Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:47

Electra63 schreef:
Niet iedere linkse stemmer loopt op geitenharen-sokken en fietst naar zijn/haar werk.

Ik dacht van wel ! :D
En ze rijden in een bestel-Eend met van die zeurderige gordijntjes.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:48

Ja, Nicolletje, dat heb je met die vooroordelen.
Net als dat iedere moslim geen terrorist is, is niet iedere linkse stemmer een milieu-activist.
Zie de opmerking hierboven van Michel

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:49

.... En niet iedere PVV'er een racist en niet iedere VVD'er een rijke stinkerd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:50

Nicolletje schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in.
Maar sommigen in dit topic wel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:51

Michel123 schreef:
En ze rijden in een bestel-Eend met van die zeurderige gordijntjes.

Ik snap dat niet want die zijn onwijs milieuvervuilend. Of lopen ze eronder?? Net als Fred Flintstone.
Ah, dat verklaart de files in dit land :)*

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:51

Electra63 schreef:
Nicolletje schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in.
Maar sommigen in dit topic wel.

Volgens mij ben ik geen rascist, en of ik een rijke stinkerd ben ? :7

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:53

Dat weet ik niet Michel, voel je je aangesproken dan?
Ik zei sommigen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:57

Sorry, mijn opmerking over vooroordelen was maar een grapje. Ik doe er niet aan mee, aan zulke beweringen.

joostvangestel

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:59

Iemand die gemiddeld 1 keer of meer per jaar op vakantie gaat, is feitelijk een rijke stinkerd. Ik haal dat gemiddelde althans niet..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:02

Joost jij bent toch voortdurend op vakantie :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:09

Sst sarabande, daarom haal ik die ene keer toch niet :D

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 16:55

Electra63 schreef:
Sara,
Ik denk dat PVV-stemmers het helemaal niet erg vinden om in de maling genomen te worden. Neem alleen maar het AOW-standpunt.

Nog sterker, PVV'ers voelen zich zelfs niet eens in de maling genomen.
Dat zouden ze pas voelen als ze in de oppositie zouden komen door dwarskoppigheid van de partijleider, zoals PVDA, GL en D66 stemmers gebeurd is.
Die krijgen echt niet één punt verwezenlijkt van de waslijst aan verkiezingspunten. Als ze braaf zijn mogen ze instemmen met de Europavoorstellen van VVD en CDA, want daar doet de PVV tegen stemmen.

Electra63 schreef:
Nicolletje,

Bij de PVV is het een dictatuur. Alleen Geert heeft het daar voor het zeggen.
En bij de CDA worden ze gedwongen om op te stappen.

Heb je van deze beide beweringen ook een bronnetje of is dit uit een linkse duim gezogen?

Michel123 schreef:
Electra63 schreef:
En ook als Fortuin er nog was geweest, is het maar de vraag of het goed was blijven gaan.
Er was toch een aantal leden met weinig politieke ervaring.

Ik had toch heel graag willen meemaken wat Pim Fortuyn er van gebakken had.

Dat heeft een linkse milieuactivist onmogelijk gemaakt.

Electra63 schreef:
Ik ga voor het eerst naar Turkije, dus misschien kom ik wel met een hoofddoek terug.

Pas maar goed op dat je die niet overal draagt in Turkije zelf, want dan kon je nog wel eens problemen krijgen met de plaatselijke politiemeneer. :')
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 21-09-10 17:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:40

janderegelaa schreef:
Teddy321 schreef:
Die moeite had ik ook genomen, dit was een reactie op Michel die het allemaal nog al nutteloos vond. Wie leest er hier nu niet?

Ik vind het bijzonder dat jullie iedere keer om een onderbouwing vragen ( terwijl jullie die zelf ook regelmatig niet geven ) en op het moment dat je die dan krijgt reageer je er niet op. Dus...feit is dat de directeur van het CPB een PvDA-er is. En niet één die enkel op de PvDA stemt maar één die actief is binnen de PvDA en gezien de baantjes politiek in Nederland denk ik dat die opmerking van Wilders niet zo loos was als verondersteld wordt.

