Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:57

Dinopino schreef:
De verkiezingen zijn geweest. Denk wel dat de uitslag laat wachten tot januari. En ik durf te wedden dat Trump de verkiezingen wint :-) We zien wel denk ik in januari wie er gelijk heeft.

Waar baseer je dat op?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:00

Karl66 schreef:
Vooral een democratische rechtsstaat, waarin rechters beslissingen nemen op basis van de bestaande wetgeving. Als je je als democratische partij nooit druk hebt gemaakt over die wetgeving, dan moet je achteraf niet klagen dat die wetgeving in je nadeel is.

Maar als Gore wel president was geworden, wat voor invloed zou dat op 9/11 hebben gehad en op de inval van Irak daarna en daarmee op het midden oosten in het algemeen. Dan hadden we waarschijnlijk een hele andere wereld gehad...

Ik denk dat Al Gore nog destructiever voor Amerika zou zijn geweest dan Trump met z'n klimaatpraatjes.

pien_2010

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:01

Waar baseer je dat op Elnienjo?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 18:06

Gewoon zo een gevoel. Sprak vorige week nog met iemand en die had hetzelfde gevoel. Kan me niet voorstellen dat ze in Texas op Biden zouden stemmen,het land van de olie, dat wil Biden stoppen. De campagne van Trump vond ik veel overtuigender dan die van Biden. Wanneer ik de aanhangers van Biden zie, vind ik die nogal agressief. Dus ja gewoon een gevoel.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:12

Dinopino schreef:
Gewoon zo een gevoel. Sprak vorige week nog met iemand en die had hetzelfde gevoel. Kan me niet voorstellen dat ze in Texas op Biden zouden stemmen,het land van de olie, dat wil Biden stoppen. De campagne van Trump vond ik veel overtuigender dan die van Biden. Wanneer ik de aanhangers van Biden zie, vind ik die nogal agressief. Dus ja gewoon een gevoel.

Gevoel verandert nog niet dat Biden met 4.385.988 votes en 279 kiesmannen heeft gewonnen. De rechtszaken van Trump gaan om veel minder votes dan verschil zouden kunnen maken.

En heb je Trumps aanhangers gezien die met vlaggen en trucks een bus bijna van de weg af rijden? Of de trump supporter die schreeuwend op een podium sprong dat de 'biden familie gefraudeerd heeft'? Welke kant is nu agressief? Zie je het verschil in hoe Biden het publiek toespreekt (rustig, kalm, met feiten) en hoe Trump het publiek toespreekt (tweets in all-caps, zonder enig bewijs beweren dat hij gewonnen heeft en dat er fraude is)?

Trump heeft Texas gewonnen trouwens. Maar Texas bepaalt niet alleen de winnaar.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 09-11-20 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:12

pien_2010 schreef:
Waar baseer je dat op Elnienjo?

Onder andere op zijn energieslurpende lifestyle:
Citaat:
Al Gore woont in een energievarken
Van: redactie op 4 augustus 2017
al gore energievarken
Al Gore verdient zijn geld met het houden van praatjes over duurzaamheid. Maar zijn meest luxe huis in Nashville verbruikt maar liefst 231.000 kilowattuur stroom per jaar en wordt zelfs in de VS geclassificeerd als 'Energievarken'.

De voormalige Amerikaanse vicepresident Al Gore verbruikt minstens 21 keer meer elektriciteit dan de gemiddelde Amerikaan, schrijft webzine Ravage. In september vorig jaar bereikte het elektriciteitsverbruik zelfs een piek van 34 keer hoger dan het gemiddelde. Alleen al het energieverbruik om zijn openlucht zwembad te verwarmen is genoeg om een gemiddeld Amerikaans huishouden zes jaar van elektriciteit te voorzien. Huizen die meer dan 60 kWh per vierkante meter verbruiken worden in Amerika ‘energievarkens’ genoemd. Al Gore zijn huis zit aan de 69 kWh. Het argument dat grote huizen nu eenmaal meer energie verbruiken gaat dus ook niet op als verzachtende omstandigheid: ook het gemiddelde energieverbruik is buiten alle proporties.

