Dinopino schreef:De verkiezingen zijn geweest. Denk wel dat de uitslag laat wachten tot januari. En ik durf te wedden dat Trump de verkiezingen wintWe zien wel denk ik in januari wie er gelijk heeft.
Waar baseer je dat op?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Vooral een democratische rechtsstaat, waarin rechters beslissingen nemen op basis van de bestaande wetgeving. Als je je als democratische partij nooit druk hebt gemaakt over die wetgeving, dan moet je achteraf niet klagen dat die wetgeving in je nadeel is.
Maar als Gore wel president was geworden, wat voor invloed zou dat op 9/11 hebben gehad en op de inval van Irak daarna en daarmee op het midden oosten in het algemeen. Dan hadden we waarschijnlijk een hele andere wereld gehad...
Dinopino schreef:Gewoon zo een gevoel. Sprak vorige week nog met iemand en die had hetzelfde gevoel. Kan me niet voorstellen dat ze in Texas op Biden zouden stemmen,het land van de olie, dat wil Biden stoppen. De campagne van Trump vond ik veel overtuigender dan die van Biden. Wanneer ik de aanhangers van Biden zie, vind ik die nogal agressief. Dus ja gewoon een gevoel.
pien_2010 schreef:Waar baseer je dat op Elnienjo?
Citaat:Al Gore woont in een energievarken
Van: redactie op 4 augustus 2017
al gore energievarken
Al Gore verdient zijn geld met het houden van praatjes over duurzaamheid. Maar zijn meest luxe huis in Nashville verbruikt maar liefst 231.000 kilowattuur stroom per jaar en wordt zelfs in de VS geclassificeerd als 'Energievarken'.
De voormalige Amerikaanse vicepresident Al Gore verbruikt minstens 21 keer meer elektriciteit dan de gemiddelde Amerikaan, schrijft webzine Ravage. In september vorig jaar bereikte het elektriciteitsverbruik zelfs een piek van 34 keer hoger dan het gemiddelde. Alleen al het energieverbruik om zijn openlucht zwembad te verwarmen is genoeg om een gemiddeld Amerikaans huishouden zes jaar van elektriciteit te voorzien. Huizen die meer dan 60 kWh per vierkante meter verbruiken worden in Amerika ‘energievarkens’ genoemd. Al Gore zijn huis zit aan de 69 kWh. Het argument dat grote huizen nu eenmaal meer energie verbruiken gaat dus ook niet op als verzachtende omstandigheid: ook het gemiddelde energieverbruik is buiten alle proporties.
Liegen over zonnestroom
Dit blijkt uit onderzoek van het National Center for Public Policy Research dat zich zegt te baseren op de elektriciteitsfacturen van Gore die afkomstig zouden zijn van de Nashville Electric Service. Hoe men daaraan gekomen is, wordt niet vermeld.
In 2007 werd Gore er al op gewezen dat zijn verbruik veel hoger was dan de rest van het land en dat hij, zeker gezien zijn alarmerende klimaatboodschap, nogal hypocriet overkwam. Hij beloofde toen om zijn levensstijl te veranderen en ‘verduurzaamde’ zijn villa in Nashville. De klimaatgoeroe beweert nu dat de elektra die hij verbruikt volledig door zonnepanelen wordt opgewekt. Maar zijn 33 zonnepanelen dragen jaarlijks slechts 5,7 procent bij.
Makkelijk slachtoffer
De villa in Nashville in de Amerikaanse staat Tennessee heeft 20 kamers, een permanent verlichte oprijlaan, een verwarm buitenzwembad en een hek dat elektrisch open en dicht gaat. Overigens is Gore, met een geschat privévermogen van 300 miljoen dollar, eigenaar van nog drie villa’s: een in Carthage (Tennessee), in Montecito (Californië) en in de hoofdstad Washington DC. Wat die optrekjes, alsmede zijn luxueuze jachten, aan energie verkwisten, is onbekend.