Kijk Jan, als je dit nou gelijk erbij had gezegd in plaats van alleen maar te roepen dat het CPB een links bolwerk is dan had iedereen zich de hele discussie kunnen besparen. Maar jij komt pas met je onderbouwing 2 pagina's later. Inmiddels is er dan al een hele discussie gaande over het CPB. Als gevolg van een ongenuanceerde en niet onderbouwde uitroep van jou.
Misschien een tip om mee te nemen en de discussie meer on topic te laten verlopen: onderbouw een beetje in de eerste post die er over gaat, niet pagina's later.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:48

Citaat:
Kijk Jan, als je dit nou gelijk erbij had gezegd in plaats van alleen maar te roepen dat het CPB een links bolwerk is dan had iedereen zich de hele discussie kunnen besparen. Maar jij komt pas met je onderbouwing 2 pagina's later. Inmiddels is er dan al een hele discussie gaande over het CPB. Als gevolg van een ongenuanceerde en niet onderbouwde uitroep van jou.
Misschien een tip om mee te nemen en de discussie meer on topic te laten verlopen: onderbouw een beetje in de eerste post die er over gaat, niet pagina's later.

Het zou wel even kunnen duren voordat je hier reactie op krijgt ;) Ik schat minimaal een maandje..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:06

CtjeLief schreef:
Het zou wel even kunnen duren voordat je hier reactie op krijgt ;) Ik schat minimaal een maandje..

Oh :') ik kan het allemaal niet meer volgen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:11

:') kan ik me iets bij voorstellen.. Daarom bracht ik je even op de hoogte ;)

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 07:54

Goedemorgen allemaal.
Een nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Deze discussie gaat NIET over de vraag of het CPB wel of niet links is. Dus daar moeten we maar over ophouden, vinden jullie niet ?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:21

De vraag is waarom PVV stemmers zich aangevallen voelen. Inmiddels kunnen we na 183 pagina's wel constateren dat ze dat zo voelen omdat het zo is. Blijft over de vraag waarom dat zo is. In mijn ogen omdat ze dezelfde rol spelen als de klokkenluiders. Die leggen ook altijd misstanden mis in de maatschappij en het bedrijfsleven wat ze door betrokkenen niet in dank wordt afgenomen.
Bij de PVV is het dan ook nog zo dat de toon van de boodschap veel vaker wordt aangevallen dan de boodschap zelf.
Terwijl de aanvallers in bijna alle gevallen eenzelfde toon aanslaan in hun verwijten.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:40

Wat mij opvalt is dat veel mensen die tegen de PVV zijn blijven roepen dat W. alle msolims het land uit wil hebben. Niets is minder waar. Hij wil graag dat moslim mensen een goede kans krijgen, jawel, ook hier in nederland. Verbrui je je kansen door crimineel gedrag, dán pas wordt het verhaal anders. Zowel voor allochtonen als voor autochtonen worden wat hem betreft de straffen strenger. Heb je een dubbele nationaliteit dan heb je ook kans dat die van het land waar je je misdraagt (in dit geval de nederlandse) wordt afgenomen.
Iedereen die zich gedraagt en met deze maatschappij meeleeft (niet tegenleeft) is van harte welkom om te blijven en mee te doen.
De immigratie moet verder aan banden gelegd worden, wat mij betreft minstens totdat we binnen nederland duidelijkheid hebben. Islamisering is niet gewenst, en als ik zie hoe islamisering werkt (zie islamitische landen) is het voor mij een duidelijke zaak: geweld en onderdrukking tegen vrouwen, homo's, joden en andersdenkenden mag in nederland geen optie zijn, zelfs niet als dat gebeurd in naam van een geloof. Hoe iemand die voor de rechten van deze mensen opkomt tot racist bestempeld kan worden is mij een raadsel.
Wat ik wel weer erg vreemd vind is dat sommige mensen onder het mom van tolerantie deze zaken toe willen staan, stimuleren en zelfs financieren.

