Loretta schreef:Ik geloof het RIVM al heel lang niet meer. Rond de kerst en begin dit jaar voelde ik me nog een Wappie omdat ik buitenlandse wetenschappers serieuzer nam dan Nederlandse als het om Omikron gaat. Maar nu komt dus de eerste aap uit de mauw.
En dan ga je je gelijk af vragen welke lijken zitten er nog meer in de kast bij het RIVM.
Van Dissel is wat mij betreft een waardeloze wetenschapper die zich voor het karretje laat spannen voor politieke belangen.
Men wil vasthouden aan die qr code. Helaas niet alleen Nederland, maar ook nog een aantal grotere landen in de EU. Het heeft allang niets meer met gezondheid te maken. Sterker nog, dat mensen kapot gaan door de maatregelen, de hierdoor veroorzaakte hyperinflatie (die 6% klopt echt niet als ik om me heen kijk, alleen al de diesel, gas, maar ook duikspullen die allemaal meer dan 25% duurder geworden zijn) e.d. interesseert ze niet.
Enorm veel mensen zijn voor het leven getekend door de overbodige maatregelen. Die hebben nooit meer een toekomst. Op dit moment heeft niemand een echte toekomst, want je weet niet of je volgende week nog naar buiten mag. Want zo is het feitelijk wel. Een lange termijnplanning kun je gewoon totaal niet maken.
Maar ach, dat interesseert de politiek niet. Zolang men maar gewoon weer met valse beloftes herkozen wordt. Geld krijgen of verdienen ze toch genoeg, dus een verhoging van de gasprijs merken ze niet. Toeslagen affaire, leugens over het Gronings gas, niets doen tegen de kosten van gas en brandstof, liegen over corona met de daarbij behorende vervolgschade geestelijk en financieel, enz. Het interesseert ze niet.
Het ergste is nog dat tot nu toe alle voorspellingen van de zgn. wappies en complotdenkers uitgekomen zijn. En ze hadden gelijk op het gebied van qr codes, schaarste van produkten, prijsstijgingen en nog veel meer.
Ik zou op dit moment niet weten waar ik op moet stemmen. Ik blijf neigen naar de fvd, al vind ik Wybren van Haga een beter persoon, maar die zit niet in gemeenteraden. Ik sta ook niet geheel achter de fvd, maar dat is de enige partij die tenminste vanaf het begin woord gehouden heeft en tegen maatregelen is. De rest draait er doodleuk om heen.