Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:21

aslo schreef:
ravellie schreef:
I rest my case, al helemaal reden des te meer om eens krtisch naar de grenzen van je land te kijken.
En zo speelt eigenlijk de hele wereld een dubbelrol, incl USA

Zolang er financieel belang bij is, zal er oorlog blijven bestaan.

_/-\o_
Yup, o.a. Olie maakt meer kapot dan je lief is.

of vroeger specerijen,
daar hebben wij vroeger heel wat vieze spelletjes om gespeeld.

diamanten.

kortom ruwe grondstoffen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:45

Dus...speelt Turkije een vies spelletje :j

Anoniem

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:46

Net als de rest van de landen die hierbij betrokken zijn jammer genoeg. Amerika speelt ook een vies spelletje, Rusland ook, en Nederland heeft ook geen schone handen wat dit betreft. Dat wij daar willen/gaan ingrijpen zal (ook) te maken hebben met een deel eigenbelang.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:11

rapido schreef:
Dus...speelt Turkije een vies spelletje :j

Nou zo stellig zou ik het niet zetten. Dan spelen wij allemaal t zelfde vieze spelletje. Dat van die olie is niet echt een verrassing, onze auto's rijden er ook ongetwijfeld wel op.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:20

Afbeelding

Uit de Volkskrant

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:21

Ik vind meer het verhaal rond het grote bedrag wat Turkije van de EU krijgt om de vluchtelingen aan wal te houden te mooi om waar te zijn. Maar dat is mijn mening

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:56

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:50

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:52

Ik vind het doodeng wat er nu allemaal op gang komt...

Maar ik wijt een groot deel van die schuld op de ruggengraatloze regering die door onzichtbaarheid en lafheid hier voeding aan heeft gegeven. Het gevoel dat de regering de mensen in de steek laat geeft voeding aan dit soort lieden, die gedijen daar op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:57

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:08

Nee. En ik durf wedden dat er best bepaalde elementen in onze regering een 'oogje toeknijpen' voor de ontwikkeling van dit soort knokploegen, en straks gaan roepen, 'wir haben es nicht gewusst'....

Het is ook veel makkelijker als mensen die ontevreden zijn over het beleid van onze regering, wat ze wel degelijk voelen (in hun portemonnee, slechtere zorg enz.) een zondebok vinden, zeg een 14-jarige getinte jongere die alleen over straat loopt.

Dan blijft de regering buiten schot.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:13

Of als je het niet eens bent met een standpunt dan steek je diegene gewoon neer. Zo zie je maar aan Bart van U die uit politieke redenen mevrouw Borst heeft vermoord.
Mensen zullen altijd wel een reden zoeken om iemand iets aan te doen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:20

Politieke redenen? Ik las dat hij het als een missie voor god zag? Even zoeken.... Brb

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:21

Bart van U was een totaal geschifte man. Een schizofreen die ook zijn zuster blijkbaar vermoord heeft om dezelfde waanbeelden.

Dat staat toch wel echt een beetje los van deze discussie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:22

LadyMadonna schreef:
Politieke redenen? Ik las dat hij het als een missie voor god zag? Even zoeken.... Brb

Het ging er toch om dat hij het niet eens zou zijn met haar euthanasiewet. Anders is het mijn fout, klein gevalletje vd steur(foute informatie). Waar m'n excuus voor

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:31

Toevallig gisteren RTL Late Night gezien, maar een politieke moord is het <nog> niet. Over dit soort benoemingen gaat blijkbaar een rechter. Het is technisch nog niet eens een terroristische aanslag.

Hij schijnt als zevenjarige iets gemaakt te hebben waardoor hij god, Jezus en nog iemand zag en een stem hoorde. Hij is (iets voor de moord) naar haar huis gegaan voor de adressen van JP Balkenende en Wim Kok, die gaf Borst niet. Toen gebeurde er iets, waardoor hij weer die stem hoorde en hij heeft haar hierop neergestoken. Dat moest van die stem. Men twist zelfs nog of dit wel niet met voorbedachte rade was. Het draaide dus wel degelijk ergens om die euthanasiewet.