Laatst was ik bij iemand en kwam politiek toevallig ter sprake. Toen ik mijn PVV-stem vermeldde werd quasi voor de grap gezegd: "PVV? Nou, dáár is de deur." Dat werd gezegd door iemand die zich niét verdiept in de politiek. Mede om zoiets voel ik me als PVV stemmer aangevallen.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:13

@ kanniet : ik had het niet beter kunnen verwoorden !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:25

kanniet schreef:
Wat mij opvalt is dat veel mensen die tegen de PVV zijn blijven roepen dat W. alle msolims het land uit wil hebben. Niets is minder waar. Hij wil graag dat moslim mensen een goede kans krijgen.

Ja daarom generaliseert hij ze als groep, zegt dat hun heilig boek en geloof verboden moeten worden. Dat niet alleen de gene die een overtreding maakt, maar zijn/haar hele familie uitgezet moet worden.
Dat klinkt echt als iemand die onderscheidt maakt

Overigens liet hij gisteren voor de camera's weten dat als zijn eisen op gebied van immigratie en integratie niet worden ingewilligd hij alsnog niet mee doet, en dat is iets dat hier al heel lang betoogd wordt.

Gezien het feit dat Nederland op gebied van immigratie beleid zon beetje het strengste in Europa is, en op onderdelen al op de vingers getikt is, zal dat nog moeilijk onderhandelen worden en zonde van de tijd, ze hadden er mee moeten beginnen.

Europa uitgaan zoals Wilders wil is geen optie, daar is geen meerderheid voor te vinden.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 09:33

kanniet schreef:
Wat mij opvalt is dat veel mensen die tegen de PVV zijn blijven roepen dat W. alle msolims het land uit wil hebben. Niets is minder waar. Hij wil graag dat moslim mensen een goede kans krijgen, jawel, ook hier in nederland. Verbrui je je kansen door crimineel gedrag, dán pas wordt het verhaal anders. Zowel voor allochtonen als voor autochtonen worden wat hem betreft de straffen strenger. Heb je een dubbele nationaliteit dan heb je ook kans dat die van het land waar je je misdraagt (in dit geval de nederlandse) wordt afgenomen.
Iedereen die zich gedraagt en met deze maatschappij meeleeft (niet tegenleeft) is van harte welkom om te blijven en mee te doen.
De immigratie moet verder aan banden gelegd worden, wat mij betreft minstens totdat we binnen nederland duidelijkheid hebben. Islamisering is niet gewenst, en als ik zie hoe islamisering werkt (zie islamitische landen) is het voor mij een duidelijke zaak: geweld en onderdrukking tegen vrouwen, homo's, joden en andersdenkenden mag in nederland geen optie zijn, zelfs niet als dat gebeurd in naam van een geloof. Hoe iemand die voor de rechten van deze mensen opkomt tot racist bestempeld kan worden is mij een raadsel.
Wat ik wel weer erg vreemd vind is dat sommige mensen onder het mom van tolerantie deze zaken toe willen staan, stimuleren en zelfs financieren.

Laatst was ik bij iemand en kwam politiek toevallig ter sprake. Toen ik mijn PVV-stem vermeldde werd quasi voor de grap gezegd: "PVV? Nou, dáár is de deur." Dat werd gezegd door iemand die zich niét verdiept in de politiek. Mede om zoiets voel ik me als PVV stemmer aangevallen.

