Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
detour schreef:Dat hij ongelukkig zal zijn geweest lijkt me dan in ieder geval een terechte aanname, en dat hij geen uitweg meer zag...
kazary schreef:Ik denk dat hij zich zo voelde best kon kloppen.
Maar een potje pillen had ook volstaan.
beantsje schreef:...en als je in die lijn doordenkt, denk ik dat hij ook kwaad was op al die losbollen die een beetje naar de koningin gaan kijken. Daar is hij dan ook bewust op ingereden.
detour schreef:Herkenbaar?...
Maar waarom slaat de één dan door en blijft de ander toch verstandig in dergelijke omstandigheden, zoekt therapie of andere uitweg, etc?
dees_daan schreef:katiavl schreef:Dat heeft niks met helder te maken hoor, en een agent is daar niet voor uitgerust. Een psycho/psychiater wel na uitgebreid interview enz.
Waarom zouden er groene teksten van komen, het is een zeer normale vraag. Als men dan toch wil vergelijken met vorige massamoordenaars zijn er heel weinig die niet van statement veranderen. Helaas heeft hij de kans daar niet voor gehad.
En blijft het gokken, maar op één verklaring zoveel gewicht leggen vind ik persoonlijk niet zo slim.
ik denk dat ze dit wel goed nagetrokken hebben, of het een gewone agent was, of "meer" weet ik niet, maar ik denk dat ze zelf echt wel goed uitgezocht hebben wat er gezegd is, en hoe voordat ze het aan heel nederland vertellen..
dat weten ze wss beter dan iemand vanachter zijn comp..
Heino schreef:detour schreef:Herkenbaar?...
Maar waarom slaat de één dan door en blijft de ander toch verstandig in dergelijke omstandigheden, zoekt therapie of andere uitweg, etc?
Tja, dat is niet duidelijk. Mogelijk door opvoeding, temperament, persoonlijkheid, genetica, biologische kwetsbaarheid etc.
Het is sowieso een combinatie van factoren.
beantsje schreef:Klopt, mijn stelling is een aaname die voortvloeit uit mijn zin 'als je in die lijn doordenkt'.
het is zeker geen feit.
ik probeer alleen een model te bedenken hoe het kan dat iemand bereid is om mensen te doden om die bus maar te raken. Want als je full speed op een mensenmassa inrijdt, weet je dat er slachtoffers gaan vallen.
ja, en wat is bewust? Ik denk dat hij die ene seconde die keuze wel gemaakt heeft maar ik kan me niet voorstellen dat het een weloverwogen keuze is, waar hij tevoren goed over nagedacht heeft. ik hoop het tenminste van niet, want daar krijg ik zo'n afschuwelijk beeld van...
Amy77 schreef:Overigens nog niet op het nieuws kunnen vinden of de auto onbestuurbaar was na het rijden door de eerste afzetting?
Tijdens persconferentie is openbaar gemaakt dat de dader zijn doel gericht was op de Koninklijke familie..dat heeft de dader tegen een agent gezegd en je legt verklaring af onder ede.