Liegen over zonnestroom
Dit blijkt uit onderzoek van het National Center for Public Policy Research dat zich zegt te baseren op de elektriciteitsfacturen van Gore die afkomstig zouden zijn van de Nashville Electric Service. Hoe men daaraan gekomen is, wordt niet vermeld.

In 2007 werd Gore er al op gewezen dat zijn verbruik veel hoger was dan de rest van het land en dat hij, zeker gezien zijn alarmerende klimaatboodschap, nogal hypocriet overkwam. Hij beloofde toen om zijn levensstijl te veranderen en ‘verduurzaamde’ zijn villa in Nashville. De klimaatgoeroe beweert nu dat de elektra die hij verbruikt volledig door zonnepanelen wordt opgewekt. Maar zijn 33 zonnepanelen dragen jaarlijks slechts 5,7 procent bij.

Makkelijk slachtoffer
De villa in Nashville in de Amerikaanse staat Tennessee heeft 20 kamers, een permanent verlichte oprijlaan, een verwarm buitenzwembad en een hek dat elektrisch open en dicht gaat. Overigens is Gore, met een geschat privévermogen van 300 miljoen dollar, eigenaar van nog drie villa’s: een in Carthage (Tennessee), in Montecito (Californië) en in de hoofdstad Washington DC. Wat die optrekjes, alsmede zijn luxueuze jachten, aan energie verkwisten, is onbekend.

Het rapport verschijnt, niet geheel toevallig, aan de vooravond van de première van Gore’s tweede klimaatfilm An inconvenient sequel. De club die de informatie naar buiten bracht, het National Center for Public Policy Research, is een uiterst conservatieve denktank en een lobbyclub tegen klimaatmaatregelen. Klimaatontkenners dus, die prima gedijen onder het Trump-imperium. Dubbel pijnlijk dus als die zo makkelijk kunnen scoren…

Bron: https://www.duurzaamnieuws.nl/al-gore-w ... gievarken/

'Just do as I say, don't do as I do'...
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 09-11-20 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:14

Die laatste alinea zegt het wel, denk ik.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:15

Dinopino schreef:

Ik denk toch echt wel dat ook mensen die normaal republikeins stemmen nu voor Biden gekozen hebben, omdat Trump 'n lose canon is en deze pandemie hem volledig boven het hoofd is gegroeid. Dan heb je een susser nodig. Dat met die olie stilleggen dat zie ik niet gebeuren. Daar is olie veel te belangrijk voor en er is ook nog de senaat die zulke drastische dingen kan tegenhouden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:17

Dinopino schreef:
Wanneer ik de aanhangers van Biden zie, vind ik die nogal agressief. Dus ja gewoon een gevoel.
Ben jij zelf een aanhanger van Trump Dinopino? Want wat ik wel bijzonder vindt is dat de aanhangers van Biden de aanhangers van Trump agressief vinden en de aanhangers van Trump juist omgekeerd.

Elnienjo, heftig stuk dat je daar plaatst. Wist ik niet. Als dat ook feitelijk zo klopt is het niet erg netjes van hem.
Wij zijn ook groen en proberen dit ook echt te zijn in ons leven ook al beseffen we ten volle dat iedereen zijn voetprint nalaat hoe goed je ook je best probeert te doen, dus dat dit ook voor ons geldt.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-11-20 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 18:17

Imandra toch blijft bij mij het gevoel dat Trump wint. Soms kan je het niet verklaren. Misschien is het ook de hoop. Maar ik en nog een paar kennissen hebben gewoon het gevoel dat ie gaat winnen. De kiezers hebben gekozen, maar de volgende stap zijn de kiesmannen. Deze kunnen zelfs democraat zijn en toch voor de republikeinen stemmen. Het is nog een lange weg naar Januari. We zien het wel.

