorst tot Voorst.⛔️
Het is een complete mislukking, die wolf in Nederland. De dooddoener is dat de wolf goed is voor de biodiversiteit. Niemand heeft mij tot nu toe kunnen uitleggen wat aan die biodiversiteit is verbeterd door de wolf. Er is maar één soort bijgekomen op de biodiversiteitsladder en die soort is de ondergang van vele andere soorten. Dat begint bij grazers. Doordat die ophouden te grazen in de open gebieden, lopen die gebieden vol met bomen en gaan andere soorten die in die open gebieden leven, zowel flora als fauna, verloren. Dat is heel ernstig.
De wolven pakken ook andere beesten: vogels en alles wat ze tegenkomen – ook beschermde soorten. En het kan niemand zijn ontgaan dat ze schade aan vee veroorzaken. Als er weer opengereten schapen of koeien worden aangetroffen, wordt van de boer een dader gemaakt omdat die zijn zaken zogenaamd niet voor elkaar heeft – het is de omgekeerde wereld. Je kunt niet heel Nederland hermetisch afrasteren, want daar hebben andere beesten ook last van. Reeën, dassen, vossen, marters, hazen kunnen er dan ook niet meer langs. Willen we dat dan, voor dat ene beest?
Bij ons is nu aantoonbaar een ecologische ramp gaande. Onze biodiversiteit raakt ernstig verstoord door de wolf. En dat is mijn grootste bezwaar tegen de wolf in Nederland: het is niet goed voor de natuur. Als de wolf ons van het overschot aan herten en varkens afhelpt, prima; dan hoeven wij dat niet meer te doen en kunnen we goed met de wolf leven. Maar het probleem is: die wolf kent geen ondergrens. En selecteert ook niet. Hij roeit de boel gewoon uit. Dat noem ik geen biodiversiteit. Integendeel, er ontstaat schade aan de natuur, want het evenwicht raakt verstoord.
We weten daarnaast helemaal niet of die wolven raszuiver zijn. Van één wolf weten we dat het een kruising is. Zijn het wel 100% wolven, of hebben we hier te maken met hondswolven? Dan moet je ze helemaal niet meer beschermen.
Het ongemoeid laten van de wolf krijgt ook andere grote gevolgen. Op de Veluwe en in Drenthe durven ouders hun kinderen niet meer in het halfdonker naar school te laten fietsen. Dat zou ik ook niet doen. De openbare orde komt in het geding omdat de wolf te dicht bij de mensen komt. Dat kan zeker een keer fout gaan. De kans is niet heel groot, want wolven vallen niet gauw mensen aan. Maar de angst zal het toerisme een grote klap toebrengen. Mensen komen niet meer naar de natuurparken als er wolven rondlopen. Wolven zijn ons park binnengekomen nadat er op grote schaal afrasteringen zijn doorgeknipt. Zie wat de wolf aanricht in ons park. Ze hebben in een jaar tijd alle driehonderd moeflons en de tweehonderd reeën uitgeroeid en nu zijn ze met de herten bezig. Een deel is opgegeten, een deel laten ze halfdood achter. We hebben de Provincie gevraagd om de wolven te mogen verwijderen – vangen of schieten. Na een half jaar wachten kwam deze week het antwoord binnen: we moeten de wolf zijn gang laten gaan.
Ik vind dat de politiek – zowel de Provincies als het Rijk – ernstig verzaakt in het wolvendossier. Overheden kijken de andere kant op, bang voor die donkergroene militante groepen en schuiven de hete aardappel door naar de rechter. Er is geen beleid. Pas als er morgen een wolvenroedel wordt aangetroffen in het Haagse Bos, dan worden de dames en heren wakker en is het land te klein.
Seger baron van Voorst tot Voorst is directeur van Nationaal Park De Hoge Veluwe".

