Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:34

mysa schreef:
En dat vind je raar? Dat ze op basis van worst case scenario's en best guesses niet meteen het hele land in opperste staat van paniek brengen?

Door dit soort halve waarheden zaten we vanaf December in een onterechte lockdown. Dat was precies andersom als wat er in begin 2020 was gebeurt. Dus over het hele land in opperste paniek brengen gesproken.

Iedere keer blijkt dat informatie afkomstig uit het buitenland accurater is. Nu blijkt waarom. Ze delen enkel de informatie die hun op dat moment uit komt.

Janneke2

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:41

... ik herinner mij ook nog gescheld op bokt,
'het rivm deugt van geen kanten',
want:
'ze zagen het niet aankomen in februari 2020'.

Dat leek mij vreemd, want 'this could be the big one' klonk al een ruime maand eerder.
En het werd The Big One waar je altijd rekening mee moet houden.

(Garantie dat de volgende pandemie na 1919 en 2020 pas in 2121 komt hebben we niet.)

Nu blijkt dat men het wel degelijk wist in februari 2020
"en is het wéér niet goed..."

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:44

Janneke, je kunt niet ontkennen dat van Dissel het behoorlijk gedownplayed heeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:58

Ik vind dat echt heel erg verdrietig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:06

Ik ook Pien maar ondanks dat, de regering had nooit op zo’n korte termijn bvb carnaval afgelast, dat begon een paar dagen na het eerste positieve overlijden.
Wat ik van Dissel en de regering veel kwalijker neem , al vanaf dat het speelde , dat ze de verpleeghuizen met bewoners en het personeel onbeschermd voor de leeuwen hebben gegooid .

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:50

Loretta schreef:
mysa schreef:
En dat vind je raar? Dat ze op basis van worst case scenario's en best guesses niet meteen het hele land in opperste staat van paniek brengen?

Door dit soort halve waarheden zaten we vanaf December in een onterechte lockdown. Dat was precies andersom als wat er in begin 2020 was gebeurt. Dus over het hele land in opperste paniek brengen gesproken.

Iedere keer blijkt dat informatie afkomstig uit het buitenland accurater is. Nu blijkt waarom. Ze delen enkel de informatie die hun op dat moment uit komt.

Dat vind ik dus niet. Als ik er zelf over zou gaan, zou ik ook - beide kanten op - een slag om de arm houden.

Ik volg trouwens vooral buitenlandse deskundigen. En die waren in december ook nog helemaal niet zeker van Omikron. Zelfs degenen uit Zuid-Afrika die zeiden dat ze mildere eigenschappen leken te zien, waarschuwden dat men op moest passen die kenmerken 1 op 1 op andere landen los te laten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:09

bigone schreef:
Ik ook Pien maar ondanks dat, de regering had nooit op zo’n korte termijn bvb carnaval afgelast, dat begon een paar dagen na het eerste positieve overlijden.
Wat ik van Dissel en de regering veel kwalijker neem , al vanaf dat het speelde , dat ze de verpleeghuizen met bewoners en het personeel onbeschermd voor de leeuwen hebben gegooid .

Klopt, wat er is gebeurd met de verpleeghuizen daar mag van mij echt een onderzoek naar komen. Zo schandalig. Hoe zo is Nl een rijk land :x

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:20

Laatste politieke nieuws Volt schorst Nilüfer Gündoğan wegens grensoverschrijdend gedrag . Mag hopen dat dit niet waar is en hun site en Twitter account gehackt is maar zo ja, balen want die ging tenminste tegen Wilders en Baudet z’n clubje in. Maar verkeerd gedrag is verkeerd gedrag.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:24

Laatst bijgewerkt door karuna op 13-02-22 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:25

Leden zouden ook allemaal een mail hebben gehad, ben benieuwd wat er aan de hand is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:27

Ik had een aanvul gemaakt. Het betreft een vrouw, benieuwd wat zij dan heeft gedaan.

En hoever gaat dit doorwerken. Gaan we dit nu van elke partij krijgen? Rivalen die elkaar het leven zo gaan zuurmaken misschien? Want hoe bewijs je het? -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:05

Ik geloof het RIVM al heel lang niet meer. Rond de kerst en begin dit jaar voelde ik me nog een Wappie omdat ik buitenlandse wetenschappers serieuzer nam dan Nederlandse als het om Omikron gaat. Maar nu komt dus de eerste aap uit de mauw.