Maar verder kun je hem idd wel totaal geschift noemen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:35

purny schreef:
LadyMadonna schreef:

Het ging er toch om dat hij het niet eens zou zijn met haar euthanasiewet. Anders is het mijn fout, klein gevalletje vd steur(foute informatie). Waar m'n excuus voor

De krant maakt er een politieke moord van. Het verbaasde mij ook, maar goed......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:40

Sammie schreef:
Toevallig gisteren RTL Late Night gezien, maar een politieke moord is het <nog> niet. Over dit soort benoemingen gaat blijkbaar een rechter. Het is technisch nog niet eens een terroristische aanslag.

Hij schijnt als zevenjarige iets gemaakt te hebben waardoor hij god, Jezus en nog iemand zag en een stem hoorde. Hij is (iets voor de moord) naar haar huis gegaan voor de adressen van JP Balkenende en Wim Kok, die gaf Borst niet. Toen gebeurde er iets, waardoor hij weer die stem hoorde en hij heeft haar hierop neergestoken. Dat moest van die stem. Men twist zelfs nog of dit wel niet met voorbedachte rade was. Het draaide dus wel degelijk ergens om die euthanasiewet.

Maar verder kun je hem idd wel totaal geschift noemen.

Hij is niet de enige. Instellingen in de GGZ zitten er vol mee. Gelukkig wordt het grootste deel opfenomen/behandeld voordat hij gaat moorden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:44

Citaat:
Van U, opgegroeid in een orthodox-christelijk milieu, kreeg naar eigen zeggen een "goddelijke opdracht" om Borst te doden. Hij heeft ook gezegd dat hij voor de moord meerdere keren bij Borst aan de deur was.

Bron: nu.nl

Denk niet dat dit off-topic is eigenlijk. Het gaat in dit topic veel over wat mensen voor/namens hun religie doen.
Tja....

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:52

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:56

Sunrise_ schreef:
Electra63 schreef:

Vergeleken met bijvoorbeeld Duitsland en Zweden niet, maar dat maakt het Nederlandse beleid niet direct streng, dat is maar net welke mening je er zelf over hebt en met welke landen je het vergelijkt.

Een van de strengste van Europa. Dus het maakt niet uit met welke landen je vergelijkt :D

Dat dit volgens sommigen niet streng genoeg is, is iets anders. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:02

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:12

Electra63 schreef:
Een van de strengste van Europa. Dus het maakt niet uit met welke landen je vergelijkt :D

Dat dit volgens sommigen niet streng genoeg is, is iets anders. ;)

http://www.volkskrant.nl/binnenland/ned ... ~a4237990/
Als ik het goed begrijp wordt er dus in Nederland een duidelijkere schifting gemaakt tussen 'kansrijke' en 'kansarme' asielzoekers, waardoor het percentage dat uiteindelijk een verblijfsvergunning krijgt hoger is. Mensen met weinig kans op een verblijfsvergunning trekken eerder naar Duitsland (logisch).

Ik vind het een erg lastig onderwerp, omdat het wel over mensenlevens gaat, en ik economische vluchtelingen ook een beter leven gun, al vind ik dat die niet direct recht hebben op asiel omdat dan het hek van de dam is. Ik ben absoluut voor het opvangen van mensen die vluchten voor oorlog/geweld (ik ben momenteel zelf betrokken bij vrijwilligerswerk met vluchtelingen), maar ook daar zit voor mij een grens aan qua aantallen. Ik vind dat er vaak andersom wordt geredeneerd; die mensen hebben het slecht (wat ook zo is), daarom kunnen we wel ruimte maken. Maar op een gegeven moment is de rek er toch wel uit? Er zijn zoveel mensen op de wereld die het slecht hebben (en dat zal naar mijn mening ook altijd zo blijven), moeten we dan maar bijv 50 miljoen mensen hier opvangen? Ik krijg soms het idee dat mensen niet een concreet cijfer kunnen noemen van het maximaal aantal vluchtelingen dat we kunnen opvangen. En dat staat voor mij compleet los van het gunnen. Ik gun iedereen op de wereld een goed en welvarend en veilig leven en ik vind het enorm triest en tragisch dat er altijd mensen in ellende zullen leven, maar ik besef ook dat we slechts een heel klein gedeelte daarvan in West-Europa kunnen helpen zonder er zelf aan onderdoor te gaan. Ik vind dat we veel moeten doen, maar tegelijkertijd ben ik ook van mening dat Nederland niet de ellende/omstandigheden van andere landen hoeft op te lossen.