Helemaal waar! Dat Wilders niet alle moslims het land uit wil hebben wordt steevast tegengesproken omdat het dan weliswaar niet in zijn programma staat, maar hij heeft een geheime agenda waarin staat dat hij dat wel wil, wordt gezegd. Dat zijn de argumenten waar de PVV en Wilders mee aangevallen en bestreden wordt. Als hij iets niet heeft gezegd dan wordt gewoon simpel verklaart dat hij dat toch wil. En vaak door mensen die vragen om bronnen en feiten. Voor dit soort argumenten is geen enkel bron te vinden. Het feit dat hun dat vinden is al genoeg om het als waarheid te verkondigen.
Diezelfde mensen staan te juichen als een kabinet als Bruin bestempeld wordt en klagen steen en been zodra die straatschoffies bontkraagjes genoemd worden. De hypocrisie viert hoogtij deze dagen. In de strijd tegen Wilders en zijn stemmers is blijkbaar alles toegestaan, maar hoed je wanneer je tegengas geeft. Dat kan niet en zeker niet als je links knuffelaars en theedrinkers noemt. De tegenstanders zijn tot legendarische laagtes afgezakt dat verwijzingen naar de Bruinen, Nazi's en Hitler als minder kwetsend beschouwt worden dan een benaming als linkse kerk, knuffelaar of theedrinker. Er is ook niet één van de tegenstanders van Wilders die een medetegenstander op de vingers tikt vanwege dit soort opmerkingen. Alles mag, alles is toegestaan. Desondanks toch maar klagen over de polarisatie, terwijl ze zelf schuldiger zijn aan die tweedeling dan wie dan ook.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 09:44

sarabande schreef:
Ja daarom generaliseert hij ze als groep, zegt dat hun heilig boek en geloof verboden moeten worden. Dat niet alleen de gene die een overtreding maakt, maar zijn/haar hele familie uitgezet moet worden.
Dat klinkt echt als iemand die onderscheidt maakt

Overigens liet hij gisteren voor de camera's weten dat als zijn eisen op gebied van immigratie en integratie niet worden ingewilligd hij alsnog niet mee doet, en dat is iets dat hier al heel lang betoogd wordt.

Gezien het feit dat Nederland op gebied van immigratie beleid zon beetje het strengste in Europa is, en op onderdelen al op de vingers getikt is, zal dat nog moeilijk onderhandelen worden en zonde van de tijd, ze hadden er mee moeten beginnen.

Europa uitgaan zoals Wilders wil is geen optie, daar is geen meerderheid voor te vinden.

Daar ga je je nog ernstig in vergissen, Sarabande. Er is veel meer mogelijk in Europa dan nu door veel zogenaamde kenners beweerd wordt.
Let nou maar eens op de komende weken wat uiteindelijk het resultaat wordt. Ik voorspel je nu al dat dat immigratie en integratie punten zullen zijn waar 'rechts Nederland zijn vingers bij aflikt'. We hebben al vele malen discussies gevoerd en tot nu toe zijn al mijn voorspellingen uitgekomen. Ik garandeer dat dat voor deze ook gaat gebeuren. De tijd zal het uitwijzen.
Wat men vergeet is dat vele voorstellen misschien geen direct effect zullen hebben maar wel indirect effect. Alleen al het feit dat Wilders invloed heeft op het regeringsbeleid zal stromen immigranten ervan weerhouden deze kant op te trekken. Uit diverse onderzoeken is al gebleken dat er verschillende groepen zijn die overwegen om Nederland te verlaten zodra dit kabinet definitief een feit is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:51

jantergouw schreef:
Helemaal waar! Dat Wilders niet alle moslims het land uit wil hebben wordt steevast tegengesproken omdat het dan weliswaar niet in zijn programma staat, maar hij heeft een geheime agenda waarin staat dat hij dat wel wil, wordt gezegd.

Goh, wie zegt dat en waar?

Wat er volgens mij gezegd wordt, is dat Wilders maatregelen wil die alle moslims aangaan (zoals het verbieden van islamitische scholen of de koran in het algemeen). En dat staat gewoon in zijn partijprogramma.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:57

Ayaan Hirsi Ali heeft een keer op een hele nette en duidelijke manier uiteengezet waarom.
Ik vond dat wel heel duidelijk.