En dan ga je je gelijk af vragen welke lijken zitten er nog meer in de kast bij het RIVM.
Van Dissel is wat mij betreft een waardeloze wetenschapper die zich voor het karretje laat spannen voor politieke belangen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:12

karuna schreef:
Nos meldde het net ook. Alleen het is een vrouw. Wat is dan het grensoverschrijdende gedrag dat zij heeft gedaan? Daarover wordt niets gemeld. Een apart bericht inderdaad

https://nos.nl/artikel/2417209-volt-sch ... end-gedrag

Volgens mij is grensoverschrijdend gedrag niet alleen te plaatsen onder seksueel getinte zaken maar ook ander gedrag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:15

Niet alleen bij het RIVM Loretta, maar ook bij de overheid. In deze tijd waarin het populism groeit, waarin allerlei nare conspiracy theoriën ronddwarrelen is dit natuurlijk koren op de molen. Ik had het RIVM en onze overheid wijzer gedacht. Dit is gewoon niet goed als het gaat om de geloofwaardigheid van onze overheid. Dat speelt groepen die de maatschappij willen ontwrichten in de kaart. Zorgelijk!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:15

Loretta schreef:
Ik geloof het RIVM al heel lang niet meer. Rond de kerst en begin dit jaar voelde ik me nog een Wappie omdat ik buitenlandse wetenschappers serieuzer nam dan Nederlandse als het om Omikron gaat. Maar nu komt dus de eerste aap uit de mauw.

En dan ga je je gelijk af vragen welke lijken zitten er nog meer in de kast bij het RIVM.
Van Dissel is wat mij betreft een waardeloze wetenschapper die zich voor het karretje laat spannen voor politieke belangen.

Men wil vasthouden aan die qr code. Helaas niet alleen Nederland, maar ook nog een aantal grotere landen in de EU. Het heeft allang niets meer met gezondheid te maken. Sterker nog, dat mensen kapot gaan door de maatregelen, de hierdoor veroorzaakte hyperinflatie (die 6% klopt echt niet als ik om me heen kijk, alleen al de diesel, gas, maar ook duikspullen die allemaal meer dan 25% duurder geworden zijn) e.d. interesseert ze niet.
Enorm veel mensen zijn voor het leven getekend door de overbodige maatregelen. Die hebben nooit meer een toekomst. Op dit moment heeft niemand een echte toekomst, want je weet niet of je volgende week nog naar buiten mag. Want zo is het feitelijk wel. Een lange termijnplanning kun je gewoon totaal niet maken.
Maar ach, dat interesseert de politiek niet. Zolang men maar gewoon weer met valse beloftes herkozen wordt. Geld krijgen of verdienen ze toch genoeg, dus een verhoging van de gasprijs merken ze niet. Toeslagen affaire, leugens over het Gronings gas, niets doen tegen de kosten van gas en brandstof, liegen over corona met de daarbij behorende vervolgschade geestelijk en financieel, enz. Het interesseert ze niet.

Het ergste is nog dat tot nu toe alle voorspellingen van de zgn. wappies en complotdenkers uitgekomen zijn. En ze hadden gelijk op het gebied van qr codes, schaarste van produkten, prijsstijgingen en nog veel meer.

Ik zou op dit moment niet weten waar ik op moet stemmen. Ik blijf neigen naar de fvd, al vind ik Wybren van Haga een beter persoon, maar die zit niet in gemeenteraden. Ik sta ook niet geheel achter de fvd, maar dat is de enige partij die tenminste vanaf het begin woord gehouden heeft en tegen maatregelen is. De rest draait er doodleuk om heen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:17

Die QR code vinden veel mensen waaronder ik wel meevallen. Het is net als het maskertje die we overal altijd bij ons hebben.
Een boze groep mensen maakt wereldwijd erg veel kabaal. Maar dat is in mijn ogen zeker niet de meerderheid.
De prijsstijgingen hebben met energie crisis te maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:23

FvD hoort niet in de politiek thuis,. Ik vind de vergelijkingen die zij maken verschrikkelijk. Tribunalen, Joden, Mengele noem maar op.

Wat mij betret mag die partij zo snel mogelijk ontbonden worden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:25

Ergste is dat ze allemaal roepen hoe fout het is, maar geen een de oplossing aandraagt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:37

germie schreef:
Loretta schreef:

Men wil vasthouden aan die qr code. Helaas niet alleen Nederland, maar ook nog een aantal grotere landen in de EU. Het heeft allang niets meer met gezondheid te maken. Sterker nog, dat mensen kapot gaan door de maatregelen, de hierdoor veroorzaakte hyperinflatie (die 6% klopt echt niet als ik om me heen kijk, alleen al de diesel, gas, maar ook duikspullen die allemaal meer dan 25% duurder geworden zijn) e.d. interesseert ze niet.
Enorm veel mensen zijn voor het leven getekend door de overbodige maatregelen. Die hebben nooit meer een toekomst. Op dit moment heeft niemand een echte toekomst, want je weet niet of je volgende week nog naar buiten mag. Want zo is het feitelijk wel. Een lange termijnplanning kun je gewoon totaal niet maken.
Maar ach, dat interesseert de politiek niet. Zolang men maar gewoon weer met valse beloftes herkozen wordt. Geld krijgen of verdienen ze toch genoeg, dus een verhoging van de gasprijs merken ze niet. Toeslagen affaire, leugens over het Gronings gas, niets doen tegen de kosten van gas en brandstof, liegen over corona met de daarbij behorende vervolgschade geestelijk en financieel, enz. Het interesseert ze niet.