Pien 2 10 dat had ik geloof ik al een keer aangegeven. Ja ik ben een aanhanger van Trump.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 09-11-20 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:18

Dinopino schreef:
Imandra toch blijft bij mij het gevoel dat Trump wint. Soms kan je het niet verklaren. Misschien is het ook de hoop. Maar ik en nog een paar kennissen hebben gewoon het gevoel dat ie gaat winnen. De kiezers hebben gekozen, maar de volgende stap zijn de kiesmannen. Deze kunnen zelfs democraat zijn en toch voor de republikeinen stemmen. Het is nog een lange weg naar Januari. We zien het wel.

Dus jij bent ervoor dat Trump op ondemocratische wijze wordt gekozen en de kiesmannen de wil van het volk uit die staat negeren?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:20

elnienjo schreef:
Dinopino schreef:

Ik denk toch echt wel dat ook mensen die normaal republikeins stemmen nu voor Biden gekozen hebben, omdat Trump 'n lose canon is en deze pandemie hem volledig boven het hoofd is gegroeid. Dan heb je een susser nodig. Dat met die olie stilleggen dat zie ik niet gebeuren. Daar is olie veel te belangrijk voor en er is ook nog de senaat die zulke drastische dingen kan tegenhouden.

Er zijn zoveel hoogstaande republikeinen die zich van Trump afgekeerd hebben en op Biden hebben gestemd. Dat zegt toch wel wat. Ik denk dat het onder het "gewone" volk niet anders is, gezien de stemmingen in andere staten (Oh, wacht, dat is natuurlijk fraude, het kan niet anders zijn aangezien er nu zo'n goede president zit, the best. :+ )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:21

Trump heeft al verloren hoor. Er is geen onzekerheid meer over. De stemmen zijn geteld en Biden heeft gewonnen.

Als er nog gedoe komt dan is dat niet omdat Trump alsnog gewonnen blijkt te hebben, maar omdat hij een anti-democratische machtsgreep doet door de resultaten van de verkiezingen niet te erkennen.
En dat 'gevoel' dat je er dan over hebt, is dat dan niet vooral een 'gevoel' dat de democratie er niet meer toe doet als het resultaat je niet aanstaat?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:23

Shadow0 schreef:
Trump heeft al verloren hoor. Er is geen onzekerheid meer over. De stemmen zijn geteld en Biden heeft gewonnen.

Als er nog gedoe komt dan is dat niet omdat Trump alsnog gewonnen blijkt te hebben, maar omdat hij een anti-democratische machtsgreep doet door de resultaten van de verkiezingen niet te erkennen.
En dat 'gevoel' dat je er dan over hebt, is dat dan niet vooral een 'gevoel' dat de democratie er niet meer toe doet als het resultaat je niet aanstaat?

_/-\o_

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 18:23

Imandra ik zeg gewoon dat ik een Trump aanhanger ben en hoop dat ie wint en ook een sterk gevoel heb dat het gaat gebeuren. Wie of wat er tijdens de verkiezingen niet klopt vind ik niet interessant. Een goed rechtssysteem zal er voor zorgen dat de juiste president de verkiezingen wint. Of dat nu Biden is of Trump. Invloed hebben we er sowieso niet op.

Wow dat ik zo aangevallen wordt omdat ik een andere mening heb is toch wel apart. Ik dacht dat je wel een andere mening mocht hebben. Maar Shadow is toch alles goed wanneer je zegt Biden heeft gewonnen en je bent voor Biden. Daarom mag ik toch wel een andere overtuiging hebben.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:26

Dinopino schreef:
Imandra ik zeg gewoon dat ik een Trump aanhanger ben en hoop dat ie wint en ook een sterk gevoel heb dat het gaat gebeuren. Wie of wat er tijdens de verkiezingen niet klopt vind ik niet interessant. Een goed rechtssysteem zal er voor zorgen dat de juiste president de verkiezingen wint. Of dat nu Biden is of Trump. Invloed hebben we er sowieso niet op.

Wow dat ik zo aangevallen wordt omdat ik een andere mening heb is toch wel apart. Ik dacht dat je wel een andere mening mocht hebben. Maar Shadow is toch alles goed wanneer je zegt Biden heeft gewonnen en je bent voor Biden. Daarom mag ik toch wel een andere overtuiging hebben.

