Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:00

Heeft iemand enig idee hoe de lichamen morgen van Eindhoven naar Hilversum gaan? Kan me niet voorstellen dat ze een stoet van 74wagebs laten rijden?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:03

secricible schreef:
Heeft iemand enig idee hoe de lichamen morgen van Eindhoven naar Hilversum gaan? Kan me niet voorstellen dat ze een stoet van 74wagebs laten rijden?

Volgens mij is er gezegd dat alle kisten via een stoet naar Hilversum worden gebracht.

DewiRox

Volgens mij wel, op dezelfde manier als nu

Malima

Het gaat allemaal op dezelfde manier dus ik denk wel 74 lijkwagens.

Nu pasten er alleen maar 40 in, doen ze nu meer per vliegtuig? Want er stond in het artikel dat dezelfde 2 vliegtuigen 1x heen en weer vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:04

Of er 40 of 74 in een stoet rijden maakt naar mijn mening niet zoveel uit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:05

Morgen vliegen er drie vliegtuigen.

Ik vroeg het me af omdat je dan ruim 10km snelweg af moet zetten, voor 37km was het 5km. Dat klinkt mij zo immens...

Rijkswaterstaat heeft nog geen info..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:06

Tja, het is ook lastig te zeggen hoeveel slachtoffers er nou precies per keer hierheen komen, er zitten waarschijnlijk meerdere slachtoffers in een zak en dus in een kist. Dus ik denk dat er in totaal 74 kisten naar Nederland komen, niet zozeer 74 slachtoffers.

Maar morgen en alle andere dagen zou alles hetzelfde gaan als vandaag.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:07

Nee, ze gaan via de N wegen, kan de link niet terugvinden. Maar het is ergens genoemd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:07

Voor zo'n stoet ga ik aan de kant en toon mijn medeleven. Dat maakt echt niet uit. En als ik ergens te laat kom en ze doen er moeilijk over dan vind ik ze zielig... zoveel mensen overleden en dan gaan miepen over iets kleins, een aantal minuten..

Maar toch vind ik het raar en niet normaal dat ik Wilders niet zag. Ik zag alleen Fleur Agema in mijn ooghoek. Van de PVV heb ik zoiezo weinig gezien de afgelopen week...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:08

Merkte vandaag aan mezelf dat ik m'n ava hier veranderde, en ik op fb iets vergelijkbaars deed, terwijl ik gisteravond nog dacht dat zuks misschien wat overdreven was. Ik deed eea. toch, omdat dat ongeveer het enige is, wat ik kan doen. Dóen, uit respect voor de slachtoffers, en als blijk van medeleven aan hun nabestaanden.

Opmerkingen mbt onze MinPres etc vind ik getuigen van weinig kennis en inlevingsvermogen. Ik zou op dit moment in elk geval niet graag in zijn schoenen staan... En denk dat 'ie niet uit luxe geen tijd had voor knuffels ;)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:09

purny schreef:
Voor zo'n stoet ga ik aan de kant en toon mijn medeleven. Dat maakt echt niet uit. En als ik ergens te laat kom en ze doen er moeilijk over dan vind ik ze zielig... zoveel mensen overleden en dan gaan miepen over iets kleins, een aantal minuten..

Maar toch vind ik het raar en niet normaal dat ik Wilders niet zag. Ik zag alleen Fleur Agema in mijn ooghoek. Van de PVV heb ik zoiezo weinig gezien de afgelopen week...

Ik dacht dat ik Wilders wel zag... Dan heb ik dus iemand anders voor hem aangezien!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:09

Oh ik heb hem niet gezien

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:10

Heb wel Samson gezien :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:12

Gevonden!

Wegen ook komende dagen dicht voor rouwstoet
Provinciale wegen in de buurt van Hilversum zullen ook de komende dagen af en toe worden afgesloten om een colonne lijkwagens met slachtoffers van de vliegtuigcrash doorgang te geven.

De politie maakt de N234 (van Soest naar Groenekan) en de N417 (van Utrecht naar Hilversum) vrij als de auto's in de buurt komen. Daarna worden ze afgesloten.

In de buurt van de Hilversumse kazerne aan de Noodweg zijn de wegbermen geblokkeerd met hekken om te voorkomen dat automobilisten daar parkeren. De gemeente Hilversum roept mensen die bijvoorbeeld bloemen bij de kazerne willen leggen op om met de fiets of het openbaar vervoer te komen.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... ode_971581

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:15

What the...., Geerke. Gecreerde hype, HOE kun je dit een hype noemen. Ja nederlandse volk azijnpissers, altijd commentaar. Maar dit een HYPE |o

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:17

Minister Timmermans laat de emotie zien tov de VN, en die omhelzing met die nabestaande...
Hij kan dat doen. En deed dat zó overtuigend en gemeend, top! Prachtige man!

Rutte moet iets anders doen.
Eerst alle stoffelijke overschotten terug, onderzoek ter plaatse, alhoewel dat al zwaar verziekt is door die idioten, de rest komt later.
Diplomatieke afstandigheid is soms de enigste manier om te krijgen wat nodig is.
De eerste overschotten zijn terug.
Helaas volgen er nog vele transporten...

Iets voor 4 uur gingen de klokken in Rotterdam Centrum.
Ze waren geland.
Om 4 uur 1 minuut stilte.
Om 5 uur snel naar huis om op tv te volgen hoe het transport zou gaan.
Zoveel mensen langs de snelweg, op bruggen, in straten, weilanden: de hele weg van Eindhoven naar Hilversum was vrijwel 'bedekt' met mensen...
Eerst alle mensen 'thuis' en dan de rest.
Lijkt mij een goed plan.