Het ergste is nog dat tot nu toe alle voorspellingen van de zgn. wappies en complotdenkers uitgekomen zijn. En ze hadden gelijk op het gebied van qr codes, schaarste van produkten, prijsstijgingen en nog veel meer.

Ik zou op dit moment niet weten waar ik op moet stemmen. Ik blijf neigen naar de fvd, al vind ik Wybren van Haga een beter persoon, maar die zit niet in gemeenteraden. Ik sta ook niet geheel achter de fvd, maar dat is de enige partij die tenminste vanaf het begin woord gehouden heeft en tegen maatregelen is. De rest draait er doodleuk om heen.

Weet jij wel wie het hardste schreeuwde om een totale lockdown en achter vaccinatieberplichting stond? Juist ja, Thierry Baudet.
Mocht je nog het gevoel hebben dat hij een van de weinigen is om op te stemmen dan zou ik hem eens volgen op Twitter .
Wanneer je terug wil in de tijd van nazi Duitsland ben je bij hem aan het goede adres.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:45

Zoals ik al zei, ik sta nergens geheel achter. Maar ik zal ook niet stemmen op de vvd, pvda, cda, gl, cu en dat soort partijen. Ik weet het gewoon niet. J21 ook niet, volt ook niet, Geert Wilders ook niet. Ja, ik zou nu wel stemmen op Wybren van Haga. Maar die doet nergens mee in de komende gemeenteraadsverkiezingen geloof ik.
Ik zoek dus een mogelijkheid om tegen al die partijen te stemmen. Meer een strategische stem.

Twitter heb ik niet. Dus ik weet ook niet wat zich daar afspeelt. Je kunt niet alles bijhouden immers en twitter vond ik niets aan, dus heb er nooit wat mee gedaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:48

pien_2010 schreef:
Die QR code vinden veel mensen waaronder ik wel meevallen. Het is net als het maskertje die we overal altijd bij ons hebben.
Een boze groep mensen maakt wereldwijd erg veel kabaal. Maar dat is in mijn ogen zeker niet de meerderheid.
De prijsstijgingen hebben met energie crisis te maken.

Het is gewoon een dwang of drang middel, net hoe je er tegen aan kijkt. Om je steeds maar opnieuw te laten prikken met een middel waarvan je de lange termijn effecten niet kent. Met Omikron is dit allemaal vrij zinloos geworden en toch gaat de politiek er gewoon mee door.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:53

Van Haga is een huisjesmelker dus echt niet sociaal..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:57

Germie, dat snap ik. Ik zou het ook lastig vinden wanneer er nu landelijke verkiezingen waren maar gelukkig hebben veel gemeentes plaatselijke partijen en bij ons zelfs twee waarvan er eentje het prima doet. Die staan veel meer in verbinding met de lokale toestanden . En luisteren wel naar de plaatselijke bevolking en krijgen veel gedaan .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:00

Bij de gemeenteraad kies ik ook.altijd koraal degene die het beste voor heeft met mijn ideeën.
Ook kijk ik naar samenwerking met de burge, aangezien wij echt een hele goede burgemeester hebben

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:12

karuna schreef:
Ik had een aanvul gemaakt. Het betreft een vrouw, benieuwd wat zij dan heeft gedaan.

En hoever gaat dit doorwerken. Gaan we dit nu van elke partij krijgen? Rivalen die elkaar het leven zo gaan zuurmaken misschien? Want hoe bewijs je het? -O-

Je zegt nu al twee keer "het is een vrouw" in deze context. Beetje alsof vrouwen geen seksueel overschrijdend gedrag kunnen vertonen :P Dit komt ook zeker voor, zij het in mindere mate. Of in ieder geval, het wordt vaak minder serieus genomen als het een vrouw betreft, wat ook zeer problematisch is. Mannen of andere vrouwen kunnen ook worden verkracht of ongewenst worden aangeraakt of aangesproken door vrouwen, alleen lijken mensen dat minder goed te begrijpen.