Als Trump op dit moment nog president wordt dan is dat op ondemocratische wijze, zoals Shadow al toelicht. We vallen je niet aan, we vragen je simpelweg of jij dan daar achter staat. Vindt jij het oké als de president van Amerika op ondemocratische, totalitaire wijze gekozen wordt? Vind je het oké als de democratie volledig platgelegd wordt en Trump daardoor toch president wordt? In plaats van netjes en legaal door de verkiezingen, door de wil van het volk (waar dus Biden als president uit is gekomen)?

Edit: jouw mening challengen is niet aanvallen trouwens. Groot verschil.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:28

Maar het rechtssyteem is niet goed, als je door een loophole toch de macht kan overnemen terwijl de meerderheid je niet wilt, wat niet alleen nu in het aantal stemmen duidelijk is, maar ook in het aantal kiesmannen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:30

Dinopino schreef:

Je mag best een andere mening hebben, maar je onderbouwing is een beetje wazig. 'Gevoel' zegt niks. Je kunt je niet voorstellen dat men in Texas op Biden zou stemmen, maar ook Texas bestaat uit miljoenen mensen met net zo veel meningen. Uiteindelijk is Texas ook een red state, toch? Dus dat gaat geen verschil maken.
De kiesmannen kúnnen uiteindelijk wel de wil van het volk negeren, maar doen dat eigenlijk hoegenaamd nooit (en kon het niet alleen in Maine en nog een staat?).
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 09-11-20 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:31

Trump heeft nog twee troeven, hertellingen en rechtszaken wegens fraude. De verschillen in aantallen stemmen zijn zo groot dat hij nooit de verkiezingen met hertellingen gaat winnen. Misschien lukt het om Georgia daarmee terug te winnen, maar daar houdt het ook wel op. Wat de rechtszaken betreft, geen enkele rechtsgeleerde geeft hem een serieuze kans. Het Amerikaanse kiessysteem is wel zo robuust dat frauderen bijna niet mogelijk is. De autoriteiten die erover gaan hebben ook geen aanwijzingen voor fraude. Dus het enige wat er dan nog overblijft is de macht proberen te grijpen met behulp van de republikeinse partij. Die zijn tot nu toe heel duidelijk, dat gaan ze niet doen. Dus het gevolg is dat Biden gewoon de volgende president wordt. Omdat Trump zijn verlies niet wil erkennen, kan het nog een poosje duren voordat het helemaal officieel is, maar Biden heeft gewoon gewonnen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:34

Bovendien wonen er heel veel zwarte, Latijns Amerikaanse en native mensen in Texas. De steden Austin en Houston zijn ook, net als vrijwel alle grote steden in de VS, gegroeid met een jonge en progressieve bevolking. Logisch dus dat er ook in Texas op Biden gestemd is, ook al ging het daar uiteindelijk naar Trump.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:34

Ik heb ook altijd het gevoel dat ik miljonair ga worden, maar dat gebeurt ook al 34 jaar niet.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 18:35

Blue_Eyes ik zeg heel duidelijk een gevoel heb. Je kunt niet van iemand eisen dat ie zijn gevoel onderbouwt. Het is een gevoel. Je zegt nu dat ik alleen een andere mening mag hebben wanneer ik die goed onderbouw.Dat is net zo onzinnig als dat ik van jouw verlang een onderbouwde mening te geven waarom je denkt dat rode fietsen mooier zijn. Maar het is toch niet erg. Wat ik denk heeft toch totaal geen invloed op de uitslag. Gewoon afwachten, misschien krijg jij gelijk en misschien is mijn gevoel goed. Beide oke. Dan was mijn gevoel verkeerd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:38

Zie de post van Niobe boven je, die zegt eigenlijk alles. Het is een discussieforum en een discussietopic, dus een ongefundeerd gevoel erin smijten en eisen dat mensen dat respecteren is ook wat zinloos.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:41

Een video over republikeinen en Trump speeches.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:43

Hij probeert in iedergeval lekker autoritair te zijn. Maar als je Trump en familie bent is blijkbaar alles geoorloofd, zelfs het oproepen tot totalen Krieg. En nu dit weer:

Afbeelding