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:12

Ja Annemieke haalt een hoop troep naar boven, maar ze wil geen hulp zag ik pas. Ik heb haar wel financieel al een paar keer ondersteund maar ik weet verder ook niet zo goed wat ik zelf nog zou kunnen doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:15

Ik denk eigenlijk wel dat iedereen die tegen is een front moet gaan vormen, Annemieke, park de Hoge Veluwe, BBB en inderdaad..wat kan een burger dan doen? Misschien toch maar landelijke demonstraties gaan doen..iets waar ze niet omheen kunnen. Iets waar mensen zich bij aan kunnen sluiten, inclusief burgermeesters.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:23

Nou sorry maar BBB geloof ik niet meer in. Rummenie van BBB zit achter dit wolvenplan.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:24

Captain schreef:
Ja Annemieke haalt een hoop troep naar boven, maar ze wil geen hulp zag ik pas. Ik heb haar wel financieel al een paar keer ondersteund maar ik weet verder ook niet zo goed wat ik zelf nog zou kunnen doen.

Ik vind het stom dat ze geen hulp wil, afzonderlijke eilandjes heeft niemand wat aan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:26

Oh..dat wist ik niet, klinkt inderdaad niet zo geloofwaardig Susan.

Wintu, ze zal er misschien haar redenen voor hebben?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:27

Rummenie is de staatssecretaris die hierover gaat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 10:28

Ik vraag me af wie het conceptplan heeft laten lekken?
Was het echt een stommiteit van de provincie Noord Brabant om die link ergens op de site te zetten? Immers zou dat plan alleen via mail of post naar de partijen die erover spreken, invloed op willen hebben moeten gaan.

Of was er iemand die dacht, dit is te gek voor woorden en ik hoop dat het opgepikt wordt zodat er nog aan gesleuteld kan worden?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:42

Ik kan het niet hard maken maar vanochtend tussen half 6 en half 7 heb ik het idee dat ik wolven gehuil hoorde vanuit het bos in bakkeveen.
Heb het geluid opgezocht en het was hetzelfde.

Doordat het zo vroeg en stil is, draagt het ver weg.
(Ik woon al 15 jaar hier in het buitengebied en het bos is ongeveer 1 km van mij vandaan)

Dit waren geen honden of koeien of schapen die hier in de buurt leven.
Die geluiden herken ik wel.

Voor het eerst dat ik het ook zo hoorde.

Als de wind de andere kant uit had gestaan had ik het misschien niet gehoord.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 10:53

Meld het gewoon bij Wolvenmeldpunt geen wolf en bij meldingen wolven in Westerveld.

Welkom bij de pagina van Wolvenmeldpunt Geen Wolf. Hier kunnen onze meldingen gevolgd worden.

Heb je een wolf gezien? Of zijn er dieren aangevallen? Stuur dit dan zsm door naar wolvenmeldpunt Geen Wolf, +31 6 17018889

Graag voorzien van:
- Een speld via Google maps (dit is de exacte locatie van je melding. Graag delen via de delenknop onderaan. Geen screenshot aub!
- Looprichting.
- Tijd en datum.

Bij aanvallen plaatsen wij geen exacte locatie ivm de privacy van de dierhouders.

Team "Geen Wolf"

Of meldingen wolven in Westerveld
+31 6 81450891

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:57

Elisa2 schreef:
Oh..dat wist ik niet, klinkt inderdaad niet zo geloofwaardig Susan.

Wintu, ze zal er misschien haar redenen voor hebben?

Misschien wel, maar ik ben benieuwd wat 1 iemand in het grote geheel kan doen. Uiteindelijk is het in de OVP nog steeds ellende, ondanks al haar inzet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:02

SusanH schreef:
Maar daar gaat het imo mis. Het is dus wel natuurlijk gedrag. Maar onze experts zien dat nog steeds niet in.

het zou eens goed zijn als de mensen ook eens hun natuurlijk gedrag mogen laten zien... dat wil zeggen. Jagen! en verwijderen van plaagdieren uit onze leefomgeving. Beschermen van huis en haard, kinderen en vee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:16

Helaas betekent dat natuurlijke gedrag laten zien gevangenisstraf, meer voor een wolf dan dat je een mens neerschiet zo onderhand.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 12:25

Wintu schreef:
Ik vind het stom dat ze geen hulp wil, afzonderlijke eilandjes heeft niemand wat aan.

Voor zover ik weet heeft ze wel hulp van een paar juristen die zij vertrouwt, maar vertrouwen is dus het probleem waar ze met andere partijen tegenaan loopt/is gelopen. Dat snap ik dan ook wel weer.
Zij is inderdaad wel de enige die met via legale weg verkregen informatie de boel aanvecht.