Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Ze worden echt steeds gestoorder in dit land!
Wat komt er voor in de plaats?. Nieuwbouw wijken...Industrie terreinen....zonnepaneel velden.
Westerntrail schreef:Popstra schreef:Ze worden echt steeds gestoorder in dit land!
Wat komt er voor in de plaats?. Nieuwbouw wijken...Industrie terreinen....zonnepaneel velden.
Huizen voor al die gelukzoekers Nederland moet 1 grote stad worden
Als wij niet opstaan zal er een hele omvolking plaats vinden.
irmaz schreef:
Cowboy55 schreef:DuoPenotti schreef:<KNIP>
Meer mensen binnen halen (hoeveel stoten wij per mens uit, onze stront? is dat al eens berekend) meet vervuiling, meer huizen meer, stroom, meer alles.
Waarom hoor je daar nooit wat over?
Makkelijk op te zoeken.
Een mens produceert in een mensenleven (gemiddeld 81 jaar) 3.787 kilo poep. Bron:Quest april 2020.
Een koe produceert 7 a 8 keer zoveel PER JAAR. Bron: Noorderbreedte, februari 2020.
Bij de data van de koe zit dan wel ook plas. Maar zelfs als maar de helft poep is produceert een koe in een jaar net zoveel poep als 3-4 mensen in hun hele leven……
Spruit schreef:Cowboy55 schreef:
Makkelijk op te zoeken.
Een mens produceert in een mensenleven (gemiddeld 81 jaar) 3.787 kilo poep. Bron:Quest april 2020.
Een koe produceert 7 a 8 keer zoveel PER JAAR. Bron: Noorderbreedte, februari 2020.
Bij de data van de koe zit dan wel ook plas. Maar zelfs als maar de helft poep is produceert een koe in een jaar net zoveel poep als 3-4 mensen in hun hele leven……
Koeienmest is tenminste schoon en geschikt om gewoon weer op de landerijen uitgereden te kunnen worden. Menselijke ontlasting is de puurste vorm van verlies. Zit ook ontzettend veel medicatieresten en zaken zoals de pil in, wat allemaal ontzettend slecht is voor de bodem. Nog iets wat nooit meegenomen wordt.
Cowboy55 schreef:Dus als we het hebben over mestquota dan hebben we het over mensen poep?![]()
Maar serieus, reken eens mee. Een koe produceert per jaar evenveel poep als 3-4 mensen in hun hele leven. Over 81 jaar (een gemiddeld mensenleven) hebben we het dan over de poepproduktie van 243-324 mensen.
Volgens Westlanders.nu waren er in 2020 3,8 miljoen runderen in NL. Dat is dan per jaar de poepproduktie 11,4 tot 14,4 miljoen Nederlanders in hun hele leven! Over 81 jaar gemeten is de poepproduktie van 3,8 miljoen koeien gelijk aan een menselijke bevolking van 923,4 miljoen tot 1,231 MILJARD mensen. Dat is bijna de bevolking van India!
Ofwel, ik geloof meteen dat mensen poep slechter is dan koeienpoep. Maar we verzuipen in de koeienpoep.
ruitje schreef:Kan het hier gewoon over het steunen van boeren blijven gaan? Er is een algemeen politiek topic als men het over asielzoekers oid wil hebben.
Heb het idee dat de discussie nu onnodig een andere kant op getrokken word.
Voor mij maakt het helemaal niet uit hoeveel mensen poepen, hoeveel er voor het buitenland geproduceerd word. Als er straks gewoon gezegd word dat mijn bedrijf weg moet uit het Groene Hart maken al die zaken voor mij echt niet uit.
juval schreef:En toch is er in delen van ons land een groot tekort aan koeienpoep, ofwel mest. Onze gewassen groeien namelijk beter als het land bemest wordt met koeienpoep. Koeienpoep is nuttig!! geen afval!
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2020/ ... ort-dreigt
vergelijken van mensen en dieren vind ik sowieso raar in deze
Kinke schreef:het is ook ontzettend dom om van je voedselvoorziening afhankelijk te worden van het buitenland. Klimaat is instabiel, en waar te verdienen valt verschijnen dubieuze handelaren. En dan nog de voedselveiligheid/dierenwelzijn
Kinke schreef:Irmaz, je denkt dat de regelgeving aangepast wordt op die metingen?
Kinke schreef:dat wordt ook geprobeerd, maar past niet in de planning dus wordt niet toegepast.
Waarom denk je dat boeren boos zijn...