Om ook vluchtelingen deel uit te kunnen laten maken van onze verzorgingsstaat en ze een zelfde levensstandaard te bieden, zullen we deze moeten zien te behouden. Dat kan naar mijn idee alleen (helaas) door niet iedereen toe te laten. Veel mensen kunnen er bij, maar niet iedereen. Verder denk ik dat met een grenzeloze toestroom de kans op een burgeroorlog ook groter wordt, en dat is voor niemand goed: ook voor de vluchtelingen niet. Kortom, juist om de vluchtelingen stabiliteit te kunnen bieden moeten er ooit grenzen worden gesteld. Je kan niet iedereen helpen, maar je kunt dan wel een hoop mensen een goed leven bieden.

Verder lijkt het wel alsof het concept van West-Europese natiestaten, met eigen identiteiten- en culturen, moet worden afgebroken, of in ieder geval niet langer wenselijk is. Alsof er steeds meer van mensen wordt verwacht dat ze openstaan voor andere culturen, liefst een blend aanmoedigen, maar dat het willen handhaven van een eigen cultuur van deze mensen wordt ontmoedigd. Ik denk dat we binnenkort tegen een grens in dit gedachtegoed gaan aanlopen, en ik ben bang voor de onrust (burgeroorlogen wellicht?) die we nu al zien en denk ik alleen maar gaat toenemen. Nigel Farage hamert steeds op het gevaar dat er ontstaat, wanneer de EU-leiders het belang van enig gevoel van nationalisme niet serieus nemen, en ik denk dat hij daar echt een belangrijk punt noemt.

Ik hoop overigens heel erg dat ik ongelijk heb. Dat er inderdaad geen onrust komt, dat de vluchtelingenopvang overzichtelijk bleek te zijn en de voorzieningen daartoe toereikend, dat er inderdaad genoeg mogelijkheden voor banen en huizen zijn (voor zowel vluchtelingen als de autochtone bevolking), dat er geen burgeroorlog is uitgebroken vanwege de opvang, dat er geen sprake is van meer invloeden van (moslim)extremisme. Natuurlijk zijn dit allemaal worst case-scenario's die ik noem, maar eerlijk is eerlijk; het spookt soms wel door mijn hoofd en daar baal ik van. Ik hoop dat ik over een aantal jaar aan dit topic terugdenk en denk "waar heb ik mij toen eigenlijk zorgen om gemaakt, wat dom".

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:21

Je kunt je inderdaad afvragen wat een land (nog) aankan.
Het zal linksom of rechtsom bekostigd moeten worden door het werkende deel van de bevolking.
Die zo uiteindelijk steeds kleiner wordt.

Ik gun iedereen ook een goed leven, maar ik kan me niet voorstellen dat het grootste deel van de vluchtelingen zeg over pakweg 2 jaar aan het werk is. En ook niet na 5 jaar of langer.

Men heeft het o.a. over de vergrijzing van NL als argument pro vluchteling.
Eerst zien...dan geloven...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:34

Electra63 schreef:
Hij is niet de enige. Instellingen in de GGZ zitten er vol mee. Gelukkig wordt het grootste deel opfenomen/behandeld voordat hij gaat moorden.

Helaas is dat niet meer zo vanwege de bezuinigingen.Patiënten zitten thuis en krijgen thuis therapie.
Ze zijn vrij om te gaan en te staan,als er dan iets gebeurt,zijn ze te laat.