Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:De Russen schieten inmiddels op alles en iedereen die ze tegenkomen, zetten bussen vol evacuees stil en openen het vuur , knallen een burger die stilstaat af met een tank . Gijzelen honderden mensen patiënten en artsen in een ziekenhuis en wanneer ze proberen weg te gaan worden ze neergeschoten zodat ze meteen het ziekenhuis weer inkomen. Gruwelijk wat daar gebeurt. Ik ben tegen geweld en oorlog maar wat mij betreft mag de navo ingrijpen wanneer de gesprekken niets opleveren.
bigone schreef:De Russen schieten inmiddels op alles en iedereen die ze tegenkomen, zetten bussen vol evacuees stil en openen het vuur , knallen een burger die stilstaat af met een tank . Gijzelen honderden mensen patiënten en artsen in een ziekenhuis en wanneer ze proberen weg te gaan worden ze neergeschoten zodat ze meteen het ziekenhuis weer inkomen. Gruwelijk wat daar gebeurt. Ik ben tegen geweld en oorlog maar wat mij betreft mag de navo ingrijpen wanneer de gesprekken niets opleveren.
pien_2010 schreef:bigone schreef:De Russen schieten inmiddels op alles en iedereen die ze tegenkomen, zetten bussen vol evacuees stil en openen het vuur , knallen een burger die stilstaat af met een tank . Gijzelen honderden mensen patiënten en artsen in een ziekenhuis en wanneer ze proberen weg te gaan worden ze neergeschoten zodat ze meteen het ziekenhuis weer inkomen. Gruwelijk wat daar gebeurt. Ik ben tegen geweld en oorlog maar wat mij betreft mag de navo ingrijpen wanneer de gesprekken niets opleveren.
Bigone wat is je bron? Want dit is gewoon barbaars.
pien_2010 schreef:bigone schreef:De Russen schieten inmiddels op alles en iedereen die ze tegenkomen, zetten bussen vol evacuees stil en openen het vuur , knallen een burger die stilstaat af met een tank . Gijzelen honderden mensen patiënten en artsen in een ziekenhuis en wanneer ze proberen weg te gaan worden ze neergeschoten zodat ze meteen het ziekenhuis weer inkomen. Gruwelijk wat daar gebeurt. Ik ben tegen geweld en oorlog maar wat mij betreft mag de navo ingrijpen wanneer de gesprekken niets opleveren.
Bigone wat is je bron? Want dit is gewoon barbaars.
Citaat:In Nederland tot nu toe voor 6 miljoen euro aan Russische tegoeden bevroren
Nederlandse financiële instellingen hebben tot nu toe voor ruim 6 miljoen euro aan Russische tegoeden bevroren. Dat blijkt uit een brief van minister Kaag van Financiën aan de Tweede Kamer.
Dat is een stuk lager dan in andere landen. In België werd bijvoorbeeld voor 10 miljard aan Russische tegoeden bevroren. In andere landen is ook beslag gelegd op zaken als luxe jachten en villa's, die op zichzelf al tientallen miljoenen euro's waard zijn.
Bevroren zijn de tegoeden van 132 klantrelaties. Het is niet duidelijk om hoeveel personen het gaat, want op de lijst kunnen meerdere meldingen over één persoon staan. Kaag verwacht binnenkort een update te sturen van het totaal aantal bevroren tegoeden.
Citaat:Adviseur Zelensky vraagt Nederland om versnelde toetreding EU
"Mark Rutte, wees alsjeblieft net zo actief met het versnellen van onze toetreding tot de EU, als met het steunen van ons land." Dat zegt een belangrijke adviseur van de Oekraïense president Zelensky tegen Nieuwsuur.
Rutte sluit Oekraïens lidmaatschap van de EU niet uit, maar zegt dat de procedure jaren kan duren. Eerder vandaag gaf president Zelensky aan dat hij begrijpt dat een NAVO-lidmaatschap er niet in zit.
pien_2010 schreef:Nexta heeft een lijst geplaatst van biljonairs die nu vanwege de maatregelen miljonairs zijn geworden.
(ik weet niet hoe die lijst hier te krijgen vanaf twitter vandaar dat ik de link plaatst)
https://mobile.twitter.com/nexta_tv/sta ... 8912363521
Loretta schreef:pien_2010 schreef:Nexta heeft een lijst geplaatst van biljonairs die nu vanwege de maatregelen miljonairs zijn geworden.
(ik weet niet hoe die lijst hier te krijgen vanaf twitter vandaar dat ik de link plaatst)
https://mobile.twitter.com/nexta_tv/sta ... 8912363521
Dat is dan ook gelijk de enigste goede ontwikkeling aan het geheel.
Spenk schreef:Nee want ze blijven immers op scherp met rusland? Toetreding tot de navo dan ontploft poetin.
_San87_ schreef:Spenk schreef:Nee want ze blijven immers op scherp met rusland? Toetreding tot de navo dan ontploft poetin.
Is dit door de NAVO ook zo gecommuniceerd?
Ik kan me namelijk voorstellen dat wanneer Oekraïne de oorlog wint, er een andere machtsverhouding ontstaat. Helemaal nu niemand meer echt iets met Rusland te maken wil hebben. Behalve India dan.
Spenk schreef:_San87_ schreef:
Is dit door de NAVO ook zo gecommuniceerd?
Ik kan me namelijk voorstellen dat wanneer Oekraïne de oorlog wint, er een andere machtsverhouding ontstaat. Helemaal nu niemand meer echt iets met Rusland te maken wil hebben. Behalve India dan.
Dat is een voorwaarde voor de onderhandelingen he... dat ze nooit lid worden van de NAVO.
Citaat:Die erkenning kan worden geïnterpreteerd als teken dat er in de onderhandelingen met de Russen ruimte voor concessies is. Tegelijkertijd moet worden opgemerkt dat de woorden van Zelensky niet gelijk staan aan de harde garantie dat Oekraïne nooit NAVO-lid zal worden, die Rusland wel eist.