Het rapport verschijnt, niet geheel toevallig, aan de vooravond van de première van Gore’s tweede klimaatfilm An inconvenient sequel. De club die de informatie naar buiten bracht, het National Center for Public Policy Research, is een uiterst conservatieve denktank en een lobbyclub tegen klimaatmaatregelen. Klimaatontkenners dus, die prima gedijen onder het Trump-imperium. Dubbel pijnlijk dus als die zo makkelijk kunnen scoren…
Dinopino schreef:Gewoon zo een gevoel. Sprak vorige week nog met iemand en die had hetzelfde gevoel. Kan me niet voorstellen dat ze in Texas op Biden zouden stemmen,het land van de olie, dat wil Biden stoppen. De campagne van Trump vond ik veel overtuigender dan die van Biden. Wanneer ik de aanhangers van Biden zie, vind ik die nogal agressief. Dus ja gewoon een gevoel.
Dinopino schreef:Ben jij zelf een aanhanger van Trump Dinopino? Want wat ik wel bijzonder vindt is dat de aanhangers van Biden de aanhangers van Trump agressief vinden en de aanhangers van Trump juist omgekeerd.Wanneer ik de aanhangers van Biden zie, vind ik die nogal agressief. Dus ja gewoon een gevoel.
Dinopino schreef:Imandra toch blijft bij mij het gevoel dat Trump wint. Soms kan je het niet verklaren. Misschien is het ook de hoop. Maar ik en nog een paar kennissen hebben gewoon het gevoel dat ie gaat winnen. De kiezers hebben gekozen, maar de volgende stap zijn de kiesmannen. Deze kunnen zelfs democraat zijn en toch voor de republikeinen stemmen. Het is nog een lange weg naar Januari. We zien het wel.
elnienjo schreef:Dinopino schreef:Gewoon zo een gevoel. Sprak vorige week nog met iemand en die had hetzelfde gevoel. Kan me niet voorstellen dat ze in Texas op Biden zouden stemmen,het land van de olie, dat wil Biden stoppen. De campagne van Trump vond ik veel overtuigender dan die van Biden. Wanneer ik de aanhangers van Biden zie, vind ik die nogal agressief. Dus ja gewoon een gevoel.
Ik denk toch echt wel dat ook mensen die normaal republikeins stemmen nu voor Biden gekozen hebben, omdat Trump 'n lose canon is en deze pandemie hem volledig boven het hoofd is gegroeid. Dan heb je een susser nodig. Dat met die olie stilleggen dat zie ik niet gebeuren. Daar is olie veel te belangrijk voor en er is ook nog de senaat die zulke drastische dingen kan tegenhouden.
Shadow0 schreef:Trump heeft al verloren hoor. Er is geen onzekerheid meer over. De stemmen zijn geteld en Biden heeft gewonnen.
Als er nog gedoe komt dan is dat niet omdat Trump alsnog gewonnen blijkt te hebben, maar omdat hij een anti-democratische machtsgreep doet door de resultaten van de verkiezingen niet te erkennen.
En dat 'gevoel' dat je er dan over hebt, is dat dan niet vooral een 'gevoel' dat de democratie er niet meer toe doet als het resultaat je niet aanstaat?
Dinopino schreef:Imandra ik zeg gewoon dat ik een Trump aanhanger ben en hoop dat ie wint en ook een sterk gevoel heb dat het gaat gebeuren. Wie of wat er tijdens de verkiezingen niet klopt vind ik niet interessant. Een goed rechtssysteem zal er voor zorgen dat de juiste president de verkiezingen wint. Of dat nu Biden is of Trump. Invloed hebben we er sowieso niet op.
Wow dat ik zo aangevallen wordt omdat ik een andere mening heb is toch wel apart. Ik dacht dat je wel een andere mening mocht hebben. Maar Shadow is toch alles goed wanneer je zegt Biden heeft gewonnen en je bent voor Biden. Daarom mag ik toch wel een andere overtuiging hebben.
Dinopino schreef:Wow dat ik zo aangevallen wordt omdat ik een andere mening heb is toch wel apart. Ik dacht dat je wel een andere mening mocht hebben. Maar Shadow is toch alles goed wanneer je zegt Biden heeft gewonnen en je bent voor Biden. Daarom mag ik toch wel een andere overtuiging hebben.