En wat ben ik trots op Nederland.
Zo'n klein land, maar we waren er.
Langs de hele route, om ieder op eigen wijze eer te betonen aan de zinloze slachtoffers en aan de nabestaanden.
Ramptoerisme? Nee. Saamhorigheid. Ja.

Poetin was druk bezig om een steentje te leggen voor het volgende FIFA-gebeuren.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/22886651/__FIFA-bobo_s_feesten_met_Poetin__.html
Ik snap niet dat die man nog steeds leeft.
Knap.
De hele wereld zou beter af zijn zonder deze gek.
Heeft Hitler-trekjes...

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:20

Petpa schreef:
Ik dacht dat ik Wilders wel zag... Dan heb ik dus iemand anders voor hem aangezien!

Wilders is op vakantie naar Bonaire...

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:22

Poeh poeh, heb net de moeite en tijd genomen om zo'n 20 pagina's bij te lezen .. pagina's die ongelezen waren omdat ik als gebiologeerd de hele ceremonie en de daaropvolgende stoet naar Hilversum via de TV heb gevolgd.

Wil eigenlijk op deze plek niet teveel woorden hieraan vuil maken, maar ik denk dat menigeen er goed aan zou doen om zich ook eerst beter in te lezen voordat er niet ter zake doende en/of repeterende opmerkingen en vragen of zelfs 'lichtelijk' (..) macabere vragen en/of opmerkingen gepost worden ...

Ik persoonlijk heb diep respect voor de wijze waarop de slachtoffers ontvangen en vervoerd zijn, respect voor iedereen die eraan meegewerkt heeft om de slachtoffers de waardigheid terug te geven die zij veel te lang hebben moeten ontberen ... respect dus ook voor de mensen die hun eer hebben willen bewijzen door hun voertuig stil te zetten, door langs of boven de route te gaan staan.
Die enkele publiciteitsgeile sensatiezoekers die alleen maar zwaaiend in beeld hun tronie op TV terug willen zien, laat ik hierbij met alle liefde buiten elke beschouwing ..

Ja, ik ben in vele opzichten diep onder de indruk .. vandaar misschien mijn ietwat ongebruikelijke taalgebruik ..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:23

geerke schreef:
een week geleden had het hele land nog commentaar...(ik ook...en ik heb het nog)Nu zijn Rutte en Timmermans bijna rijp voor een lintje.Wat laat een land zich toch meeslepen in een soort van gecreerde hype.

Wat onwijs respectloos om dit een hype te noemen, dat slaat nou echt nergens op. Een heel land komt samen om te rouwen, steunt elkaar, maakt zich als klein landje toch wel even verdomd sterk, en jij noemt het een hype? Ik vindt dat Rutte en Timmermans, met Timmermans in het bijzonder, zich zeer respectvol, sterk en ondersteunend opstellen en ik vind het ontzettend mooi om te zien dat een klein land zich zo groot maakt door zo samen te komen. Er zijn 298 slachtoffers omgekomen, en nog zo'n 15 medewerkers van de vliegmaatschappij, en iedereen gaat ermee om op zijn eigen manier. Er zijn 193 Nederlanders omgekomen. Dan vind ik het zeer respectloos om dit een hype te noemen waar mensen in meegesleept worden. Iedereen is ontzettend aangedaan door deze gebeurtenis en dat mogen ze ook best laten zien, en daarmee punt uit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:25

geerke schreef:
Tallie1979 schreef:
Rutte kan het geloof ik nooit goed doen! Typisch Nederlands, altijd wat te zeiken!

Hij is in onderhandeling gegaan, half Nederland liep te blèren dat hij aan het verzaken was en er waren zat mensen die bloed wilden zien ( in de vorm van oorlog )

Rutte is diplomatiek, de eerste overledenen zijn in Nederland, hij vertrekt "te snel" en ook dat is niet goed.

Hij doet zijn werk! Ipv er over vallen, zou je er ook gewoon achter kunnen staan!

een week geleden had het hele land nog commentaar...(ik ook...en ik heb het nog)Nu zijn Rutte en Timmermans bijna rijp voor een lintje.Wat laat een land zich toch meeslepen in een soort van gecreerde hype.

Timmermans had van mij sowieso wel een lindje mogen krijgen. Maar die speeche was prachtig, respectvol en had heel veel impact. Die man iszo waanzinnig slim en diplomatiek.

Heeft iemand welkom thuis gezegt aan de slachtoffers????( ben in het buitenland, krijg niet alles mee sorry) sorry maar daar draait mijn maag van om. Getveredemme zeg.... Wat resepectloos naar de slachtoffers en hun familie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:26

ze komen toch thuis?

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:27

Bij mij aan de kassa kwamen heel veel mensen bloemen halen en gingen dan naar Schiphol.... Wat een lastig moment. Een brok in mijn keel en tranen die ik tegen moest houden.. ;(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:28

Ik breng morgen mijn moeder naar Schiphol en vlieg zelf volgende week donderdag ook.

Als de gedenkplek er volgende week nog is, leg ik er ook een bloemetje of knuffeltje neer. :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:29

Ik vind dat juist iets moois, welkom thuis.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:33

Het heeft inderdaad iets moois. Het is ook maar of ke het negatief of positief wilt zien.. De familie's en nabestaanden zijn blij dat ze terug zijn, in wat voor een vorm dan okk. Het is nu iets tastbaars ipv een foto of een televisiebeeld. Dan vind ik 'welkom thuis' toch echt wel gepast :j